تور

اجاره خودرو در دبی
استان لرستانالیگودرزایرانگردی

آبشار آب سفید الیگودرز | استان لرستان

آبشار آب سفید

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با آبشار آب سفید را که یکی از جاهای دیدنی لرستان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

آبشار آب سفید الیگودرز

استان لرستان یکی از استان هایی است که دارای تعداد بسیار زیادی جاذبه های گردشگری طبیعی می باشد که می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد. یکی از جاذبه های گردشگری لرستان ، آبشار آب سفید است که در شهرستان الیگودرز قرار دارد. این آبشار زیبا به عروس زیبای آبشار های ایران معروف است.

استان لرستان دارای بیش از 33 رودخانه دائمی است. آبشار آب سفید یکی از بلند ترین آبشارهای ایران است. دسترسی به این آبشار زیبا آسان است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای مسافران برای گذران زمان و استراحت در دل طبیعت با منظرهای زیبا باشد.

آبشار آب سفید الیگودرز

این آبشار در نوب شرقی استان لرستان و در دامنه کوه های زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در زلقی واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از مسیر جاده و از شهر الیگودرز استفاده کرد.ارتفاع این آبشار زیبا 70 متر و عرض آن در فصل پر آبی در حدد 8 متر است. آب این آبشار در نهایت به رود رودبار لرستان متصل می شود و بعد از آن به دز می پیوندد.

این آبشار در شروع مسیر یک رودخانه دائمی به طول 170 کیلومتر است که از دامنه کوه های کازنستان و حرا سرچشمه می گیرد و با پیوستن به رودخانه کاکلستان و سرازیر شدن به رود رودبار لرستان به رودخانه و سد دز ختم می شود.

آبشار آب سفید الیگودرز

دلیل نامگذاری آبشار

به دلیل ترکیب هوا با آب این آبشار و برخورد با سنگ ها حباب های سفید تشکیل می شود که این حباب های سفید باعث تغییر رنگ آب آبشار به سفید می شود و همین موضوع دلیل نام گذاری این آبشار می باشد. بومی های منطقه به آبشار آب سفید، “او اسبید” می گویند. البته  این آبشار به نام های آبشار سفید آب و یا آبشار سفید نیز شناخته می شود.

آبشار آب سفید الیگودرز

پوشش اطراف آبشار

این آبشار در جنگل سرسبز قرار رفته است که چشم هر گردشگری را به خود جلب می کند. این آبشار زیبا داخل دره ای تاریک قرار گرفته که در طول هزاران سال فعالیت های زمین شناختی و فرسایش به وسیله آب به این شکل تبدیل شده است.

آبشار آب سفید الیگودرز

جاده منتهی به این ابشار دارای طبیعتی چشم نواز می باشد که هر گردشگری را جلب می کند. تعدادی رودخانه با کناره های بسیار زیبا و دیدنی و روستاهای کوچک و بزرگ در طول مسیر وجود دارد که باعث ایجاد مناظری زیبا و دلربا در مسیری کوهستانی و جنگلی خواهد شد.

منطقه ای که این آبشار در آن قرار دارد منطقه ای ییلاقی همراه با کوه های بلند و مملو از درختان بلوط و گردو  می باشد. همچنین زیارتگاهی به نام مومد حسن در طول مسیر رسیدن به آبشار وجود دارد که از احترام بالایی در بین مردم این منطقه برخوردار است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا