تور

اجاره خودرو در دبی
استان گلستانایرانگردیگرگان

جاده جنگلی توسکستان، گرگان

جاده جنگلی توسکستان

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با زیباترین جاده جنگلی توسکستان ، واقع در گرگان آشنا می کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جاده توسکستان در ایران

یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاده های ایران جاده مارپیچ توسکستان واقع در گرگان می باشد. طول جاده 130کیلومتر است، بین دو شهر گرگان در استان گلستان و شاهرود در استان سمنان واقع است.

توسکستان
جاده توسکستان

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان یکی از جاهای دیدنی گرگان به شمار می رود. جنگل بخشی از محدوده 40 هزار هکتاری پارک ملی هیرکانی است که پوشیده از درختان توسکا، اورس و بلوط است.

با ابری شدن هوای جنگل، جنگل رویایی و زیباترین جنگل ایران می شود، جاده با انتهای کمی شیب خود از ابرها هم بالاتر می رود. در وسط جاده میان جنگل ها کاروانسرای قزلق واقع است. برای رسیدن به این کاروانسرا باید حدود150متر به سمت شرق و شمال شرقی پیاده بروید. این کاروانسرا مربوط به دوران اسلامی است که در آثار ملی به ثبت رسیده و در سال 1379 آن را بازسازی کرده اند.

یکی دیگر از جاهای دیدنی توسکستان سرعلی آباد است، که در ضلع جنوبی توسکستان و در ارتفاعات آن واقع است. پوشش گیاهی آن استپی و درختان اوروس است. سر علی آباد از غرب به منطقه جهان نما و از شرق به کوه های چالچالیان و پیگرد کوه و از جنوب به رشته کوه های شاه کوه مشرف است.

چشمه ای در 4 کیلومتری روستای توسکستان به طرف شاهرود واقع است. این چشمه در کنارجاده است و به نام چشنه باغ سرهنگ معروف می باشد. این چشمه از داخل کوه و در منطقه گرمابدشت واقع است.

گرمابدشت، پوشش گیاهی این دشت هر فصلی متفائت است. اما پوشش گیاهی دشت درختان بزرگ و کوچ ارس و لورس خزنده است. گرمابدشت پاییز زیبایی دارد و در زمستان با اولین برف پر از برف زمستانی می شود.

از دشت گرمابدشت که بگذریم به روستای چهار باغ می رسیم. اهالی روستا در کنار جاده به فروش محصولات خود از قبیل: ماست، پنیر، آب زرشک و…… می پردازند. از این روستا هم که بگذریم به روستای شاه کوه پایین می رسیم، این روستا مکان مناسب و دلنشین و زیبایی برای اقامت می باشد.

در 26 کیلومتری جنوب شرقی گرگان در مسیر گرگان به شاهرود آبشار زیبای توسکستان واقع است. این آبشار زیبا از9 کیلومتری بعد از روستای توسکستان به طرف شاهرود و از جاده گرگان به شاهرود حدود250متر فاصله دارد.

توسکستان

مناسب ترین زمان برای سفر به جاده جنگلی توسکستان

بهار و تابستان جاده جنگلی توسکستان

زیباترین جاده های ایران در تمام سال برای تفریح مکان های مناسبی هستند. درختان انبوه آن و پوشش گیاهی آن مسیر را خوش آب و هوا کرده است. در فصل بهار و تابستان پوشش گیاهی سبز این جاده زیبا ورویایی، چشم هر بیننده  محو این زیبایی می شود.

پاییز و زمستان جاده جنگلی توسکستان

این جاده با برگهای پاییزی به رنگ قرمز و نارنجی زیبایی خاص خود را دارد و هر گردشگر را جذب خود کرده است.

در مسیر جاده غرفه هایی  وجود دارد که محصولات محلی به فروش می رسد.

حتما توجه کنید که در این فصل درختان خشک هستند اصلا آتش روشن نکنید.

توسکستان
جنگل توسکستان

جاذبه های طبیعی منطقه توسکستان

  • جنگل توسکستان
  • آبشار توسکستان
  • پیست برف بازی سرعلی آباد
  • چشم انداز زیبای جاده

جاذبه های تاریخی توسکستان

  • قبرستان های قدیمی
  • کاروانسرای قزلق
  • مجتمع گردشگری
  • اردوگاه تفریحی
  • رباط سفید و مجتمع رفاهی، فرهنگی و ورزشی

پوشش گیاهی منطقه توسکستان

این منطقه پوشیده از جنگل های انبوه و ارتفاعات بالا پوشش استپی و جنگل اورس است. آب و هوای قسمت کوه پایه معتدل و سرد، در ارتفاعات خشک و سرد می باشد.جنگ توسکستان بخشی از محدوده 40 هزار هکتاری پارک ملی هیرکانی است که پوشش آن درختان توسکا، اوروس و بلوط است.

توسکستان

مسیر دسترسی به جاده جنگلی توسکستان

ایران- بین دو شهر گرگان در گلستان و شاهرود در استان سمنان- جاده توسکستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا