تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیبومهن

آشنایی با جاهای دیدنی بومهن

جاهای دیدنی بومهن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری دوباره سفر شما را با جاهای دیدنی بومهن آشنا می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این منطقه زیبا و جاذبه های گردشگری آن در ادامه همراه ما باشید.

یکی از شهرستان های بزرگ و زیبای شرق استان تهران و جزء شهرستان پردیس بومهن می باشد. در این شهر امام زاده سلطان مطهر که قدمتی تاریخی دارد واقع است. زبان مردم بومهن ترکی و فارسی می باشد. بخشی از مردم بومهن گویش مازندرانی دارند. این شهر زیبا در شرق استان تهران و در مسیر جاده دماوند است، از بومهن تا تهران 50کیلومتر، از پردیس 13 کیلومتر و از رودهن 10 کیلومتر می باشد.

مجموعه ورزشی امام رضا بزرگترین مجموعه ورزشی شهر بومهن می باشد. در این شهر یک ایستگاه زمینی ارتباطات ماهواره‌ای واقع است. بومهن چندین پارک دارد که نام یکی از آنها بهار می باشد. اهمیت این شهر که در شرق پایتخت می باشد به علت گسترش آموزشگاه های خصوصی، اقدام ساخت دانشگاه، مجاورت با مناطق صنعتی و همسایگی با استان مازندران و نقش ترانزیتی این منطقه می باشد.

دیدنی های بومهن

قلعه تاریخی گل خندان

این قلعه مربوط به قرن 14 هجری قمری و در روستای تاریخی گل خندان می باشد. قلعه تاریخی گل خندان در محل اتصال 2 رودخانه و بالای تپه ساخته شده است. در حال حاضر از این قلعه نمای داخلی قلعه از بین رفته و تنها دیواره های آن که ارتفاع تقریبی آن 20 متر است باقی مانده است.

قلعه تاریخی
قلعه تاریخی گلخندان

امامزاده سلطان مطهر

یکی از این جاذبه های بومهن که در مسیر هراز و در 5 کیلومتری شهر بومهن می باشد، مرقد امام زاده سلطان مطهر می باشد. معماری بنای مرقد دارای نقشه هشت ضلعی می باشد که بنا به روایات، متعلق به نوادگان امام صادق(ع) می باشد. در محوطه بنا قبرهایی متعلق به دوره صفویه می باشد که تعدادی از آنها از بین رفته است.

امام زاده سلطان
امام زاده سلطان

امام زاده قاسم روستای گل خندان

یکی دیگر از جاهای دیدنی بومهن ، امام زاده قاسم می باشد. این امام زاده به دوران صفویه تعلق دارد، که در نقطه ای مرتفع و با چشم انداز زیبایی قرار گرفته است. سنگ قبرهای اطراف امام زاده مربوط به دوره قاجار بوده و نشانه های مانند تسبیح، قیچی، شانه و … می باشد. روستای گل خندان در 9 کیلومتری جنوب بومهن قرار دارد و دارای باغات گیلاس، آلبالو، زرد آلو، سیب و گردو می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا