تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

قوانین کانادا برای ورود گردشگران

قوانین کانادا برای ورود گردشگران

کانادا هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. بواسطه مراجعه زیاد مسافران در طول سال، قوانین و مقررات بخصوصی برای حفظ امنیت شهروندان کانادایی و ورود به خاک این کشور وضع شده است.

اگر شما نیز قصد سفر به کشور کانادا برای اقامت، تحصیل و یا گردشگری دارید. باید از این قوانین و مقررات آگاهی کافی داشته باشید. به همین منظور در این مطلب قصد داریم به بررسی بیشتر این قوانین بپردازیم. پس قبل از بررسی قیمت بلیط تهران کانادا و تهیه آن، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

قیمت بلیط تهران کانادا

مدارک لازم برای سفر به کانادا کدامند؟

برای ورود به خاک کانادا همراه داشتن یک سری مدارک الزامی است. از جمله این مدارک پاسپورت، ویزای معتبر، گواهی تمکن مالی و آدرس محل اقامت در هر شهر کاناداست. همچنین بسته به اینکه برای کار یا تحصیل درخواست ویزا کرده باشید، به نامه پذیرش از کالج یا دانشگاه کانادایی، نامه CAQ و مجوز کار یا تحصیل نیز نیاز خواهید داشت.

نکاتی که برای ورود به کانادا باید بدانید!

اولین قدم، تمامی مدارکتان را در اختیار و برای ارایه در دسترس داشته باشید. این مدارک شامل پاسپورت، ویزا، نامه پذیرش، مدارک مالی، گواهی سلامت و بیمه سفر می‌شوند.

چمدان‌های شما در آخرین مرحله پرواز و پس از فرود به شهر مقصدتان در کانادا تحویل داده خواهند شد. در فرودگاه کانادا، مجوز اقامت شما مانند مجوز تحصیل و یا کار صادر می‌شود. آفیسر مرزبانی در فرودگاه با بررسی مدارکتان تصمیم می‌گیرد مجوز اقامت برای شما صادر کند یا ویزای شما را باطل نماید، یا محدودیتی برای اقامتتان در نظر بگیرد.

در فرودگاه کانادا چه باید بکنید!

پس از ورودتان به خاک کانادا و در فرودگاه یک سری اقدامات اولیه صورت می‌گیرد. با اطلاع کافی از این امور و همکاری با ماموران، مشکلی بوجود نخواهد آمد.

بازرسی اولیه

در کیوسک بازرسی، از شما پاسپورت، عکس و اثر انگشتتان را درخواست می‌کنند. سپس از شما سوالاتی در خصوص هدف سفرتان پرسیده می‌شود. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، رسیدی به عنوان تایید به شما داده خواهد شد.

دریافت مجوز

برای دریافت و صدور مجوز اقامتتان به افسر مرزبانی مراجعه نمایید. برای این منظور باید اعلام کنید که قصد صدور چه نوع ویزایی دارید و مدارک مرتبط را ارایه کنید.

دریافت چمدان و بازرسی

از قسمت بار چمدان‌هایتان را دریافت کنید و در صورت لزوم به سمت بازرسی بار مراجعه کنید.

مجوز اقامت

به اتاق مهاجرت Immigration مراجعه کنید و مجوز اقامتتان را دریافت کنید. حتما اطلاعات و شرایط اقامتتان که بر روی مجوز درج شده، مطالعه کنید، تا از شرایط و قوانین روز کانادا به خوبی آگاهی داشته باشید.

دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN)

SIN یا همان شماره بیمه اجتماعی یک شناسه 9 رقمی است که توسط دولت کانادا ارایه و صادر می‌شود. برای این منظور باید به صورت آنلاین و از وبسیات مربوطه دولت کانادا اقدام کنید.

اقدامات شهروندی

حال که وارد شهر شدید در ابتدا باید یک سری اقدامات اولیه و ضروری متناسب با شرایط شهروندی‌تان انجام دهید. دریافت شماره بیمه اجتماعی، افتتاح حساب بانکی، خرید یا اجاره خانه و پیدا کردن شغل مناسب یا امور مربوط به تحصیلتان.

اقدامات شهروندی کانادا

بروزرسانی شرایط ورود به خاک کانادا

تمامی مسافرانی که از تاریخ 22 ام فوریه 2021 به خاک کانادا سفر نمودند، با توجه به قوانین وضع شده کانادا می‌بایست علاوه بر همراه داشتن تست منفی کووید، در دو مرحله بازرسی و واکسینه می‌شدند. یکی در هنگام ورود به فرودگاه و دومین بار در قالب تست کیت خانگی پس از طی نمودن دوران قرنطینه.

اگرچه در حال حاضر انجام این تست و واکسیناسیون برای افرادی که تمامی واکسن‌های دوره‌ای این بیماری را زده باشند، با سختگیری قبلی انجام نمی‌شود. به این معنی که دیگر نیاز به زدن واکسن برای ورود به خاک این کشور نیست و طبق اعلام وبسایت رسمی دولت کانادا، استفاده اجباری از برنامه ArriveCAN، اثبات واکسیناسیون، آزمایش قبل یا هنگام ورود، قرنطینه و بررسی‌های وضعیت سلامتی در حال حاضر به صورت تعلیق درآمده است.

پیروی از قوانین، راحتی در سفر

کشور کانادا به سختگیری در قوانین ورود به این کشور، مشهور است و برای حفظ رفاه و امنیت شهروندانش، از انجام هرگونه تدابیر امنیتی، در این خصوص دریغ نمی‌کند. اما اگر اطلاع کافی از فرآیند انجام آن‌ها داشته باشید و مدارک معتبری را بدرستی آماده و ارایه کنید، از این مرحله به سادگی عبور خواهید کرد.

هر شهر یا ایالت که قصد سفر به آن را دارید نیز، ممکن است قوانین مختص به خودش داشته باشد. چه برای گردشگری و چه برای مهاجرت. برای مثال نامه CAQ که برای ورود به استان کبک احتیاج می‌شود. پس حتما با آگاهی از این نکته به بررسی قوانین بپردازید.

بنابراین همیشه قبل از سفر به خاک کانادا، از قوانین و مقررات روز آن اطلاع کافی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم به سفر و یا بررسی قیمت بلیط تهران کانادا و تهیه آن، حتما قوانین گردشگری یا مهاجرت را از وبسایت رسمی دولت و یا وبسایت‌های اطلاع رسانی قوانین به‌روز وضع شده در کانادا، مطالعه کنید و با آگاهی کامل پا به خاک این کشور بگذارید.

خرید بلیط ارزان تهران کانادا در فلای‌تودی

اگر قصد سفر به کانادا را دارید، با استفاده از سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی می‌توانید به راحتی و تنها با چند کلیک، پروازهای مختلف تهران کانادا را پیدا کرده و امکانات و قیمت‌ها را مقایسه کنید و بلیط تهران کانادا را با بهترین قیمت بخرید!

فلای‌تودی یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه خدمات سفر است و شما می‌توانید کلیه مراحل سفر خود، از تهیه بلیط هواپیما و خرید تور گرفته تا رزرو هتل، تهیه بیمه سفر و صدور ویزا را به راحتی و با کمک خدمات باکیفیت این شرکت طی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید برای خرید بلیط قطار و تهیه تورهای داخلی نیز به فلای‌تودی مراجعه کنید. پشتیبانی 24 ساعته این شرکت در تمامی مراحل سفر در کنار شما خواهد بود تا سفری امن و بدون دغدغه به هر نقطه از جهان را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا