تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهاناصفهانایرانگردیمعرفی هتل

معرفی هتل شاه عباسی اصفهان یکی از زیباترین هتل‌‌های خاورمیانه

هتل شاه عباسی اصفهان در حقیقت کاروانسرای مادر شاه بوده که متعلق به دوران صفوی است و به دستور شاه سلطان حسین بنا گردیده و به مادرش هدیه داده شده است. در سال 1345 ساختمان سه‌ طبقه‌ هتل که شامل یک حیاط مرکزی بزرگ، 225 اتاق، سوئیت و آپارتمان با سبک‌های معماری خاص صفوی و قاجار است، افتتاح گردید. هتل پنج ستاره‌ شاه عباسی در ماه مارس 2017 با عنوان یکی از زیباترین هتل‌های خاورمیانه شناخته شد.
مسافرانی که این هتل را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند، اقامتی رویایی درپی خواهند داشت. هتل با تنوع در کاربری و تزئینات گوناگون اعم از اتاق‌ها، تالارها، راهروها و حیاط لحظات د‌ل‌نشینی را برای مهمانان خود فراهم می‌سازد. بدون ‌شک در بدو ورود به لابی هتل شاه عباسی با معماری منحصر به فردی که دارد، سفری به دل تاریخ خواهید داشت و مجذوب زیبایی‌های آن خواهید شد. هتل عباسی دارای رستوران‌های متنوعی از جمله رستوران‌های چهلستون و چشم‌انداز است که با سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در فضایی بی‌نظیر از شما میزبانی می‌کنند.
علاوه بر این کافه‌ نقش جهان و چایخانه سنتی هتل عباسی با محیطی چشم‌نواز مکانی فوق‌العاده برای گذراندن لحظات به یادماندنی در کنار عزیزان‌ شما خواهند بود. هتل عباسی انتخابی ایده‌آل برای کلیه افرادی است که تمایل دارند اقامتی رویایی و تکرار نشدنی را در شهر زیبای اصفهان تجربه کنند.
شما با اقامت در هتل شاه عباسی اصفهان خواهید توانست به‌ راحتی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان را از جمله خیابان چهارباغ عباسی، عمارت هشت ‌بهشت، کاخ چهلستون و میدان زیبای نقش ‌جهان با اندکی پیاده‌روی مشاهده و از سفر خود لذت ببرید. ادامه این مقاله را از مجله گرشگری دوباره سفر از دست ندهید.

اتاق‌های هتل شاه عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان دارای بیش از 225 اتاق استاندارد است که همه آنها از طراحی و دیزاین متفاوتی برخوردار هستند. در این هتل چند اتاق مخصوص اعم از سوئیت پردیس، سوئیت صفوی و سوئیت قاجار موجود است. سوئیت صفوی از جمله لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین اتاق‌های هتل محسوب می‌گردد.

هتل شاه عباسی اصفهان

سوئیت پردیس

سوئیت پردیس یکی از سوئبت‌های ویژه هتل شاه عباسی اصفهان به شمار می‌رود. این سوئیت چشم انداز بسیار زیبایی رو به باغ هتل داشته و به لحاظ امکانات رفاهی بسیا ایده‌آل است. از جمله امکانات داخل اتاق‌های هتل می‌توان به چای و قهوه، حمام، سرویس بهداشتی، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت، سشوار، تخت خواب‌های استاندارد، مبل و… اشاره داشت.

سوئیت پردیس هتل شاه عباسی اصفهان

سوئیت قاجاریه

در سوئیت قاجاریه هتل عباسی این شما این امکان را دارید که از تخت خواب دبل کینگ سایز، معماری و تزئینات قاجاری بهره‌گیری نمایید. فضایی خارق‌العاده و زیبا با چشم‌اندازی رو به باغ، مقرنس‌های چشم‌نواز و آینه کاری‌های خیره کننده هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد.

سوئیت قاجاریه

سوئیت صفویه| هتل شاه عباسی اصفهان

سوئیت صفویه یکی از خاص‌ترین، بهترین و گران‌قیمت‌ترین سوئیت‌های هتل شاه عباسی اصفهان به شمار می‌رود. این سوئیت بزرگ دارای دو اتاق خواب ۲ نفره است که از امکانات رفاهی بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر امکانات داخل اتاق می‌توان به چای‌ساز، قهوه‌ساز، حمام، سرویس بهداشتی، حوله و وسایل بهداشتی یک بار مصرف اشاره داشت. در این سوئیت ویژه و منحصر به فرد از گچبری‌هایی باشکوه زمان صفوی و مقرنس‌هایی ظریف استفاده شده است که چشمان بیننده را معطوف خود می‌سازد.

سوئیت صفویه| هتل شاه عباسی اصفهان

اتاق‌های استاندارد هتل عباسی اصفهان

اتـاق‌های استاندارد هتل شاه عباسی اصفهان اتاق‌های یک تخته و دوتخته را دربر می‌گیرد که برای مهمانان کم جمعیت بسیار مناسب و ایده‌آل هستند. اتاق‌ها از سادگی خاصی برخوردار بوده و صمیمیت فراوانی دارند. برای این اتاق‌ها امکانات رفاهی خوبی اعم از اینترنت پرسرعت، مینی‌بار، تلویزیون، سرویس چای و قهوه و … که تماما استاندارد و مدرن هستند، در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که پنجره‌های این اتاق‌ها رو به اصفهان زیبا باز می‌شوند.

اتاق‌های استاندارد هتل عباسی اصفهان

اتاق‌های چشم‌انداز هتل عباسی اصفهان

این اتاق‌ها به این خاطر که منظره‌ای رو به باغ زیبای هتل عباسی اصفهان دارند، چشم‌انداز نامیده می‌شوند. اتاق‌های چشم‌انداز هم دارای دو تخته مجزا و دو تخته به هم چسبیده هستند و کلیه امکانات اتاق‌های استاندارد را دارا هستند. همچنین همان فضای ساده و صمیمی هم در آنها احساس می‌شود.

اتاق‌های چشم‌انداز هتل عباسی اصفهان

امکانات هتل شاه عباسی اصفهان

هتل شاه عباسی اصفهان به لحاظ امکانات در رتبه بسیار بالایی قرار دارد و از چندین سالن پذیرایی، استخر و مجموعه آبی و… برخوردار است. در ادامه توضيحات بیشتری در رابطه با امکانات این هتل خواهیم داد.

تالارهای هتل

هتل عباسی سالن‌ها و تالارهای باشکوهی دارد. این امر موجب می‌گردد که تا امکان برگزاری مراسم‌های لوکسی در آن وجود داشته باشد. اصلی‌ترین تالار این هتل تالار عباسی نام دارد. در معماری سقف و دیوارهای تالار زیبای عباسی از هنر کپ‌بری و لایه چینی بهره‌گیری شده است. نقش و نگارهای درهم پیچیده و متحد‌الشکل زیبایی خارق‌العاده‌ای به فضای تالار عباسی بخشیده‌اند، که این معماری منحصر به فرد حاصل هنر هنرمندان اصفهانی است.

ناگفته نماند که این نقوش با پوششی از ورق‌های طلا به تصویر کشیده شده‌اند و شکوه و جلالی خیره کننده برای تالار هتل شاه عباسی اصفهان به ارمغان آورده است. تالار عباسی ظرفیت پذیرایی از 550 میهمان را داشته و مراسم‌های مهم کشوری در آن برگزار می‌گردد. از این رو اغلب شخصیت‌ها و سران مهم کشورهای جهان در آن اقامت داشته‌اند. از جمله این میهمانان خارجی بایستی به وزیر امور خارجه کشور فیلیپین و مسئول سیاست اتحادیه اروپا کاترین اشتون اشاره داشت.

تالار آیینه و تالار فیروزه

از دیگر تالارهای مجلل و باشکوه هتل عباسی باید به تالار آیینه اشاره داشت. دلیل نام‌گذاری این تالار، آیینه‌های کوچک و زیبایی است که در سقف این تالار به کار رفته است. این تالار زیبا و باشکوه حاصل دست‌رنج استادانی ماهر است که با آیینه‌کاری‌های هنرمندانه آن را به نمایش گذاشته‌اند.

تالار فیروزه به دلیل استفاده از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ در نمای آن به این نام شناخته می‌شود. این تالار به گونه‌ای است که در طراحی آن تلفیق ورق‌هایی از طلا با کاشی‌های فیروزه‌ای قابل مشاهده است. نکته جالبی که در سالن فیروزه وجود دارد این است که در نگاه اول تصور می‌کنید پوشش این تالار از کاغذ دیواری است. ولی پس از لمس آن به ظرافت تلفیق طلا و فیروزه پی خواهید برد. در تمام تالارهای هتل شاه عباسی اصفهان هنر کپ‌بری قابل مشاهده است.

تالار آیینه هتل شاه عباسی

فروشگاه

در هر هتل لاکچری وجود یک فروشگاه می‌تواند در وقت میهمانان صرفه‌جویی کرده و آسایش آنها را فراهم سازد. بر همین اساس گردشگران ترغیب خواهند شد تا به منظور اقامت در اصفهان، هتل شاه عباسی را انتخاب کنند. چرا که این هتل فوق‌العاده خاص دارای فروشگاه بسیار بزرگی است که در جهت برطرف ساختن کلیه نیازهای میهمانان احداث گردیده است.

در این فروشگاه انواع بدلیجات، فرش، لباس‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه، کیف و کفش از برندهای معتبر به فروش می‌رسد. به منظور خرید گز و پولکی می‌توانید به غرفه شیرینی سنتی فروشگاه هتل شاه عباسی اصفهان مراجعه نمایید. با خرید از این فروشگاه مطمئن خواهید بود که بهترین و تازه‌ترین سوغاتی‌ها را تهیه نموده‌اید.

رستوران‌های هتل

هر اندازه به توصیف رستوران‌های زیبای هتل شاه عباسی بپردازیم، باز هم کم است. اصلی‌ترین رستوران هتل  عباسی رستوران چهل‌ستون است. دیوارهای رستوران چهل‌ستون هتل شاه عباسی به نقاشی‌هایی زیبا و نفیسی مزین گردیده است که نقاشی‌های بر جای مانده از دوران صفویه و قاجاریه هستند.

این رستوران هتل شاه عباسی دوبلکس است و پذیرای ظرفیتی بیش از 400 نفر مهمان خواهد بود. طرح و نقش حکاکی شده بر میز و صندلی‌ها از تخت کوروش کبیر الهام گرفته  شده است. در رستوران چهل‌ستون این هتل می‌توان انواع غذاهای لذیذ و بین المللی را سرو کرد.

از جمله دنج‌ترین و آرام‌ترین بخش‌های هتل شاه عباسی اصفهان می‌توان به سفره خانه سنتی کاروانسرا اشاره داشت. انواع غذاهای سنتی در منوی سفره خانه سنتی قابل مشاهده است. از جمله غذاهای موجود در این رستوران می‌توان حلیم بادمجان، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، آبگوشت و…. را نام برد. فضای سنتی همراه با پخش موسیقی زنده لحظه‌های تکرار نشدنی و به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

رستوران چهل ستون

مجموعه آبی هتل

از جمله شاخصه‌های اصلی جهت دریافت ستاره برای هر هتل مجموعه آبی آن است. بر همین اساس هتل عباسی اصفهان از مجموعه کاملی از تفریحات آبی برخوردار است. مجموعه آبی این هتل اصفهان استخر، سالن ماساژ، جکوزی و سونا را شامل می‌شود. بعد از گذراندن یک روز مهیج و پرفعالیت می‌توانید با استفاده از سالن ماساژ هتل و ماساژورهای ماهر خستگی روزمره را به خوبی از تن خود بیرون آورید. طراحی سونا و جکوزی هتل کاملا مدرن و با متدهای جدید ساخته شده است که برای رفع درد مفاصل و شادابی پوست بسیار عالی هستند. با اقامت در این هتل رویایی لحظات فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم خواهید زد.

مجموعه آبی هتل شاه عباسی

موقعیت مکانی هتل شاه عباسی اصفهان و اماکن نزدیک

هتل عباسی اصفهان از نظر موقعیت مکانی در خیابان چهارباغ واقع شده است. خیابان چهارباغ خود یک تاریخ زنده است. از جمله جاذبه‌های تاریخی نزدیک به هتل شاه عباسی اصفهان می‌‎توان به میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، عمارت‌عالی قاپو ، بازار ‌قیصریه و بازار مسگر‌ها اشاره داشت. از ویژگی‌های دیگر هتل عباسی در دسترس بودن‌ آن با جاذبه‌های اصفهان است. مسافت این هتل با ماشین تا میدان نقش جهان، بازار شهر اصفهان،‌ عمارت عالی قاپو اصفهان،‌ کاخ چهل‌ستون اصفهان، سی و سه پل،‌ مسجد امام اصفهان و کاخ هشت بهشت حدودا 3 الی 6 دقیقه و با پیاده‌روی حدودا 7 الی 20 دقیقه فاصله است.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا