تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

سفر به مشهد مقدس از تهران؛ چگونگی سفر تا بهترین زمان

قطعا از تهران به عنوان پایتخت ایران می‌توان از هر راهی به شهرهای مختلف ایران سفر کرد. ولی مشهد یکی از آن مقصدهای محبوب میان ایرانیان است که هر ساله مسافران زیادی، آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر شما هم از شهر تهران عازم مشهد هستید، احتمالا سوالات زیادی در ذهن خود دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی مسیرهای سفر، بهترین زمان رفتن به مشهد و بهترین هتل‌های این شهر، به بسیاری از سوالات شما درباره سفر به مشهد مقدس از تهران پاسخ دهیم.

سفر به مشهد مقدس از تهران؛ چگونگی سفر تا بهترین زمان

مسیرهای سفر از پایتخت به مشهد

سفر به مشهد از پایتخت ایران با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. اگر شما هم می‌خواهید خیلی سریع به مقصد برسید و علاقه‌ای به طی کردن مسافت 10 الی 11 ساعته این مسیر ندارید، باید بلیط هواپیما تهران مشهد را بخرید. ولی اگر شما هم به تماشای منظره‌های زیبای میان راه علاقه‌مند هستید، با رزرو بلیط قطار تهران مشهد یا خرید بلیط اتوبوس این مسیر سفر کنید. در ادامه مسیرهای سفر با هر یک از وسایل نقلیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. اتوبوس: برای آن دسته از مسافرانی که حوصله رانندگی در مسیر طولانی را ندارند، خرید بلیط اتوبوس تهران به مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. با این وسیله نقلیه حدود 900 کیلومتر و در بازه زمانی 12 الی 14 ساعت در راه هستید. قطعا سفر با اتوبوس نسبت به هواپیما و قطار با هزینه کم‌تری ممکن می‌شود. ولی با خرید بلیط اتوبوس vip و پرداخت هزینه بیش‌تر می‌توانید سفری راحت به مشهد داشته باشید؛ زیرا صندلی‌ها استاندارد هستند و اتوبوس امکانات بیش‌تری دارد.

مسیرهای سفر از پایتخت به مشهد

  1. قطار: یکی دیگر از راه‌هایی که برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های دیدنی در طول راه تهران به مشهد پیشنهاد می‌شود، خرید بلیط قطار است. سفر با قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر است. ولی با خرید بلیط قطار اتوبوسی، عدم استفاده از خدمات بوفه و رستوران یا سفر در ایامی به جز تعطیلات و روزهای شهادت یا ولادت می‌توانید هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهید. در آخر برای خرید بلیط قطار فوری بهترین گزینه سایت‌های اینترنتی هستند.

با سفر به وسیله قطار به‌صورت مستقیم و بدون توقف، حدود 12 ساعت در راه هستید. قطارهای تهران مشهد در طول مسیر و در شهرهای سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف دارند. شما می‌توانید به جای خرید بلیط مستقیم، بلیط‌هایی به مقصد شهرهای میان راه بخرید و جاذبه‌های دیدنی زیادی را ببینید.

  1. هواپیما: برای سفر در مدت زمان کوتاه، سریع و بدون دردسر باید بلیط هواپیما تهران به مشهد را بخرید. البته سفر با هواپیما نسبت به سایر وسایل نقلیه گران‌تر است. هر روزه پروازهای زیادی از تهران به مشهد صورت می‌گیرد. با خرید بلیط هواپیما، سفر شما از فرودگاه مهرآباد آغاز می‌شود و در فرودگاه هاشمی نژاد به پایان می‌رسد. در روزهایی به جز روزهای تعطیل، شهادت یا ولادت می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما تهران مشهد را بخرید. به خاطر داشته باشید که برای سفر نوروزی پیش فروش بلیط هواپیما نوروز 1403 را از دست ندهید.

بهترین زمان برای سفر به مشهد از تهران

بهترین زمان برای سفر به مشهد از تهران

اگر بخواهیم بهترین زمان برای سفر به مشهد از تهران را بگوییم، قطعا فصل بهار را انتخاب می‌کنیم. در این فصل از سال، شرایط جوی جاده‌ها بسیار مناسب است و مشکلی برای مسافران پیش نمی‌آید. همچنین مشهد هم در فصل بهار بر خلاف تابستان و زمستان آن، آب‌وهوای خیلی خوبی دارد. البته اگر شما هم علاقه‌ای به شلوغی ندارید، بهتر است در 15 روز ابتدایی فروردین به مشهد نروید. با سفر به مشهد تا روز پانزدهم فروردین باید هزینه بیش‌تری هم بپردازید. بنابراین بهترین زمان بعد از ایام نوروز تا اواخر خرداد است. زمانی که بیش‌تر مسافران سفرهای نوروزی خود را رفته‌اند و والدین مشغول امتحانات فرزندان خود هستند.

علاوه بر بهترین زمان سفر از نظر آب‌وهوایی و فصل‌های سال، می‌توان بهترین زمان سفر به این شهر از نظر مناسبت‌ها و رویدادها هم بررسی کرد. برای مثال ماه محرم، ماه رمضان و شهادت یا ولادت امام رضا (ع) بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر هستند. البته در این ایام خاص هم هزینه‌های سفر به مشهد افزایش پیدا می‌کنند. اگر می‌خواهید برای سفر به مشهد هزینه کم‌تری بپردازید، بهترین زمان‌های سفر به مشهد عبارت‌اند از:

  • نیمه دوم ماه فروردین
  • ماه اردیبهشت
  • ماه خرداد به دلیل شروع امتحانات
  • ماه مهر و آبان به دلیل شروع مدارس
  • سفر در ماه‌های سرد زمستان

بهترین هتل‌های مشهد و چگونگی رزرو آنلاین

یکی دیگر از اقدامات لازم برای سفر به مشهد از مبدا تهران، رزرو محلی برای اقامت است. ویلاها، سوئیت‌ها، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی متنوعی برای رزرو وجود دارند. اما قطعا بهترین محل برای اقامت، هتل‌ها هستند. بهترین هتل‌های مشهد مانند بهترین هتل‌های تهران فقط شامل یک یا دو مورد نیستند. بلکه شما باید بهترین هتل را بر اساس بودجه، هدف سفر، فاصله آن تا جاهای دیدنی مورد نظر، امکانات و خدمات آن انتخاب کنید.

برای مثال اگر فقط با هدف زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد می‌روید، باید رزرو هتل‌های نزدیک حرم مانند  هتل‌های پنج ستاره درویشی یا الماس 2 مشهد را انجام دهید. در صورتی که به تماشای منظره‌های زیبای اطراف مشهد مانند طرقبه، شاندیز و… علاقه دارید، هتل‌های دورتر از حرم یا نزدیک به منطقه‌های طرقبه و شاندیز مانند هتل پنج ستاره نوین پلاس یا هتل پارک حیات مشهد را رزرو کنید.

برای رزرو هر یک از بهترین هتل‌های مشهد، سایت‌های مختلف را بررسی و بهترین قیمت را انتخاب کنید. البته مطمئنا قیمت رزرو اتاق‌های مشهد در سایت‌های مختلف ارزان‌تر از قیمت این اتاق‌ها در سایت مِستر بلیط نیست. برای رزرو هتل‌های مشهد در هر یک از این سایت‌ها باید اطلاعاتی مانند بازه زمانی سفر و تعداد مسافران را وارد و اطلاعات و قیمت اتاق‌های هر هتل را بررسی کنید. در نهایت رزرو اینترنتی هتل مورد نظرتان را انجام دهید. برخی از بهترین هتل‌های مشهد عبارت‌اند از:

  • هتل مدینه الرضا (5 ستاره)
  • هتل قصر الضیافه (5 ستاره)
  • هتل نگین پاسارگاد (4 ستاره)
  • هتل مدینه الجواد (4 ستاره)
  • هتل تبرک (3 ستاره)
  • هتل منجی (3 ستاره)
  • هتل کوثر (2 ستاره)
  • هتل سهند (2 ستاره)

بنابراین اگر شما هم از تهران عازم مشهد هستید، باید مقدمات سفر مانند خرید بلیط و رزرو هتل را قبل از سفر انجام دهید. بهترین راه برای آماده کردن ملزومات سفر، مراجعه به سایت‌های اینترنتی معتبری مانند مِستر بلیط است. در این سایت لیستی از بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس تهران به مشهد نمایش داده می‌شوند و می‌توانید لیستی از هتل‌های مشهد با دو، سه، چهار یا پنج ستاره را ببینید. در سایت مِستر بلیط، قیمت رزرو هتل‌ها با تخفیف محاسبه می‌شود و این بهترین فرصت برای سفر ارزان قیمت به مشهد است. اگر شما هم از ظرفیت بلیط‌های تهران به مشهد جا مانده‌اید، کافی است از قابلیت رزرو خودکار مِستر بلیط استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا