تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاباتومیجهانگردیگرجستان

فرودگاه بین‌المللی باتومی

از نظر جغرافیایی شهر باتومی در کرانه دریای سیاه قرار گرفته و به عنوان یک شهر بندری به حساب می‌آید. باتومی به عنوان یکی از شهر‌های توریستی شناخته می‌شود که هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. در واقع امروز گردشگرانی که به کشور گرجستان سفر می‌کنند به این شهر بندری نیز سری می‌زنند. چرا که یکی از فرودگاه‌های اصلی جهت تردد گردشگران در این شهر قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی باتومی از نظر استاندارد‌های روز جهانی یکی از فرودگاه‌هایی بوده که تأییدیه سازمان هوانوردی آمریکا را به خود اختصاص داد. اخیرا بنابر اعلام شرکت فرودگاه‌های گرجستان ظرفیت این فرودگاه ۵۱ درصد افزایش یافت. در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

فرودگاه‌ های گرجستان

کشور گرجستان به دلیل توریستی بودن فرودگاه‌های بسیار زیادی را در خود جای داد. به‌طور کلی می‌توان گفت کشور گرجستان دارای ۱۸ فرودگاه بوده که ۱۱ فرودگاه آن به‌صورت همگانی اقدام به فعالیت می‌کنند. ۷ فرودگاه دیگری که در کشور گرجستان وجود دارند به عنوان فرودگاه‌های نظامی شناخته می‌شوند. برای ارائه اطلاعات بیشتر لازم به ذکر بوده که کشور گرجستان در دو شهر تفلیس و باتومی دارای بیشترین پرواز‌ها به اقصی نقاط جهان است. البته در شهر تفلیس در مقایسه با شهر باتومی سالانه پرواز‌های بیشتری اتفاق می‌افتند که این پرواز‌ها اغلب بین‌المللی و خارجی هستند.

از مهم‌ترین فرودگاه‌هایی که در کشور گرجستان‌ مشغول به فعالیت هستند می‌توان به فرودگاه بین‌المللی باتومی اشاره نمود. این فرودگاه یکی از مهم‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور گرجستان محسوب می‌شود که دارای طراحی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. در واقع اغلب کسانی که از این فرودگاه برای پرواز‌های خود استفاده می‌کنند علاوه بر استفاده از امکانات این فرودگاه می‌توانند از طراحی بی‌نظیر این فرودگاه نیز لذت ببرند.

فرودگاه بین‌المللی باتومی

موقعیت مکانی فرودگاه بین ‌المللی باتومی

از نظر موقعیت جغرافیایی فرودگاه بین‌المللی باتومی در ارتفاع ۳۲ متری از سطح دریا قرار گرفته و فاصله هوایی این فرودگاه بین‌المللی تا تهران حدود ۱۳۹۸ کیلومتر تخمین زده شد. محدوده زمانی فرودگاه بین‌المللی باتومی در مقایسه با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران معادل ۸۰ دقیقه پرواز خواهد بود. این فرودگاه در سال ۲۰۰۷ میلادی تأسیس گردید. از نظر موقعیت مکانی فرودگاه بین‌المللی باتومی در ۲ کیلومتری جنوب شهر باتومی و در مسافت ۲۰ کیلومتری شمال شرقی اروپا قرار دارد.

به دلیل وجود ‌ایستگاه اتوبوس که در فرودگاه باتومی قرار دارد از نظر دسترسی بسیار راحت بوده و در فاصله زمانی ۲۰ دقیقه می‌توانند مسافران به واسطه اتوبوس‌های ویژه‌ای که در فرودگاه قرار دارند به مرکز شهر باتومی برسند. علاوه بر اتوبوس‌های ویژه‌ای که در محوطه فرودگاه فعالیت می‌کنند، تاکسی‌های فرودگاهی در مقابل پایانه اقدام به خدمت‌رسانی می‌نمایند. با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه می‌توانید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به مرکز شهر گرجستان برسید.

فرودگاه بین‌المللی باتومی

آشنایی با فرودگاه بین ‌المللی باتومی

همان‌طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم فرودگاه بین‌المللی باتومی به عنوان یکی از سه فرودگاه اصلی شهر گرجستان محسوب می‌شود. این فرودگاه در سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز به فعالیت کرده و سالانه حدود ۶۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌نماید. با در نظر گرفتن صنعت گردشگری و افزایش روزافزون این صنعت تعداد مسافران در سال گذشته افزایش یافته است. یکی از موارد مهم این بوده که سازمان ملی هوانوردی به دلیل برخورداری این فرودگاه از تمامی استاندارد‌های روز جهانی، آن را تأیید نمود. به دلیل جاذبه‌های گردشگری بسیاری که شهر باتومی در خود جای داده بر آن لقب لاس وگاس کوچک دریای سیاه را نهادند.

فرودگاه بین‌المللی باتومی

مسیر‌های دسترسی فرودگاه بین ‌المللی باتومی

برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی باتومی می‌توان از اتوبوس و همچنین تاکسی استفاده کرد. برای استفاده از اتوبوس می‌توانید وارد ‌ایستگاه اتوبوس مخصوص فرودگاه شماره ده که در روبه‌روی پایانه تعبیه شده گردید. با استفاده از اتوبوس‌های ویژه می‌توانید ظرف مدت ۲۰ دقیقه به مرکز شهر برسید. در زمان استفاده از تاکسی ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به مرکز شهر جابه‌جا خواهید شد.

امکانات فرودگاه بین ‌المللی باتومی

فرودگاه بین‌المللی باتومی دارای امکانات و ویژگی‌هایی است که می‌توانید در زمان استفاده از این فرودگاه از آن‌ها نیز برخوردار شوید. برای استراحت می‌توانید در هتل‌هایی که در مجاورت فرودگاه قرار دارند اقامت داشته باشید. همچنین این فرودگاه دارای اینترنت بی‌سیم بوده اما تمامی افراد قادر نخواهند بود تا از اینترنت استفاده کنند. در واقع مسافرانی که به عنوان مسافرین درجه یک شناخته می‌شوند با پرداخت هزینه‌های بسیار کم امکان استفاده از اینترنت فرودگاه را خواهند داشت. برای انجام امور بانکی خود می‌توانید از بانک‌های موجود در سالن خروجی فرودگاه استفاده نمایید.

در واقع این بانک‌ها می‌توانند تمامی نیاز‌های مسافران را پاسخگو باشند. همچنین در صورتی‌که نیاز به استفاده از دستگاه خودپرداز دارید، می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز موجود در محوطه فرودگاه استفاده کنید. توجه نمایید که از دستگاه‌های خودپرداز متفرقه استفاده نکرده و فقط از دستگاه‌هایی که مربوط به دو بانک موجود در فرودگاه هستند نیازهای بانکی خود را برطرف سازید.

یکی دیگر از ویژگی‌های فرودگاه بین‌المللی باتومی این است که در ورودی سالن چرخ‌های حمل بار وجود دارند. شما عزیزان می‌توانید به‌صورت رایگان برای سهولت در جابه‌جایی وسایل خود از این چرخ‌های حمل بار استفاده کنید. در داخل سالن فرودگاه فروشگاه‌های متعددی به چشم می‌خورند که برخی از مغازه‌ها اقدام به فروش سوغاتی و هدیه به‌صورت شبانه‌روزی کرده‌اند. همچنین می‌توانید از بازدید از صنایع دستی و آثار سنتی کشور گرجستان بهره برده و به عنوان یک یادگاری زیبا از این کشور یکی از آن‌ها را برای خود داشته باشید.

فرودگاه بین‌المللی باتومی

اطلاعات پرواز فرودگاه بین‌ المللی باتومی

پرواز‌های بسیار زیادی در فرودگاه بین‌المللی باتومی به مقاصدی مانند خارکوف و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران و همچنین کیف و دیوان و تمامی پرواز‌های داخلی تفلیس انجام می‌شوند.

آدرس فرودگاه بین‌المللی باتومی: فرودگاه در فاصله دو کیلومتری جنوب شهر باتومی قرار داشته و همچنین این فرودگاه تا مرکز شهر باتومی ۸ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه بین‌المللی باتومی

اطلاعات تکمیلی فرودگاه گرجستان

به‌طور کلی می‌توان گفت فرودگاه بین‌المللی باتومی یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی و مجهز به حساب می‌آید که از یک فضایی بسیار بزرگ تشکیل شده که دو ترمینال را در خود جای داد. در حقیقت دو باند در این فرودگاه وجود دارند که یکی از باند‌ها برای تعمیر و همچنین نگهداری هواپیما‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرودگاه به دلیل حجم رفت و آمد بالا و همچنین به علت بین‌المللی بودن آن دارای طراحی بسیار فوق‌العاده و زیبایی است. زمانی‌که از این فرودگاه برای پرواز استفاده می‌کنید محو طراحی بی‌نظیر این فرودگاه خواهید شد.

فرودگااه بین‌المللی باتومی به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که در صورت نیاز به توسعه هر قسمت از فرودگاه، می‌توان این کار را بدون آسیب رساندن به بخش‌های دیگر فرودگاه انجام داد. در واقع طراحی اصلی این فرودگاه با در نظر گرفتن تمامی استاندارد‌های روز دنیا صورت پذیرفت. امکانات مناسب و کاملی برای این فرودگاه در نظر گرفته شد که می‌تواند رضایت کلی تمامی مسافران را در بر داشته باشد.

بسیاری از فروشگاه‌ها برای تأمین مواد غذایی و نوشیدنی در این فرودگاه به‌صورت شبانه‌روزی به فعالیت می‌پردازند. همچنین بسیاری از رستوران‌های بین‌المللی نیز در این فرودگاه شعبه دارند. وای فای رایگان با سرعت بسیار مناسبی در این فرودگاه به چشم می‌خورد اما متأسفانه جایگاه شارژ گوشی به اندازه کافی در این فرودگاه تعبیه نشده است.

در صورتی‌که نیاز باشد برای استراحت در این فرودگاه مدتی را توقف نمایید، به جرأت می‌توان گفت که هیچ کس مزاحم شما نخواهد شد. به بیان دیگر متصدیان و کسانی که در فرودگاه مشغول خدمت‌رسانی هستند با این موضوع مخالفتی ندارند. ماندن مسافر در فرودگاه بین‌المللی باتومی بلامانع است. به دلیل موقعیت جغرافیایی فضای داخلی فرودگاه بین‌المللی باتومی دارای یک محیط گرم با هوای معتدل و مناسب بوده که می‌تواند برای یک استراحت پس از پرواز‌های طولانی بسیار مناسب باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که کشیدن سیگار و استعمال دخانیات در این محیط ممنوع بوده اما در صورت مشاهده استعمال سیگار هیچ برخورد نامناسب و زننده‌ای با مسافر نخواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی باتومی

کلام پایانی

یکی از مقاصد گردشگری بسیار مهم شهر تفلیس و کشور گرجستان نام دارد. کشور گرجستان به دلیل دارا بودن آب و هوای بسیار مناسب و مطبوع و همچنین به علت داشتن مناظر دیدنی سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. از این‌رو استفاده از فرودگاه‌های موجود در این کشور امری ضروری است. فرودگاه بین‌المللی باتومی یکی از فرودگاه‌های بسیار مجهز و مناسب برای رفت و آمد محسوب می‌شود. فرودگاه بین‌المللی باتومی با وجود حجم رفت و آمد بالایی که داشته همواره می‌تواند تمامی نیاز‌های مسافران و گردشگران را پاسخ دهد که این خود یکی از مزیت‌های فرودگاه بین‌المللی باتومی به حساب می‌آید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا