تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلاناملشایرانگردی

منطقه ییلاقی هلو دشت املش | استان گیلان

ییلاق هلو دشت

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با ییلاق هلو دشت املش را که یکی از جاهای دیدنی گیلان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

ییلاق هلو دشت

استان گیلان که سرسبز ترین استان ایران می باشد و دارای طبیعتی بکر و بی نظیر می باشد، دارای ییلاق های زیادی می باشد.ییلاق هلو دشت یکی از روستاهای جذاب و با منظره ای زیبا و طبیعتی بکر در جنوب دهستان لات لیل شهرستان املش می باشد.هلودشت توسط بومی های منطقه به گیلکی هلیودشت یا هلی دشت نیز خوانده می شود.

ییلاق هلو دشت

از مرکز شهر املش تا روستای هلو دشت چیزی حدود 30 کیلومتر می باشد.پارک جنگلی هلو دشت در فاصله 12 کیلومتری از جاده ییلاقی بلوردگان خصیل قرار گرفته است. مساحت ییلاق هلو دشت در حدود 435 هکتار می باشد. این روستا از جنوب غربی به شهرستان رودسر و در بین رشته کوه های البرز واقع شده است.

ییلاق هلو دشت

مناطق جنگلی هلو دشت از منطق بکر و زیبای استان گیلان به شمار می روند که چشم هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد. در بالا دست هلو دشت و در مسیر منتهی به سه راهی شلیشه و خصیل با مناظر شگفت انگیزی مواجه خواهید شد. در روزهای آفتابی از بالای کوه های این منطقه می توان مناطق جلگه ای گیلان و دور نمایی از شهرهایی مثل لنگرود، رودسر، لاهیجان و آستانه اشرفیه را دید.

این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی و پوشش جنگلی همراه با فضاهای مرتعی می باشد.ین منطقه در بخشهای جنوبی، غربی و شرقی به ارتفاعات سر به فلک کشیده و جنگلهای سرسبز انبوه و منطق شبه جنگلی و از جهت شمال ازطریق یک رشته جاده ماشین رو به طول24کیلومتر به زون جنگلی وبافت روستایی مناطق آغوزچال-بلوردکان-پلدره و…و سرانجام به املش ختم می شود.

ییلاق هلو دشت

مسیر منتهی به ییلاق هلو دشت جنگلی و پر پیچ و خم است ولی نکته مثبت آن آسفالته بودن آن است. در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا به هلو دشت خواهیم رسید. این منطقه از مرکز شخر لنگرود 40 کیلومتر و با بلورگان 13 کیلومتر فاصله دارد.در ارتفاعات هلو دشت قهوه خانه ای وجود دارد که مسافران می توانند در آن جا استراحتی بکنند .

ییلاق هلو دشت

اقامت در هلو دشت

جهت اقامت سوییت هایی در اطراف قهوه خانه وجود دارد و البته در سیر بالا آمدن از دره خانه های روستایی نیز وجود دارند که اهالی اجاره می دهند و می توانید در آن ها اقامت داشته باشید همچنین اقامت گاه بومگردی  در این منطقه وجود دارد که می توانید از ان برای یک اقامت راحت استفاده کنید.

دیدینی های هلو دشت

ییلاق هلو دشت به دلیل اینکه در ارتفاعات قرار دارد دارای رطوبت زیادی می باشد و بیشتر روزهای سال در بین ابرها قرار گرفته است. این ییلاق با مناظر زیبایی که دارد در واقه بهشتی در میان ابرها می باشد.اگر دوست دارید روی ابرها قدم بزنید این منطقه رویای شما را عملی خواهد کرد.

ییلاق هلو دشت

اگر از هلو دشت  15 دقیقه پیاده روی کنید به آبشار میلاش خواهید رسید.این آبشار بسیار زیبا و دیدنی همراه با استخری در دل سنگ‌ها، پایین دو کوه است که با پوشش گیاهی جنگلی و سنگ‌های یکپارچه به وجود آمده است. استخری پر از آب که بعد از لبریز شدن به صورت رودخانه‌ای به سمت دشت و دریا جریان می‌یابد.این آبشار در بخش کوهپایه‌ای و جنگلی پوشیده از درختان قدیمی ممرز، توسکا، افرا، انجیلی و شمشاد قرار دارد و حضور حیوانات وحشی همچون گراز و روباه در آن محتمل است.

آبشار میلاش

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا