تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

پارک آبی اوپارک تهران

پارک آبی اوپارک تهران یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین پارک‌های آبی شهر تهران است. روزانه شهروندان و حتی گردشگران زیادی برای تفریح به این پارک می‌آیند و یک روز متفاوت را برای خود رقم می‌زنند. در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر اطلاعات جامعی در مورد ویژگی‌های این پارک، امکاناتی که دارد و قیمت بلیط آن به شما ارائه می‌دهیم.

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در پایتخت پیدا کنید، سرگرمی‌های آبی است. همان‌طور که می‌دانید تهران شهر شلوغی است و تابستان‌های آن گرم است. بهترین تفریحی که حال روحی شما را بهتر می‌کند و باعث می‌شود از استرس‌های روزانه رها شوید، تفریح کردن در یک پارک آبی است. بهترین پارک آبی پایتخت ایران، اوپارک است که توانسته نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پارک جذاب، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

تفریح در پارک‌های آبی چه فوایدی دارد؟

قبل از اینکه به صورت تخصصی در مورد پارک آبی اوپارک صحبت کنیم، می‌خواهیم در مورد فواید حضور در پارک‌های آبی مطالب ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم. به طور کلی آب‌بازی یا انجام ورزش‌های آبی برای همه لذت‌بخش است. البته افرادی هم هستند که علاقه‌ای به این تفریحات ندارند.

اگر اهل آب‌بازی و شنا هستید باید بدانید که این سرگرمی فواید بسیار زیادی برای جسم و روحتان دارد. می‌توانید در پارک‌های آبی روباز و سرپوشیده حاضر شوید و ضمن تفریح کردن، انرژی از دست رفته خود را برگردانید. مهم‌ترین فواید تفریح در پارک‌های آبی به شرح زیر هستند:

  • اگر به هر دلیلی عصبانی هستید قرار گرفتن در آب و انجام بازی‌های آبی باعث فروکش کردن خشم شما می‌شود.
  • چه کودک باشید و چه بزرگسال آب‌بازی می‌تواند خلاقیت شما را بیدار کند.
  • استرس‌های روزانه، تنش‌های روحی و ترس‌هایی که هر روز درگیر آن‌ها هستید با حضور در پارک‌های آبی برطرف می‌شوند.
  • فرقی ندارد در چه سن و سالی هستید هر بار که به صورت گروهی در پارک‌های آبی قرار بگیرید و آب‌بازی کنید از نظر اجتماعی رشد خواهید کرد.
  • شنا کردن در استخر پارک‌های آبی باعث تضمین سلامت جسمانی شما می‌شود.
  • در استخرهای پارک‌های آبی، آب‌درمانی نیز وجود دارد که به تقویت عضلات شما و کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کند.
  • بازی‌های آبی چون به کاهش تنش‌های روحی شما کمک می‌کنند باعث منظم شدن خوابتان می‌شوند.
  • بازی‌های آبی کمک می‌کنند که بیشتر بخندید و از منفی‌گرایی دوری کنید.
  • ورزش‌های آبی به صورت خانوادگی کمک می‌کنند تا خانواده‌ها بیشتر دور هم جمع شوند و شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کنند.

معرفی پارک آبی اوپارک تهران

مجموعه تفریحی اوپارک  با شعار «اوپارک، یه حال با حال» کار خود را از سال 1396 آغاز کرد. این مجموعه به دلیل استفاده از بهترین امکانات و ارائه بهترین خدمات به عنوان پیشرفته‌ترین پارک آبی در خاورمیانه شناخته می‌شود. شهروندان ایرانی و حتی گردشگران خارجی زیادی هستند که این مکان را برای تفریح کردن انتخاب می‌کنند.

وسعت پارک آبی اوپارک 55 هزار مترمربع است. این وسعت کمک می‌کند که این مجموعه بزرگ بتواند روزانه و به صورت هم‌زمان پذیرای 3000 هزار نفر باشد. به زبان ساده‌تر در این پارک برای همه جای هست و نباید نگران شلوغ شدن آن باشید. امکانات عمومی این مجموعه عبارت‌اند از:

  • پارکینگ با ظرفیت بالا
  • سرویس بهداشتی تمیز
  • صندوق امانات
  • کمک‌های اولیه
  • خروجی اضطراری
  • اتاق ویژه مادر و کودک
  • نمازخانه
  • رخت‌کن بزرگ بانوان و آقایان با فایل‌های بزرگ و جادار
  • اوزون تراپی، فیش اسپا و خدمات ماساژ

مهندسان کلیه امکانات و وسایل بازی این پارک را مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته‌اند. کار طراحی و نصب همه سرسره‌ها و وسایل بازی این پارک را یک شرکت کانادایی به نام «white water» انجام داده است. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت خودتان و فرزندانتان از امکانات این پارک استفاده کنید. در ادامه سایر امکانات اوپارک تهران را با هم بررسی می‌کنیم.

پارک آبی اوپارک تهران

سرسره‌های هیجان‌انگیز اوپارک تهران

در پارک‌های آبی مختلفی که در ایران هستند سرسره‌های آبی وجود دارند. اما اوپارک در تهران بیشترین، باکیفیت‌ترین و هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها را دارد که تفریح شما را جذاب‌تر می‌کند. مهم‌ترین سرسره‌های اوپارک به شرح زیر هستند:

  • سرسره ابیس به شما این امکان را می‌دهد تا در مسیری که پیچ‌درپیچ است سُر بخورید و وارد یک شکاف 18.5 متری شوید.
  • سرسره شش‌گانه و پیچ‌درپیچ رالی شیب امکان مسابقه دادن شما با پنج نفر را فراهم می‌کند.
  • سرسره ابر شیب با ارتفاع زیادی که دارد باعث می‌شود که شما وقتی در حال سُر خوردن هستید بتوانید همه قسمت‌های پارک را ببینید.
  • سرسره‌های پیچ‌درپیچ اورنگ اوپارک در دو نوع روباز و سرپوشیده هستند و می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید سوار شوید.
  • سرسره آکوالوپ امکان سقوط شما با سرعت 15 متر بر ثانیه و با چرخش 360 درجه را فراهم می‌کند.
  • در سرسره بوم‌رنگ شما می‌توانید در گروه‌های 3 تا 4 نفری تفریح کنید.
  • سرسره گردالوپ یک مسیر بسیار طولانی دارد که به عنوان طولانی‌ترین سرسره تونلی در کل خاورمیانه شناخته می‌شود.
  • سرسره گوگولیا برای کودکان زیر 6 سال است اما بزرگسالان نیز می‌توانند به همراه کودکان خود از آن استفاده کنند.

جزیره الوپیا در پارک آبی اوپارک

جزیره الوپیا یک امکان تفریحی ویژه برای بچه‌های زیر 16 سال است. بچه‌ها نمی‌توانند از سرسره‌های بخش بزرگسالان استفاده کنند. به همین دلیل طراحان، این بخش را برای آن‌ها گرفته‌اند. در جزیره الوپیا می‌توانید بهترین و به روزترین وسایل بازی مناسب کودکان زیر 16 سال را پیدا کنید.

در این بخش فواره‌ها و سرسره‌های استاندارد در تعداد قابل توجه وجود دارند. وجود این جزیره جالب می‌تواند سرگرمی خوبی برای کودکان باشد. والدین در مورد کیفیت وسایل بازی این جزیره نگران نباشند، چون همه چیز استاندارد است. از طرفی دیگر افراد آموزش دیده‌ای هم در این قسمت هستند تا در صورت نیاز به بچه‌ها کمک کنند.

پارک آبی اوپارک تهران

رودخانه خروشان پارک آبی اوپارک تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از امکانات تفریحی هیجان‌انگیزی که می‌توانید در این پارک پیدا کنید، رودخانه خروشان نام دارد. وقتی سایر تفریحات خود را انجام دادید بهترین مکانی که می‌توانید خستگی خود را رفع کنید، استفاده از رودخانه خروشان است. این رودخانه توانسته بین کسانی که وارد این مجموعه آبی می‌شود امتیاز بالایی به دست آورد.

در رودخانه خروشان تیوپ‌های زیادی وجود دارند. می‌توانید یک تیوپ انتخاب کنید و روی آب شناور بمانید. چون در طول مدتی که در مجموعه آبی بودید بسیار هیجان‌زده شدید، قرار گرفتن روی تیوپ به شما آرامش می‌دهد. البته در این رودخانه یک آبشار مهیج هم انتظارتان را می‌کشد تا هیجانی با درصد پایین را به شما وارد کند.

امکانان رفاهی پارک تفریحی اوپارک تهران

در پارک تفریحی اوپارک تهران امکانات رفاهی مختلفی وجود دارد. وقتی که تفریح کردید حتما گرسنه می‌شوید چون بازی‌ها و ورزش‌های آبی، کالری‌های زیادی را می‌سوزانند. در پارک آبی اوپارک تهران یک رستوران، یک فست‌فودی و یک ویتامینه وجود دارد. در صورتی که گرسنه هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به رستوران این مجموعه بزنید. کافی‌شاپ و ویتامینه آن انواع نوشیدنی‎ها، قهوه و بستنی را ارائه می‌دهند و می‌توانید دوباره انرژی کسب کنید.

اگر متوجه شدید که وسایل ورزشی یا مایوی خود را جا گذاشته‌اید یا اصلا ندارید، می‌توانید از فروشگاهی که در اوپارک است وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. در این صورت هیچ مانعی در سر راه شما نیست تا تفریحتان را خراب کند.

سیستم هوشمند میکروب‌زدایی آب در اوپارک تهران

یکی از دلایلی که افراد از رفتن به پارک‌هایی آبی خودداری می‌کنند مربوط به بهداشت آب است. در برخی از پارک‌های آبی نظافت آب به خوبی صورت نمی‌گیرد و مراجعه کنندگان همیشه گله‌مند هستند. وقتی در این مکان آب‌تنی می‌کنید نگران تمیز بودن، شفاف بودن و ضدعفونی بودن آب نباشید.

در پارک آبی اوپارک جدیدترین سیستم تصفیه و سیستم هوشمند میکروب‌زدایی وجود دارد. به همین دلیل است که آب این مجموعه همیشه شفاف است و کسانی که از بخش‌های مختلفی آبی این پارک استفاده می‌کنند از آن کاملا رضایت دارند.

پارک آبی اوپارک تهران

سانس‌های اوپارک تهران برای بانوان و آقایان

هر کدام از پارک‌های آبی ساعت‌های کاری مشخصی دارند و افراد می‌توانند در زمان‌هایی که پارک مشخص می‌کند خود را به آنجا برسانند. اوپارک یک پارک آبی سرپوشیده است و به همین دلیل خانم‌ها و آقایان می‌توانند در سانس‌های خود در این مکان تفریح کنند. اوپارک تهران در دوران کرونا خدمات خود را با رعایت همه موارد بهداشتی ارائه می‌دهد. در ادامه زمان‌های مشخص برای ورود خانم‌ها و آقایان را بیان می‌کنیم.

سانس آقایان در پارک آبی اوپارک تهران

آقایان می‌توانند در همه روزهای هفته به غیر از روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از امکانات تفریحی این پارک استفاده کنند. در زیر می‌توانید ساعت‌های مشخص برای حضور آقایان را مشاهده کنید:

  • روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از 9 صبح تا 10 شب
  • روز پنجشنبه از ساعت 17 بعد از ظهر تا 24 شب
  • روز جمعه از ساعت 10 صبح تا 22 شب

سانس بانوان در پارک آبی اوپارک

همه روزهای هفته به غیر از یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه خانم‌ها می‌توانند برای استفاده از امکانات تفریحی اوپارک وارد این مجموعه شوند. در ادامه می‌توانید ساعت‌های مخصوص بانوان را ببینید:

  • روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 22 شب
  • روز پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 15:30 بعد از ظهر

قوانین پارک آبی اوپارک در تهران

یک مجموعه‌ای با این وسعت تنها با وجود یک مدیریت بسیار قوی است که توانسته رتبه برتر را در بین پارک‌های آبی کشور از آن خود کند. قوانین این مجموعه برای رفاه حال هم‌وطنان هستند و با رعایت آن‌ها می‌توانید از تفریح کردن در این مجموعه لذت ببرید. در ادامه قوانین این مجموعه را مشاهده خواهید کرد:

  1. استفاده از مایو برای همه الزامی است. هیچ کس نباید از مایوهای سگک‌دار استفاده کند.
  2. بچه‌ها باید از امکانات تفریحی متناسب با سن خود استفاده کنند.
  3. اگر فردی زیر 18 سال سن دارد باید در کنار خود یک همراه بالای 18 سال داشته باشد.
  4. اگر به همراه خود اشیای زینتی دارید، باید آن را به صندوق امانات اوپارک تحویل دهید.
  5. در سرسره‌هایی که شدت زیادی دارند نباید عینک یا لنز طبی داشته باشید.
  6. افراد نباید دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری یا موبایل به داخل ببرند.
  7. افرادی که باعث ایجاد خطر برای دیگران می‌شوند و شوخی‌های خطرناک می‌کنند نمی‌توانند در مجموعه باشند.
  8. به افرادی که اعتیاد دارند یا الکل مصرف کرده‌اند اجازه ورود داده نمی‌شود.
  9. پسر‌ بچه‌های بالای 3 سال اجازه ندارند در سانس بانوان به همراه مادر خود وارد پارک آبی شوند.
  10. افرادی که موهای بلند دارند باید از کلاه شنا در این مجموعه استفاده کنند.
  11. بردن هرگونه خوراکی به داخل مجموعه ممنوع است.

پارک آبی اوپارک تهران

قیمت بلیط پارک آبی اوپارک چقدر است؟

پارک آبی اوپارک تهران به دلیل وسعت زیاد، امکانات ویژه و سرویس‌دهی خوب قیمت بیشتری نسبت به سایر پارک‌های آبی دارد. قیمت بلیط اوپارک تهران در سال 1401 از 350 هزار تومان تا 400 هزار تومان متغیر است. البته در صورتی که بلیط خود را اینترنتی بخرید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

خرید بلیط پارک آبی به چه صورت است؟

این مجموعه امکان خرید بلیط را به دو روش فراهم کرده است. می‌توانید حضوری مراجعه کنید و بلیط خود را بخرید. در خرید حضوری معمولا تخفیفی دریافت نمی‌کنید. اما با خرید بلیط به صورت اینترنتی تخفیف‌های ویژه 30 تا 50 درصدی دریافت خواهید کرد و می‌توانید بلیط خود را زیر 400 هزار تومان بخرید.

فراموش نکنید که اگر به صورت اینترنتی بلیط گرفتید طبق تاریخ نوشته شده روی آن به پارک آبی بروید و رفتن خود را به تعویق نیندازید. اگر تاریخ بلیط شما بگذرد نمی‌توانید وارد پارک شوید و باید دوباره نسبت به خرید بلیط جدید اقدام کنید.

چطور می‌توانیم پارک آبی اوپارک تهران را پیدا کنیم؟

آدرس این پارک آبی تهران، اتوبان تهران – کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک در انتهای خیابان شمیم است. پارک اوپارک آن‌قدر معروف است که اگر در پیدا کردن آدرس دچار مشکل شدید از هر کسی که بپرسید این مکان را می‌شناسد و شما را راهنمایی می‌کند. توصیه می‌کنیم قبل از حرکت حتما با شماره تلفن «02149246» تماس بگیرید و از باز بودن پارک آبی مطمئن شوید.

پارک آبی اوپارک تهران

دسترسی به اپارک

آدرس اپارک: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه تفریحی اپارک

شماره تماس: 02149246

سخن پایانی

پارک آبی اوپارک در تهران یک مجموعه تفریحی درجه یک برای انجام بازی‌های آبی و شنا است. در روزهای گرم تابستان و شلوغی شهر می‌توانید برای رهایی از تنش‌ها و تفریح کردن حتما به این پارک بروید و از تفریحات هیجان‌انگیز آن استفاده کنید. این پارک آبی با تفریحات ویژه‌ای که دارد آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان است، بنابراین تفریح در آن را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا