تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیکیش

آشنایی با پارک ساحلی میر مهنا کیش

پارک ساحلی میر مهنا کیش

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با پارک ساحلی میر مهنا را که یکی از جاهای دیدنی کیش است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

پارک ساحلی میر مهنا کیش
تصویر از سایت کیش 365

کیش یکی از جزیره های دیدنی و توریستی ایران است که سالانه تعدادی زیادی جهانگرد و ایرانگرد را جذب خود می کند.پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمالی وشمال غربی جزیره کیش قرار دارد و یکی از جاذبه های تور کیش گردی است.اسکله تفریحی میرمهنا در این پارک واقع شده است. وسعت این پارک از مسجد خاتم الانبیا تا میدان حاسک در نوار ساحلی امتداد دارد.

اسکله تفریحی میر مهنا  یکی از مکانهای جذاب برای ماهیگیری است که اگر علاقه مند به ماهیگیری باشید لذت زیادی خواهید برد.از جمله قابلیت های اصلی ومهم پارک میتوان به مسیر های پیاده روی وبازارها-مسیر دوچرخه سواری و چایخانه و انواع بوفه وزمین بازی کودکان اشاره کرد.همچنین این پارک محل خوبی برای پیک نیک و پخت کباب است که جایی عالی برای تفریح کنار عزیزانتان است.این پارک دارای دوفاز است که فاز اول 41000 متر مربع و فاز دوم 50000 متر مربع وسعت دارد که همچنان در حال تکمیل است.

پارک ساحلی میر مهنا کیش
تصویر از سایت تاپ تراول

فاز یک که41 هزار متر مربع وسعت دارد شامل مسیر پیاده روی و آلاچیق ها و پخت کباب و پارکینگ است و از دیگر قابلیت های آن می توان به پارک ومسجد خاتم الانبیا و نماز خانه ساحلی ،کتاب خانه ،بازارعربها، بازار ماهی فروشی و تماشای ماهیان زنده و بوفه اشاره کرد.در آخر در پایان فاز یک می توانید از تماشای لاک پشت های آزاد لذت ببرید.مسافران وجهانگردان در فصول مجاز سال می توانند در اسکله میر مهنا ماهی گیری کنند اما شنا کردن در پارک ممنوع است .

فاز دوم که 50 هزار متر مربع مساحت دارد در دست احداث است و محوطه سازی آن به پایان رسیده است.فاز دوم در کنار محله بومیان کیش و مسجد قدیمی جامع سفین ساخته شده است.  اسکله میر مهنا در سال 1385و در شمال جزیره کیش و در پارک تفریحی میر مهنا ساخته شده و در آن 4 سکو برای سوار شدن به قایق های تفریحی در نظر گرفته شده است و همچنین  چهار محل نیز برای تماشای دریا ساخته شده است که با نور پردازی زیبا جلوه ای تماشایی به منطقه داده است.با قدم زدن در این اسکله نه تنها می توان مسجد خاتم الانبیا و اسکله ماهیگری را دید بلکه می توان رشته کوههای عظیم جنوب کشور را نیز مشاهده کرد.

پارک ساحلی میر مهنا کیش
تصویر از سایت تاپ تراول

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا