تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیدسته‌بندی نشدهساری

دریاچه چورت ساری، مازندران

دریاچه چورت ساری استان مازندران

یکی از بینظیرترین و بکرترین دیدنی های موجود، در طبیعت زیبای استان مازندران دریاچه چورت میباشد. که جز مکان های بکر مازندران به حساب می آید. و در قلب جنگلی بزرگ در نزدیکی روستایی سبز و زیبایی به چورت از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری، واقع شده است.

این دریاچه به صورت طبیعی کمتر از صد سال است که بوجود آمده است. و یکی از زیبا ترین مکان هایی میباشد. که اخیرا مورد توجه گردشگران قرار گرفته. دارای طبیعتی زیبا و شگفت انگیز و بهشت گونه میباشد. که با درختانی زیبا و تنومند احاطه شده. درختانی که نیمی از آن از آب بیرون میباشد. و نیمی دیگر در آب  قرار گرفته. فضای آرامش بخش و مه آلود دریاچه چورت همراه با صدای پرندگان فضایی بینظیر را خلق کرده است.

در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید. تا با این جاذبه ی گردشگری بکر و بینظیر آشنا شویم.

دریاچه چورت ساری ، مازندران

مشخصات دریاچه چورت

یکی از جاذبه های دیدنی و بی نظیر مازندران دریاچه زیبای چورت میباشد. که در شمال شرقی مازندران واقع شده است. ارتفاع این دریاچه ۱۰۳۴ متری از سطح دریاست و جلوه ی زیبا و طبیعی آن، هر فردی را پا به این منطقه بگذارد محو آرامش و زیباییش میکند.

دریاچه ای که خواهر خوانده دریای خزر نامیده می گردد. و دارای وسعت ۲.۵ هکتار میباشد. این دریاچه در اثر زلزله به وجود آمده است. در سال ۱۳۱۸ زمین لرزه ای در منطقه چورت رخ داده. و رانش زمین باعث مسدود شدن خروجی چشمه گشته، و کم کم تبدیل به دریاچه ای طبیعی و زیبا شده است.

دریاچه چورت ساری

آشنایی بیشتر با دریاچه 

دریاچه چورت یکی از زیباترین و بی نظیر ترین دریاچه های کشور عزیزمان ایران میباشد. که در ۳۱۰ کیلومتری تهران و ۷۰ کیلومتری ساری واقع شده است. در مسیر رسیدن به این دریاچه از روستا های متعدد شمالی باید گذر کرد. اما نزدیک ترین و زیباترین روستا به این دریاچه همان روستای چورت میباشد. که فقط ۲۰ دقیقه با دریاچه فاصله دارد.

پوشش گیاهی دریاچه

پوشش گیاهی دریاچه چورت را بیشتر درختچه ها و بوته ها تشکیل داده اند. و در کنار آن درختان جنگلی زیادی به چشم می خورد. درختان جنگلی اطراف این دریاچه اغلب ازگیل و گردو میباشند. و همچنین دارای گیاهان دارویی زیادی چون گیاهان خوش عطری مانند نعناع و آویشن می باشد.

برخی درختان کوتاه قد زمانی که آب دریاچه  بالا است به زیر آب رفته، و با پایین آمدن آب دریاچه دوباره پدیدار می شوند. درختان قد بلند تر نیمی از تنه شان زیر آب، و مابقی سر از آب بیرون میباشد.

دریاچه چورت ساری ، مازندران

میزان آب دریاچه 

بزرگترین دلیل، شگفت انگیز بودن دریاچه چورت این میباشد، که دریاچه فوق بر اثر بستن سد بوجود نیامده است و این دریاچه طبیعی بر اثر حادثه ای طبیعی شکل گرفته . آب دریاچه مذکور از چشمه و باران تامین می گردد. به همین دلیل، میزان آب دریاچه در فصول مختلف متغیر میباشد. و بالا آمدن و پایین رفتن آب وابسته، به میزان بارندگی و آب و هوا میباشد.

شکل ظاهری دریاچه چورت بیضی مانند میباشد. و بیش از ده سالیست که این دریاچه جز جاذبه های اصلی و جذاب مازندران به حساب می آید. و همواره گردشگران زیادی به این منطقه برای بازدید از زیبایی های این دریاچه می آیند. یکی از خارق العاده ترین و زیباترین منظره هایی که در مازندران، به دلیل وجود همین دریاچه چورت میباشد. چشمه های اطراف دریاچه اغلب شور میباشند. و نوسانات جوی بسیار روی میزان آب و شوری آب این دریاچه تاثیرگذار میباشد.

دریاچه چورت

تفریحات دریاچه 

ماهیگیری یکی از متداول ترین تفریحاتی میباشد. که گردشگران با سفر به دریاچه چورت می توانند، تجربه کنند. علاوه بر این قایق سواری از دیگر تفریحات متداول در این دریاچه میباشد. اما در این دریاچه مکانی برای اجاره قایق وجود ندارد و خودتان باید قایق همراهتان بیاورید. شنا کردن در این دریاچه به دلایل متعدد خطرناک و ممنوع میباشد. محیط اطراف دریاچه کاملا بکر و هنوز امکانات رفاهی در کنار دریاچه قرار نگرفته است.

در کنار این دریاچه پرندگان دریایی زیادی مشاهده میکنید. اغلب می گویند، ماهی های دریاچه چورت توسط اهالی به دریاچه انداخته شده است. این دریاچه به خودی خود ماهی نداشته، اما حالا مملو از ماهی میباشد. مهمترین و تاثیر گذار ترین دلیل شهرت دریاچه چورت به خاطر طبیعت و فضای فوق العاده آرامش بخش آن میباشد.

دریاچه چورت

مکان

این دریاچه بینظیر در نزدیکی روستایی سبز و زیبایی به چورت از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری، استان مازندران واقع شده است. برای رسیدن به دریاچه می توانید از ساری ،سمنان و کیاسر به این منطقه بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا