تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاجهانگردیدانمارک

جاهای دیدنی دانمارک

دانمارک از کوچک‌ترین کشورهای اروپا است که در حوزه اسکاندیناوی واقع شده و جاذبه‌های شگفت‌انگیزی دارد. دانمارک دارای قلعه‌های باشکوه، سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه و آب و هوای بسیار دلپذیر است. این کشور برای گردشگران خارجی جذابیت‌های زیادی دارد و با وجود به‌روزترین امکانات رفاهی یکی از مرفه‌ترین کشورها محسوب می‌شود. قدم زدن در کوچه و خیابان‌های جذاب دانمارک و تماشای خانه‌های رنگی بسیار لذت‌بخش است. دانمارک حدود 6 میلیون نفر جمعیت دارد و امنیت آن بسیار بالا است. در مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی جاهای دیدنی دانمارک پرداخته شده و برای کسانی که قصد سفر به این کشور زیبا را دارند بسیار مفید است.

جاهای دیدنی دانمارک در کپنهاگ

کپنهاگ پایتخت دانمارک است و بیشترین و مشهورترین جاهای دیدنی دانمارک را در خود جای می‌دهد. برخی از این جاذبه‌ها دارای تاریخ چند صد ساله هستند و بازدید از آنها برای گردشگران بسیار جذاب است. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

باغ تیوولی

از زیباترین جاهای دیدنی دانمارک باغ تیوولی در کپنهاگ را می‌توان نام برد. این باغ شگفت‌انگیز در سال 1843 میلادی ساخته شد و از پوشش گیاهی متنوع و جذاب برخوردار است. ناگفته نماند که پارک مفهومی دیزنی‌لند با الهام از باغ تیوولی ساخته شده است. در این باغ امکانات تفریحی و رفاهی متنوع مانند ترن هوایی، چرخ و فلک، وسایل بازی، رستوران، کافه، سالن کنسرت، چندین باغ و… وجود دارند. باغ تیوولی یکی از لوکیشن‌های محبوب برای فیلم‌برداری است و بسیاری از افراد آن را می‌شناسند. در زمستان چراغ‌های رنگی و تزیینات کریسمس زیبایی باغ را چندین برابر می‌کنند. در شب‌های جمعه در تابستان نیز به برگزاری کنسرت‌های راک در باغ پرداخته می‌شود که به‌صورت رایگان می‌توان از آنها لذت برد. آسمان کپنهاگ با آتش‌بازی در باغ تیوولی بسیار تماشایی می‌شود.

باغ تیولی دانمارک

موزه ملی دانمارک

در نزدیکی باغ تیوولی یکی دیگر از جاهای دیدنی دانمارک یعنی موزه ملی قرار دارد و تنها با ده دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به موزه برسانید. از طریق بازدید موزه ملی می‌توانید با تاریخ و فرهنگ دانمارک آشنا شوید و در این رابطه اطلاعات مفید کسب کنید. از جمله آثار موزه ملی می‌توان به ظروف چینی و نقره‌ای دانمارک، ارابه آفتاب دو هزار ساله، مبلمان آنتیک، لباس‌های قرن 18 و 19 اشاره کرد. علاوه بر آن وسایلی گران‌بها از کلیساهای گوتیک و رومنسک در این موزه نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه قوم‌شناسی از جالب‌ترین بخش‌های موزه ملی است که علاوه بر آثار دانمارکی در آن به نگهداری از آثار ارزشمندی از آفریقا، گرینلند و آسیا پرداخته می‌شود. بخش دیگری از موزه متعلق به موزه کودکان است و در آن تفریحات متعددی برای آنها مهیا شده است. کودکان می‌توانند لباس‌های محلی قرون گذشته را بپوشند و با سوار شدن بر کشتی وایکینگ به بازی و عکاسی بپردازند. در موزه کودکان کلاس‌های درس قدیمی نیز برگزار می‌شوند که به سبک دهه 1920 هستند.

موزه ملی دانمارک

نیهاون، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

نیهاون یک از زیباترین بندرهای کپنهاگ است که مدت زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد. بندر نیهاون از معروف‌ترین جاهای دیدنی دانمارک شناخته می‌شود و قدم زدن در آن لذت فراوانی دارد. بندر نیهاون توسط ساختمان‌های رنگی بسیار جذاب محصور شده است که برای گردشگران بسیار جالب هستند. در اطراف بندر کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند و با نوشیدن یک قهوه و تماشای غروب خورشید یکی از بهترین لحظات عمر خود را تجربه خواهید کرد.

بسیاری از گردشگران و بلاگرها به ثبت تصاویر بسیار زیبا از بندر نیهاون در صفحات مجازی خود پرداخته‌اند و یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های دانمارک به شمار می‌رود. از زیباترین جاذبه‌های این بندر می‌توان به وجود کشتی‌های تاریخی و زیبا اشاره کرد که امروزه به‌عنوان موزه از آنها استفاده می‌شود. نیهاون دقیقاً پشت کاخ آمالینبورگ واقع شده و در اطراف آن جاذبه‌های فراوانی وجود دارد. گردشگران می‌توانند بر کشتی‌های تفریحی نیهاون سوار شوند و با گشت و گذار دریایی از تماشای مناظر زیبا بهره‌مند شوند.

نیهاون یکی از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

کاخ کریستینسبورگ

کاخ کریستینسبورگ از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک است که در مرکز کپنهاگ و جزیره اسلوتشولمن قرار دارد. این کاخ زیبا نمایانگر کرسی قدرت دانمارک است و پارلمان کشور در آنجا قرار دارد. علاوه بر آن دفتر نخست وزیر و دیوان عالی دانمارک در این کاخ مستقر هستند. کاخ کریستینسبورگ بیش از 800 سال به‌عنوان پایگاه قدرت پادشاهی دانمارک به شمار می‌رود و چندین بخش آن در حال حاضر در اختیار خانواده سلطنتی هستند.

بیشترین بخش کاخ برای بازدید عموم آزاد است و می‌توانید با تاریخ و زیبایی‌های کاخ آشنا شوید. در سال 1167 یک قلعه توسط اسقف آبسالون در کاخ ساخته شد که امروزه بقایای آن به همراه یک قلعه قرون وسطایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده‌اند. قلعه اسقف در قرن 14 تخریب شد و امروزه تنها ویرانه‌های آن قابل مشاهده هستند. افرادی که سریال بورگن را تماشا کرده باشند با محیط کاخ کریستینبورگ آشنا هستند.

کاخ کریستینسبورگ در دانمارک

گالری ملی دانمارک

از مهم ترن جاهای دیدنی دانمارک که در تورهای گردشگری لحاظ شده می‌توان به گالری ملی اشاره کرد. بزرگ‌ترین کلکسیون هنری دانمارک در این مکان دیدنی قرار دارد. نمایشگاه‌های هنری در ابتدا در کریستینسبورگ قرار داشتند و در قرن 19 به گالری ملی انتقال یافتند. این انتقال باعث شد گالری ملی گسترش یابد و به دلیل مساحت بیشتر نور طبیعی به فضای داخلی موزه بیش از پیش می‌تابد. بیش از 700 سال به نمایش آثار هنری اسکاندیناوی و اروپایی در این مکان پرداخته می‌شود. از مهم‌ترین آثار آن می‌توان به آثاری از هنرمندان بین‌المللی مانند پیکاسو، ادوارد مونچ و هنرمندان هلندی اشاره کرد. برای یافتن کلکسیون‌های هنری باارزش می‌توانید از این مکان دیدنی بازدید کنید. گالری ملی دارای یک کافه است که به سرو انواع نوشیدنی‌های لذیذ می‌پردازد و با قرار گرفتن در آن می‌توانید از تماشای محیط اطراف لذت ببرید.

گالری ملی دانمارک

پل اورسوند

پل اورسوند نه تنها از جاهای دیدنی دانمارک به شمار می‌رود؛ بلکه نماد اسکاندیناوی است. این پل طی چندین دهه برنامه‌ریزی ساخته شد و دانمارک را به سوئد متصل می‌کند. پل اورسوند در سال 1999 میلادی افتتاح شد. در حال حاضر بزرگ‌ترین جزیره دانمارک یعنی جزیره زلاند را به بندر مالمو که ساحل جنوب غرب در سوئد است متصل می‌کند. دو کاربری جاده‌ای و ریلی دارد که شامل 4 خط خودرو و 2 ریل راه‌آهن هستند. پل اورسوند در مجاورت فرودگاه دانمارک قرار دارد و برای عدم تداخل پروازهای داخلی و خروجی در ابتدای پل یک تونل تعبیه شده است. انتهای پل به شهر مالمو و جزیره مصنوعی پیرهولم در سوئد می‌رسد.

پل اورسوند یکی از جاهای دیدنی دانمارک

کاخ آمالینبورگ

کپنهاگ از شهرهای تاریخی و قدیمی دانمارک است و قلعه‌ها و کاخ‌های باشکوهی در آن قرار دارند. کاخ آمالینبورگ کپنهاگ از جاهای دیدنی دانمارک است که در محله فردریکستادن قرار دارد. این مکان باشکوه از چهار کاخ تشکیل شده که در ابتدا اشرافیان در آن سکونت داشتند. در سال ۱۷۹۴ با وقوع آتش‌سوزی کریستینسبورگ این کاخ به محلی برای اقامت خانواده سلطنتی دانمارک تبدیل شد. تمامی کاخ‌ها شبیه به هم هستند و در کنار یکدیگر به تشکیل یک هشت ضلعی پرداخته‌اند. طراحی کاخ از میدانی در شهر پاریس فرانسه الهام گرفته شده است. معماری کاخ آمالینبورگ از سبک هنری قرن ۱۸ اروپا یعنی سبک روکوکو طراحی شده و در آن می‌توان تلفیقی از معماری آلمانی و فرانسوی را نیز مشاهده کرد.

کاخ آمالینبورگ در دانمارک

برج گرد

برج گرد به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دانمارک در شهر کپنهاگ شناخته می‌شود. این برج در سال ۱۶۴۲ با هدف رصدخانه تأسیس شد و از منظره پانورامای فوق‌العاده‌ای برخوردار است که بازدیدکنندگان از طریق آن می‌توانند چشم‌انداز زیبایی از شهر کپنهاگ تماشا کنند. برج دارای ارتفاع ۳۶ متری است و کلکسیونی از ستاره‌شناس مشهور دانمارکی به نام تیچو براهه در آن ارائه می‌شود. مهم‌ترین بخش برج سکوی روی بام است که از طریق پله‌های مارپیچی می‌توان به آن رسید. این سکوی شگفت‌انگیز به‌صورت معلق ساخته شده و دارای کف شیشه‌ای ۲۵ متری است. از طریق این کف شیشه‌ای می‌توان زمین برج را مشاهده کرد.

برج گرد دانمارک

سایر جاهای دیدنی دانمارک

دانمارک شهرهای مختلف با جاذبه‌های بی‌نظیر دارد که آن را به یکی از تماشایی‌ترین کشورهای اروپایی تبدیل نموده است. جاهای دیدنی دانمارک در اطراف کپنهاگ و سایر شهرها عبارت‌اند از:

کاخ فردریکسبورگ

از جاذبه‌های تاریخی دانمارک کاخ فردریکسبورگ است که در اوایل قرن 17 توسط پادشاه کریستیان چهارم ساخته شد. این کاخ از سال 1878 میلادی به موزه تاریخ ملی دانمارک تغییر کاربری داد. آثار هنری کاخ فردریکسبورگ به نمایش تاریخ دانمارک می‌پردازند. کاخ دارای اتاق‌های فراوان است که روزی اعضای خانواده سلطنتی و اشراف دانمارک در آنجا اقامت داشتند. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاق‌ها دیدن کنند و با فضای داخلی قلعه آشنا شوند. نمای کاخ بسیار خیره‌کننده است و بر روی یکی از ساختمان‌های آن به حکاکی خدایان مریخ و ماه پرداخته شده است که در گذشته افراد برای ملاقات اعضای سلطنتی وارد این ساختمان می‌شدند. از دیگر جاذبه‌های بیرون کاخ می‌توان به آب‌نمای نپوتن و یک جفت برج گرد اشاره کرد. برج‌ها زمانی در تصرف کاتبان دادگاه و کلانتر دانمارک قرار داشتند.

کاخ فردریکسبورگ دانمارک

خانه لگو

شهر بیلوند یکی از زیباترین جاهای دیدنی دانمارک یعنی خانه لگو را به خود اختصاص داده است. خانه لگو یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود. در این مکان آجرهای لگو در انواع اشکال و رنگ‌های مختلف وجود دارند و به ساخت مجسمه‌های بسیار زیبا از آنها پرداخته شده است. از جمله مکان‌های معروف و دیدنی دانمارک است که افراد در رده سنی مختلف از آن بازدید می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به بازدید رایگان اشاره کرد. این مکان دارای ۹ زمین بازی مفهومی، سه زمین روباز، یک درخت ۱۵ متری لگو و یک درخت زندگی است.

بخشی از خانه لگو به اسم اکسپیرینس زونز دارای قلمروهای متفاوت است که برای بازدید از آن باید بلیت تهیه کنید. هر یک از قلمروهای این بخش با رنگ خاصی مشخص شده‌اند. به‌عنوان مثال برای خلاقیت از رنگ قرمز، برای ایفای نقش از رنگ سبز، برای چالش‌های ادراکی از رنگ آبی و برای احساسات از رنگ زرد استفاده شده است. بازدیدکنندگان در این محل می‌توانند با مؤسسان و تاریخچه لگو به‌صورت کامل آشنا شوند. به والدین عزیز پیشنهاد می‌شود کودکان خود را به این مکان دعوت کنند تا خلاقیت و مهارت‌های خود را بسنجند.

خانه لگو در دانمارک

قلعه کرانبورگ

یکی دیگر از شهرهای دانمارک به نام هلیسنگور دارای یکی از زیباترین قلعه‌های اروپا به نام قلعه کرانبورگ است. بسیاری این قلعه تاریخی را با نام قلعه هملت نیز می‌شناسند. این محل در بین گردشگران فرهنگی طرفداران زیادی دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک به شمار می‌آید. قدمت ساخت قلعه کرانبورگ به سال‌های ۱۵۷۴ تا ۱۵۸۵ میلادی برمی‌گردد. این قلعه توسط فردریک دوم به سبک رنسانس هلندی احداث شد. یکی از مهم‌ترین آثار ویلیام شکسپیر به نام نمایشنامه هملت در این قلعه چندین بار اجرا شده است.

به دلیل ارزش فرهنگی و تاریخی زیادی که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و امروزه به یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی دانمارک تبدیل شده است. قلعه فرایبورگ توسط دریا محصور شده و نمای خیره‌کننده‌ای دارد. امروزه به عنوان موزه دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان می‌توانند از بخش‌های داخلی و بیرونی آن دیدن کنند. یکی از خاص‌ترین بخش‌های قلعه در قسمت جنوب آن واقع شده که عبادتگاه قلعه را به خود اختصاص داده و با حکاکی‌های چوبی آلمانی ساخته شده است. در شمال قلعه نیز می‌توان به بازدید از سالن بزرگ شوالیه‌ها پرداخت. قلعه کرانبرگ در طی دوران‌های مختلف از جمله سال ۱۹۲۴ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

قلعه کرانبورگ دانمارک

قلعه اگسکوف

جزیره فین دارای یکی از زیباترین جاهای دیدنی دانمارک یعنی قلعه اگسکوف است. این قلعه تا شهر اودنسه با خودرو ۳۰ دقیقه فاصله دارد. فرانتس بروکن هوس در سال ۱۵۵۴ میلادی در جزیره فین جهت اهداف دفاعی به احداث قلعه اگسکوف پرداخت. نمای قلعه بسیار جالب توجه است و شباهت زیادی به قلعه قصه‌های شاه پریان دارد. جالب است بدانید که زیربنای قلعه از جنس درختان بلوط است و توانسته تا به امروز خود را حفظ کند.

در طول سال‌های متوالی استفاده‌های زیادی از قلعه شده و در حال حاضر تبدیل به یک مزرعه مدرن با محوطه بسیار زیبا و سرسبز شده است. ساختار کلی قلعه از دو خانه متصل به هم تشکیل شده که بین آنها دیواری دو لایه قرار دارد. این دیوار بسیار قطور است و در ساخت آن از پلکان‌های پنهان و برکه‌ای جهت تأمین آب استفاده شده تا در صورت جنگ و محاصره ساکنین قلعه بتوانند از آن استفاده کنند. این نوع سبک معماری به دلیل وقوع جنگ صورت گرفته است. در این حالت اعضا می‌توانند خانه اول را تخلیه کنند و در خانه دوم به جنگ بپردازند.

قلعه اگسکوف دانمارک

موزه هانس کریستین اندرسن

از دیگر جاهای دیدنی دانمارک در شهر اودنسه موزه هانس کریستین اندرسن را می‌توان نام برد که در بین جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد. این موزه توسط اندرسن در سال ۱۹۰۸ میلادی احداث شد و به‌عنوان محل زندگی و کار آن مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه آثار هنری، طرح‌ها و یادداشت‌های این نویسنده در این موزه در معرض نمایش قرار داده شده‌اند. موزه دارای یک تالار گنبدی است که با استفاده از تزیینات جالب برخی از صحنه‌های زندگینامه واقعی اندرسن را به نمایش گذاشته‌اند. خانه دوران کودکی اندرسن در جنوب غربی کلیسای اودنسه قرار دارد که بخشی از موزه محسوب می‌شود و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

موزه هانس کریستین اندرسن دانمارک

موزه کشتی وایکینگ‌ها

به جرئت می‌توان گفت معروف‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک به موزه کشتی وایکینگ‌ها تعلق دارد. این موزه در شهر روسکیلد دانمارک قرار دارد و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آن به دانمارک سفر می‌کنند. هنگام بازدید از این کشتی‌ها متوجه می‌شوید که وایکینگ‌ها از مهارت‌های بی‌نظیر برخوردار بودند و بدون امکانات امروزی به ساخت کشتی و مسیریابی دریایی پرداخته‌اند. نحوه تعمیر بازسازی کشتی‌های قدیمی به شیوه وایکینگ‌ها در این موزه قابل مشاهده است. یکی از بخش‌های موزه به انبار کشتی‌ها و قایق‌ها اختصاص دارد و در آنجا به تعمیر و ساخت قایق‌های مشابه قدیمی پرداخته می‌شود.

در این موزه با شیوه زندگی وایکینگ‌ها و زندگی دریایی توسط دانمارکی‌ها آشنا می‌شوید. سالن کشتی وایکینگ به‌عنوان نمایشگاه مرکزی موزه از قابل توجه‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود که در آن کشتی وایکینگ‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. این کشتی‌ها حاصل کاوش‌های گسترده در زیر دریا هستند. موزه دارای بخش تفریحی به نام تجربه پیشرفته تکنولوژیکی است و بازدیدکنندگان در آن به‌صورت کامل با شیوه زندگی وایکینگ‌ها در کشتی آشنا خواهند شد. به این منظور از امکانات مجازی شبیه به سینمای سه بعدی استفاده شده و بازدیدکنندگان می‌توانند به شکل واقعی‌تری زندگی وایکینگ‌ها را درک کنند.

موزه کشتی وایکینگ‌ها

دن گامله بای آرهوس

موزه دن گامله بای آرهوس از جالب‌ترین جاهای دیدنی دانمارک است که بازدیدکنندگان به واسطه آن می‌توانند با سه دهه تاریخی دانمارک آشنا شوند. موزه دارای سه بخش است و در هر کدام از آنها آثاری از زندگی مردم در سال ۱۰۲۰، ۱۹۷۴ و اواسط قرن ۱۹ نگهداری می‌شوند. این آثار شامل سبک معماری، سبک لباس، سبک زندگی، نوع کسب و کارها، نوع جاده‌ها، سنت‌ها و پروسه تغییر زندگی در طول سال‌ها می‌شوند. این مکان به نوبه خود دارای چند موضع مجزا شامل موزه اسباب‌بازی، موزه پوستر دانمارک، موزه ۱۹۲۷ و گالری هنرهای تزیینی است. همچنین بخش دیگری به نام موزه موسگارد دارای آثاری از عصر حجر، عصر آهن، عصر برنز و عصر وایکینگ‌ها است که به‌صورت عمیق تاریخ و فرهنگ دانمارک در ادوار ذکر شده را به نمایش می‌گذارد.

جمع‌بندی

دانمارک با تاریخ و فرهنگ غنی خود یکی از جذاب‌ترین مقاصد توریستی به شمار می‌رود. هر یک از جاهای دیدنی دانمارک دارای تاریخچه و ارزش زیادی هستند که به‌صورت مفصل در این مقاله توضیح داده شد. گردشگران عزیز برای دیدن زیبایی‌های دانمارک می‌توانند ویزای توریستی یا شنگن تهیه کنند. این کشور چهار فصل در هر موقع از ایام سال جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و سفر لذت بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا