تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

پارک آبی سوپارک تهران

پارک آبی سوپارک تهران یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی، درمانی و ورزشی در تهران است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. از آنجایی که سوپارک تهران بسیار پُر طرف‌دار است، در این مقاله می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های این پارک، امکانات و خدمات آن، قوانین و هر آنچه که نیاز است شما بدانید مطالب مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

پارک‌های آبی زیادی در تهران هستند که می‌توانند اوقات فراغت خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم کنند. هر کدام از این پارک‌ها بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند ویژگی‌های کلیدی خاص خودشان را دارند. اما یکی از بهترین پارک‌های آبی تهران که توانسته رضایت عموم را به خود جلب کند، پارک آبی سوپارک در تهران است. برای اینکه بتوانید با حضور در این پارک لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید، خواندن این مقاله  از مجله گردشگری دوباره سفر را از دست ندهید.

پارک آبی چیست و به چند نوع تقسیم می‌شود؟

تفریحات زیادی در دنیا وجود دارند که می‌توانید خودتان را با آن‌ها سرگرم کنید. در این بین بازی‌های آبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. به طور کلی پارک آبی به عنوان یک پارک تفریحی و سرگرم کننده شناخته می‌شود که ضمن داشتن استخر، امکانات بازی مخصوصی را در درون خود دارد.

پارک آبی سوپارک تهران

در پارک‌های آبی داخلی و خارجی تعدادی از امکانات مانند: سرسره‌های آبی، حمام، انواع استخر، سونا و امکانات ویژه کودکان شبیه به هم هستند. پارک‌های آبی برای اولین بار در اواخر سال 1940 میلادی معرفی شدند و از همان زمان در بین مردم به محبوبیت رسیدند.

جالب است بدانید که ایالت متحده با هزار پارک آبی عنوان نخست بیشترین پارک‌های آبی را از آن خود کرده است. این پارک‌ها به سه دسته روباز، سربسته و سالنی تقسیم می‌شوند. پارک‌های روباز را می‌توانید در کشورها و مناطق گرمسیری پیدا کنید. در شهرها می‌توانید پارک‌های آبی سالنی را ببینید و پارک‌های سرپوشیده نیز در هر نقطه‌ای از دنیا قابل ساخت هستند و می‌توانید همه جا یک یا چند نمونه از آن‌ها را ببینید. در ایران نیز می‌توانید در شهرهای بزرگ پارک‌های آبی خوبی پیدا کنید و از تفریح و آب‌تنی در آن‌ها اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

معرفی پارک آبی سوپارک تهران

اگر ساکن کرج و اطراف تهران هستید حتما سری به پارک آبی سوپارک بزنید. این مجموعه علاوه بر یک پارک آبی تفریحی به عنوان مرکز درمانی، فرهنگی و ورزشی نیز فعالیت می‌کند و خدمات خاصی را ارائه می‌دهد. پارک سرپوشیده سوپارک پذیرای خانم‌ها و آقایانی است که می‌خواهند ضمن تفریح آبی، خرید و ورزش کنند. سوپارک تهران از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

استخر ویژه شنا و شیرجه

اگر از علاقه‌مندان به ورزش شنا هستید و دوست دارید در کنار آن کمی هیجان هم تجربه کنید، حتما به بخش استخر این مجموعه سر بزنید. سوپارک تهران سه استخر مهم دارد که به شرح زیر هستند:

  1. استخر مخصوص بزرگسالان که فقط افراد بزرگسالی که شنا بلد هستند می‌توانند از آن استفاده کنند.
  2. استخر مخصوص کودکان با ارتفاع کاملا امن مناسب کودکانی است که دوست دارند آب بازی کنند.
  3. استخر شیرجه نیز از استخرهای ویژه این مجموعه تفریحی است که 4 متر ارتفاع دارد و به عنوان تنها استخر شیرجه منطقه شناخته می‌شود.

سرسره‌های آبی مجموعه تفریحی سوپارک تهران

اگر به دنبال هیجان هستید حتما از سرسره‌های آبی این پارک جذاب استفاده کنید. در این پارک انواع سرسره‌های آبی پیدا می‌شوند. سرسره‌هایی مانند: چاله فضایی، سرسره یو، سرسره 4 لاین موج، سرسره سرعتی رو بسته، سرسره سرعتی رو باز و تعداد دیگری از این سرسره‌ها در این مجموعه وجود دارند. این سرسره‌های آبی می‌توانند هیجان تفریح کنندگان را افزایش دهند.

پارک آبی سوپارک تهران

حمام ترکی و ماساژ پارک آبی سوپارک تهران

اگر دوست دارید ماساژ دریافت کنید اما از مکان‌هایی که قبلا رفته‌اید رضایت ندارید، حتما سری به حمام ترکی این مجموعه بزنید. حمام ترکی را به عنوان همان سونا بخار امروزی می‌شناسند. این حمام‌ها گرمای مورد نیاز خود را از طریق کف، سقف و همچنین نیمکت‌های مخصوص بیرون می‌دهند.

ماساژ هم در اتاق مرکزی حمام صورت می‌گیرد. به این ترتیب که ماساژ را روی یک سنگ بزرگ که وسط اتاق قرار دارد انجام می‌دهند. در گذشته این حمام‌ها را با سنگ مرمر می‌ساختند و امروزه نیز سعی می‌کنند در ساخت آن‌ها همین نوع از سنگ را به کار بگیرند.

هدف از وجود حمام ترکی این است که فرد بتواند کمی از تنش‌های روزانه خود را بکاهد. وقتی مرحله ماساژ فرا می‌رسد فرد بیشتر به آرامش می‌رسد. بعد از اینکه فرد بدن خود را شست و ماساژ را دریافت کرد وارد یک اتاق خنک می‌شود تا ریلکس کند.

اتاق ریلکسیشن پارک آبی سوپارک

یکی از خدمات ویژه پارک آبی سوپارک تهران وجود اتاق مخصوص ریلکس کردن است که در این اتاق آرامش زیادی وجود دارد. به دلیل استفاده از غبار نمک، هوای اتاق ریلکسیشن بسیار مطبوع است و حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. نور این اتاق نیز بسیار ملایم است و افراد وقتی در این فضا قرار می‌گیرند دوست ندارند از آن خارج شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما سری به اتاق ریلکسیشن این پارک بزنید.

غار نمک و نمک درمانی در سوپارک

جالب است که بدانید اولین غار نمک ایران را در این مجموعه تفریحی ساخته‌اند. در این غار، نمک‌های دریایی روی هوا معلق هستند. نمک‌های معلق می‌توانند به درمان انواع آلرژی‌ها کمک کنند. وقتی در اتاق نمک این مجموعه باشید می‌توانید با نشستن روی سنگ نمک از ویژگی‌های درمانی آن بهره ببرید.

همچنین اگر دوست دارید پاهای خود را ماساژ دهید توصیه می‌کنیم روی شن‌های نمک راه بروید. می‌توانید پاهای خود را در آب نمکی که وجود دارد بگذارید. این کار مانع از عفونت و بوی نامطبوع پاها می‌شود. از آنجایی که ذرات نمک و بخار آن در هوا معلق هستند این ویژگی به ضدعفونی کردن ریه‌ها و همچنین بهبود بیماری‌های تنفسی مزمن کمک می‌کند.

پارک آبی سوپارک تهران

فروشگاه، رستوران و پارکینگ مجموعه تفریحی سوپارک

اصلا فکر نکنید که در این مجموعه امکانات رفاهی وجود ندارد. وقتی مشغول به تفریح می‌شوید زمان از دستتان خارج می‌شود و خیلی ناگهانی احساس گرسنگی می‌کنید. در این مرکز تفریحی – آبی جذاب می‌توانید رستوران، فست‌فود، سفره‌خانه سنتی و یک دمنوش خانه که فقط دمنوش ارائه می‌دهد را پیدا کنید. کیفیت خوراکی‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های چنین مجموعه بزرگی بسیار بالا است و نیازی نیست در این مورد نگران باشید.

افراد زیادی هستند که با خانواده به این پارک آبی سفر می‌کنند. این مجموعه بزرگ آبی مهمان‌های زیادی از شهرهای مختلف دارد که همگی نگران جای پارک هستند. خوشبختانه در پارک آبی سوپارک در تهران یک پارکینگ طبقاتی با 250 ظرفیت وجود دارد که خیال شما را در مورد جای پارک، راحت می‌کند. در این مجموعه امکانات رفاهی دیگری وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • یک مرکز درمانی که شامل: دندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر خدمات درمانی است در این مجموعه وجود دارد.
  • یک شهربازی با وسایل مختلف برای کودکان و بزرگسالان در این پارک قرار دارد.
  • یک مرکز تجاری و پاساژ در این مکان وجود دارد که می‌توانید در آن فروشگاه‌های مختلف را پیدا کنید.
  • در سالن همایش این مجموعه همایش‌های مختلف برگزار می‌شوند که اگر دوست داشتید با تهیه بلیط همایش مورد نظر در آن شرکت کنید.
  • آموزش شنا هم در این مرکز ارائه می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید و مدرک رسمی بگیرید.
  • آب درمانی در این مرکز به صورت حرفه‌ای و توسط مربیان و متخصصان برگزار می‌شود که می‌توانید در کلاس‌های آن شرکت کنید.
  • ناجی‌های حرفه‌ای در بخش‌های مختلف پارک آبی حضور دارند و مراقب سلامت و امنیت افراد هستند.

پارک آبی سوپارک تهران چه قوانینی دارد؟

طبیعی است که این مجموعه با وسعتی که دارد تحت اجرای قوانین مشخصی اداره می‌شود. وجود این قوانین که شاید در ظاهر سرسختانه باشند، به شما کمک می‌کنند تا در یک محیط منظم با امنیت بالا تفریح کنید و خاطره خوبی برای خود بسازید. در ادامه قوانین این مجموعه را مطالعه خواهید کرد:

  1. افرادی که وزن آن‌ها بیش از 120 کیلو هست نمی‌توانند از سرسره‌های پارک آبی استفاده کنند.
  2. کودکانی که کمتر از سه سال سن دارند و قد آن‌ها کمتر از 95 سانت است نباید وارد مجموعه شوند.
  3. از ورود بانوان باردار به پارک آبی جلوگیری می‌شود.
  4. افرادی که در ستون فقرات و گردن خود دچار مشکل هستند اجازه ورود ندارند.
  5. افرادی که ناتوانی حرکتی دارند یا کم توان ذهنی هستند اجازه ورود ندارند.
  6. افرادی که حالت طبیعی ندارند و مشخص شود که مواد یا مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند نمی‌توانند وارد مجموعه شوند.
  7. افرادی که داروهای خواب‌آور استفاده می‌کنند نباید وارد مجموعه شوند.
  8. دویدن دور استخر پارک آبی سوپارک تهران ممنوع است چون احتمال دارد حادثه ناگواری رخ دهد.
  9. افراد حق ندارند وسایلی مانند چاقو، اسپری، طلا، دوربین عکاسی و موبایل با خودشان به داخل ببرند.
  10. از ورود افرادی که بیماری‎های قلبی یا پوستی دارند، جلوگیری می‌شود.
  11. هرگونه شوخی خطرناک در پارک آبی ممنوع است.
  12. افراد نمی‌توانند با خود خوراکی به داخل ببرند.
  13. والدین باید برای کودکان بالای سه سال خود بلیط جداگانه خریداری کنند.

پارک آبی سوپارک تهران

سانس‌های پارک آبی سوپارک

برای اینکه بتوانید به طور کامل از خدمات ارائه شده در این پارک استفاده کنید حتما در زمان‌هایی که برای خانم‌ها و آقایان مشخص کرده‌اند در این پارک آبی حاضر شوید. سانس‌های مجموعه آبی سوپارک به شرح زیر هستند:

  1. آقایان هر روز غیر از شنبه‌ها از ساعت 18 تا 24 و همچنین جمعه‌ها از ساعت 10 تا 24 می‌توانند برای تفریح به این پارک بیایند.
  2. خانم‌ها هر روز به غیر از جمعه‌ها از ساعت 10 تا 16:30 دقیقه بعد از ظهر و شنبه‌ها از ساعت 10 تا 22 می‌توانند برای تفریح و شنا وارد این مجموعه شوند.

قیمت بلیط پارک آبی سوپارک تهران چقدر است؟

قیمت بلیط مجموعه‌های آبی همیشه یکی از دغدغه‌های والدین است. والدینی که می‌خواهند با فرزندان خود به پارک‌های آبی بروند دوست دارند دقیقا از قیمت بلیط آن با خبر باشند. به طور کلی قیمت بلیط سوپارک تهران 40 هزار تومان است که این عدد می‌تواند به دلایل مختلف مثلا نوسانات اقتصادی افزایش یا کاهش یابد. اما بلیط اینترنتی همیشه با تخفیف همراه است و می‌توانید با تخفیف‌های قابل توجه بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

پارک آبی سوپارک تهران

چه روش‌هایی برای خرید بلیط پارک آبی سوپارک وجود دارد؟

پاسخ این سؤال برای افراد و خانواده‌هایی که از شهرهای دیگر برای تفریح به این پارک آبی جذاب می‌آیند بسیار مهم است. به طور کلی دو روش برای خرید بلیط این مجموعه وجود دارد. اول اینکه می‌توانید به صورت حضوری و از قسمت پذیرش اقدام به تهیه بلیط کنید.

در خرید حضوری باید فرم پُر کنید و بعد از ارائه مدارک شناسایی و پرداخت هزینه می‌توانید وارد پارک آبی و سایر قسمت‌های آن شوید. در خرید اینترنتی کار شما خیلی راحت است و نگرانی‌تان نیز کاهش پیدا می‌کند. در خرید اینترنتی می‌توانید به سراغ سایت‌های فروش بلیط پارک‌های آبی بروید. در این سایت‌ها تخفیف‌های ویژه 30 تا 50 درصدی ارائه می‌شوند. می‌توانید عبارت «سامانه رزرو بلیط استخر و پارک آبی» را سرچ کنید و خرید خود را انجام دهید.

آدرس پارک آبی سوپارک در تهران

آدرس این پارک آبی البرز، کرج، جاده ملارد، سه راه اندیشه، انتهای بلوار بهار شرقی، روبروی هلال احمر است. کسانی که در تهران، کرج و حومه هستند می‌توانند خیلی راحت خود را به پارک آبی برسانند. البته اگر از شهرهای دیگر برای تفریح به این پارک می‌آیید حتما قبل از حرکت با شماره تلفن «02165197004» تماس بگیرید. ممکن است در دوران کرونا خدمات پارک آبی با تغییراتی همراه باشند و شما از آن مطلع خواهید شد. همچنین وقتی تماس می‌گیرید در مورد سانس‌های آن نیز سؤال کنید چون گاهی این سانس‌ها با تغییراتی همراه هستند.

پارک آبی سوپارک تهران

بیشتر پارک‌های آبی در اوج شیوع کرونا بسته شدند یا با محدودیت‌های بسیار سختی کار می‌کردند. اما در حال حاضر با توجه به کاهش کرونا در دنیا و ایران این مجموعه آبی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خدمات خود را ارائه می‌دهد. از این رو نیازی نیست در این مورد نگرانی داشته باشید.

سخن پایانی

پارک آبی سوپارک تهران یک مکان تفریحی ویژه برای بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و به طور کلی خانواده‌ها است. می‌توانید ساعت‌های زیادی در این مجموعه آبی تفریح کنید، برای استراحت به قسمت رستوران یا کافی‌شاپ بروید و لحظات شیرینی را برای خودتان و خانواده‌تان رقم بزنید. امکانات ویژه سوپارک می‌تواند افراد با سلیقه‌های مختلف را راضی کند. حتما و برای یک بار هم که شده این مکان را برای تفریح کردن انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا