تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیسواد کوه

آبشار ورسک سوادکوه | استان مازندران

آبشار ورسک

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با آبشار ورسک یا آبشار چشمه علی را که یکی از جاهای دیدنی مازندران است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

آبشار ورسک | روستای ورسک

آبشار ورسک که به نام آبشار چشمه علی نیز شهرت دارد دارای ارتفاعی در حدود 20 متر است که آب آن از دره به سمت روستای ورسک در جریان است. محل تامین آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه می باشد. این آبشار در قسمت شرق روستای زیبای ورسک و در زیر قله اتابک و تیزکوه در دره ای عمیق و زیبا و همچنین نیمه جنگلی قرار دارد.

زمان رسیدن به آبشار از روستای ورسک چیزی در حدود 30 دقیقه می باشد. نیمی از مسیر رسیدن به این آبشار از کنار آب رودخانه ای فصلی خواهد گذشت که بر جدابیت مسیر می افزاید. آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی می باشد. جذابیت های روستای ورسک و آبشار چشمه علی باعث جذب تعداد زیادی گردشگر به این منطقه شده است.

آبشار ورسک | روستای ورسک

تاریخچه ورسک

ورسک در واقع یک منطقه ییلاقی است که در گذشته های دور در زمان رضا شاه به جهت قدردانی از زحمات و تلاش های  مهندس ورسک چکسلواکی که پروژه پل خارق العاده ورسک را طراحی کرده است به نام ورسک شهرت یافته است. شاید گزاف نباشد که بگوییم اکثر گردشگران این منطقه را بیشتر به خاطر پل تاریخی و خارق العاده ورسک می شناسند و کمتر از این آبشار اطلاعی دارند.

پل ورسک
عکس از سایت ایرانگردی با مجید حاتمی

بهترین زمان سفر به آبشار

جهت سفر به ورسک برای دیدن آبشار ورسک معمولا از اواسط اردیبهشت تا اواخر تابستان بهترین زمان می باشد.

آبشار ورسک | روستای ورسک

دسترسی به آبشار چشمه علی

برای رسیدن به این آبشار زیبا تنها کافی است که در محور فیروزکوه پس از عبور از گردنه گدوک کمی جلوتر به سمت راست وارد روستای زیبای ورسک شوید و از روستا تا آبشار حدود 4 کیلومتر و از لحاظ زمانی نیم ساعت زمان می برد. در طول مسیر به سمت آبشار چشمه علی دقیقا از زیر پل ورسک خواهید گذشت که در امتداد رودخانه باید به مسیر خود ادامه دهید تا سر انجام به آبشار چشمه علی برسید. قبل از رسیدن به آبشار چشمه علی به یک آبشار کوچک خواهید رسید که از دو راهی پیش رو باید از سمت راست به حرکت خود ادامه دهید.

اقامت در  سفر به ورسک

اگر تمایل دارید که بعد از طی مسافت طولانی در نزدیکی ورسک محلی را برای اقامت داشته باشید می توانید از اقامتگاه های بوم گردی یا ویلاهای سوادکوه استفاده کنید که با این کار می توانید از سایر جاذبه های گردشگری سوادکوه مانند دریاچه شورمست، آبشار گزو،جنگل هلی دار و روستای لاجیم و غیره دیدن نمایید.

همچنین اگر تمایل داشته باشید که در خود روستای ورسک اقامت داشته باشید باید توجه داشته باشید که این منطقه امکانات اقامتی خاصی ندارد اما می توانید با اجاره ویلا و خانه محلی هایی که اقدام به اجار دادن خانه هایشان می کنند استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا