تور

اجاره خودرو در دبی
آلماناروپاجهانگردیهامبورگ

جاهای دیدنی هامبورگ ، دومین شهر بزرگ آلمان

شهر هامبورگ به عنوان دومین شهر بزرگ آلمان شناخته می‌شود. در واقع بعد از برلین، هامبورگ بزرگترین و مهم‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود. این شهر به شکلی زیبا و اصولی تاریخ گذشته را به زمان حال وصل کرده است. به عبارتی می‌توان این گونه گفت که قدیمی‌ترین بناها و معماری‌های تاریخی در این شهر قرار دارند. در حالی که پیشرفته‌ترین امکانات و مدرن‌ترین ساختمان‌ها و هتل‌ها نیز در این شهر وجود دارد.

تعداد جاهای دیدنی هامبورگ زیاد است. از ساختمان‌هایی قدیمی با آجرهای قرمز تا شاهکارهای هنری مدرن و امروزی در این شهر به عنوان جاذبه گردشگری وجود دارند. شهر هامبورگ هشتمین شهر بزرگ در اروپا است. با توجه به این تفاسیر سفر میلیون‌ها توریست در سال به این شهر کاملا منطقی به نظر می‌رسد. تمام این موارد باعث شده تا این شهر در حوزه گردشگری و اقتصادی در سطح بالایی قرار بگیرد. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم تا معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی هامبورگ را به شما معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ

شهر هامبورگ درست بالای دهانه قیفی شکل رود البا قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه‌ای است که ارتباط مهمی بین شبکه آبراه‌های داخلی آلمان و دریا و جزایر متعدد ایجاد می‌شود. مهم‌ترین و دومین بندر شلوغ اروپا در این شهر قرار دارد. همچینین شهر هامبورگ به عنوان یک مرکز حمل و نقل نیز شناخته می‌شود. در کنار همه این موارد، معماری مدرن و در عین حال سنتی ساختمان‌های این شهر، مراکز تجاری و فرهنگی، دریاچه‌ها و پارک‌ها و… این شهر را به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. جاهای دیدنی هامبورگ بسیار زیاد است که در ادامه به چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

جاهای دیدنی هامبورگ

بندر هامبورگ

همان طور که در پاراگراف قبل گفتیم، دومین بندر شلوغ اروپا در شهر هامبورگ قرار دارد. پس کاملا طبیعی است که یکی از جاهای دیدنی هامبورگ نیز همین بندر پررفت و آمد باشد. مساحت این بندر چیزی حدود 110 کیلومتر مربع است. بندر هامبورگ در رودخانه البه قرار دارد و از آن به عنوان دروازه آلمان نیز یاد مي‌شود. طبق آمار موجود، هر سال میلیون‌ها توریست از نقاط مختلف جهان برای بازدید از این بندر به شهر هامبورگ سفر می‌کنند.

یکی از جذابیت‌های بندر هامبورگ، قایق سواری در آن است. اگر به این منطقه سفر کردید، این تفریح را هرگز از دست ندهید. همچنین می‌توانید از موزه‌ها، هتل‌ها، کافه و رستوران‌ها، تئاترهای موزیکال یا کلیساهای اطراف آن نیز دیدن کنید. همچنین خوب است بدانید که هر سال جشن بزرگی تحت عنوان جشن سالانه بندر هامبورگ در این منطقه برگزار می‌شود. اگر خوش شانس باشید، زمان سفرتان مصادف با برگزاری این جشن خواهد بود. در این صورت می‌توانید از جذابیت‌های آن بهره‌مند شوید. در این رویداد عمومی بزرگ، همه کشتی‌های جدید و قدیمی بندر آماده برگزاری تورهای تفریحی می‌شود. همچنین هر شب در تاریکی با مراسم آتش‌بازی آسمان بندر را روشن می‌کنند.

بندر هامبورگ

دریاچه مصنوعی آلستر

یکی دیگر از جاهای دیدنی هامبورگ دریاچه‌های مصنوعی معروف آن است. دو دریاچه با نام‌های Outer Alster و Inner Alster دریاچه‌های مصنوعی این شهر هستند. معنی نام این دریاچه‌ها به ترتیب آلستر خارجی و آلستر داخلی است. دلیل این نامگذاری به دیوارهای هامبورگ در گذشته مربوط می‌شود. بخشی از دریاچه که از دیواره‌های شهر بیرون بوده تحت عنوان آلستر خارجی و بخش دیگر به نام آلستر داخلی شناخته می‌شود. همچنین اشاره به مجسمه پری دریایی موجود در این دریاچه نیز خالی از لطف نخواهد بود. مجسمه ساز ماهری به نام الیور واس این مجسمه بزرگ و زیبا را طراحی کرده است.

این دریاچه‌های مصنوعی به عنوان یکی از جاهای دیدنی هامبورگ در هر دو فصل تابستان و زمستان شلوغ است. در تابستان‌ها فضایی سرسبز و خوش آب و هوا دارد. در این فصل شناگران و قایقرانان زیادی به آنجا می‌روند. اگر در این فصل به هامبورگ سفر کردید می‌توانید از قایق‌های اجاره‌ای نیز استفاده کنید. همچنین این فرصت را دارید تا کمی در فضای سرسبز اطراف آن قدم بزنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. اما فصل زمستان سطح دریاچه کاملا یخ می‌زند. به همین دلیل فضای مناسبی برای اسکی روی یخ فراهم می‌شود.

دریاچه مصنوعی آلستر

سیتی هال Hamburg Rathaus

در کشورهای غربی به ساختمان اصلی شهر یا ساختمان‌های شهرداری سیتی هال می‌گویند. یکی از جاهای دیدنی هامبورگ، سیتی هال است. این ساختمان بزرگ با معماری جذابی که داشت در سال 1842 طی یک آتش سوزی بزرگ نابود شد. ساخت مجدد این ساختمان چیزی حدود 44 سال طول کشید. هفت معمار ماهر و بزرگ وظیفه طراحی و معماری این ساختمان را بر عهده داشتند. اکنون سیتی هال هامبورگ 647 اتاق دارد. البته تعداد اتاق‌های این ساختمان داستان عجیبی دارد. زیرا در سال 1971 یکی از اتاق‌های این برج به طور کاملا اتفاقی پیدا شد. بنابراین اصلا بعید نیست که تعدادی اتاق کشف نشده در آن وجود داشته باشد. گردشگرانی که قصد بازدید از این ساختمان را دارند می‌توانند در تورهای گردشگری مخصوص آن شرکت کنند.

سیتی هال Hamburg Rathaus

گورستان اوهلسدورف

شاید برایتان عجیب باشد که یکی از جاهای دیدنی هامبورگ، گورستان روستایی اوهلسدورف (Ohlsdorf Cemetery) است. این گورستان به عنوان چهارمین گورستان بزرگ دنیا شناخته می‌شود. مساحت آن حدود 4 کیلومتر مربع است و 12 کلیسای کوچک در نقاط مختلف آن قرار دارد. بسیاری از مردم عادی و قربانیان جنگی با ملیت‌های مختلف در این گورستان دفن شده‌اند. عظمت و تاریخچه غنی این گورستان، آن را تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی هامبورگ تبدیل کرده است. همچنین تعدادی بنای قدیمی به عنوان یاد بودی برای قربانیان بمب‌باران جنگ جهانی، قربانیان شکنجه‌های نازی‌ها و جنگویان مبارز هامبورگ در این گورستان وجود دارد. ضمن اینکه این گورستان فضای سرسبز زیبایی دارد که پیاده روی در آن قطعا تبدیل به خاطره‌ای به یادماندنی خواهد شد.

گورستان اوهلسدورف

کلیسای سنت میشل

وقتی صحبت از جاهای دیدنی هامبورگ باشد، قطعا کلیساهای قدیمی و باشکوه موارد زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. کلیسای سنت میشل (St Michael) یکی از پنج کلیسای اصلی و بزرگ شهر هامبورگ است. برج بلندی که در این کلیسا قرار دارد جزو بناهای معروف هامبورگ محسوب می‌شود. این برج حدود 132 متر ارتفاع دارد. باور کنید دیدن این بنا از نزدیک شما را در بهت و حیرت لذتبخشی فرو می‌برد!

زمان ساخت این کلیسا به سال‌های 1750 تا 1762 بازمی‌گردد. البته جالب است بدانید که ساختمان این کلیسا بار اول در سال توسط صاعقه نابود شد. بار دوم بر اثر آتش‌سوزی و در سال 1906 آسیب شدیدی دید. ساختمانی که در حال حاضر می‌بینید، سومین بازسازی این کلیسا است. اما زیبایی تحسین برانگیز فضای داخل این کلیسا چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

کلیسای سنت میشل

باغ وحش هامبورگ

باغ وحشی که در هامبورگ وجود دارد، اولین باغ وحش بدون قفس در دنیا است! پس قطعا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هامبورگ همین باغ وحش بدون قفس خواهد بود. فردی به نام Carl Hagenbeck در سال 1907 این باغ وحش را تاسیس کرد. فضای این باغ وحش تا حد زیادی به محیط زندگی واقعی حیوانات نزدیک است. در واقع حیوانات به جای قفس در فضاهای بازی قرار دارند که اطراف آن‌ها را گودال‌های متعددی محدود کرده است. همچنین جالب است بدانید که در حال حاضر چیزی حدود 1850 حیوان از 210 گونه جانوری در این باغ وحش زندگی می‌کنند. هیجان و لذتی که بازدید از این فضا به روح شما تزریق می‌کند، تجربه‌ای وصف نشدنی است.

باغ وحش هامبورگ

بندر ورهوس

یکی دیگر از جاهای دیدنی هامبورگ به بندری به نام ورهوس ختم می‌شود. بندر ورهوس (Warehouse District)  در یکی از مناطق تاریخی شهر هامبورگ به نام Speicherstadt قرار دارد. انبارهای قدیمی فراوانی در این منطقه وجود دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن منطقه را به عنوان شهر انبارها نیز می‌شناسند. بنابراین اگر کسی شهر انبارها را به عنوان یکی از جاهای دیدنی هامبورگ به شما معرفی کرد، بدانید که منظور او همان بندر ورهوس است. ساخت این منطقه از سال 1883 تا 1927 طول کشید. انبارهای این ناحیه روی پایه‌هایی از جنس چوب قرار دارد.

ساختار معماری منطقه Speicherstadt نتوگوتیک است. آجرهای قرمز رنگ آن جذابیت آن را برای گردشگران چندین برابر می‌كند. مخصوصا زمانی که انعکاس این آجرهای قرمز رنگ روی آب باعث ایجاد فضایی رمانتیک و دلنشین در آن ناحیه می‌شود. بازدید از این انبارها توسط تورهای مخصوص انجام می‌شود. کافی است با قایق‌های مخصوص این کار، سفر کوتاهی به اطراف بندر داشته باشید تا بتوانید به تماشای شهر انبارها بروید.

بندر ورهوس

تونل البه

شاید برایتان عجیب باشد که یک تونل می‌تواند یکی از جاهای دیدنی هامبورگ محسوب شود. دلیل این موضوع ساختار خاص و عجیب آن است. تونل البه (Elbe Tunnel) یک تونل قدیمی است که در عمق 24 متری زمین قرار دارد. زمان ساخت این تونل به سال 1911 باز می‌گردد. همچنین تونل البه برای جابه‌جایی وسایل نقلیه و انسان‌ها، چهار آسانسور بزرگ دارد. به همین دلیل است که از آن به عنوان شاهکار تکنولوژیکی زمان خود یاد می‌شود. فضای جذاب و شگفت‌انگیز داخل تونل باعث می‌شود تا علاوه بر ماشین‌ها مسیر محبوبی برای افراد پیاده و دوچرخه سواران باشد.

تونل البه

بازار ماهی فروشان

بازار قدیمی و بزرگی در شهر هامبورگ قرار دارد که به عنوان بازار ماهی فروشان شناخته می‌شود. این بازار فضایی سنتی و ساختاری قدیمی دارد. همچینی روزانه چیزی حدود 70 هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. پس کاملا طبیعی است که از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی هامبورگ یاد شود. این بازار بزرگ، برخلاف اسمی که دارد، فضای مناسبی برای خرید سبزیجات، غذاهای دریایی، میوه، لباس و گل‌های تازه است. بازار ماهی فروشان هامبورگ پاتوق افراد سحرخیزی است که عاشق صبح‌های پر از نشاط هستند. این بازار از ساعت 5 صبح شروع به کار می‌کند. اگر گذرتان به شهر هامبورگ افتاد، بازدید از این بازار سنتی و سرزنده را از دست ندهید.

کلیسای سنت جاکوب

یکی دیگر از پنج کلیسای اصلی هامبورگ، کلیسای سنت جاکوب (St Jacobi) است. این کلیسا یکی دیگر از جاهای دیدنی هامبورگ محسوب می‌شود و قدمت زیادی دارد. البته متاسفانه این بنای مذهبی و تاریخی هم در طی جنگ جهانی دوم خسارت‌های زیادی دید. اما در سال 1963 بازسازی آن انجام شد. ساختار اصلی کلیسای سنت جاکوب به سبک قرون وسطایی است. اما قسمت‌های خاصی از آن طراحی مدرن و شیکی دارد. اگر به بناهای تاریخی و باشکوه علاقه دارید، حتما به این کلیسا سر بزنید.

کلیسای سنت جاکوب

مجموعه ساختمان چیل هاوس

به طور کلی اگر به معماری علاقه دارید، شهر هامبورگ می‌تواند یکی از چندین شهر رویایی شما باشد. زیرا ساختمان‌های مدرن و بناهای تاریخی زیادی در آن قرار دارند که با معماری خاص خود شما را میخکوب می‌کنند. مجموعه ساختمان چیلهاوس (Chilehaus) یکی از همین موارد است که در یکی از بهترین محله‌های هامبورگ قرار دارد. ساخت این مجموعه در سال 1922 شروع و در سال 1924 به اتمام رسید. دلیل شهرت و محبوبیت این ساختمان، پشت بام عجیب و خاص آن است. در واقع زاویه تیزی که در قسمت بالایی پشت بام این ساختمان قرار دارد باعث شده تا شکلی شبیه به عرشه کشتی پیدا کند. معمار خلاق و ماهری به نام فریتز هاجر این ساختمان را ساخت. تماشای این بنا احساسی عجیب و البته دلنشین درون شما ایجاد می‌کند.

مجموعه ساختمان چیل هاوس

موزه مهاجرت

یکی دیگر از جاهای دیدنی هامبورگ، موزه مهاجرت است. درست است که نام موزه ممکن است کمی کسل‌کننده به نظر برسد، اما موزه مهاجرت فضای خاص و متفاوتی دارد. بندر هامبورگ یا همان دروازه دنیا راه مناسبی برای مهاجرت بود. مخصوصا در سال‌های 1850 تا 1930 چیزی حدود پنج میلیون نفر از این طریق به کشورهای مختلفی مثل روسیه، هلند، آلمان و … مهاجرت کردند. موزه مهاجرت (Ballinstadt) فضایی است که به قصه این سفرها پرداخته است. این موزه در سال 2007 تاسیس شد. شما می‌تواند بازسازی تاریخ سفرهای مهاجرین مختلف را در این موزه مشاهده کنید و در گذشته غرق شوید.

موزه مهاجرت

گشت و گذار در هامبورگ

یکی از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای آلمان، شهر هامبورگ است. اگر به هر دلیلی قصد سفر به آلمان را داشتید، حتما چند روز از سفر خود را به بازدید و گشت و گذار در هامبورگ اختصاص دهید. جاهای دیدنی هامبورگ بسیار زیاد و متنوع است. بنابراین هرگز از سفر به این شهر پشیمان نخواهید شد. آب و هوای مطلوب، فضای سرسبز، معماری‌های هیجان انگیز، تاریخچه غنی و … مواردی هستند که این شهر را به گزینه مناسبی برای سفر تبدیل کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی هامبورگ می‌توان به موزه‌ها مختلف، کلیساهای قدیمی، بنادر دیدنی، مراکز خرید مدرن، دریاچه‌های مصنوعی و… اشاره کرد. آشنایی با این مناطق به شما کمک می‌کند تا حین سفر با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا