تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیکیش

کشتی یونانی کیش

در گذر زمان، تاریخ همواره به ما نشان داده است که روی هیچ‌‌ چیز نمی‌توان حساب باز کرد. امروزه کشتی و هواپیماهای بسیاری دیده می‌شوند که در زمان خود، از جمله سازه‌های بزرگ و غول پیکر به شمار می‌رفتند؛ اما حوادثی آن‌ها را نابوده کرده و از آن‌ها تنها یک خاطره باقی مانده است. کشتی یونانی کیش نیز یکی از این کشتی‌های غول پیکر به حساب می‌آید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کشتی یونانی کیش کجا قرار دارد؟ تفریحات و جاذبه‌های اطراف کشتی یونان چیست؟در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

آشنایی با کشتی یونانی

کشتی یونانی را در اصل می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش دانست. به گل نشستن این کشتی به چهار مرداد سال 1345 در حوالی روستا باغو برمی‌گردد. ساخت کشتی یونانی توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو انجام گرفته است. این کشتی یونانی با گذر زمان میان مالکان انگلیسی و ایرانی تبادل شده است و یک فرد یونانی را می‌توان آخرین مالک این کشتی دانست. این کشتی در زمان ساخت خود ۷۰۶۱ تن وزن داشت و طول آن از ۱۳۶ متر فراتر می‌رفت. جالب است بدانید که دلیل به گل نشستن کشتی یونانی همچنان موضوعی مبهم به حساب می‌آید و افراد داستان‌های متفاوتی راجع به آن روایت می‌کنند.

تصور بسیاری از افراد بر این است که این کشتی به پرتغالی‌ها تعلق دارد و کشتی یونانی در شهر قشم واقع شده است. در حالی که این تصور اشتباه است. کشتی به افراد یونانی تعلق دارد و در جزیره کیش قرار گرفته است و طی سال‌های اخیر نیز از این کشتی به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی جزیره کیش یاد می‌شود. اگر به بازدید از این جاذبه گردشگری تمایل دارید، بهتر است بدانید که این کشتی در خیابان غروب کیش، میدان غروب و در پارک ساحلی غروب قرار گرفته است.

کشتی یونانی کیش

تاریخچه کشتی یونانی

کشتی یونانی قدمت بالایی دارد و ساخت آن به سال ۱۳۲۲ برمی‌گردد. وزارت حمل‌و‌نقل جنگ در لندن نخستین بار در سال ۱۳۲۵ برای خرید این کشتی اقدام کرد و این کشتی امپایر ترومپت نامیده شد. بعد از گذشت سه سال، یعنی در سال ۱۹۴۶ این کشتی به شرکت کشتی بخار چارنت در لیورپول فروخته شد و اسم آن به نچرالیست تغییر کرد. این شرکت هم به مدت سیزده سال از این کشتی استفاده کرد. پس از آن، کشتی یونانی در سال ۱۹۵۹ توسط ایرانیان در لندن خریداری شد. ایرانیان این کشتی را کوروش پارسی نامیدند. بعد از گذشته شش سال یعنی در سال ۱۹۶۵ این کشتی دوباره فروخته شد. این دفعه خرید آن توسط کشتیرانی ایرانی در خرمشهر انجام گرفت.

پس از فروش کشتی به کشتیران ایرانی و گذشت یک سال، یک تاجر یونانی تحت عنوان پی فرانگولیس اقدام به خرید این کشتی کرد. در این زمان، این کشتی به اسم کولا اف تغییر نام پیدا کرد. اهالی بومی روستای باغو در تابستان سال ۱۳۴۵ هجری شمسی متوجه به گل نشستن یک کشتی بسیار بزرگ شدند. این کشتی یونانی از قبل به سمت ایران حرکت کرده بود و حال قصد بازگشت از ایران به یونان را داشت. در این زمان بود که اهالی منطقه شاهد به گل نشستن کشتی یونانی بودند.

پس از اینکه کشتی یونانی به گل نشست، افراد بسیار سعی کردند تا این کشتی را نجات دهند و تلاش و کوشش آن‌ها هشتاد روز به طول انجامید؛ اما از آنجایی که کشتی یونانی بسیار سنگین بود و وزن بالایی داشت، این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. افراد برای بیرون کشیدن آن هزینه بالایی را متحمل می‌شدند. هشتاد روز گذشت و پس از آن، مسافران بالاجبار از کشتی یونانی خارج شدند. این کشتی در حمل‌‌ونقل نفت نقش داشت و این بار بسیار ارزشمند بود. از این رو، تخلیه آن به صورت کامل انجام گرفت. کشتی یونانی تا به امروز حرکتی نداشته و در جزیره کیش در یک مکان ثابت قرار دارد.

کشتی یونانی کیش کجاست

داستان های متفاوت به گل نشستن کشتی یونانی

حتما شما هم نقل‌و‌قول‌های زیادی راجع به داشتن به گل نشستن کشتی یونانی شنیده‌اید. برای نمونه طبق گفته برخی از افراد، ناخدای این کشتی به یک دختر ایرانی علاقمند می‌شود؛ اما خانواده این دختر موافق این موضوع نبودند. یک روز ناخدا این دختر را ملاقات می‌کند و تصمیم به بردن اون با خود به یونان می‌گیرد؛ اما در میانه راه شاهد به گل نشستن کشتی بوده و این ازدواج سر نمی‌گیرد.

طبق یکی دیگر از نقل‌و‌قول‌ها، صاحب کشتی در آن زمان با ورشکستگی مالی شدیدی مواجه شده بود. به همین علت ناخدای کشتی با ملوانان همکاری کرده تا این کشتی به گل بشیند. به این صورت شرکت‌های بیمه مجبور به دادن خسارت می‌شدند و ناخدا از ورشکستگی نجات پیدا می‌کرد. همچنین طبق گفته برخی بومیان، ناخدا در حالت مستی به سر می‌برده است و همین مسئله منجر به این اتفاق شده است. علت منطقی‌تری نیز گفته می‌شود که به این شرح است: «در آن زمان هوا دچار مه‌گرفتگی شده و به علت وجود نداشتن فانوس‌های دریایی کشتی به طرف جزیره حرکت می‌کند و این اتفاق ناگوار رخ می‌دهد.»

داستان کشتی یونانی کیش چیست

چرا بازدید از کشتی یونانی توصیه می شود؟

منطقه کشتی یونانی درست همچون شهربازی کیش یک مکان خوب برای تفریح محسوب می‌شود. در حوالی کشتی یونانی به هنگام غروب آفتاب شاهد فضایی رمانتیک و نوستالژیک هستیم. به گفته مردمان قدیمی این منطقه، ملوانان و کارکنان کشتی یونانی زمانی که فهمیدند دیگر امیدی به از گل بیرون کشیدن این کشتی نیست، اقدام به آتش کشاندن کشتی کردند؛ چرا که تنها به این صورت می‌توانستند آن را به فراموشی بسپرند. از کشتی یونانی تحت عنوان عروس یونانی نیز یاد می‌شود. جای از این مورد، اگر مایل هستید شما تنها با پرداخت هزینه پایینی می‌توانید دیگر جاذبه‌های تفریحی همچون شترسواری را نیز تجربه کنید. اگر نسبت به عکاسی علاقه نشان می‌دهید و به دنبال مکانی زیبا برای عکاسی می‌گردید، بهتر است به سراغ کشتی یونانی بروید. در آن منطقه فضایی خاص و رمانتیک دیده می‌شود که بسیار مناسب عکاسی است.

علت به گل نشستن کشتی یونانی در کیش

شرایط بازدید از کشتی یونانی

بازدید از کشتی یونانی شرایطی دارد. شاید شما در گذشته می‌توانستید درون کشتی را مشاهده نمایید؛ اما اکنون این اجازه به شما داده نمی‌شود. حتما تصاویری از غواصی در کنار کشتی یونانی را مشاهده کرده‌اید؛ اما امروزه غواصی در زیر کشتی کاری خطرناک به حساب می‌آید. از این رو، کلوپ‌های غواصی این مدل برنامه‌های تفریحی را ارائه نمی‌کنند. تصاویری که از غواصی در آن حوالی مشاهده کرده‌اید، احتمالا متعلق به غواصان ماهر یا آن موقعی است که کشتی یونانی همچنان سالم بود.

 شاید بعضی اشخاص پیش از فروریختن کشتی، مایل بودند که داخل کشتی را مشاهده کنند؛ اما به علت برندگی آهن‌ها قادر به فراتر رفتن نبودند. در واقع، رطوب هوا سبب پوسیدگی کشتی یونانی می‌شود و حتی رفت‌و‌آمد در کشتی پروسه پوسیدگی کشتی را سرعت می‌بخشد. فرسودگی از میزان ماندگاری و دوام کشتی نیز می‌کاهد.

داستان کشتی یونانی کیش چیست

دسترسی به کشتی یونانی کیش

بهترین راه رسیدن به این مکان استفاده از تاکسی ها  یا در صورت لزوم اجاره خودرو می باشد. تاکسی‌ها، بیشترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در جزیره هستند که اکثرا به‌صورت دربستی فعالیت می‌کنند.

  • آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی غروب (پارک ساحلی کشتی یونانی)

آشنایی با تفریحات و جاذبه های اطراف کشتی یونانی

 اغلب مردم به هنگام سفر به کیش از این جاذبه گردشگری نیز دیدن می‌کنند. کشتی یونانی در واقع مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. به همین علت، امروزه شاهد مجهز شدن این منطقه به یک‌سری امکانات رفاهی و خدماتی هستیم. اگر سری به این مکان زیبا بزنید و پا بر روی عرشه کشتی یونانی بزنید، متوجه زیبایی غروب آفتاب در این منطقه خواهید شد. از جمله امکانات موجود در حوالی کشتی یونانی می‌توان به پارک ساحلی به مساحت شصت هزارمترمربع، کافه، آمفی‌تئاتر، رستوران‌های ایرانی و لبنانی، ایستگاه‌های کرایه اسکیت و غیره اشاره کرد.

در زمان‌های قبل، برای دیدن فضاهای درونی کشتی یونانی می‌توانستید یک لباس غواصی به تن کنید؛ اما امروزه به علت فرسایش زیاد این کشتی؛ امکان انجام این کار وجود ندارد. البته برای دیدن این کشتی نیاز نیست مبلغ خاصی بپردازید. گردشگران این جاذبه گردشگری از دیدن غروب آفتاب لذت می‌برند‌.

هتل های نزدیک کشتی یونانی

پس از بازدید از کشتی یونانی، حتما به دنبالی مکانی برای استراحت و اقامت خواهید گشت. هتل‌های بسیاری در نزدیکی این جاذبه دیدنی به چشم می‌خورد که شما می‌توانید با طی کردن مسیری کوتاه خودتان را به آن‌جا برسانید. هتل پنج ستاره ترنج کیش را می‌توان یکی از لوکس‌ترین هتل‌های این منطقه دانست. ساخت آن به دوشکل روی آب و هتل ساحلی انجام گرفته شده است. اتاق‌های موجود در این هتل دارای بالکن اختصاصی و کف شیشه‌ای هستند و در این مکان، چشم‌انداز بسیار زیبایی از دریا به چشم می‌خورد. برای اقامت گزیدن در این هتل‌ها، می‌بایست هزینه گزافی را بپردازید.

علاوه بر هتل ترنج، هتل‌‌های بسیار دیگری در نزدیکی این جاذبه گردشگری وجود دارد. هتل گامبرون کیش، هتل صدف کیش، هتل لوتوس کیش، هتل آنا، هتل کوروش، هتل ایران، هتل پارس و هتل ویدا نیز از دیگر نمونه‌های هتل‌های نزدیک کشتی یونانی به شمار می‌روند. همه این هتل‌ها از لحاظ کیفیت تضمین شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

هتل های نزدیک کشتی یونانی

سخن پایانی

کشتی یونانی کیش را می‌توان یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری جزیره کیش دانست. با وجود بسیاری داستان‌ها، همچنان علت به گل نشستن این کشتی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. کشتی یونانی کیش مکان بسیار زیبا و مناسب برای عکاسی به حساب می‌آید. به علت استقبال زیاد مردم از این جاذبه گردشگری، امکانات ویژه‌های برای این منطقه در نظر گرفته شده است و شما در کنار بازدید از این جاذبه دیدنی، می‌توانید شترسواری را نیز امتحان کنید. اگر سفری به کیش را پیش‌رو دارید، حتما سری به کشتی یونانی بزنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا