تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیرامسر

بازار ماهی فروشان رامسر

آیا تا به حال درباره بازار ماهی فروشان رامسر چیزی شنیده‌اید؟ این بازار به تازگی افتتاح شده و حدود یک سالی است که از بازسازی آن می‌گذرد. این مکان از قدیم بازار ماهی‌ فروشان رامسر بوده که در واقع از حالت قدیمی خود خارج گشت. بازسازی بازار قدیم، مشکلات ماهی‌ فروشان بسیاری را برطرف کرده و اوضاع ماهی‌ فروشان را از نظر اقتصادی رونق داده؛ همچنین بازار، حالت منسجم و مدرنی نیز به خود گرفت. در این بازار 22 غرفه ماهی‌فروشی وجود داشته که به لحاظ بهداشتی وضعیت خوبی دارند.

شما می‌توانید با رفتن به این بازار انواع مختلف ماهی‌ها و شیلات تازه را پیدا کرده و خریداری نمایید. اگر قصد سفر به شهر رامسر را دارید حتما این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر را از دست ندهید و به بازدید از این بازار بروید.

بازار ماهی فروشان رامسر در کجا قرار دارد؟

بازار ماهی فروشان رامسر در استان مازندران و در شهر رامسر، در مسیر جاده ساحلی قرار گرفته است. از نظر جغرافیایی این بازار در نزدیکی بازار سنتی رامسر، سه راه فلسطین، کتاب فروشی و لوازم التحریر خیام، پت شاپ هانی و نان بربری نمونه، قرار دارد. شما می‌توانید برای پیدا کردن این بازار با استفاده از نقشه گوگل یا اپلیکیشن‌های مختلف مسیریابی، بهترین مسیر را با توجه به مسافت و ترافیک، برای رسیدن به این مکان در نظر گرفته و براحتی به آن‌جا بروید.

بازار ماهی فروشان رامسر

 

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، لپاسرک، جنب پل صفارود، جاده ساحلی.

مراکز خرید نزدیک به بازار ماهی ‌فروشان رامسر

بازار ماهی فروشان رامسر به عنوان یکی از بازارهای پرطرفدار رامسر به شمار می‌رود. در نزدیکی محدوده آن، مراکز خرید دیگری نیز واقع شده‌اند که بد نیست از آن‌ها نیز دیدن کنید. یکی از این بازارها همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بازار سنتی رامسر است. همچنین آنتیک‌سرای سنتی شهریار که هر دو در بلوار مطهری، بین میدان امام خمینی و مطهری 6 قرار گرفته‌اند. به علاوه بازارهای هفتگی رامسر، بعد از میدان فلسطین، به سمت خیابان شهید عباس مفرد و مرکز خرید پاتریس، در بلوار امام خمینی، بین خیابان 44 و 46 و بازار ترشی در فاصله 50 متری از آن، از بازارهای موجود در اطراف بازار ماهی‌فروشان رامسر به حساب می‌آیند.

امکانات و ویژگی‌ های بازار ماهی فروشان

نمی‌شود که به شهر رامسر سفر کرد و از خوردن ماهی‌های آن غافل شد. در بین این بازار رستورانی دریایی وجود دارد که انواع غذاهای دریایی را با بهترین کیفیت و طعمی لذیذ سرو می‌کند. بازار معروف ماهی‌فروشان به دلیل امکانات بسیار خوبی که در آن جای گرفته، فضای مدرن و بهداشتی آن، وجود پارکینگ اختصاصی و رستوران دریایی به عنوان یکی از نمادهای شهر رامسر شناخته شده است.

وجود فروشندگان خوش برخورد و باانصاف در غرفه‌ها و داشتن مناسب‌ترین قیمت‌ها از موارد دیگری هستند؛ که به عنوان ویژگی مثبت این بازار می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. هرچند در این مکان بوی تند ماهی بسیار به مشام می‌رسد، ولی فضای این بازار کاملاً بهداشتی و تمیز بوده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. می‌توانید با خیال راحت از ماهی‌های تازه آن خریداری کنید. با اطمینان به شما می‌گوییم یکی از بهترین بازارهای فروش ماهی و غذاهای دریایی، بازار متفاوت ماهی‌فروشان رامسر است؛ که به دلیل ویژگی‌ها و امکاناتش با دیگر بازارها تفاوت دارد.

بازار ماهی فروشان رامسر

 

ساخت بازار مدرن ماهی ‌فروشان

سال‌های زیادی، بازار قدیمی ماهی‌فروشان رامسر، یک معظل به شمار می‌رفت که با بازسازی و احداث بازار مدرن فعلی، این مساله در این منطقه برطرف شد. اکنون بازار قدیم ماهی‌فروشان، به یک بازار سنتی خوب جدید، با امکانات بسیار و شرایط بهداشتی فوق‌العاده تبدیل شده ‌است. ساخت این بازار، به جهت  اقتصادی نیز سبب رونق ماهی‌فروشان این منطقه شده‌ و تمامی نیازهای خریداران برای انواع ماهی‌ها، شیلات و محصولات دریایی را تامین می‌کند.

هدف از احداث این بازار، ایجاد یک مکان مناسب، رونق بازار و حل مشکل آلودگی محیط بوده که در واقع اکنون توانسته به تمام اهداف خود دست یابد. سیستم فاضلاب به کار برده شده در این بازار، از مدرن‌ترین سیستم‌های فاضلابی روز به شمار می‌رود. جالب است بدانید که این بازار بزرگ در حال حاضر، از اصلی‌ترین بازارهای فروش ماهی در قسمت شمال ایران به حساب می‌آید. در واقع این مکان یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر رامسر در شمال ایران محسوب می‌شود.

بازار ماهی فروشان رامسر

 

ساعت کار بازار ماهی فروشان رامسر

از غذاهای پر طرفدار و خوشمزه که دوستداران بسیاری دارد، ماهی است. برای طبخ یک غذای خوب با ماهی، نیاز به خرید یک ماهی خوب از جایی مناسب خواهد بود. برای تهیه یک ماهی تازه و عالی، باید به این نکته توجه نمود که باید ماهی را از کجا و با چه کیفیتی تهیه نمود. اگر سفری به رامسر داشتید، باید بدانید که برای خرید ماهی، بازار بزرگ ماهی‌فروشان آن، بهترین انتخاب برای خرید به حساب می‌آید.

دیدن فضای بازار ماهی‌فروشان در رامسر که پر از انواع ماهی‌ها و میگوهای تازه، رفت و آمد مردم و هیجان محیط؛ قطعاً برای شما لذت‌بخش و تماشایی خواهد بود. این بازار بهترین مکان برای انتخاب ماهی خوب و تازه بوده؛ که در فروشنده‌ها با خوش‌رویی تمام بهترین خدمات و راهنمایی‌های لازم را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. مردم از همه جای شهر برای تهیه ماهی‌های تازه به این بازار مییند‌آیند. لازم به ذکر است که بازار همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14 بعدازظهر، شروع به کار کرده و از ساعت 16 عصر تا 21 مجدداً پذیرای مشتریان است.

آشنایی با انواع ماهی‌ ها در شمال

دریای خزر از دسته دریاهایی بوده که ماهی‌های ارزشمندی را در دل خود جای داده است.

ماهی کیلکا:

ماهی کیلکا که از خانواده‌ هرینگ‌ها به شمار می‌رود معمولاً به شکل کنسروی یا به حالت جامد یا دودی در بازار وجود داشته؛ و صید آن بسیار محدود است. این نوع ماهی‌ها بیشتر در سمت شوروی و آب‌های بخش جنوبی دریای خزر به وفور یافت می‌شوند.

شک ماهی:

هرنیگ یا شک ماهی از جمله ماهی‌هایی است که به شکل سرگردانی در اقیانوس‌ها و دریاهای منجمد دریاچه خزر وجود دارند. لغت هرینگ به معنای سپاه بوده و از این جهت این نام را برای این ماهی انتخاب کرده‌اند؛ که به صورت دسته‌ جمعی و به شکل گروهی وسیع، حرکت می‌کنند. فلس‌های آن به راحتی از روی بدن جدا می‌شود. بهترین نوع این ماهی، شک ماهیشور محسوب می‌گردد. صید آن‌ها در فصل تابستان تا اواخر فصل پاییز انجام می‌گیرد. نکته قابل توجه این است در ایران این ماهی را با نام روسی آن یعنی سیلوتکا می‌شناسند.

بازار ماهی فروشان رامسر

 

ماهی قزل آلا:

ماهی قزل آلا در بعضی از رودخانه‌ها و آب‌های شمال یافت می‌شود. این نوع ماهی‌ها پوستی خالدار داشته و اندازه جسه آن‌ها تقریبا کوچک است. نوعی از این ماهی که خال‌های قرمز رنگ دارد بسیار اعلاتر محسوب می‌شود. نوع پرورش‌ یافته آن مدل رنگین‌کمان نام گرفت. این ماهی را معمولا ًبه شکل سرخ‌ شده استفاده می‌کنند.

ماهی کولی:

کولی‌ها ماهی‌هایی با اندازه بسیار کوچک و با فلس‌هایی ریز به رنگ نقره‌ای هستند. سه نوع ماهی کولی وجود دارد به نام‌های کاس کولی، سیاه کولی و شاه کولی. کاس کولی به رنگ کبود آن شناخته می‌شود. سیاه‌کولی گرده‌ای سیاه رنگ داشته و فلس‌های آن به رنگ تیره‌ای است. شاه کولی را که به رنگ نقره‌ای می‌شناسند. این ماهی را به شکل کبابی و سرخ کرده میل می‌کنند.

ماهی کلمه:

نوع دیگری از ماهی‌های دریای خزر، کلمه نام دارد. تا حدودی فلس‌های آن شبیه فلس‌های ماهی کپور بوده و برای پخت غذا، سرخ شده و کبابی آن نیز بسیار لذیذ خواهد بود.

ماهی کفال:

به همین ترتیب ماهی کفال نیز از دیگر ماهی‌هایی است که می‌توان معرفی آن را کرد. فلس‌های این ماهی بزرگ بوده و پوزه‌ای تیز به رنگ نقره‌ای دارد. گوشت این ماهی سفید رنگ و اندکی سفت به نظر می‌رسد. این نوع ماهی توسط روس‌ها وارد دریای خزر شده‌اند. ماهی کفال در شمال بیشتر به روش دودی و شور سرو می‌شود. البته که سرخ شده یا کبابی آن در کنار لیمو بسیار خوش‌طعم خواهد بود.

ماهی کپور:

ماهی کپور شمال نوعی ماهی بوده که در قسمت آب‌های ساحلی خزر و همین‌طور بخش‌هایی از کنار دریا که به شکل مرداب هستند، صید می‌شود. نکته جالب در مورد این ماهی‌ها این است که بوی گل و لای می‌دهند. از این جهت که در کف رودخانه حرکت می‌کنند. اگر بخواهید این بوی گل را از بین ببرید می‌توانید آن را در سرکه بخوابانید. ماهی کپور طلایی رنگ و به دو مدل پهن و دوکی شکل وجود دارد.

ماهی سیم و ماهی سوف:

دو نوع دیگر از ماهی‌های خزر، ماهی سیم و ماهی سوف هستند. سیم که از رودخانه خود را به دریا می‌رساند و به شکل کتابی با فلس‌هایی نقره‌ای رنگ و درخشان است؛ گوشتی چرب داشته و آن‌ را نمک سود می‌کنند. در این بین سوف از پرطرفدار‌ترین ماهی‌های شمال به شمار می‌رود. این نوع ماهی به دو شکل دوکی شکل و کشیده به چشم می‌خورد. خوبی این ماهی این بوده که گوشتی بی‌خار، نرم، سفید و بسیار مرغوب دارد. به لحاظ ظاهری شبیه به اردک به نظر می‌رسد.

ماهی خاویار:

سه مدل ماهی خاویار نیز در دریای خزر صید می‌شوند که آن‌ها را با نام‌های بلوگا استروژن، آسترا استروژن، سوروگا استروژن می‌شناسند. نوع مشهور خاویار شناخته شده در جهان، سوروگا استروژن نام دارد. این نوع خاویار خود دارای انواعی به شکل سیاه، بور، خاکستری، ریز و درشت و بسیار درشت بوده که نوع بور در این بین گران‌ترین نوع این خاویار است.

همچنین از دیگر ماهی‌های دریای بزرگ شمال ایران، می‌توان اردک ‌ماهی، ماهی سفید و ماهی آزاد را نیز نام برد.

سخن پایانی

بازار بزرگ و مدرن ماهی‌فروشان رامسر در استان مازندران، با داشتن فضایی نسبتا بزرگ، شیک و فوق‌العاده بهداشتی خود؛ توانسته به عنوان نمادی از شهر رامسر برای همگان شناخته شود. دیدن از این بازار برای شما بسیار لذت‌بخش و متفاوت خواهد بود. در این بازار می‌توان انواع مختلف ماهی‌های دریای خزر را تهیه نمود. 22 غرفه موجود در این بازار انواع ماهی‌ها را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا