تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

آسان ترین راه گرفتن اقامت ایتالیا چیست؟

یتالیا از جمله کشورهایی است که طرفداران زیادی برای مهاجرت دارد. مهاجرت به ایتالیا از راه های مختلفی انجام می شود. هشتمین اقتصاد پر قدرت اروپا بودن خودش می تواند دلیل بزرگی برای تمایل مردم جهت مهاجرت به این کشور باشد. همچنین ایتالیا تاریخ و تمدن فوق العاده ای دارد و قلب گردشگری اروپا هم محسوب می شود.

در این کشور می توانید از جغرافیای خاص و طبیعت بکر لذت ببرید.

آسان ترین راه گرفتن اقامت ایتالیا

تاریخچه مهاجرت به ایتالیا

هنگامی که وحدت ایتالیا صورت گرفت یعنی اواخر قرن 18 شاهد مهاجرت های فراوان به این کشور بودیم. این مهاجرت ها باعث پیشرفت ایتالیا هم شد. ایتالیا همیشه کشوری مهاجرپذیر است و البته خوب است بدانید که این موضوع هم به نفع مهاجران است و هم به نفع کشور ایتالیا.

مهاجران بخش زیادی از نیروی کار مورد نیاز ایتالیا را تشکیل می دهند.فراموش نکنید که حتما قبل از هر اقدامی از موسسات مهاجرتی معتبر استعلام شرایط و قوانین جدید را بگیرید. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به آدرس https://atiyeafarinan.com/ یکی از موسسات دارای مجوزی است که دارای خدمات مشاوره رایگان مهاجرتی هم می باشد.

چرا مهاجرت به ایتالیا؟

ایتالیا برای مهاجران مزایای زیادی دارد.

  • این کشور استانداردهای بالایی برای زندگی دارد.
  • می توانید در یکی از کشورهای پیشرفته دنیا با اقتصادی قوی و پایدار تحصیل کنید، کار کنید و زندگی تان را بگذرانید.
  • خدمات اجتماعی و رفاهی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد.
  • امنیت شغلی بالایی خواهید داشت.
  • از نظر تحصیل و اشتغال خیالتان راحت است.
  • وضعیت بهداشتی و درمانی در بهترین حد خود قرار دارد.
  • آب و هوای آن نسبتا برای ایرانیان مناسب است.
  • می توانید به راحتی به تمامی کشورهای عضو شینگن سفر کنید.
  • این کشور تمدن و فرهنگ پرباری دارد.
  • از نظر گردشگری بی نظیر است.
  • تکنولوژی و صنعت در ایتالیا پر رنگ و همواره در حال رشد است.

روش های مختلف برای مهاجرت به ایتالیا

برای مهاجرت به این کشور می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و خویشاوندی از جمله مهم ترین راه های مهاجرت به ایتالیا هستند.

ساختار اقتصادی در ایتالیا

اقتصاد از مهم ترین عواملی است که در مهاجرت نقش دارد. اقتصاد در ایتالیا ترکیبی از بازار آزاد و سرمایه داری است. همان طور که گفتیم این کشور هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا و سومین اقتصاد پر قدرت اروپا محسوب می شود. این کشور مهاجرت کاری و تحصیلی بالایی دارد.

صنایعی مثل فلزکاری، شیمی، پتروشمی، صنعت خودرو و ماشین آلات، هواپیماسازی، کشتی سازی، وسایل نقلیه مخصوصا قطار، مواد خوراکی و نوشیدنی، نساجی، تسلیحات نظامی، توریسم و … در ایتالیا پردرآمد و پرکاربرد است.

می دانید که این کشور در زمنیه بسیاری از مواد غذایی صادرات قوی و فوق العاده ای دارد؟ معمولا جنوب ایتالیا بیشتر در زمینه های مزرعه داری و کشاورزی فعال است و بخش های شمالی در زمینه های صنعتی فعالیت می کند.

ایتالیا از نظر تحصیلات

افراد زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. نظام آموزشی در ایتالیا بر پایه جدیدترین نظام های آموزشی دنیا استوار است. افراد از 6 تا 16 سالگی به صورت رایگان و اجباری درس می خوانند. به صورت کلی تحصیلات در ایتالیا در سه دروه اولیه، ثانویه و تحصیلات عالی تقسیم بندی می شود.

تحصیلات اولیه شامل مهد کودک و دبستان، تحصیلات ثانویه شامل راهنمایی و دبیرستان و تحصیلات عالی هم مربوط به دوره دانشگاه است.

تعدادی از دانشگاه های ایتالیا در لیست معتبرترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند. بسیاری از دانشگاه های آن دولتی است که مردم خود ایتالیا به صورت رایگان در این دانشگاه ها تحصیل می کنند. دانشجویان بین المللی هم برای تحصیل در این دانشگاه ها هزینه کمی می پردازند. دانشگاه های خصوصی طبیعتا شهریه های بالاتری دارند.

ایتالیا از نظر خدمات درمانی و رفاهی

بهداشت و درمان قطعا از مهم ترین جنبه های زندگی هر انسانی است. طبیعی است که وقتی به مهاجرت فکر می کنید این موضوع هم برایتان مهم باشد.

این کشور همواره بخش قابل توجهی از بودجه اش را به خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص می دهد. سازمان رفاه اجتماعی ایتالیا خدمات درمانی و رفاهی متنوعی را برای اقشار مختلف جامعه تعریف می کند.

خدمات عمومی درمان و پزشکی هم در این کشور به صورت رایگان انجام می شود. افزایش بودجه بازنشستگی شرایط بهتری برای سالمندان و اقشار ناتوان، معلول و… ایجاد کرده است.

ایتالیا از نظر سیاسی و اجتماعی

این کشور اکنون به شکل پارلمانی اداره می شود. پارلمان شامل مجلس سنا و مجلس نمایندگان است. نمایندگان مجلس توسط آراء شهروندان انتخاب می شوند. مردم نمایندگان منطقه ای را هم انتخاب می کنند و سپس آنها نمایندگان سنا را تعیین می کنند.

ریاست جمهوری در این کشور یک دوره 7 ساله است. نخست وزیر هم با توجه به رای اعتماد مجلس و از طرف رئیس جمهور منتسب می شود. نخست وزیر قدرت اجرایی بالایی دارد و رئیس جمهور بیشتر یک نقش تشریفاتی دارد.

آب و هوا در ایتالیا

این کشور در جنوب اروپا واقع است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که وسعت ایتالیا حدودا یک پنجم ایران است و از نظر خاک در رتبه 70 دنیا قرار دارد. بخش های جنوبی این کشور گرم و خشک است و بخش های شمالی آن هم سردسیر است چون با رشته کوه های آلپ مجاور است. به صورت کلی آب و هوای ایتالیا گرم و معتدل مدیترانه ای محسوب می شود.

مهاجرت به ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا

باید این نکته را مد نظر داشته باشید که در کشوری پیشرفته زندگی می کنید و بنابراین هزینه هایتان پایین نیست. افرادی که برای تحصیل به ایتالیا می روند می توانند از بورسیه های مختلف استفاده کرده و مقداری از هزینه هایشان را جبران کنند.

مهاجرت به ایتالیا و اقامت دائم این کشور

شما می توانید با روش های مختلف برای اقامت ایتالیا اقدام کنید. معمولا روش های دانشجویی، توریستی و برخی از روش های کاری از جمله روش هایی هستند که اقامت موقت می گیرند.

ویزاهای سرمایه گذاری و برخی روش های کاری و حتی دانشجویی (با داشتن شرایط خاص) می تواند به اقامت دائم تبدیل شود. مثلا هنگامی که تحصیلات تان تمام می شود می توانید با داشتن جاب آفر به کار مشغول شوید و ویزای کاری بگیرید. پس از آن در صورتی که در ایتالیا اشتغال منظم داشته باشید پس از گذشت 5 سال می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. در این مدت پرداخت منظم مالیات و نیز نداشتن محدودیت های قانونی شانس تان را برای دریافت اقامت بیشتر می کند.

در صورتی که ویزای سرمایه گذاری گرفته اید می توانید آن را تمدید کرده و پس از چند سال برای اقامت دائم اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا