تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

قصر آبی پارس تهران

قصر آبی پارس تهران یکی از بهترین پارک‌های آبی شهر تهران است و هر ساله افراد زیادی برای تفریح خود را به این پارک می‌رسانند. در این مقاله قرار است در مورد این پارک معروف، ویژگی‌های آن، خدمات و امکاناتی که در این پارک ارائه می‌شوند و همچنین قیمت آن، مطالب مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

پارک‌های آبی در چند دهه اخیر بین مردم طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که ایران کشور گرم و خشکی است وجود پارک‌های تفریحی – آبی می‌توانند روزهای گرم سال را برای مردم خنک‌تر کنند. مهندسان و طراحان ایرانی، پارک‌های آبی زیادی در کشور ساخته‌اند، همین موضوع انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر می‌خواهیم در مورد قصر آبی پارس در تهران صحبت کنیم و با ارائه اطلاعات مفید به شما کمک کنیم تا از تفریح در این پارک لذت ببرید.

چرا پارک‌های آبی طرف‌داران زیادی دارند؟

به طور کلی شنا کردن به خصوص در فصل‌های گرم سال یک تفریح سالم در بین ایرانی‌‌ها و مردم جهان است. قبل از اینکه پارک‌های آبی در کشور و حتی دنیا تا این اندازه رواج پیدا کنند، مردم برای آب‌تنی به سراغ استخرها و شنا کردن در آب دریا می‌رفتند.

شاید شنا کردن در فصل تابستان راحت‌تر مورد پذیرش قرار بگیرد، اما در زمستان تقریبا سخت و در مواردی غیرممکن است. آب استخرهای روباز و آب دریاها در فصول سرد سال یخ می‌زند و اگر مردم بخواهند در زمستان شنا کنند دچار کسالت می‌شوند.

قصر آبی پارس

استخرهای سرپوشیده نیز نتوانستند به اندازه کافی مردم را سرگرم کنند. بعد از ساخته شدن پارک‌های آبی مردم به سراغ استفاده از آن‌ها رفتند. بیشتر پارک‌های آبی، سرپوشیده هستند تا استفاده از آن‌ها در هر فصلی امکان‌پذیر باشد. در کنار آن طراحان توانستند امکانات تفریحی خاصی را در این پارک‌ها قرار دهند. وجود انواع سرسره‌های آبی و استخرهای موج‌دار یا رودخانه‌های خروشان یک تفریح ساده مثل شنا کردن را بسیار جذاب‌تر می‌کند. تفریح در پارک‌های آبی مزیت‌های زیر را دارد:

  • امنیت مراجعه کنندگان در این مکان‌ها تأمین می‌شود.
  • به دلیل سرپوشیده بودن، سرما و گرما باعث ناراحتی کسی نمی‌شود.
  • در پارک‌های آبی سانس‌های مختلفی برای خانم‌ها و آقایان در نظر می‌گیرند.
  • در این مکان‌ها استخرهای ویژه‌ای برای کودکان وجود دارند.
  • امدادگران و مربیان حرفه‌ای نیز در پارک‌های آبی سرپوشیده فعالیت می‌کنند.
  • غواصان نیز در بخش‌های عمیق این پارک‌ها مراقب شناگران هستند.
  • چون بیشتر پارک‌های آبی، سرپوشیده و بسیار بزرگ هستند، بهداشت در آن‌ها به شکل ویژه‌ای رعایت می‌شود.
  • پخش زنده مسابقات ورزشی مانند: فوتبال، والیبال و کشتی نیز در این پارک انجام می‌شود.

معرفی قصر آبی پارس تهران

حالا که در مورد اهمیت پارک‌های آبی و ویژگی‌های خوب آن‌ها اطلاعات مهمی به دست آوردید، یکی از بهترین پارک‌های آبی تهران بزرگ را به شما معرفی می‌کنیم. پارک آبی پارس در تهران یکی از بهترین و مناسب‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در مرکز ایران است.

اگر ساکن جنوب غربی تهران و اسلام‌شهر هستید به راحتی می‌توانید به این پارک جذاب سرپوشیده دسترسی داشته باشید. در هر فصلی از سال می‌توانید از امکانات تفریحی قصر آبی پارس نهایت استفاده را ببرید.

قصر آبی پارس

از آنجایی که امکانات تفریحی به خصوص استخرهای آبی برای خانم‌ها کم است، این مجموعه تفریحی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی‌های پارک آبی پارس به شرح زیر هستند:

  • زیربنای این مجموعه آبی 3000 هزار مترمربع است.
  • وسعت قابل توجه این پارک آبی اجازه نمی‌دهد که بخش‌های داخلی آن شلوغ شوند.
  • استخر بزرگی در این مجموعه وجود دارد که افراد می‌توانند فقط برای شنا کردن به آن مراجعه کنند.
  • استخر مخصوص کودکان مهم‌ترین ویژگی این پارک آبی است و از نظر ارتفاع امنیت بالایی دارد.
  • سرسره‌های آبی موجود در این پارک هیجان بازی را هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان افزایش می‌دهد.
  • سونای خشک، سونای بخار، حوضچه آب سرد و تونل مه از جمله مهم‌ترین امکانات ویژه این مجموعه آبی است.
  • این مجموعه رخت‌کن‌های مناسبی دارد و می‌توانید از فایل‌های جاداری که در رخت‌کن هستند استفاده کنید.

آیا قصر آبی پارس تهران فروشگاه هم دارد؟

برای بسیاری از افراد به خصوص کسانی که از راه‌های دور برای تفریح به این مجموعه می‌آیند مهم است که به فروشگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. مسئولان اجرایی به این موضوع فکر کردند و در قصر آبی یک فروشگاه ورزشی و یک بوفه قرار داده‌اند.

در فروشگاه ورزشی می‌توانید انواع وسایل ورزشی مورد نیاز خود و فرزندانتان را تهیه کنید. مثلا اگر مایوی خود را فراموش کردید نباید نگران شوید یا فکر کنید که دیگر نمی‌توانید تفریح کنید. به فروشگاه ورزشی این مرکز تفریحی مراجعه کنید و برای خود یک مایو جدید بخرید.

همچنین بوفه قصر آبی پارس تهران همه نیازهای شما برطرف می‌کند. اگر در حین بازی یا شنا کردن احساس خستگی کردید می‌توانید به بوفه این مجموعه مراجعه کنید. نوشیدنی‌های گرم، سرد و ساندویچ نیز در این مکان عرضه می‌شود و خستگی را از تن شما، دوستانتان یا اعضای خانواده‌تان به در می‌کند.

آموزش شنا در مجموعه تفریحی قصر آبی پارس در تهران

شنا کردن یکی از جذاب‌ترین ورزش‌هایی است که می‌تواند حس و حال خوبی را به انسان منتقل کند. همچنین شنا کردن نقش مهمی در سلامت بدن و تناسب اندام دارد. به همین دلیل افراد زیادی هستند که دوست دارند شنا یاد بگیرند.

خوشبختانه یکی از ویژگی‌های برتر این مجموعه تفریحی آموزش شنا است. در پارک آبی پارس مربیان بسیار با تجربه‌ای در هر دو سانس آقایان و بانوان وجود دارند و شنا کردن را آموزش می‌دهند. در بخش استخر به خصوص در سانس بانوان موزیک نیز پخش می‌شود تا افرادی که از شنا می‌ترسند راحت‌تر با محیط و آب کنار بیایند. مربیان ورزش شنا در بخش استخر خدمات آب‌درمانی را نیز ارائه می‌دهند. همچنین داشتن یک مربی خصوصی نیز از خدمات ویژه‌ای است که در این مجموعه ارائه می‌شود.

قصر آبی پارس

قصر آبی پارس تهران و ورزش ایروبیک در آب

برخی از افراد به دنبال ورزش‌های درمانی آبی هستند. در این مجموعه خدمات درمانی به صورت تخصصی ارائه می‌شوند. ایروبیک در آب از جمله ورزش‌هایی است که در چند سال اخیر در این مجموعه آن را آموزش می‌دهند. می‌توانید در کلاس ایروبیک در آب ثبت‌نام کنید و قدم‌های بزرگی را برای سلامت جسم خود بردارید. در زیر چند نمونه از خواص ورزش ایروبیک در آب را با هم بررسی می‌کنیم:

  • سیستم قلبی – عروقی را تقویت می‌کند.
  • باعث تقویت عضلات ضعیف می‌شود.
  • به بیشتر شدن انعطاف‌پذیری بدن کمک می‌کند.
  • دردهای مفصلی و آرتروز را کاهش می‌دهد.
  • باعث کاهش وزن، چربی‌سوزی و تناسب اندام می‌شود.
  • خون‌رسانی به پوست و عضلات را بیشتر می‌کند.

برگزاری کلاس‌های نجات‌غریق و مربیگری در پارک آبی

هر جایی که آب وجود داشته باشد نیاز به یک نجات‌غریق احساس می‌شود. به طور کلی یک فرد نجات‌غریق مجموعه‌ای از اصول، مقررات و فنون را یاد می‌گیرد تا بتواند جان انسان‌ها در آب را نجات دهد. در قصر آبی پارس تهران می‌توانید با گذراندن دوره نجات‌غریق در این زمینه خبره شوید و مدرک رسمی از فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران دریافت کنید. با این مدرک خودتان به یک مربی نجات‌غریق تبدیل می‌شوید.

البته برای گذراندن این دوره باید پیش‌نیاز آن یعنی سه دوره اصلی شنا را گذرانده باشید. همان‌طور که اشاره کردیم دوره‌های شنا به صورت تخصصی در این مجموعه برگزار می‌شوند و شما می‌توانید برای فراگیری آن اقدام کنید.

قصر آبی پارس

سالن بدنسازی مجموعه قصر آبی پارس

اگر علاقه‌مند به ورزش‌های سنگین هستید سالن بدنسازی این پارک آبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این باشگاه می‌توانید از وسایل ورزشی به روز و سالم برای ورزش کردن استفاده کنید. سالن بدنسازی قصر آبی ویژگی‌های زیر را دارد:

  • مدیریت قوی
  • برخورداری از دستگاه‌های ورزشی به روز دنیا
  • وجود مربیان حرفه‌ای در سالن
  • وجود مستخدم و تمیز بودن محیط سالن
  • وجود نظم در مجموعه و عدم تداخل رشته‌های ورزشی در سالن بدنسازی
  • داشتن فضای کافی برای اعضا

آدرس قصر آبی پارس تهران کجا است؟

این پارک جذاب پذیرای همه علاقه‌مندان به تفریحات آبی از سرتاسر کشور است. می‌توانید در زمان‌هایی که توسط مسئولان این مجموعه اعلام می‌شود در آنجا حاضر شوید و اوقات خوشی را سپری کنید. پارک قصر آبی در تهران، اسلام‌شهر، واوان و در خیابان شهید اسماعیلی قرار دارد.

اگر قرار است که از شهرهای دیگر برای تفریح به این مجموعه بیایید حتما از قبل با شماره تلفن «02156169870» تماس بگیرید تا مطمئن شوید که باز است. در دوران کرونا این پارک آبی در ابتدا با محدودیت‌هایی مواجه شد و پارک را بستند. اما در حال حاضر با توجه به واکسیناسیون عمومی و بهتر شدن وضعیت کرونا، این مجموعه باز است. در دوران کرونا پارک آبی پارس خدمات خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌دهد.

سانس‌های پارک آبی قصر آبی پارس

همانطور که گفتیم خدمات این پارک آبی سرپوشیده هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. در روزهای مختلف هفته می‌توانید در زمانی که مخصوص به خودتان است به پارک آبی بروید و یک روز خاطره‌انگیز را برای خود بسازید. سانس‌های این مجموعه به شرح زیر هستند:

  1. بانوان می‌توانند هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 14:30 دقیقه بعد از ظهر برای تفریح به پارک آبی بروند.
  2. آقایان می‌توانند هر روز هفته از ساعت 16 تا 23:30 دقیقه شب برای تفریح به این پارک آبی مراجعه کنند.

قصر آبی پارس

قصر آبی پارس در تهران چه قوانینی دارد؟

قوانین، بخش جدایی‌ناپذیر از مجموعه‌های ورزشی هستند و باعث می‌شوند که همه از تفریح و ورزش کردن لذت ببرند. این موضوع در مورد کلیه پارک‌های آبی نیز صدق می‌کند و همه افراد باید در عمل به قوانین تلاش خود را بکنند. قوانین پارک آبی پارس در تهران را با هم مرور می‌کنیم:

  1. افرادی که قد آن‌ها بیشتر از 120 سانتی‌متر است بزرگسال هستند و باید از وسایل ورزشی و تفریحی بزرگسالان استفاده کنند.
  2. کودکان زیر یک سال اجازه ورود به این پارک آبی را ندارند.
  3. کلیه افراد باید مایو ساده بدون سگک و زیپ بپوشند.
  4. بانوان باردار اجازه ندارند وارد این مجموعه شوند.
  5. افرادی که زیر 18 سال سن دارند باید با یک همراهی که بالای 18 سال دارد وارد پارک آبی شوند.
  6. افرادی که مواد مخدر، مشروبات الکلی یا داروهای روان‌گردان مصرف کرده‌اند، اجازه ورود به پارک را ندارند.
  7. دویدن اطراف استخر ممنوع است.
  8. اگر افراد خال‌کوبی‌های نامتعارف داشته باشند اجازه ندارند از استخر این مجموعه استفاده کنند.
  9. هیچ کسی حق ندارد تلفن همراه یا دوربین را با خود به داخل پارک آبی ببرند.
  10. نمی‌توانید طلا، جواهرات و اشیای گران‌قیمت را با خود به داخل ببرید. اگر این کار را کردید مسئولیت گم شدن آن‌ها با خودتان خواهد بود.
  11. افراد باید از بردن خوراکی به داخل پارک آبی خودداری کنند.
  12. کسانی که بیماری‌های خاص و مشکلات قلبی دارند نباید از سرسره استفاده کنند.
  13. انجام شوخی‌های خطرناک در این پارک ممنوع است، چون صدمات جبران ‌ناپذیری به همراه دارد.

قیمت بلیط قصر آبی پارس تهران چقدر است؟

بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای اولین بار وارد این مجموعه شوند همیشه این سؤال را در ذهن دارند که قیمت بلیط قصر آبی پارس در تهران چقدر است؟ معمولا قیمت بلیط این مجموعه از 50 هزار تومان تا 70 هزار تومان متغیر است. از این رو بهتر است قبل از اینکه اقدام به تهیه بلیط کنید با پذیرش پارک آبی تماس بگیرید و از قیمت‌های جدید مطلع شوید.

قصر آبی پارس

از کجا بلیط قصر آبی را خریداری کنیم؟

خرید بلیط این مجموعه به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است. می‌توانید به سایت‌های مختلف فروش بلیط پارک‌های آبی و مراکز تفریحی بزرگ مراجعه کنید و بلیط خود را بخرید. در این صورت بعد از اتمام مراحل خرید یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. وقتی وارد پارک شدید کد مورد نظر را به مسئول آنجا نشان دهید تا بتوانید از امکانات پارک استفاده کنید.

البته به خاطر بسپارید که بلیط آنلاینی که خرید کردید یک تاریخ انقضا دارد و باید قبل از اتمام تاریخ از آن استفاده کنید. اگر تاریخ آن بگذرد باید دوباره برای تهیه بلیط اقدام کنید. خرید حضوری هم با مراجعه به پذیرش پارک امکان‌پذیر است. در این صورت مثل همه مراکز فرمی را پُر می‌کنید و با پرداخت هزینه، اجازه ورود شما به مجموعه را می‌دهند.

سخن پایانی

تفریح در پارک آبی قصر آبی پارس تهران می‌تواند یک تجربه خوشایند را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند. برای اینکه در طول حضورتان در این پارک آبی همه چیز خوب پیش برود حتما قوانین این مجموعه و نکات ایمنی را رعایت کنید. پارک قصر آبی پارس یک مرکز تفریح آبی جذاب است، آن را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا