تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهاناصفهانایرانگردی

آشنایی با محله لاکچری مرداویج اصفهان

محله مرداویج اصفهان

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با محله مرداویج را که یکی از جاهای دیدنی اصفهان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

محله مرداویج اصفهان

اصفهان شهر تاریخی در مرکز ایران وچهارمین شهر پهناور وسومین شهر پرجمعیت ایران بعد از تهران ومشهد است. این شهر اثار تاریخی وگردشگری زیبا وجذاب فراوانی دارد وبه همین دلیل این شهر لقب نصف جهان را بخود گرفته است .مرداویج یکی از محله های پرجنب وجوش ولوکس در شهر اصفهان است.

مرداویج محله ای در بخش جنوبی شهر اصفهان قرار دارد وحد فاصل دروازه شیراز (میدان ازادی ) تا چهارراه فرایبورگ وکوه استادان و خیابان کارگر است. این محله بنام مرداویج زیاری نام گذاری شده است که یکی از محله های گران قیمت و ثروتمند نشین اصفهان است.

محله مرداویج اصفهان

بالا شهر اصفهان در جنوب آن قرار دارد درست برعکس تهران که بالا شهر آن در شمال قرار دارد.هنگام عبور از محله مرداویج اصفهان با رستوران های پر زرق و برق با دیوار کوب های قهوه ای تیره ، درختان کاج ، ماشین های مدل بالا ، گل فروشی ها وکافه ها مواجه می شویدکه به پاتوق بسیاری از جوانان اصفهانی تبدیل شده است.

این محله در دوران پیش از انقلاب جزء زمین های بایر جنوب شهر بوده به همین دلیل مانند بسیاری از محله های دیگر دارای پیشینه قدیمی نیست. در دهه 50 ارائه زمینهای این منطقه به کارمندان دولت آغاز شد که این امر به سکونت مهاجران زیادی در مرداویج گردید و به مرور زمان این محله تبدیل به یک محله بالا شهر شد بطوری که 90 درصد ساکنان این محله مهاجر و از اطراف اصفهان هستند.

محله مرداویج اصفهان

پارک مرداویج بهترین پاتوق اهالی این محله است وبه دلیل سکونت تعدادی از کارمندان باز نشسته میانسال بسیاری اوقات فراغت خود را در پارک میگذرانند.این پارک دارای زمین بازی برای کودکان وسایل ورزشی میز پینگ پنگ وشطرنج به مکانی عالی برای تفریح ساکنان شده است. یکی دیگر از محل های تفریحی محله مرداویج مجتمع ورزشی پرواز است که در خیابان شیخ کلینی قرار دارد.از مراکز تجاری این محله می توان به پاساژقائم اشاره کرد که مشتریان محلی دارد ومیانگین قیمت اجناس ان بالاتر از میانگین قیمت سایر نقاط شهر است.

بنای تاریخی برج کبوترنیز در محله مرداویج قرار دارد که از اثار تاریخی متعلق به دوره صفویان است ودر میدانی در تقاطع میدان ازادی وشیخ صدوق اصفهان قرار دارد. در این برج که ارتفاع ان 18 متر است 15000 کبوتر می توانند جای بگیرند که البته شاردن جهانگرد فرانسوی در کتاب خود به وجود3000 از این برجها در شهر اصفهان اشاره کرده است.

از محله های مرداویج می توان به خیابان ملاصدرا ِ ملاصدرا جنوبی ِ برج ِ جابر ِ عقار ِ استقلال (جنوبی میانی شمالی )ِ فرایبورگ ِ رسالت ِ فارابی (جنوبی میانی شمالی ) آزادی ِشیخ کلینی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا