تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

آشنایی با پل معلق آسمان ، تهران

پل معلق آسمان

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با پل معلق آسمان را که یکی از دیدنی های تهران است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

پل آسمان
تصویر از سایت لست سکند

در غرب شهر تهران بوستانی بنام نهج البلاغه وجود دارد که در دره فرح زاد قرار دارد. این پارک یکی از مشهورترین پارک های تهران است و از اتوبان حکیم غرب و همت غرب به راحتی دیده می شود و یکی از بهترین مکانها برای پیاده روی ، دوچرخه سواری ، طبیعت گردی و تفریحات هیجانی و خانوادگی است.

پل معلق آسمان که به پل معلق نهج البلاغه معروف است پنجمین نماد تهران است که در نوع خود در ایران نظیر ندارد.این محل مدتی است که جزء جذاب ترین و سرگرم کننده ترین جاذبه های گردشگری تهران است و مسافران و توریست های زیادی را از ایران و خارج بسوی خود می کشاند.البته این پل بعد از پل معلق مشکین شهر یکی از بزرگترین پل های معلق خاورمیانه است.

پل نهج البلاغه

پارک پردیسان تهران بوسیله پل معلق آسمان به بوستان نهج البلاغه وصل می شود و این موضوع باعث جذاب شدن بیشتر این پل شده است.

این سازه عظیم 285 متر طول و2/15 سانتیمتر عرض دارد.گردشگران زمانی که وارد این پل می شوند در ارتفاع 65 متری از زمین قرار دارند که دو نماد بزرگ تهران که همان برج آزادی و میلاد است از روی این پل قابل مشاهده هستند و نمایی زیبا را از شهر تهران بر فراز این پل می توانید ببینید.

کفپوش این پل که مانند فرش قرمز رنگ است از بازدید کنددگان دعوت به بازدید می کند.در قسمت شمالی پل بزرگراه همت قراردارد و در سمت جنوب بزرگراه حکیم و نکته جالب این پل این است که تمام تجهیزات استفاده شده در این پل بومی و ساخت تولیدکنندگان داخلی است.این پل دارای 12 رشته کابل به قطر 43 میلی متر و از جنس گالوانیزه است که پل اصلی را به صورت ثابت نگه می دارد و این قابلیت را به پل می دهد که 300 نفر بطور همزمان بروی آن توقف یا تردد کنند.

پل آسمان

دسترسی

برای رسیدن به پل نهج البلاغه شما باید ابتدا به بوستان نهج البلاغه یا پارک پردیسان بروید اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمی کنید باید به وسیله اتوبوسهای خطی یا تاکسی به بوستان بروید.

مسیرهای دسترسی به پارک

از شرق :بلوار یادگار امام جنوب ِ بلوار ایوانک غرب

از غرب : بلوار اشرفی اصفهانی شمال ِ خیابان استادنظری ِ بعد از میدان استاد نظری

از غرب : بلوار اشرفی اصفهانیِ پونک ِ بلوار همیلا

شما با مترو هم می توانید به پارک بروید که اول باید خط 7 متروتهران را سوار شوید ، بعد از پیاده شدن از میدان صنعت با تاکسی به پارک بروید و اگر با خودروی شخصی به پل معلق می روید با پرداخت 3000 تومان هزینه پارکینگ می توان خودروی خود را داخل بوستان پارک کرده و راحت به گشت وگذار بپردازید.

آدرس : تهران بلوار اشرفی اصفهانی انتهای بلوار همیلافاز 1 بوستان نهج البلاغه .

ساعات بازدید : فاز دوم پارک در تمامی روزهای هفته باز است اما پل معلق فقط روزهای 5شنبه وجمعه وتعطیلات رسمی از ساعت 10 صبح تا 19 عصر باز است که اگر این زمان به پارک مراجعه کنید هم از محیط پارک وهم پل معلق دیدن کنید.

هزینه بلیط :برای عبور از پل معلق آسمان باید بلیط به مبلغ 10000 تومان پرداخت کنید (کودکانی که سن انها از 7 سال کمتر است نیاز به تهیه بلیط ندارند.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا