تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

کوش آداسی یا آنتالیا؟ کدام مقصد بهتری است؟

ترکیه یکی از مقاصد اصلی سفرهای تابستانی برای ایرانیان است. این کشور، شهرهای توریستی متعدد و سواحل خارق‌العاده‌ای دارد و همین موضوع، انتخاب بین شهرهایش را دشوار می‌کند؛ البته کوش آداسی و آنتالیا دو مورد از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شوند؛ اما سوال اینجاست که کوش آداسی یا آنتالیا؟ کدام مقصد بهتری است؟

در این مقاله، دو شهر کوش آداسی و آنتالیا را از جنبه‌های مختلفی همچون آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، سواحل، هتل‌ها، مراکز خرید و هزینه سفر مقایسه خواهیم کرد. اگر می‌خواهید مقصد سفر تابستانی خود را پیدا کنید، مطالعۀ این مطلب را از دست ندهید.

کوش آداسی یا آنتالیا

آب و هوای کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا

کوش آداسی و آنتالیا در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته و هر دو آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارند. تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل، از ویژگی شهرهای مدیترانه‌ای است. میانگین دمای هوا در زمستان‌های کوش آداسی و آنتالیا معمولا بین ۹ تا ۱۵ درجه و در تابستان‌ها، بین ۳۰ تا ۳۵ درجه است.

بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به کوش آداسی و آنتالیا محسوب می‌شود. اگرچه رطوبت هوا در این دوره به بالای ۴۰ درصد می‌رسد؛ اما به دلیل دردسترس‌بودن تفریحات آبی و ساحلی، اغلب گردشگران، بهار و تابستان را برای سفر به این دو شهر زیبای ترکیه انتخاب می‌کنند. اما اگر علاقه‌ای به جمعیت و شلوغی ندارید، سفر در پاییز و زمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زمستان‌های آنتالیا و کوش آداسی معتدل هستند. در این دو شهر به ندرت شاهد بارش برف خواهید بود؛ اما ممکن است در دام باران‌های سیل‌آسا اسیر شوید.

آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری کوش آداسی و آنتالیا

کوش آداسی و آنتالیا هر دو از شهرهای توریستی ترکیه هستند و اماکن گردشگری و تفریحی متعددی دارند. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری هر دو شهر را معرفی می‌کنیم.

  • جاذبه ‌های گردشگری کوش آداسی: جزیره کبوتر، شبه جزیره دیلک، ساحل بانوان، پارک آبی آکوا فانتاسی، شهر باستانی اِفِسوس، شهر پرینه، غار کاراجا
  • جاذبه‌های گردشگری آنتالیا: آبشارهای دودن، ساحل کنیالتی، ساحل لارا، برج ساعت، کالیچی، بازار قدیمی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا، دروازه هادریان، آسپندوس

کوش آداسی نسبت به آنتالیا، از جاذبه‌های تاریخی بیشتری برخوردار است؛ به‌همین‌دلیل تور کوش آداسی بیشتر برای علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی مناسب است. اما آنتالیا به سواحلش در دنیا شهرت دارد.

هر دو این شهرها بسیار دیدنی و جذاب هستند و از مناطق مهم صنعت توریسم ترکیه به شمار می‌روند.

اماکن تاریخی کوش آداسی یا سواحل آنتالیا
اماکن تاریخی کوش آداسی یا سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا یا کوش آداسی

سواحل آنتالیا و کوش آداسی تاثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری گردشگران دارند. هر دو شهر در کنار دریا واقع شده و از چشم‌انداز سواحل دریای سیاه برخوردار هستند؛ اما آنتالیا به دلیل وسعت بیشتر، خط ساحلی طولانی‌تری دارد و در نتیجه شامل سواحل متنوع‌تری می‌شود.

از سواحل معروف آنتالیا می‌توان به ساحل بانوان، لارا، بلک و کمر اشاره کرد. این سواحل شهرت جهانی دارند و یکی از دلایل محبوبیت آنتالیا در دنیا هستند. تفریحات و ورزش‌های آبی سواحل آنتالیا اصلی‌ترین نقطۀ قوت این شهر برای جذب گردشگران محسوب می‌شود. به همین دلیل اغلب با تور آنتالیا به هتل‌های یوآل سفر می‌کنند تا از تفریحات داخل هتل و البته کنار ساحل بیشتر لذت ببرند. لازم به ذکر است که سواحل کوش آداسی نیز جذابیت خاص خود را دارد و آرامش عمیقی به مسافران می‌بخشد.

کوش آداسی یا آنتالیا؛ کدام یک اقامتگاه ‌های لوکس ‌تری دارند؟

کوش آداسی و آنتالیا به عنوان دو شهر توریستی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی دارند. شاید هتل‌های لوکس‌تری در آنتالیا پیدا کنید؛ اما هتل‌های کوش آداسی از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

  • بهترین هتل های کوش آداسی: آکوا فانتزی، سی لایت، مارینا، پاین بی، کاریزما، رادما
  • بهترین هتل های آنتالیا: اورنج کانتی، لارا، کلون پلازا، آکرا، سو اند آکوا لند

امکانات برخی از هتل‌های آنتالیا به اندازه‌ای است که دلتان نمی‌خواهد آنجا را ترک کنید. اما اگر دنبال هتل‌های لوکس و پنج ستاره نیستید و هزینه برایتان مهم است، اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت با امکانات معمولی نیز در سطح شهر پیدا می‌شود.

هتل‌های کوش آداسی یا آنتالیا
هتل‌های کوش آداسی یا آنتالیا

مراکز خرید کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

گردش در بازارها و مراکز خرید، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری است. کوش آداسی و آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این دو شهر مهم ترکیه، مراکز خرید متعددی دارند و می‌توانید انواع برندهای مطرح بین‌المللی و ترک را در آن‌ها بیابید. حتی برای خرید اجناس سنتی هم گزینه‌های خوبی پیش روی شما خواهد بود.

  • معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا: مال آف آنتالیا، مرکز خرید میگروس، مرکز خرید ترا، بازارهای محلی کالجی و آنتالیا بازار
  • معروف‌ترین مراکز خرید کوش آداسی: مراکز خرید سوکه، ام وی ام، اسکلا نووا و آکدوگان، بازار بزرگ کوش آداسی، بازار شرق

شاید تنوع برندها در مراکز خرید آنتالیا بیشتر باشد؛ اما قیمت اجناس در کوش آداسی مناسب‌تر است. در هر دو شهر می‌توانید کالاهای لوکس و مدرن و همچنین سوغاتی‌های سنتی و محلی موردعلاقۀ خود را خریداری کنید.

مقایسه هزینه سفر به کوش آداسی و آنتالیا

فاکتورهای بسیاری از جمله قیمت بلیط، هزینه اقامتگاه، هزینه خوراک، هزینه حمل‌ونقل، خرید سوغاتی و بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری در هزینه سفر تاثیرگذار هستند. از آنجا که کوش آداسی فاقد فرودگاه است و باید از پروازهای تهران به ازمیر استفاده کنید، هزینه بلیط کوش آداسی بیشتر از آنتالیا می‌شود. درحالی‌که اقامتگاه‌های آنتالیا لوکس‌تر و گران‌تر از کوش آداسی هستند.

هزینۀ حمل‌ونقل در هر دو شهر مطلوب است و قیمت تقریبا مشابهی دارد. هزینه غذا، خرید سوغاتی و بازدید از جاذبه‌های توریستی نیز کاملا به بودجه و سلیقه گردشگران وابسته است؛ هرچه از جاهای بیشتری بازدید کنید و خرید بیشتری انجام دهید، سفر پر‌هزینه‌تری خواهید داشت.

تور آنتالیا یا تور کوش آداسی؟ انتخاب شما کدام است؟

در این مقاله، دو شهر کوش آداسی و آنتالیا را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. حالا تصمیم‌گیری با شما است که با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، آنتالیا یا کوش آداسی را برای سفر انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که این دو شهر، از مناطق توریستی و زیبای ترکیه به شمار می‌روند و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هستند. پس اگر بودجه و زمان کافی در اختیار دارید، بازدید از هر دو شهر را در برنامۀ خود قرار دهید.

اما اگر بودجۀ محدودی دارید و می‌خواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید، پیشنهاد ما به شما تور خارجی ارزان‌قیمتی است که آژانس مسافرتی مهرپرواز به گردشگران ایرانی ارائه می‌کند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت www.mehrparvaz.com از قیمت تورهای خارجی مطلع شده و به‌صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. تماس با شماره‌تلفن 02188507190 نیز راهی برای پاسخ به پرسش‌های شما و رفع هر ابهامی است که دربارۀ تورهای ترکیه دارید. با ما تماس بگیرید؛ مشتاق شنیدن صدایتان هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا