تور

اجاره خودرو در دبی
آستارااستان گیلانایرانگردی

آشنایی با تالاب استیل آستارا | استان گیلان

تالاب استیل آستارا

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با تالاب استیل را که یکی از جاهای دیدنی آستارا است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

در ایران تالاب های بسیاری وجود دارد که هر کدام ویژه گی های مختص خودشان را دارند و دارای اهمیت می باشند. تالاب استیل یکی از معروف ترین تالاب های ایران به شمار می رود و از مقاصد گردشگری مسافران و از جاذبه های گردشگری گیلان نیز محسوب می شود. پرنده های مهاجر از سایر کشور ها به این تالاب می آیند و یکی از ویژه گی های این تالاب درخت های متحرک آن است.

تالاب استیل آستارا

معرفی تالاب

تالاب استیل در استان گیلان و در حدود 7 کیلومتری سمت جنوب شهرستان آستارا در مجاورت جاده اصلی تالش قرار دارد.مردم محلی این تالاب را هستل می نامند که در زبان تالشی به معنی آبگیر می باشد.این تالاب به دلیل دارا بودن چشم اندازهای کوهستانی و جنگل در کنار مزارع کشاورزی و همچنین حضور پرندگان مهاجر، در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

از سال 1384 تالاب استیل در زمره یکی از 5 منطقه گردشگری نمونه استان گیلان قرار گرفته است که باعث رشد اقتصادی این استان نیز شده است. در سال 1393 در پی بارش های فراوان با اعلام اداره کل حفاضت محیط زیست استان گیلان وسعت این تالاب به میزان زیادی افزایش داشته است.

تالاب استیل آستارا

این تالاب در کل در حدود 138 هکتار می باشد و 13 متر پایین تر ازسطح دریاهای آزاد می باشد.آب این تالاب شیرین است و منبع آب این تالاب از بارش های باران می باشد و البته مردم منطقه اعتقاد دارند که بخشی از آب آن توسط چشمه های بستر تامین می شود.

پوشش گیاهی و حیوانی تالاب

در این تالاب بیش از 80 نوع گونه گیاهی و جانوری وجود دارد که برخی از آن ها در خطر انقراض می باشند. این تالاب و محیط اطراف آن امروزه به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در غرب تالاب جنگل های سرسبز و در سمت شرق درختان توسکا قابل رویت می باشد. ریشه درختان توسکا درون تالاب قرار گرفته و از این بابت این درختان همیشه در حال جابجایی می باشند و از این رو این تالاب به تالاب درختان شناور معروف است.

تالاب استیل آستارا

تالاب استیل همه ساله میزبان تعداد زیادی پرنده مهاجر می باشد که از مناطقی مانند اروپا، مناطق قطبی و شمال دریای خزر به این تالاب می آیند. برخی از این پرنده ها مانند چینگیر نوک سرخ کمیاب می باشند. انواع ماهی ها مانند کپور و اردک ماهی در این تالاب زندگی می کنند.جانوران دیگری مانند موشی بزرگ به نام نوتریا و انواع مار و لاکپشت نیز در این تالاب وجود دارد.

تالاب استیل آستارا

امکانات تفریحی تالاب

در این تالاب تفریحات محدود می باشد. گردشگران می توانند با کرایه قایق های پدالی و یا موتوری در این تالاب گشت بزنند و یا اگر اهل عکاسی باشید در این تالاب سوژه های بسیاری منتظر شما خواهد بود. و همچنین آلاچیق هایی برای استراحت گردشگران تعبیه شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا