تور

اجاره خودرو در دبی
استان اردبیلایرانگردیگرمی

آبشار چالاچوخور اردبیل

آبشار چالاچوخور

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با آبشار چالاچوخور  را که یکی از جاهای دیدنی اردبیل است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

آبشار چالاچوخور اردبیل

استان اردبیل دارای طبیعت زیبا و جذاب است و با آب و هوای خنک و دلپذیری که دارد دل هر گردشگری را جذب می کند. آبشار چالاچوخور در روستای آلیله در 10 کیلومتری شرق شهرستان گرمی قرار دارد. شهرستان گرمی  نیز در استان اردبیل می باشد که فاصله آن با اردبیل حدود 108کیلومتر می باشد. شهر گرمی حدود 100 روز از سال را مه آلود است که منظره ای زیبا را خلق می ند.این مه در دامنه کوه ها محصور می شود که باعث ایجاد مناظر چشم نوازی می شود.

روستای آلیله اردبیل

شهرستان گرمی دارای قابلیت های فراوان گردشگری و طبیعت گردی و همچنین تاریخی است که باعث شده است این شهر تبدیل به یکی از نقاصد گردشگران شود. غار های زیبا و دیدنی ،‌آب و هوای دلچسب، جنگل های با شکوه و آثار تاریخی و باستانی  گوشه ای از جاذبه های گردشگری گرمی می باشند. مراتع و چنگل های گرمی محل رویش انواع مختلفی از درختان و گیاهان است. همچنین دارای گونه های جانوری متنوعی می باشد. در فصول مختلف سال شهرستان گرمی مسیر جرکت انواع مختلفی از پرندگان مهاجر می باشد.

آبشار چالاچوخور اردبیل

آبشار چالاچوخور در نزدیکی مرز جمهوری ایران با آذربایجان در بین پرتگاه ها و دره های عمیق قرار گرفته است که بسیار دیدنی است.همانطور که گفتیم آبشار چالاچوخور یکی از چندین آبشار زیبایی هست که در شهرستان گرمی وجود دارد. این آبشار در مسیر رودخانه دومولی قرار گرفته است و شهرت آن به دلیل پرتگاه ها و دره های عمیق اطراف خودش است. وجود پوشش گیاهی و جنگلی در طول مسیر باعث افزایش جذابیت و زیبایی  آبشار شده است.آبشار چالاچوخور در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

آبشار چالاچوخور اردبیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا