تور

اجاره خودرو در دبی
مقالات آموزشی

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی

برای انجام جراحی بلفاروپلاستی در تهران، معیارهای مختلفی بررسی می شوند؛ تا اطمینان حاصل شود فرد از همه لحاظ کاندید مناسبی برای جراحی است. سن از معیارهای قابل اهمیت در این عمل کم تهاجم اما حساس است. اغلب پزشکان بعد از دانستن سن مراجعه کننده، به او پیشنهاد انجام دادن یا ندادن جراحی بلفاروپلاستی را می دهند. دلیل اهمیت این پارامتر در عمل بلفاروپلاستی، تاثیر آن روی نتیجه موفقیت بعد از جراحی است. اگر قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارید و مایلید تا از بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی آگاهی پیدا کنید؛ کافیست این محتوا را تا انتها مطالعه کنید.

بلفاروپلاستی

منظور از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

با توجه به اینکه چشم ها و پوست اطراف آن تاثیر مستقیم روی جوانی و زیبایی صورت دارند؛ اغلب افراد مایل هستند تا تمام نواقص و مشکلات این ناحیه را از بین ببرند. جراحی بلفاروپلاستی روشی است که جراح به واسطه آن می تواند زیبایی را به چشم ها و همچنین چهره فرد بازگرداند. بسیاری از چین و چروک های اطراف چشم که ناشی کم شدن میزان کلاژن و الاستین در دوران بزرگسالی هستند، به واسطه این عمل بهبود پیدا می کنند. علاوه بر این؛ افتادگی پلک ناشی از تضعیف ماهیچه های اطراف چشم با انجام این عمل درمان می شود و فرد می تواند علاوه بر زیبایی، میدان دید بهتری را تجربه کند.

بلفاروپلاستی

چه کسانی کاندید مناسبی برای عمل بلفاروپلاستی هستند؟

برخی از افرادی که کاندید مناسبی برای عمل بلفاروپلاستی هستند، عبارتند از:
افراد فاقد بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت، ناراحتی های قلبی، تیروئید و…
افراد فاقد بیماری های چشمی مانند خشکی چشم، آب سیاه، آب مروارید، عفونت چشم و…
افرادی که برای درمان برخی از بیماری ها از داروی های خاصی استفاده نمی کنند.
افرادی که به مواد مخدر احتیاج ندارند یا حداقل یک ماه قبل عمل از آن استفاده نکرده اند.
کسانی که به صورت پی در پی روی صورت و نواحی اطراف آن تتو نکرده اند.

بهترین محدوده سنی برای انجام عمل بلفاروپلاستی چیست؟

اغلب پزشکان مجوز انجام عمل بلفاروپلاستی را از سن 20 سالگی می دهند و فرد می تواند حتی در سن کم به انجام این عمل سرپایی بپردازد. اما آیا انجام این عمل در سن کمتر از 20 سالگی و بالاتر از 60 سالگی رضایت بخش است؟ پاسخ به این سوال برای افراد مختلف بسته به وضعیت پوست و چین و چروک ها متفاوت است. اما معمولاً بهترین نتیجه از عمل بلفاروپلاستی را کسانی دریافت می کنند که سن آن ها بین 35 تا 45 سالگی است. طبق نتایج تحقیقات، بیشتر از 90 درصد افرادی که برای این عمل به متخصص چشم مراجعه می کنند، بیشتر از 40 سال سن دارند و نتیجه موفقیت آمیز و رضایت بخشی از آن دریافت می کنند.

آیا سن تنها معیار برای انجام جراحی بلفاروپلاستی است؟

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کند، این است که آیا سن، تنها معیار برای انجام عمل بلفاروپلاستی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! معمولاً جراح و متخصص چشم با در نظر گرفتن عواملی مانند وضعیت سلامت بدن، وضعیت سلامت چشم ها، جنسیت، وضعیت پوست و چین و چروک ها، شدت افتادگی پوست و پلک، کیفیت پوست اطراف چشم و…کاندید مناسب برای انجام عمل بلفاروپلاستی را انتخاب می کند.

افراد بسیاری هستند که با وجود سن کم، به دلیل کاهش وزن شدید، رعایت نکردن مراقبت های پوستی یا مشکلات جسمی و روحی، در نواحی اطراف چشم با چین و چروک و خطوط سطحی یا عمیق مواجه هستند. در چنین شرایطی قطعاً پزشک بدون در نظر گرفتن سن و به دلیل مناسب نبودن وضعیت پوست، این عمل را به درخواست بیمار انجام می دهد.

انواع روش های جایگزین برای افرادی که سن آن ها برای بلفاروپلاستی مناسب نیست

در صورتی که سن شما برای انجام عمل بلفاروپلاستی مناسب نیست؛ بهتر است از انجام آن صرف نظر کنید. علت تاکید روی این موضوع، عدم دریافت نتایج رضایت بخش و موفقیت آمیز است؛ که باعث حس نگرانی و نا امیدی در فرد می شود. با این حال اگر قصد دارید تا از میزان چین و چروک های اطراف پوست چشم خود بکاهید یا طراوت و شادابی را به پوست خود بازگردانید؛ می توانید از روش های دیگری مانند بوتاکس، فیلرهای پوستی، میکرونیدلینگ، پی آر پی، پلاسما جت، لایه برداری پوست و… برای بازگشت زیبایی به چهره تان استفاده کنید.

مراجعه به پزشک

در این مطلب به بررسی اینکه بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی چه زمانی است، پرداختیم. دانستیم که بهترین سن برای این عمل 35 تا 45 سالگی است؛ که نتایج چشمگیری را برای فرد به همراه دارد. اگر سن مناسب برای انجام عمل بلفاروپستی را دارا هستید و مایلید تا برای معاینه وضعیت پلک یا چین و چروک نواحی اطراف چشم، به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ می توانید دکتر احسان عباس نیا جراح و متخصص چشم را برای این کار انتخاب کنید.
دکتر احسان عباس نیا با سابقه درخشان و طولانی مدت در حوزه انجام انواع جراحی های درمانی و زیبایی پلک و چشم، یک متخصص و جراح مطمئن برای عمل بلفاروپلاستی چشم است. اگر قصد دارید تا از اینکه کاندید مناسبی برای عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر، اطمینان حاصل کنید؛ کافیست بعد از تعیین وقت به صورت حضوری به مطب ایشان مراجعه کنید.

بلفاروپلاستی

اطلاعات تماس با مطب دکتر احسان عباس نیا

آدرس: سعادت آباد ، میدان کاج ، سرو شرقی ، خیابان سوم ، نبش نسترن ، پلاک ۲۴، طبقه اول ، واحد ۲
تلفن مطب: 021.22079236
تلفن مشاوره:  09120446407
آدرس سایت: https://dr-abbasnia.ir

آدرس پیج: اینستاگرام: http://www.instagram.com/dr_ehsan_abbasnia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا