تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

اقامتگاه بوم گردی پاروکش و اقامتگاه گاروم زنگی جاباما هنگام

راهنمای رزرو اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام

اگر اهل سیروسفر هستید و تاکنون بسیاری از نقاط دیدنی ایران را از نزدیک دیده‌اید پیشنهاد ما به شما تجربه‌ای متفاوت و سفر به یک جزیره زیبای گرمسیری است. شاید تاکنون بارها نام جزیره هنگام را شنیده باشید اما دیدن زیبایی‌ها و جذابیت‌های این جزیره از نزدیک می‌تواند خاطره‌ای متفاوت و زیبا را برایتان رقم بزند. سفر به هنگام می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز و جذاب باشد که نباید آن را از دست داد.

جزیره زیبای هنگام در جنوب جزیره قشم قرار گرفته و فاصله آن با جزیره قشم ۲۹ مایل دریایی است. از جمله ویژگی‌های این جزیره می‌توان به خاک قرمزرنگ جزیره و همچنین صخره های مرجانی آن اشاره کرد. هرساله هزاران گردشگر از ایران و سایر نقاط جهان برای دیدن شگفتی‌ها و طبیعت بکر این جزیره به هنگام سفر می‌کنند.

آشنایی با مردم جزیره هنگام و آداب‌ورسوم خاص و بسیار جالب آنها از دیگر جذابیت‌های این سفر خواهند بود. اعیاد و مراسم در این جزیره به‌گونه‌ای متفاوت و به شیوه سنتی اجرا می‌شود و با سفر به این جزیره می‌توانید در جشن‌های سنتی و جذاب آنها شرکت کنید. از جمله مراسم و جشن‌هایی که به‌صورت سنتی در این جزیره اجرا می‌شود می‌توان به: مراسم زار، جشن نوروز صیاد، مراسم زنبیل گردانی، مراسم قبله دعا، جشن نخل و خرما، جشن میگو و بسیاری دیگر اشاره کرد.

باتوجه‌به گوناگونی مراسم جشن و شادی در این جزیره می‌توان چنین گفت که جزیره هنگام دارای فرهنگی بسیار غنی و مردمی بسیار شاد و پرنشاط است.

اقامتگاه بوم گردی پاروکش و اقامتگاه گاروم زنگی جاباما هنگام

درباره اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام

اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام یکی از زیباترین و جذاب‌ترین اقامتگاه‌های این جزیره به شمار می‌رود که در بافت قدیمی و روستایی جزیره واقع شده است. از جذابیت‌های این اقامتگاه می‌توان به ویوی زیبای آن اشاره کرد. با ایستادن در تراس بزرگ و چوبی این اقامتگاه می‌توانید دریای آبی و امواج سفیدی که با ساحل برخورد می‌کنند را تماشا کنید.

اتاق‌های این اقامتگاه بسیار راحت، زیبا و مناسب برای اقامت ۴ نفر طراحی شده‌اند. تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز اعم از یخچال، کولرگازی، حمام و سرویس بهداشتی در این اتاق‌ها وجود داشته و مهمانان می‌توانند از سکونت در یک مکان دنج و آرام لذت ببرند. اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی از اقامتگاه های اختصاصی جاباما را هم می توانید ببینید.

این اتاق‌ها دارای طراحی منحصربه‌فرد و دکوراسیون چوبی هستند. درب‌های چوبی با پنجره‌های بزرگ، این امکان را فراهم می‌کند که از درون اتاق نیز بتوانید دریا را تماشا کنید.

نزدیکی اقامتگاه به کنار دریا این امکان را برای گردشگران فراهم کرده که در هر زمان که تمایل داشتند به ساحل رفته و روی شن‌های نرم ساحل قدم بزنند شما همچنین می‌توانید درخشش خط ساحلی را از تراس اقامتگاه تماشا کنید.

شب‌های این اقامتگاه بسیار آرام و دلپذیر است و مهمانان اقامتگاه با صدای امواج دریا به خواب می‌روند. صبح نیز با صدایی مرغان دریایی از خواب بیدار می‌شوید و این می‌تواند حس بسیار خوشایندی از حضور در یک مکان متفاوت و رویایی را در شما ایجاد کند.

صبحانه، ناهار، عصرانه و شام به درخواست مهمانان ارائه شده و انواع غذاهای محلی و سایر غذاهای دلخواه شما در آشپزخانه این مجموعه طبخ می‌شود.

فضای سنتی اقامتگاه آرامشی بی‌نظیر را در شما ایجاد می‌کند. این آرامش به همراه ترکیبی از سکوت و صدای امواج دریا سبب می‌شود تمامی دغدغه‌های زندگی پر سروصدای شهری را فراموش کرده و از تعطیلات خود لذت ببرید.

پس از گذراندن یک شب رویایی در اقامتگاه پاروکش زمان آن رسیده که گشتی در این جزیره زیبا بزنید.

جاذبه‌های هنگام بسیار متنوع هستند و در هر گوشه از این جزیره می‌توانید با شگفتی جدیدی مواجه شوید.

اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام

جاذبه‌های جزیره هنگام

معمولاً جزیره‌ها مکان‌هایی بسیار جذاب و شگفت‌انگیز هستند. جزیره هنگام نیز مانند بسیاری دیگر از جزایر گرمسیری، دارای هزاران جاذبه و شگفتی مختلف است که با گشتی در اطراف آن می‌توانید بسیاری از آنها را از نزدیک تماشا کنید. از جمله جاهای دیدنی هنگام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سواحل آکواریومی

با گردش در سواحل این جزیره می‌توانید در لابه‌لای صخره ها و سنگ‌های کنار ساحل جانوران زیبایی مانند عروس دریایی، طوطیا و انواع صدف‌های دریایی را ببینید. همچنین تماشای شنای دسته‌جمعی دلفین‌ها در آب‌های خلیج‌فارس بسیار جذاب است. تماشای لاک‌پشت‌های پوزه عقابی که در اطراف ساحل پرسه می‌زنند را نیز نباید از دست داد.

سنگ مادر و دختر

یکی از نقاط اسرارآمیز جزیره هنگام، صخره مادر و دختر است. در نزدیکی روستایی به نام غیل سنگ‌هایی شبیه به هیبت دو انسان که شباهت زیادی به مادر و دختری دارند قرار دارد. افسانه‌های زیادی در مورد این صخره ها در بین مردم بومی وجود دارد و باعث شده گردشگران زیادی تمایل به بازدید از این صخره ها داشته باشند.

ساحل آبی درخشان

اگر در تاریکی شب در ساحل جزیره هنگام قدم بزنید با منظره بسیار شگفت‌انگیز روبرو خواهید شد. خط ساحلی با نور آبی درخشان در سیاهی شب توجه همه را به خود جلب کرده و ساحل را به مکانی بسیار عجیب و رؤیایی تبدیل کرده است. این پدیده در اثر درخششش فیتوپلانگتون‌ها اتفاق می‌افتد و ساحل جزیره را بسیار زیبا و جذاب می‌کند.

صنایع‌دستی هنگام

پس از گشت‌وگذار در اطراف جزیره و دیدن جذابیت‌های آن بهتر است سری هم به بازارهایی رنگارنگ و خوش‌عطر و بوی آن بزنید. عطر ادویه‌های بندری در جای‌جای این بازار زیبا پیچیده شده است و مغازه‌ها پر هستند از صنایع‌دستی مردم جزیره.

اگر دوست دارید از صنایع‌دستی مردم هنگام ارمغانی با خود ببرید، باید بدانید سوغاتی‌های این جزیره بسیار متنوع هستند و ممکن است در انتخاب سردرگم شوید. از جمله صنایع‌دستی بسیار پرطرف‌دار مردم جزیره هنگام می‌توان به: وسایل تزیینی، عود، زیورآلات، سوند بافی، بادله دوزی، خوس دوزی، زری‌بافی، شگ بافی و… اشاره کرد. همچنین انواع ادویه‌های محلی و روغن‌های حیوانی نیز جزو سوغاتی‌های این جزیره به شمار می‌روند.

راهنمای رزرو اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام

برای رزرو اتاق در اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام، تنها کافی است به وب‌سایت جاباما مراجعه کرده و با تایپ نام اقامتگاه وارد صفحه مورد نظر شوید. شما می‌توانید با بررسی و تماشای تصاویر اقامتگاه و اتاق‌های مختلف آن، بهترین گزینه مطابق با سلیقه خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به رزرو اتاق کنید. همچنین نظرات مهمانان قبلی این اقامتگاه نیز در سایت جا با ما وجود دارد که با خواندن این نظرات می‌توانید با خیالی آسوده تصمیم بگیرید. بهتر است تعداد نفرات و همچنین تعداد روزهای اقامت خود در این فضای زیبا و جذاب را نیز درج کنید.

رزرو اتاق در سایت جاباما به‌صورت آنی و قطعی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه نیازی به هماهنگی با مالک وجود نخواهد داشت. به‌این‌ترتیب با خیالی راحت می‌توانید چمدان‌هایتان را برای سفر به مقصد جزیره ببندید.

اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام

اقامتگاه پاروکش کجای جزیره قرار دارد

برای رفتن به اقامتگاه پاروکش می‌توانید از جاده دور جزیره به سمت این اقامتگاه با ماشین حرکت کنید. جاده دور جزیره در کنار خط ساحلی و دورتادور جزیره هنگام بوده و در طی مسیر اسکله تا اقامتگاه می‌توانید دریا را تماشا کنید.

اقامتگاه پاروکش در بافت قدیمی و روستای هنگام قرار دارد و می‌توانید در طی مسیر خانه‌های روستایی، ویلاهای هنگام و مردم محلی جزیره را نیز ببینید.

قیمت مناسب اجاره اتاق در اقامتگاه پاروکش

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار مناسب در یک مکان دنج و زیبا با تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز اقامت داشته باشید. باتوجه‌به کیفیت خدماتی که در این اقامتگاه به گردشگران ارائه می‌شود می‌توان چنین گفت که قیمت اقامتگاه پاروکش بسیار مناسب‌تر از اقامتگاه‌های بوم گردی دیگر خواهد بود.

 

منبع: https://www.jabama.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا