تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیکلاردشت

آشنایی با روستای کردیچال کلاردشت

 روستای کردیچال کلاردشت

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای کردیچال کلاردشت مازندران را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای کردیچال کلاردشت

روستای کردیچال از جاهای دیدنی بسیار زیبا در شهرستان کلاردشت و نزدیک به چالوس می باشد.کردیچال به مروارید کلاردشت معروف است.این منطقه سرسبز با اینکه دریا ندارد، ولی زیبایی‌های زیادی دارد.

آب و هوای کردیچال مثل سایر نقاط کلاردشت، به دلیل ویژگی‌های کوهستانی که دارد باعث شده که آب و هوای این منطقه به صورت آب و هوای سرد کوهستانی طبقه بندی شود.از ویژه گی های این نوع آب و هوا زمستان‌های طولانی و تابستان‌های کوتاه است.

روستای کردیچال کلاردشت

گرمترین دمای هوای کردیچال در فصل تابستان ۳۰درجه بالای صفر و سردترین دمای آن در فصل زمستان به ۱۰درجه زیر صفر می‌رسد. به طور کلی مردم این منطقه در طول سال تنها ۴ الی ۵ ماه (از اردیبهشت تا اواسط مهر ماه) از لباس گرم و لوازم گرمایشی استفاده نمی‌کنند. طبیعت توهمی و زیبا، این روستا را به یکی از نقاط پر طرفدار گردشگری مبدل کرده است.

روستای کردیچال کلاردشت

دلایل سفر به این منطقه زیبا

  • جاذبه های گردشگری زیبا و فراوان روستای کردیچال که برخی از آن ها عبارتند از : رودخانه، جنگل ، دو امامزاده ، حیوانات اهلی و وحشی ، پرندگان زیبا و غیره
  • یکی از اصلی ترین ویژه گی های این روستا،‌دستری راحت به امکاناتی مانند : سوپر مارکت ، نانوایی ، مسجد ، مرغ و گوشت فروشی ، لباس فروشی ، کافی نت ، گیم نت و خدمات کامپیوتری  می باشد که باعث شده نیاز های ضروری گردشگران در خود روستا به راحتی تامین شود.
  • روستای کردیچال مردمی مهمان نواز و صمیمی دارد که حتماً از همنشینی با آنها لذت خواهید برد.
  • این روستا دارای زمین فوتبال و والیبال می باشد که می تواند جهت علاقه مندان استفاده شود.
  • امکان کوهنوردی نیز برای گردشگران و ورزش دوستان وجود دارد.
  • مناظر زیبا و دیدنی کردیچال که باعث می شود از دیدن آن ها لذب ببرید و از تماشای آن خسته نشوید.
  • از همه مهمتر آب و هوای فوق العاده روستای کردیچال است که باعث نشاط و شادابی شما خواهد شد.

روستای کردیچال کلاردشت

مکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا