تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

پارک آبی جماران تهران

پارک آبی جماران تهران یکی از پارک‌های سرپوشیده پایتخت است. این پارک به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه خوش آب و هوا علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. آشنایی با این پارک آبی، ویژگی‌های کلیدی، امکانات و قیمت آن موضوعاتی هستند که در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پارک‌های آبی شهر تهران این روزها بین تهرانی‌ها و شهروندان سایر شهرهای ایران محبوبیت‌های زیادی به دست آورده‌اند. بیشتر افراد به دنبال پارکی هستند که داخل شهر باشد تا نخواهند برای آن از شهر خارج شوند. ما در این مقاله پارک آبی جماران در تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بدون اینکه مجبور شوید شهر را ترک کنید به راحتی از تفریح کردن در یک پارک آبی لذت ببرید. توصیه می‌کنیم خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

معرفی پارک آبی سرپوشیده جماران

پارک آبی سرپوشیده جماران در شهر تهران به عنوان یک پارک آبی جمع و جور شناخته می‌شود. البته نباید تصور کنید که این پارک خیلی بزرگ و بسیار مجهز است. بیشتر آن را با عنوان استخر آبی جماران می‌شناسند که در درون خود چند سرسره آبی هیجان‌انگیز هم دارد. مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های این پارک را در ادامه بخوانید.

سرسره‌های هیجان‌انگیز پارک آبی جماران

سرسره‌ها در پارک‌های آبی داخلی و خارجی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برخی فقط به این دلیل وارد پارک‌های آبی می‌شوند که بتوانند از سرسره‌های آن استفاده کنند. در پارک آبی سرپوشیده جماران نیز این سرسره‌های آبی وجود دارند. اما نباید انتظار سرسره‌های بلند با شیب تند را داشته باشید. سرسره‌های این پارک محدود و جمع و جور هستند، ولی می‌توانند اوقات شادی را برای شما فراهم کنند. سرسره‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • آکوآلوپ: سرسره‌ای است کهخو امکان سقوط عمودی را به شما می‌دهد.
  • سقوط آزاد: این سرسره نسبت به آکوآلوپ از شیب و سرعت بیشتری برخوردار است.
  • موج‌سواری: در این مجموعه موج مصنوعی را شبیه‌سازی می‌کنند و می‌توانید موج‌سواری را تجربه کنید.
  • رودخانه: رودخانه این مجموعه عمق کم و سرعت پایینی دارد.
  • گردباد: در این مدل شما از یک تیوپ استفاده می‌کنید و از یک محفظه‌ای که شکل قیف است رد می‌شوید.
  • رالی: رالی این مجموعه از سرسره‌هایی که ارتفاع کمی دارند تشکیل شده است. با رالی می‌توانید در مسابقه‌های چهار نفره شرکت کنید.

استخر شنا پارک آبی جماران تهران

استخر شنا یکی از امکانات ویژه این پارک است. اگر دوست دارید در استخری که آب آن خاص است شنا کنید، حتما سری به این پارک آبی بزنید. همان‌طور که می‌دانید آب چشمه‌های معدنی به دلیل اینکه مقدار زیادی املاح معدنی دارد از خواص بالایی برخوردار است. آب استخر پارک آبی جماران از چشمه‌های معدنی پارک جمشیدیه تهران سرچشمه می‌گیرد. برخی فقط به دلیل خاص بودن آب استخر این پارک آبی، تصمیم می‌گیرند در آن شنا کنند تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

پارک آبی جماران تهران

برگزاری موسیقی زنده

یکی از ویژگی‌های جذابی که شاید فقط در این پارک پیدا کنید، برگزاری موسیقی زنده است. شنیدن موسیقی زنده در حین شنا کردن حس خیلی خوبی به افراد منتقل می‌کند. موسیقی باعث کاهش تنش‌های روحی و آرامش در افراد می‌شود و مدیریت این مجموعه به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

ورزش ایروبیک در آب

اگر دوست دارید ورزش‌های آبی را تجربه کنید حتما به سراغ ایروبیک در آب بروید. ایروبیک چه در روی زمین و چه در آب به دلیل شدتی که دارد باعث می‌شود بدن از حالت خشکی خارج شود. ایروبیک در آب، بیشتر جنبه درمانی دارد.

کسانی که مشکلات زانو و کمر دارند و نمی‌توانند ایروبیک روی زمین را تجربه کنند، انجام دادن آن در داخل آب فشار کمتری را به آن‌ها وارد می‌کند و تأثیرگذاری بیشتری دارد. مربیان حرفه‌ای ایروبیک مسئولیت این بخش را به عهده دارند و خیالتان از بابت حرفه‌ای بودن آن‌ها راحت باشد.

بوفه و کافی‌شاپ پارک آبی جماران تهران

حتما بعد از شنا کردن و استفاده از سرسره‌های آبی خسته و تشنه خواهید شد. در این مجموعه یک بوفه و یک کافی‌شاپ قرار دارد. می‌توانید بهترین نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک‌ها و هر خوراکی دیگری که دوست داشتید را تهیه کنید و دوباره انرژی بگیرید. بوفه و کافی‌شاپ این مجموعه برای بچه‌ها نیز بسیار هیجان‌انگیز است و می‌توانید بستنی‌های خنک با طعم‌های مختلف را برای آن‌ها سفارش دهید.

بوفه پارک آبی جماران تهران

پارکینگ و کارواش پارک آبی جماران

بسیاری از کسانی که ماشین دارند همیشه نگران جای پارک هستند. در تهران که شهر بزرگ و شلوغی است مردم همیشه درگیر پیدا کردن جای پارک مناسب هستند. وقتی به این مجموعه می‌آیید نگران جای پارک نباشید. پارکینگ پارک آبی جماران با ظرفیت بالایی که دارد نگرانی شما از بابت جای پارک را برطرف می‌کند. از طرفی دیگر چون مجموعه در تلاش است از شلوغی پارک آبی جلوگیری کند، همیشه و برای همه جای پارک وجود خواهد داشت.

کارواش این مجموعه نیز فعال است. اگر متوجه شدید ماشین شما نیاز به یک شستشوی اساسی دارد می‌توانید قبل از حضور در پارک یا بعد از تمام شدن تفریحتان از خدمات کارواش این مجموعه استفاده کنید.

تفریحات غیر آبی استخر آبی جماران

اگر از شنا کردن و سرسره سواری خسته شدید حتما ورزش‌های غیر آبی این مجموعه را امتحان کنید. می‌توانید با دوستان خود فوتبال دستی بازی کنید. پینگ پونگ نیز یک ورزش جذاب غیر آبی موجود در این پارک است. دارت هم یکی دیگر از تفریحات این مجموعه است که می‌توانید با بازی کردن اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. استفاده از تمامی این تفریحات برای همه رایگان است.

آموزش شنا در استخر آبی جماران تهران

یکی از خدمات ویژه‌ای که در این پارک ارائه می‌شود آموزش شنا است. اگر دوست دارید در پارک‌های آبی بازی کنید اما شنا بلد نیستید، نگران نباشید. در پارک آبی جماران تهران شنا توسط مربیان و شناگران حرفه‌ای به شما آموزش داده می‌شود. بعد از یادگیری شنا به شما مدرک می‌دهند و می‌توانید مثل دیگران از شنا کردن در آب استخر این پارک آبی لذت ببرید.

اتاق ماساژ و حمام سنتی پارک جماران

در پارک‌های آبی علاوه بر امکانات تفریحی می‌توانید از خدمات ویژه این پارک‌ها مانند اتاق ماساژ و حمام سنتی استفاده کنید. در اتاق ماساژ افراد باتجربه و آموزش‌دیده‌ای حضور دارند که خدمات ماساژ را ارائه می‌دهند. حمام سنتی هم امکان یک دوش حسابی و سنتی را به شما می‌دهد. توصیه می‌کنیم وقتی در این مجموعه هستید حتما از ماساژ و حمام سنتی آن استفاده کنید چرا که در روحیه شما تأثیر مثبت زیادی می‌گذارد.

اتاق ماساژ پارک آبی جماران تهران

اقدامات بهداشتی پارک آبی جماران تهران

هر چند که پارک آبی جماران خیلی بزرگ نیست و تجهیزات سایر پارک‌ها را ندارد، اما بهداشت در این مجموعه به صورت حرفه‌ای رعایت می‌شود. در این دوران که ویروس کرونا در همه جا وجود دارد این مجموعه همه تلاش خود را می‌کند تا از ورود افرادی که علائم مشکوک به این بیماری را دارند جلوگیری کند. چون در صورت ابتلای یک نفر همه کسانی که در حال تفریح کردن در پارک آبی هستند مبتلا خواهند شد. مهم‌ترین اقدامات بهداشتی پارک آبی جماران به شرح زیر هستند:

  1. طبق دستورالعمل‌های ارائه شده از سمت وزارت بهداشت، دمای بدن افراد قبل از ورود به پارک چک می‌شود.
  2. پارک آبی برای جلوگیری از شیوع کرونا از پذیرش افراد زیاد خودداری می‌کند.
  3. در هر سانسی کلیه وسایل پارک ضدعفونی می‌شوند و شما با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  4. پرسنلی که در پارک آبی مشغول به فعالیت هستند از ماسک استفاده می‌کنند.

قوانین پارک آبی جماران در شهر تهران

پارک آبی جماران با اینکه وسعت کمی دارد اما برای برقراری نظم و حفظ امنیت تفریح کنندگان قوانینی را تدوین کرده است. همه افراد باید به این قوانین توجه کنند. مهم‌ترین قوانین این پارک آبی را در ادامه بخوانید:

  1. افراد باید بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.
  2. کلیه نکات اخلاقی باید در پارک رعایت شود.
  3. محیط پارک مرطوب است و افراد باید در حین رفت و آمد، بالا رفتن از سرسره‌ها یا پله‌ها از دویدن یا تند راه رفتن خودداری کنند.
  4. برای ایمنی کودکان بالای پنج سال باید برای آن‌ها مچ‌بند ببندید.
  5. افرادی که مشکلات قلبی یا بیماری‌های تنفسی دارند نمی‌توانند وارد پارک شوند.
  6. وارد کردن اشیای گران‌قیمت به پارک ممنوع است و باید آن‌ها را به صندوق امانات تحویل دهید.
  7. افرادی که وزن آن‌ها 90 کیلو هست می‌توانند از سرسره‌های تک نفره استفاده کنند.
  8. افرادی که وزن آن‌ها 180 کیلو هست باید از سرسره‌های دو نفره استفاده کنند.
  9. پارک آبی جماران تهران از ورود افرادی که مشروبات الکی و داروهای روان‌گردان مصرف کرده‌اند خودداری می‌کند.
  10. افراد نباید کارت‌های اعتباری را خرید و فروش کنند، چون تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
  11. کلیه افراد قبل از اینکه وارد رخت‌کن شوند باید از دمپایی استفاده کنند.
  12. مراجعه‌کنندگان نباید مایوهایی که در آن‌ها فلز دارند را استفاده کنند. این مایوها روی وسایل خش می‌اندازند.
  13. قبل از رفتن به استخر برای اینکه بهداشت عمومی رعایت شود حتما به حمام بروید.
  14. افراد باید قبل از رفتن به استخر از حوضچه کلر عبور کنند تا میکروب‌ها و باکتری‌ها را انتقال ندهند.
  15. عکس‌برداری و فیلم‌برداری در مجموعه ممنوع است.
  16. در مجموعه به شما مچ‌بند می‌دهند. اگر آن را گم کنید باید هزینه آن را بپردازید.
  17. اگر وسایل شخصی خود را گم کنید مجموعه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

پارک آبی جماران تهران

 سانس‌های پارک آبی جماران تهران

این پارک آبی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند به همراه یک فرد بالای 18 سال وارد این مجموعه شوند و از تفریح کردن لذت ببرند. برای اینکه بدانید چه زمانی باید وارد این پارک آبی شوید سانس‌های آن را در زیر بخوانید:

  • سانس بانوان: روزهای زوج از ساعت 9 تا 18 و روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت 9 تا 16 ویژه بانوان است.
  • سانس آقایان: روزهای زوج از ساعت 19 بعد از ظهر تا 24 شب و روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت 17 بعد از ظهر تا 24 شب ویژه آقایانی است که می‌خواهند پارک آبی جماران در تهران را برای تفریح انتخاب کنند.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید تغییر احتمالی سانس‌های آقایان و خانم‌ها است. از این رو قبل از اینکه وارد پارک آبی شوید برای اطمینان بیشتر و برای اینکه برنامه‌ریزی‌های شما به هم نریزد یک تماس با این مجموعه داشته باشید.

پارک آبی جماران تهران

قیمت و خرید بلیط پارک آبی سرپوشیده جماران

بلیط استخر مجموعه آبی نفری 150 هزار تومان است. چون این پارک نسبت به سایر پارک‌های آبی فضای کوچک‌تر و امکانات محدودتری دارد، قیمت آن نیز مناسب‌تر است. اما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از قیمت بلیط این پارک حتما با این مجموعه تماس بگیرید.

همچنین برای خرید بلیط پارک آبی می‌توانید به صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. سایت‌های فعال در زمینه فروش بلیط استخرها و پارک‌های آبی نیز بلیط این مجموعه را به فروش می‌رسانند و علاوه بر آن تخفیف‌های ویژه‌ای را نیز برایتان در نظر می‌گیرند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دسترسی به پارک آبی جماران تهران بزرگ

افراد به خصوص شهروندان تهرانی دوست دارند یک پارک آبی دسترسی آسانی داشته باشد. جماران تهران از جمله پارک‌هایی است که در داخل شهر است و نیازی نیست که برای تفریح کردن از شهر خارج شوید. خارج شدن از شهر مسائلی چون گیر کردن در ترافیک را دارد. از طرفی دیگر وقتی یک پارکی داخل شهر است اگر به منزل شما نزدیک باشد می‌توانید پیاده به آنجا بروید. اگر هم پارکی کمی از منزل شما دور باشد کلیه وسایل نقلیه عمومی شما را به آنجا خواهند رساند.

پارک آبی جماران تهران

پارک آبی جماران در شهر تهران، نیاوران، خیابان یاسر، انتهای خیابان جماران و در کوچه ششم قرار گرفته است و می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. چون این پارک داخل شهر است همه مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و کسب و کارهایی که در آن منطقه هستند این پارک را به خوبی می‌شناسند. اگر در پیدا کردن آدرس دچار مشکل شدید از فروشگاه‌های فعال اطراف پارک سؤال کنید تا شما را راهنمایی کنند.

هر چند این پارک در دروان کرونا خدمات خود را با قوت بیشتر و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌دهد، اما قبل از رفتن حتما با شماره تلفن «۰۲۱۴۴۶۶۷۶۸۱» تماس بگیرید. پذیرش این مجموعه همه اطلاعات مربوط به باز بودن یا نبودن این مکان، قیمت بلیط و تغییر سانس‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

پارک‌های آبی با تفریحات هیجان‌انگیزی که دارند می‌توانند حس حال شما را بهتر کنند. اما باید در انتخاب پارک آبی دقت کنید. سه فاکتور بهداشت، امنیت و اخلاق باید در هر پارک آبی وجود داشته باشد. این موارد کمک می‌کنند تا شما یک تفریح بی‌نظیر را تجربه کنید. پارک آبی جماران شهر تهران با دارا بودن این سه فاکتور مهم آماده خدمت‌رسانی به تفریح کنندگان است و اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا