تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید زمین و ویلا در شمال کشور

امروزه افراد علاقه زیادی به خرید زمین و ویلا در منطقه شمال کشور پیدا کرده اند که از دلایل آن می توان به خوش آب و هوا بودن این منطقه ،طبیعت زیبا وسبز،دریا اشاره کرد علاوه بر این ها خرید در این بخش از کشور نوعی سرمایه گذاری پر سود  به شمار می رود .البته برای اینکه این خرید برای شما با منفعت همرا باشد باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. در اولین گام باید هدف خود را از خرید ویلا یا زمین مشخص کنید و به این نتیجه برسیدکه خرید زمین یا ویلا برای شما مناسب تر است؟ با گیلیم همراه باشید:

راهنمای خرید زمین و ویلا در شمال کشور

مهم ترین اهدافی که خرید زمین برای آن ها مناسب تر است :

  1. سرمایه گذاری :اگر هدف فرد تنها یک سرمایه گذاری مطمئن و بدون زحمت باشد می تواند با خرید زمین دریک منطقه رو به پیشرفت در منطقه شمال در آنجا سرمایه گذاری بلندمدت انجام دهد.
  2. کشاورزی: اگر به دنبال ایجاد کردن شغلی برای خود هستید و می خواهید در زمین های حاصلخیز منطقه شمال به کشاورزی بپردازید .
  3. نقدینگی محدود : اگر سرمایه اندکی دارید ،خرید ویلا کار مناسبی نیست زیرا فروش قسطی زمین در این منطقه بسیار رایج است.

https://gillim.ir/property-type/land/

مهم ترین اهدافی که خرید ویلا برای آن ها مناسب تر است :

  1. اقامت یا سکونت : افرادی که به مسافرت و زندگی در شمال کشور اشتیاق دارند می توانند با خرید ویلا هم سرمایه گذاری کنند هم به جای پرداخت هزینه های بالای اجاره ویلا در ویلا خود سکونت کنند .
  2. ارتقا سلامت ونشاط: افرادی که در کلان شهر های پر جمعیت و آلوده زندگی می کنند می توانند برای رهایی از آن جا دست به خرید ویلا در یکی از شهر های شمال بزنند.
  3. سرمایه گذاری کوتاه مدت : با خرید یک ویلا و رهن واجاره دادن آن به افراد می توان به صورت ماهیانه دارای درآمد شد .

https://gillim.ir/property-type/villa/

اگر پس از بررسی شرایط موجود تصمیم به خرید ویلا گرفتید قبل از بازدید از تعداد زیادی ویلا که ممکن است شما را گیج وگمراه کند باید به یک سری سوال دیگر پاسخ دهید که شامل :

  1. چه هزینه ای می توانید برای خرید ویلا بپردازید؟پاسخ این سوال به شما کمک می کند که به دنبال ویلاهایی مطابق با بودجه موجود باشید .
  2. تعداد همراهان یا اعضا خانواده شما چند نفر است؟ با پاسخ به این سوال شما می توانید متراژ ویلا مناسب خود را انتخاب کنید .
  3. دوست دارید در چه شهری اقامت کنید ؟ بهترین شهر ها برای خرید ویلا شامل بابلسر،متل قو ،نمک آبرود،نوشهر،سرخرود،رویان،محمودآباد،نور،آمل ،چالوس ،چمستان،رامسر می باشند
  4. دوست دارید در چه منطقه ای از شهر سکونت کنید ؟ برای یافتن منطقه مناسب در شهر می توانید در نواحی مختلف شهر به اجاره ویلا بپردازید و منطقه مناسب را پیدا کنید یا با فردی مطمئن و مورد اعتماد از مردم یا مشاوران آن شهر به مشورت بپردازید.
  5. دوست دارید در چه نوع ویلایی زندگی کنید ؟افراد براساس علایق و سلیقه ممکن است ویلا جنگلی یا ساحلی را انتخاب کنند.

امتیازات و ویژگی هایی که در خرید یک ویلا باید به آن ها توجه کرد :

  1. امنیت ویلا : این معیار از دو منظر باید مورد بررسی قرار گیرد اولین مورد بررسی ساختمان از نظر استحکام و استاندارد های ایمنی می باشد و دومین مورد بررسی منطقه از نظر سطح امنیتی و افراد سارق می باشد .
  2. متریال و مصالح مورد استفاده در ویلا: تمام مصالح چه در نمای بیرونی و چه در داخل ساختمان باید کیفیت مناسبی داشته باشند .
  3. متراژ و ابعاد ویلا :اندازه ویلا با نیاز های شما مطابقت داشته باشد.
  4. طراحی محوطه ویلا: یعنی محوطه ویلا چه ویژگی هایی داشته باشد ؟بسته به سلیقه شما می تواند شامل باربیکیو ،وجود گل وگیاهان سبز در اطراف ویلا،آتشگاه ،آبنما ،چمن کاری یا سنگ فرش و پارکینگ باشد .

اگر پس از بررسی های لازم تصمیم به خرید زمین گرفته اید ابتدا باید نوع زمین دلخواه را انتخاب کنید .

انواع زمین های موجود در شمال کشور :

  1. باغات : این زمین ها برای ایجاد باغ به فروش می رسد اما اگر هدف فرد خریدار تغییر کند می تواند با پرداخت جریمه ،کاربری زمین را تغییر دهد و بسته به نیاز خود از آن استفاده کند .
  2. زراعی :اگر شما زمینی را با سند زراعی بخرید امکان تغییر کاربری برای آن وجود ندارد و به هیچ عنوان نمی توان برای آن جواز ساخت گرفت .
  3. مسکونی : این زمین ها به میزان کمتری در شمال کشور وجود دارد ولی به راحتی می توان جواز ساخت گرفت و ویلا یا آپارتمان ساخت

پس از تعیین نوع زمین حتما نوع سند آن را نیز بررسی کنید .

انواع سندها :

  1. سند شورایی :این سند ها مورد تایید دهیاری می باشد و دارای کد رهگیری و قولنامه می باشد .
  2. اصلاحات ارضی : که این زمین ها از دوران قبل از انقلاب موجود است اما سند کاملا رسمی و قابل فروش است .
  3. سند شش دانگ : این سند ها مهم ترین و قابل اعتمادترین نوع سندها هستند و خرید وفروش از طریق آن ها راحت تر است .

ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که زمین هایی با وسعت زیاد (هکتاری ) که برای کشاورزی و ساخت ویلا مناسب هستند تعدادشان به خصوص در شهر های بزرگ کاهش یافته است همچنین احتمال پیشرفت بیش تر در آن ها کم است  اما هنوز در روستاها و برخی شهر های کوچک مثل نور ،آمل ،محمود آباد زمین های هکتاری وجود دارد که احتمال پیشرفت و رونق در آینده ای نزدیک وجود دارد .

همچنین هنگام خرید زمین و ویلا در شمال کشور به فصل و آب وهوا توجه کنید برای مثال خرید در فصل بهار بسیار بهتر است زیرا موقعیت وفرصت های بیش تری برای خرید وجود دارد اما تابستان بدترین فصل برای خرید است زیرا قیمت ها به طور فزاینده ای افزایش می یابد .در پاییز به دلیل شروع  مدارس وکاهش مسافران، تقاضا کاهش یافته و قیمت به طبع کاهش می یابد در زمستان قیمت ها تغییر چندانی نمی کند اما شرایط آب و هوایی خیلی برای بازدید و خرید مساعد نیست .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا