تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

پارک آبی افق هلان تهران

پارک آبی افق هلان تهران یکی از پارک‌های سرپوشیده پایتخت است. هر روز افرادی زیادی برای تفریح کردن این پارک آبی را انتخاب می‌کنند. آشنایی با ویژگی‌های این پارک، امکانات، قوانین و قیمت آن اطلاعاتی هستند که با مطالعه این مقاله به دست خواهید آورد.

پارک‌های آبی سرپوشیده در شهر تهران گزینه انتخابی خوبی برای تفریح کردن هستند. تنها پارکی آبی سرپوشیده که در شرق تهران و منطقه حکیمیه قرار دارد، افق هلان است. از این رو بیشتر افرادی که در آن منطقه ساکن هستند برای شنا و تفریح به این مجموعه می‌روند. اگر در انتخاب این پارک آبی تردید دارید و می‌خواهید قبل از حضور در آنجا اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید تا پایان این مقاله ما را  در مجله گردشگری دوباره سفر همراهی کنید.

امکانات پارک آبی افق هلان در تهران

امکانات یک پارک آبی برای همه کسانی که به دنبال تجربه یک شنای فوق‌العاده و تفریح کردن با دوستان خود هستند، اهمیت زیادی دارد. پارک آبی افق هلان بیشتر از اینکه یک پارک آبی بزرگ با امکانات بسیار زیاد باشد، یک استخر سرپوشیده است. در واقع امکانات این مجموعه به اندازه پارک‌های دیگر نیست، اما می‌تواند اوقات فراغت خوبی را برای شما فراهم کند. برای روشن‌تر شدن موضوع امکانات پارک آبی افق هلان را بررسی می‌کنیم.

استخرهای مجموعه آبی افق هلان تهران

شنا کردن علاوه بر اینکه یک تفریح هیجان‌انگیز است به عنوان بهترین ورزش برای سلامتی و روحیه شناخته می‌شود. تمام پارک‌های آبی حتی اگر امکانات محدودی داشته باشند، حتما استخر دارند. یک پارک آبی بدون استخر دیگر پارک آبی نیست.

این مجموعه تفریحی یک استخر شنا ویژه بزرگسالان را دارد که عمق آن زیاد است. پارک آبی افق هلان برای کودکان نیز یک استخر کم عمق دارد که از ایمنی بالایی برخوردار است. در استخر کودکان وسایل بازی در شکل‌های مختلفی وجود دارند تا آن‌ها نیز از آب ‌بازی لذت ببرند.

پارک آبی افق هلان تهران

در سانس خانم‌ها و آقایان هر کودکی باید از استخر کودکان استفاده کند و والدین باید به این نکته مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند. برای شنا کردن در استخر افق هلان تهران، این مجموعه قوانینی را وضع کرده است که به شرح زیر هستند:

  1. اگر وعده غذایی سنگینی را میل کرده‌اید تا سه ساعت بعد از آن نباید شنا کنید.
  2. اگر برای مدت زیادی در آفتاب قرار داشتید بلافاصله وارد آب استخر نشوید.
  3. از ورود ناگهانی به داخل آب خودداری کنید.
  4. زیاد در آب نمانید و به هنگام خستگی از آن خارج شوید.
  5. در اطراف استخر از دمپایی استفاده کنید تا لیز نخورید.
  6. در داخل استخر باید از مایو و کلاه شنا استفاده کنید. این مورد هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها الزامی است.

سالن بدنسازی مجهز در پارک آبی افق هلان تهران

برخی از افراد علاقه‌ای به ورزش‌های آبی ندارند و می‌خواهند بدنسازی کار کنند. در این مجموعه یک سالن بدنسازی با امکانات کامل وجود دارد. این سالن مشرف به استخر پارک آبی است. بدنسازی یک ورزش بسیار عالی برای تناسب اندام و بهبود روحیه است. در این مجموعه دوش هم وجود دارد که می‌توانید بعد از بدنسازی از آن استفاده کنید.

سرسره‌های بزرگسالان و کودکان

پارک‌های آبی به سرسره‌های آن‌ها معروف هستند و بیشتر افراد به خصوص بچه‌ها دوست دارند سرسره آبی را امتحان کنند. هیجانی که در سرسره‌های آبی وجود دارد را نمی‌توانید در سرسره‌های پارک‌های معمولی پیدا کنید. این مجموعه برای بزرگسالان و کودکان سرسره‌های ویژه و استانداردی دارد.

سرسره‌های آبی بزرگسالان شیب و ارتفاع بیشتری دارد و سرسره‌های کودکان از شیب و ارتفاع کمتری برخوردار هستند. بزرگسالان و کودکان برای ایمنی خود حتما از سرسره‌هایی که متناسب با خودشان است استفاده کنند.

پارک آبی افق هلان تهران

آموزش شنا و نجات‌غریق

در پارک آبی افق هلان حکیمیه تهران می‌توانید برای آموزش شنا و آموزش نجات‌غریق ثبت نام کنید. مربیان و نجات‌غریق‌های متخصصی در این مجموعه حضور دارند و این موارد را به صورت حرفه‌ای به شما می‌آموزند. هزینه شرکت در این کلاس‌ها با کمترین قیمت صورت می‌گیرد اما این مجموعه تضمین می‌کند که از شما یک شناگر حرفه‌ای و یک نجات‌غریق کاربلد را خواهد ساخت.

جکوزی پارک آبی افق هلان تهران

جکوزی یک حوضچه است که در آن آب با فشار زیادی برای ماساژ دادن عضلات بدن وارد حوضچه می‌شود. ماساژ در زیر آب یکی از بهترین روش‌های درمانی برای کاهش و از بین بردن دردهای عضلانی و کف پا است. در پارک آبی افق هلان شرق تهران می‌توانید از جکوزی چند نفره این مجموعه استفاده کنید. قبل از اینکه به سراغ جکوزی بروید اگر لنز چشمی دارید حتما آن را درآورید چرا که مضر است. جکوزی فواید زیر را برای بدن دارد:

  • به رفع خستگی کمک می‌کند.
  • دمای بدن را افزایش می‌دهد و باعث بیشتر شدن سوخت و ساز می‌شود.
  • به کاهش و از بین رفتن دردهای کمر کمک می‌کند.
  • خواب افراد را بهبود می‌بخشد.
  • خشکی مفاصل و آرتریت را درمان می‌کند.

سونای خشک و سونای بخار در پارک آبی افق هلان

سونای خشک و سونای بخار از امکانات ویژه این پارک آبی هستند. سونا از جمله تفریحاتی است که جنبه درمانی نیز دارد و بیشتر مورد علاقه ورزشکاران است. در سونای خشک از حرارت برای گرم کردن اتاق استفاده می‌کنند. دمای سونای خشک بین 180 تا 195 درجه فارنهایت است.

پارک آبی افق هلان تهران

سونای بخار گرمای کمتری نسبت به سونای خشک دارد اما مرطوب‌تر است. دمای اتاق‌های بخار بین 100 تا 120 درجه فارنهایت است. اتاق سونای بخار 100 درصد رطوبت دارد. سونای بخار و خشک پارک آبی افق هلان تهران را امتحان کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. فواید استفاده از سونا به شرح زیر هستند:

  • گردش خون را بهبود می‌بخشد.
  • استرس را کاهش می‌دهد.
  • به شفاف شدن پوست کمک می‌کند.
  • درد عضلات را کاهش می‌دهد.
  • به بهبود خلق و خو کمک می‌کند.
  • باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

حوضچه آب سرد در پارک آبی افق هلان حکیمیه

حوضچه آب سرد یکی دیگر از امکانات این پارک آبی است که خواص درمانی زیادی دارد. اما وقتی در این پارک آبی از سونا استفاده کردید وارد حوضچه نشوید چرا که برای بدن مضر است. استفاده از سونا و حوضچه آب سرد بلافاصله پشت سر هم بسیار خطرناک است. حوضچه آب سرد در دسته استخرهای درمانی قرار می‌گیرد و خواص زیر را دارد:

  • استفاده از آب سرد به دلیل اینکه شوک کوچکی به بدن وارد می‌کند باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.
  • آب سرد کمک می‌کند که پوست بدن سفت و باثبات شود.
  • آب سرد گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد.
  • رگ‌های واریسی با کمک حوضچه آب سرد کاهش پیدا می‌کنند.
  • آب سرد تأثیر زیادی در کاهش افسردگی دارد.

فوتبال دستی پارک آبی افق هلان تهران

اگر به همراه دوستانتان به این پارک آبی بروید می‌توانید با آن‌ها فوتبال دستی بازی کنید. فوتبال دستی نوعی ورزش هم محسوب می‌شود چرا که افراد به هنگام باز ی کردن می‌ایستند و برای کنترل آدمک‌ها باید تحرک هم داشته باشند. بعد از شنا اگر دوست داشتید که یک ورزش یا بازی غیرآبی را امتحان کنید، فوتبال دستی پارک آبی افق هلان حکیمیه تهران را از دست ندهید.

پارک آبی افق هلان تهران

ارائه خدمات ماساژ در افق هلان

ماساژدرمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که کمک می‌کند تا از خستگی جسمی و روحی افراد کاسته شود. در این مجموعه آبی می‌توانید از دستان ماساژورهای حرفه‌ای بهترین ماساژها را دریافت کنید. ماساژ در یک محیط آرام ارائه می‌شود که علاوه بر خستگی جسمی، خستگی روحی را نیز از شما دور می‌کند.

بوفه و پارکینگ اختصاصی

شنا کردن و سرسره بازی انرژی زیادی از شما می‌گیرد. از این رو در حین بازی یا بعد از آن احساس ضعف و گرسنگی خواهید کرد. نیازی نیست برای اینکه خوراکی، نوشیدنی یا قهوه بخرید از مجموعه خارج شوید. پارک آبی افق هلان شهر تهران یک بوفه دارد و تمام نیازهای تفریح کنندگان را برطرف می‌کند. در سانس خانم‌ها و آقایان اگر با بچه‌های خود برای تفریح به این مجموعه می‌آیید در بوفه برای کودکان بستنی، نوشیدنی‌های خنک و ساندویچ هم وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها خریداری کنید.

پارکینگ این مجموعه نیز آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است. بسیاری از تهرانی‌هایی که از بابت جای پارک نگرانی دارند می‌توانند به هنگام تفریح در افق هلان، ماشین خود را در پارکینگ اختصاصی این مجموعه پارک کنند. البته دسترسی آسان این پارک آبی از ویژگی‌های مثبت آن است. اگر دوست نداشتید که با ماشین شخصی، خود را به پارک آبی برسانید می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و در مورد جای پارک هم نگرانی نداشته باشید.

قیمت بلیط پارک آبی افق هلان تهران

اگر می‌خواهید به این پارک آبی بروید باید بدانید که قیمت بلیط آن حدود 60 هزار تومان است. البته ممکن است این رقم افزایش یا کاهش پیدا کند. به همین دلیل برای مطمئن شدن از قیمت دقیق آن حتما با این مجموعه تماس بگیرید.

پارک آبی افق هلان تهران

خرید بلیط پارک آبی افق هلان در شرق تهران

خرید بلیط این مجموعه آبی – تفریحی نیز ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به تفریحات آبی را به خود مشغول کرده است. از دو روش می‌توانید بلیط پارک آبی افق هلان در تهران را خریداری کنید. روش اول خرید به صورت حضوری است. می‌توانید به پذیرش پارک آبی افق هلان تهران بروید و با پُر کردن فرم و پرداخت هزینه از امکانات آن استفاده کنید.

روش دوم خرید بلیط به صورت اینترنتی است. در این صورت باید چرخی در سایت‌های فروش بلیط استخرها و پارک‌های آبی بزنید تا ببینید کدام سایت بلیط این پارک را به فروش می‌رساند بعد آن را با تخفیف خریداری کنید. البته قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید برای اینکه از هزینه و باز بودن این مجموعه مطمئن شوید با پارک آبی تماس بگیرید.

چطور می‌توانیم به پارک آبی افق هلان برویم؟

خوشبختانه دسترسی به پارک آبی بسیار راحت است. آدرس این پارک در تهران، حکیمیه، سازمان آب، ۱۵ متری شیرازی، پلاک ۸ است که می‌توانید این پارک آبی را پیدا کنید. دسترسی راحت این مجموعه باعث شده است که افراد زیادی این پارک را برای تفریح کردن انتخاب کنند.

شماره تلفن مجموعه نیز «02177313123» است. این شماره را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز و کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه تماس بگیرید.

سانس‌های پارک آبی سرپوشیده افق هلان

پارک آبی سرپوشیده افق هلان در حکیمیه تهران، هم برای خانم‌ها هم برای آقایان در دو سانس مختلف خدمات خود را ارائه می‌دهد. حتما قبل از حضور در مجموعه آبی با این مجموعه تماس بگیرید تا از زمان دقیق سانس‌ها و احتمال تغییر آن‌ها با خبر شوید. این اطلاع قبلی به شما کمک می‌کند تا خللی در برنامه‌ریزی‌هایتان ایجاد نشود. فراموش نکنید که هر سانس این پارک آبی دو ساعت است. سانس‌های این مجموعه را در زیر بخوانید:

  1. سانس بانوان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 16 و جمعه‌ها از ساعت 8 تا 14 برای بانوان است.
  2. سانس آقایان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 17 تا 23:30 و جمعه‌ها از ساعت 15 تا 23:30 ویژه آقایان است.

پارک آبی افق هلان تهران

قوانین پارک آبی افق هلان تهران

با اینکه این پارک آبی آن‌قدر بزرگ نیست اما قوانین مهمی دارد که همه افراد به هنگام ورود به پارک ملزم به اجرای آن هستند. مهم‌ترین قوانین پارک آبی افق هلان حکیمیه تهران را در ادامه بخوانید:

  1. بهداشت عمومی و شخصی در این پارک باید رعایت شود.
  2. همه باید از مایو استفاده کنند.
  3. آوردن خوراکی و غذا به داخل پارک آبی ممنوع است.
  4. افراد نباید دور استخر بدوند یا سعی کنند روی سرسره‌ها راه بروند.
  5. افراد باید وسایل باارزش خود را در صندوق امانات بگذارند.
  6. از ورود افراد با بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌شود.
  7. عکاسی در پارک آبی ممنوع است.
  8. از ورود افرادی که مواد یا الکل مصرف کرده‌اند جلوگیری می‌شود.
  9. افراد حق ندارند با دیگران شوخی‌های خطرات بکنند یا نظم داخلی پارک را به هم بریزند.
  10. خانم‌های باردار نمی‌توانند وارد پارک آبی شوند.

کلام پایانی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات جامعی در مورد پارک آبی افق هلان را در اختیارتان قرار دهیم. اینکه شما کدام پارک آبی را برای تفریح انتخاب می‌کنید سلیقه‌ای است. اما به خاطر بسپارید که یک پارک آبی خوب دارای مدیریت قوی، بهداشت و ایمنی بالایی است. تنها در این صورت است که تفریح شما به یک تفریح خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد. در انتخاب پارک آبی مورد نظر خود این سه فاکتور را در اولویت قرار دهید تا از تفریح خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا