تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاتفلیسجهانگردیگرجستان

تله کابین تفلیس

تفلیس شهری با جاذبه‌های گردشگری بسیار در کشور گرجستان واقع شده است. این شهر انواع مختلف تفریح را برای سرگرمی مردم محلی و گردشگران در نظر گرفت. از هر نوع تفریحی که به ذهن خطور یابد در این شهر به چشم می‌خورد. یکی از این تفریحات فوق‌العاده تله کابین تفلیس بوده، که به هنگام نشستن در آن از بالا تمام تفلیس در زاویه دید شما قرار می‌گیرد. چند ‌سالی است که از افتتاح تله کابین تفلیس می‌گذرد اما در طول این مدت جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرد. ادامه این مقاله را از مجله گردشگری دوباره سفر از دست ندهید.

مسیر گذر تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس از میدان اصلی شهر که در مرکز آن قرار داشته، مسیر خود را آغاز می‌کند و تا کوه متاتسمیندا ادامه دارد. این تله کابین در سال 2012 افتتاح شد و پارک رایک را از سمت چپ رودخانه متکاری به قلعه ناریکالا متصل کرده است.

آدرس تله کابین تفلیس: گرجستان، تفلیس

در هنگام گذر بین این دو مسیر شما تپه جنگلی نارکیلا، رودخانه متکواری و چند کلیسای زیبا را مشاهده خواهید کرد. همچنین تله کابین از میان دو شهر قدیم و جدید تفلیس عبور می‌کند و به همین دلیل است که شما رودخانه متکواری را در میان این دو شهر مشاهده می‌نمایید. هنگامی‌که شما به بالای کوه متاتسمیندا می‌رسید مجسمه‌ای به ‌نام واختانگ و روی کوآری را که از زیباترین رود‌های واقع در تفلیس بوده‌اند به چشم خواهید دید. در قسمت بالایی کوه متاتسمیندا به تازگی زیپ لاین نیز افتتاح شده، اگر فوبیای ارتفاع ندارید حتماً به سراغ زیپ لاین بروید تا شهر زیبای تفلیس را بهتر تماشا کنید.

مسیر گذر تله کابین از آغاز تا پایان طولانی نبوده اما به دلیل زیبایی‌های مسیر و وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شما را درگیر خود می‌کند و متوجه گذر زمان نخواهید شد. به هنگام قرار گرفتن در تله کابین تمام شهر تفلیس در دید شما قرار می‌گیرد و زمانی‌که شما به پایین پای خود نگاه می‌اندازید ترس شما را در بر می‌گیرد.

تله کابین تفلیس

رستوران تله کابین تفلیس

هنگامی‌که از دیدن منظره بی‌مانند تفلیس برفراز کوه متاتسمیندا فارغ شدید، می‌توانید از رستوران‌هایی که در بالای کوه قرار گرفته‌اند دیدن کنید و در آن‌جا از خوردن غذا لذت ببرید. شما در بالای این کوه انواع رستوران‌ها، کافی ‌شاپ و فست ‌فود را مشاهده خواهید کرد که بر اساس سلیقه خود میتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

نحوه خرید بلیط تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس مانند دیگر تله کابین‌ها، نیاز به خرید بلیط ندارد و هر شخصی که قصد سوار شدن آن را داشته باشد؛ باید از کارت‌هایی که در باجه‌ای مخصوص به ‌فروش می‌رسند، کارتی را به ارزش ۳ هزار دلار خریداری کند و هنگام سوار شدن نخست آن را نشان دهد. همچنین دریافت و خرید این کارت از طریق سایت یا آنلاین امکان‌پذیر نخواهد بود. در نتیجه باید از باجه مورد نظر خریداری شود و کارت تله کابین بر اساس مدت زمان سفر شما است. البته باید به این نکته توجه نمود که ساعت خریداری این کارت بر قیمت آن تأثیر نمی‌گذارد و در همه ساعت‌ها هزینه پرداختی برای دریافت آن ۳ هزار دلار گرجستان در نظر گرفته شد.

هزینه رفت و برگشت تله کابین تفلیس ۲ دلار بوده که هنگام برگشت این هزینه از کارت شما کسر ‌می‌گردد. اگر شما به همراه تور به تفلیس سفر می‌کنید به کارت نیاز نخواهید داشت، زیرا از قبل برای شما بلیط تهیه شده است. تفریح تله کابین در مقایسه با دیگر تفریحات تفلیس ارزان بوده و همین موضوع سبب محبوبیت آن گشت. پس اگر شما قصد نداری تا هزینه زیادی را پرداخت نمایید این تله کابین می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

تله کابین تفلیس

کلام آخر

به‌طور کلی باید اشاره کرد که سوار شدن در تله کابین تفلیس یکی از فوق‌العاده‌‌ترین تفریحات موجود در این شهر است. ساختمان اصلی که این تفریح هیجان‌انگیز در آن واقع شده، درست در میدان اصلی شهر قرار داشته و همین موضوع سبب گشته که هر فرد حداقل یک ‌بار سوار این تله کابین شود. پس اگر قصد سفر به شهر پرجاذبه تفلیس را دارید حتماً آن را امتحان نمایید تا بتوانید زیبایی‌های تفلیس را بهتر و از سطح وسیع‌تری نظاره‌گر باشید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا