تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

شهر بازی فان تایم تهران؛ هیجان انگیزترین تجربه برای همه سنین

در روزهای خیلی گرم یا خیلی سرد، دیگر نمی‌توان به کودکان اجازه داد که در فضای باز بیرون بازی کنند. از طرفی هم کودکان نیاز دارند با هم سن و سالان خود بازی کنند. چرا که بازی کردن به کودکان مهارت‌هایی می‌آموزد که در طول زندگی ممکن است به درد آنان بخورد؛ مثلا می‌آموزند که روابط عمومی خود را گسترش دهند. یکی از مکان‌هایی که به کودکان این امکان را می‌دهد که بتوانند هر چه می‌خواهند خوش بگذرانند و به بزرگسالانی که کودک درون فعالی دارند اجازه می‌دهد کودکان خود را همراهی کنند، شهربازی فان تایم تهران است.

این شهربازی سرپوشیده است. پس شما دیگر نیازی نیست نگران سردی یا گرمی بیش از حد هوا باشید. در هر روز سال که بخواهید می‌توانید به آن سفر کرده و اوقات خوشی را بگذرانید. در این مقاله این شهربازی را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم. تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید تا یکی دیگر از مکان‌های دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم.

شهربازی فان تایم کجا است؟

چه بخواهید روز خود را با سوار شدن به یک اژدهای غول آسا سپری کنید، چه بخواهید ساعت‌ها در قطار پرنده پرواز کنید یا در حالی که روی صندلی نشسته‌اید به دنیای بازی‌های جنگی سفر کنید، شهربازی فان تایم تمام این امکانات را برای شما فراهم می‌کند. این شهر بازی در محله محمودیه تهران و در خیابان مقدس قرار گرفته است. همچنین با داشتن بازی‌های مختلف فکری و بازی‌های رایانه‌ای جدید و متنوع برای کودکان به بهشتی زمینی تبدیل شده است.

شهر بازی فان تایم تهران

قبل از اینکه این شهربازی در ایران احداث شود، دو شعبه در دو شهر ترکیه، استانبول و ازمیر باز نمود. این دو شعبه در مدت کوتاهی که درهای خود را به سوی همگان باز کرده بودند، توانستند علاقمندان بسیاری را به سوی خود جذب کنند.به طوری که به یکی از مکان‌های شلوغ در این شهرها تبدیل شدند.

در واقع هدف اصلی این شهربازی این است که بازی‌هایی را در خود جای دهد که کودکان در کنار خانواده‌هایشان بتوانند بازی ‌کنند و از اسباب بازی‌های آن لذت ببرند. بازی کودکان در کنار بزرگ‌ترهای خود نه تنها روابط آنان را مستحکم‌تر کرده، موجب می‌شود این دو نسل همدیگر را بهتر درک کنند. مطالعات نشان داده کودکانی که بیشتر وقت خود را به بازی با والدین می‌گذرانند، حرف گوش‌ کن‌تر خواهند بود و آینده بهتری نیز دارند.

زمین‌های بازی متنوع شهربازی فان تایم تهران ساخته شده تا کمک کند کودکان در یک محیط امن و سالم رشد فکری و جسمی خوبی داشته باشند. علاوه بر این امکاناتی نیز برای بزرگسالان وجود دارد. در ادامه به تمامی امکاناتی که برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده‌اند، می‌پردازیم.

بازی‌های شهربازی فان تایم تهران

این مکان شامل بیش از ۱۱۵ دستگاه بازی و سرگرمی‌های مختلف دیگری همچون شبیه ساز هواپیما، ماشین و موتور الکتریکی و ماشین‌های کوبنده است. در کنار این بازی‌های مدرن از بازی‌های سنتی همچون فوتبال دستی نیز غافل نشده‌اند. اگر شما به عنوان والدین کودک نگران این هستید که کودکتان بیش از حد با بازی‌های رایانه‌ای بازی می‌کند، این شهربازی این مشکل شما را با داشتن زمین‌های بازی گروهی همچون فوتبال و بازی‌های دونفره مانند پینگ پنگ حل کرده است.

شهر بازی فان تایم تهران

در کل بازی‌های شهربازی فان تایم تهران را می‌توان به دو دسته بازی‌های بزرگسالان و بازی‌های کودکانه تقسیم کرد. البته به این معنی نیست که شما نمی‌توانید بازی‌های شیرین کودکانه را انجام دهید. این بازی‌ها به صورت زیر هستند:

بازی‌های مخصوص بزرگسالان

شما به عنوان یک بزرگسال نیز بد نیست گاهی با کودک درون خود همراه شوید و بازی کنید. از بازی‌های جذاب دیگری که بیشتر برای بزرگ‌ترها جالب است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوتبال دستی: یکی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار و همچنین نوستالژیک و خاطره انگیز است. این بازی بیشتر برای افراد بالای ۲۵ سال جذاب است چرا که یادآور دنیای شیرین بچگی آن‌ها است. حس نشاطی که با بازی در کنار دوستانتان، در این شهربازی سرپوشیده، پیدا می‌کنید، خستگی روزهای تکراری را به کلی از یادتان می‌برد.
  • شبیه ساز ماشین‌های فرمول یک: اگر به مسابقات هیجان انگیز فرمول یک علاقمند هستید، پس شهربازی فان تایم تهران مکانی رویایی برای شما است. متاسفانه در ایران فرصتی وجود ندارد که طرفداران این رشته ورزشی بتوانند سرعت و هیجان را تجربه کنند. این شهربازی توانسته به خوبی مسابقات فرمول یک را شبیه‌سازی کند.
  • مسابقات ایر هاکی: یکی دیگر از بازی‌های دونفره است که در این شهربازی قرار دارد. این بازی دارای میزی شبیه میز پینگ پونگ است که در آن دو نفر در دو طرف میز می‌ایستند و یک توپ را روی سطح میز به سمت هم پرتاب می‌کنند. ایرهاکی نیز می‌تواند برای بزرگسالان بازی مهیجی باشد.

شهر بازی فان تایم تهران

بازی‌های مخصوص کودکان

شهربازی فان تایم تهران برای کودکان نیز بازی‌ها و سرگرمی‌های زیادی دارد. کودکان از همه سنین می‌توانند بازی مخصوص سنشان را در این شهربازی پیدا کنند. کودکانی که زیر ۵ سال هستند می‌توانند با لگوبازی و بازی‌هایی از این قبیل خود را سرگرم کنند. بازی‌های معمایی دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر سرگرمی، هوش کودکان را پرورش می‌دهد. از دیگر بازی‌های کودکانه این شهربازی می‌توان به رینی دیز، فایربال، فریزبی، بتمن، موتور کورسا، قطار کودکان و… اشاره کرد.

امکانات شهربازی فان تایم تهران

در کنار بازی‌های متنوعی که تاکنون برای شما شرح داده شد، امکانات دیگری نیز وجود دارد که این مکان را به یک مرکز تفریحی ایده‌آل تبدیل کرده است. شهربازی فان تایم تهران در داخل دو فروشگاه بزرگ قرار گرفته است، مرکز خرید ارگ تجریش (شعبه تجریش) و مرکز خرید پالادیوم (شعبه زعفرانیه). این فروشگاه‌ها شامل انواع بازی‌های فکری و آموزشی است که هم برای کودکان و نوجوانان مناسب هستند.

این شهربازی شامل یک سرزمین بازی بسیار مهیج دیگر هم، تحت عنوان سرزمین بازی برایت کیدو، برای کودکان است. این مکان دارای بازی‌های متنوع و گوناگون هست که محیطی شاد و بانشاط را برای کودکانتان فراهم می‌کند.

علاوه بر این‌ها امکانات دیگری نیز در این مکان وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به سالن تولد، پارکینگ و پارکینگ اشاره کرد. همچنین شما قادر هستید پس از بازی و خرید، در رستوران‌ و فود کورتی که در این شهر بازی واقع شده، دلی از عزا در بیاورید. اتاق گریمی هم در این مکان قرار دارد که روی صورت خود نقاشی‌های بامزه بکشید و ساعات خوشی را در کنار کودک دلبندتان سپری کنید.

مکان‌های دیدنی دیگری هم نزدیک شهربازی فان تایم تهران قرار دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. از بین این مکان‌ها می‌توان به محله شلوغ تجریش و بازارهای آن، امامزاده صالح ، کاخ‌ موزه سعدآباد و کاخ نیاوران اشاره کرد.

شهر بازی فان تایم تهران

نکاتی که باید برای رفتن به شهربازی فان تایم تهران رعایت کنید.

  1. قبل از این‌که به یک شهربازی بروید بهتر است از سایت آن دیدن فرمایید. با این کار می‌توانید به طور کامل درباره مکان تحقیق کنید و از نظرات دیگر کاربران نیز بهره جویید.
  2. بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کنید تا مشکلی با رفتن به آن‌جا نداشته باشید. این امر موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود.
  3. در این شهربازی در تمام روزها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به روی همه باز است. اما بهتر است شما آخر هفته‌ها را برای رفتن به این مکان انتخاب نکنید، چرا که در این روزها بسیار شلوغ است. به همین جهت ممکن است شما نتوانید به طور کامل از تفریحات این مکان لذت ببرید.
  4. یک نکته وجود دارد که علاوه شهربازی فان تایم تهران، در مورد تمام مکان‌های تفریحی صدق می‌کند. آن هم این است که قیمت خوراکی‌ها در این گونه مکان‌ها بالا است. پس برای صرفه‌جویی می‌توانید برخی از خوراکی‌ها را همراه خود ببرید.
  5. وسایل در این مکان بسیار حساس هستند و بچه‌ها به دلیل کنجکاوی ممکن است به تمام قسمت‌های دستگاه‌ها دست بزنند. این کار احتمالا برای خودشان و دستگاه مشکل ایجاد می‌کند. پس حواستان به کودکانتان باشد.

شهر بازی فان تایم تهران

دسترسی به شهربازی فان تایم تهران

اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از این مسیر‌ به شهربازی فان تایم تهران بروید. ابتدا زعفرانیه را روی نقشه پیدا کنید و به سمت آن رانندگی کنید. پس از رسیدن به این مکان، میدان الف را رد کنید. جنب کوچه عروضی می‌توانید مرکز تجاری پلادیوم را ببینید. از ماشین خود پیاده شده و به طبقه سوم این مکان که شهربازی قرار گرفته است، بروید.

اگر فاقد وسیله شخصی هستید و ترجیح می‌دهید از وسیله نقلیه عمومی برای این کار بهره بگیرید، این مسیری است که باید بپیمایید. ابتدا با استفاده از خط مترو ۱ به مقصد ایستگاه تجریش حرکت کنید و در این ایستگاه پیاده شوید. اگر از اتوبوس استفاده می‌کنید نیز می‌توانید خط ۲۱۸ پایانه تجریش-میدان درکه را سوار شده و در ایستگاه میدان الف پیاده شوید. تا رسیدن به مرکز خرید پالادیوم کمی پیاده روی کنید. از تابلوهای راهنما کمک بگیرید و به طبقه سوم این ساختمان و شهربازی فان تایم بروید.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره تمامی ویژگی‌های شهربازی فان تایم تهران صحبت کردیم. این شهربازی از معدود مکان‌هایی است که می‌تواند برای هم کودکان و هم بزرگسالان اوقات خوشی را فراهم کند. حال شما به قطع می‌توانید یکی از بهترین اماکن تفریحی تهران را برای سفر بعدی خود انتخاب کرده و تعطیلات بعدی خود را در آن بگذرانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا