تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

اقامت تمکن مالی اسپانیا

ویزای تمکن مالی اسپانیا مجوز ورود به اسپانیا با هدف اقامت بدون کار است و در دسته ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا قرار میگیرد، شرط اصلی دریافت این ویزا داشتن امکانات مالی کافی برای تامین هزینه زندگی خود بدون نیاز به کار در اسپانیا است.

اقامت تمکن مالی اسپانیا

شرایط ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

همانند اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و اقامت اسپانیا با خرید ملک، این نوع اقامت نیز به کسانی اعطا می شود که توان مالی قابل توجهی داشته و نیاز به کار در کل کشور مقصد را ندارند. عمده ترین تفاوت این روش با سایر روش ها این است که در روش تمکن مالی، دریافت اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری ممکن است و شما ملزم به انتقال مبلغ زیادی بابت سرمایه گذاری و یا خرید ملک در اسپانیا نیستید.

جهت دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا با مشاورین آسوگروپ همراه شوید…

شرایط دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا

  1. داشتن درآمد ماهیانه مناسب : درآمد سرپرست خانواده باید حداقل500 یورو به ازای سرپرست خانواده/ 1.000 یورو به ازای همسر /  600 یورو به ازای هر فرزند باشد.

منابع درآمدی مورد قبول جهت دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا

پنج دسته از درآمدها برای این روش مورد قبول هستند که عبارتند از :

  • حقوق بازنشستگی
  • درآمدهای حاصل از اجاره املاک
  • درآمدهای حاصل از سود سپرده بانکی
  • درآمدهای حاصل از سود سهام
  • درآمدهای حاصل از کسب و کار
  1. داشتن سپرده مناسب در حساب بانکی : مبلغ این سپرده باید معادل حداقل درآمد یک سال سرپرست خانواده به علاوه 500 یورو به ازای هر یک از دیگر اعضای خانواده باشد.

 

  1. نداشتن سابقه کیفری در ایران و یا هر کشور دیگری که در آن اقامت داشته اید.

فرآیند اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا

برای اخذ اقامت تمکن مالی، ابتدا بایدبه سفارت اسپانیا در ایران مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، درخواست خود را ثبت نمایید، در صورت موافقت با درخواست ویزای یکساله اقامت اسپانیا به شما داده میشود، شما باید حداکثر تا 90 روز پس از دریافت ویزا به اسپانیا سفر نموده و تا 30 روز پس از ورود به اسپانیا به اداره مهاجرت مراجعه نموده و درخواست دریافت کارت اتباع خارجی نمایید. این اقامت تا 5 سال و در هر نوبت برای مدت یک تا دو سال تمدید خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان در اخذ اقامت اسپانیا کلیک کنید…

آیا این نوع اقامت منجر به دریافت اقامت دائم اسپانیا می شود؟

بله، پس از پنج سال تمدید اقامت، به شما اقامت دائم اسپانیا داده میشود طی این مدت شما باید حداقل 30 ماه را در اسپانیا زندگی کرده باشید و در هیچ برهه ایی بیش از  12 ماه متوالی بیرون از خاک اسپانیا نبوده باشید.

چه زمانی می شود برای دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا اقدام کرد؟

پس از ده سال اقامت(سکونت بدون وقفه) در اسپانیا (یعنی پنج سال پس از دریافت اقامت دائم) در صورتی که با زبان اسپانیایی و همچنین کشور اسپانیا آشنایی کافی داشته باشید، واجد شرایط دریافت پاسپورت(تابعیت اسپانیا) هستید، منظور از اقامت بدون وقفه این است که حداقل 60 ماه از مجموع 120 ماه را در اسپانیا زندگی کرده باشید و طی این مدت در هیچ برهه ای 12 ماه متمادی از اسپانیا خارج نبوده باشید.

آیا در مدت 5 سال اولیه محدودیت سفر به کشور های دیگر وجود دارد؟

خیر، طی این مدت شما بدون هیچ محدودیتی مجاز به سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن هستید، برای سفر به خارج از حوزه شنگن نیز تا سقف مجموعا 30 ماه در کل پنج سال(درصورتی که در هیچ برهه ای بیش از 12 ماه به صورت  متمادی خارج از اسپانیا نباشید) مجاز به سفر هستید.

شرایط کار برای کسانی که ویزای تمکن مالی اسپانیا را دریافت کرده اند

این نوع اقامت برای افرادی صادر می شود که به سبب تمکن مالی خوب، نیازی به استغال در کشور مقصد ندارند و به همین دلیل افرادی که اقامت تمکن مالی اسپانیا را دارند مجاز به فعالیت اقتصادی در این کشور نیستند اما امکان راه اندازی کسب و  کار و ثبت شرکت در این کشور برای دارندگان اقامت تمکن مالی اسپانیا وجود دارد.

مزایای اقامت تمکن مالی اسپانیا

  • حق زندگی و سکونت در کشور اسپانیا
  • آزادی سفر بدون محدودیت به تمامی کشورهای حوزه شنگن
  • عدم الزام به راه اندازی هرگونه تجارت، پیشه یا شغل در اسپانیا، متقاضی بدون نیاز به سرمایه گذاری یا انتقال سرمایه به این کشور امکان اخذ اقامت اسپانیا را خواهد داشت.
  • امکان راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کشور اسپانیا و همینطور بهره مندی از بیمه کامل
  • امکان گشایش حساب بانکی در اروپا و دریافت کارت اعتباری بین المللی
  • امکان به همراه بردن همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا بلافاصله پس از اقامت در اسپانیا
  • معافیت از پرداخت مالیات سالانه
  • سهولت در اخذ ویزای دیگر کشورها
  • امکان اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا پس از 5 سال زندگی و اقامت در این کشور
  • اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از 10 سال اقامت قانونی و بدون وقفه در این کشور

نحوه گرفتن پاسپورت در اسپانیا چگونه است؟

هزینه ویزای تمکن مالی اسپانیا

هزینه اقامت تمکن مالی اسپانیا به نسبت سایر روش ها بسیار مقرون به صرفه تر است زیرا برخلاف سایر روش های اقامتی از طریق سرمایه گذاری هزینه ویزای تمکن مالی اسپانیا بسیار کمتر خواهد بود.

در بحث هزینه تمکن مالی اسپانیا با توجه به اینکه با داشتن این اجازه اقامت به شما اجاره کار در اسپانیا داده نمی شود اطمینان از اینکه شما میتوانید زندگی خود را تامین کنید ضروری است در صورت خلاف این قضیه دولت اسپانیا دلیلی برای ارائه اقامت به افراد نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

18 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      با توجه به اینکه این پست یک پست تبلیغاتی بوده و مجله گردشگری دوباره سفر هیچ نقشی در امر مهاجرت و اقامت ندارد شما برای مشاوره برای مهاجرت می تونید از طریق لینک های داخل مقاله به سایت این مجموعه رفته و درخواست مشاوره خود را برای این مجموعه فرستاده و مطمئنا این مجموعه شما رو راهنمایی خواهند کرد.
      با تشکر

    2. سلام میتونی بری توی سایتشون شماره شونو برداری یا میتونی بری تو پیجشون شماره تو بذاری
      در هر صورت بابت مشاوره پولی ازت نمیگیرن رایگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا