تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

پارک ژوراسیک مشهد ؛ مسیری به سوی عصر دایناسورها

شهر مشهد همگان را به یاد حرم مطهر امام رضا (ع) می‌اندازد. سفر به آن و زیارت مرقد مطهر این امام معصوم قاعدتا آرزوی هر ایرانی مسلمانی است. هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان به این منظور به شهر مقدس مشهد سفر می‌کنند و اعمال زیارت امام رضا (ع) را بر جای می‌آورند. اما در کنار آن، در همین شهر مشهد جاذبه‌های دیدنی دیگری هم هست که ممکن است شما از آن بی‌خبر باشید. یکی از این جاذبه‌های هیجان‌انگیز پارک ژوراسیک مشهد است.

عصر ژوراسیک یکی از دوره‌های زمین شناسی است. محققان معتقدند که اولین مهره‌داران در این عصر پدید آمدند. همچنین این عصر زمان پیدایش موجودات غول ‌پیکری به نام دایناسور نیز بوده‌ است. دایناسور‌ها موجودات عجیبی بوده‌اند که امروزه تنها فسیلشان باقی‌ است و اثری از آن‌ها نمی‌شود پیدا کرد. اما نا امید نشوید، اگر واقعا به این موجودات علاقمند هستید و دوست دارید گشتی در محل زندگی آن‌ها بزنید، می‌توانید به پارک ژوراسیکی که در مشهد قرار دارد سفر کنید. با ما در مجله گردشگری دوباره سفر تا انتهای این مقاله همراه باشید تا این پارک عجیب و هیجان انگیز را به شما معرفی کنیم.

پارک ژوراسیک مشهد کجا است؟

این پارک یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب مشهد بوده که به منظور معرفی گونه‌های جانوری ساخته شده است که سال‌ها پیش منقرض شده‌اند. مکان دیگری نیز شبیه پارک ژوراسیک مشهد در این شهر قرار دارد که با نام پارک پروفسور بازیما شناخته می‌شود. این مکان نزدیک پارک ژوراسیک قرار گرفته است و در ادامه توضیح مختصری راجع به آن خواهیم داد.

در پارک ژوراسیک برای این ‌که مردم بتوانند با موجودات ما قبل از تاریخ آشنا شوند، ماکت و مجسمه‌های مهره ‌داران اولیه‌ به خصوص دایناسورها در جای جای این پارک قرار داده‌اند. این پارک مکان مناسبی برای علاقمندان به عصر کهن و موجودات ما قبل از تاریخ است تا بتوانند حس کنجکاوی خود را به طور کامل ارضا کنند. می‌توان گفت پارک ژوراسیک تنها جایی است که گویی در آن هنوز دایناسورها منقرض نشده‌اند. چرا که در این مکان دایناسور‌ها متحرک هستند، پلک‌ها، دست‌ها و صدای آن‌ها به طوری است که تا حد زیادی واقعی به نظر برسند. این سبب می‌شود شما حس کنید واقعا در آن دوره زندگی می‌کنید. همچنین این پارک می‌تواند برای کودکان و نوجوانان نیز مفید باشند و آن‌ها را به علم علاقمند کند.

پارک ژوراسیک مشهد

قیمت‌های لحظه‌ای مشاهده و خرید کنید. با خرید بلیط هواپیما تهران – مشهد از طریق اسنپ‌تریپ، می‌توانید سفری راحت و اقتصادی تجربه کنید. مراحل خرید بلیط پرواز تهران مشهد به سرعت و آسانی انجام می‌شود و خدمات پشتیبانی 24 ساعته اسنپ‌تریپ همواره در دسترس است تا به سوالات شما پاسخ دهد. ✈️✨

مکان‌های مشابه پارک ژوراسیک مشهد

همانطور که گفته شد مکان دیگری نیز شبیه پارک ژوراسیک در مشهد وجود دارد و نام آن نیز پارک پروفسور بازیما است. در این پارک شما می‌توانید به عمق دریا، درون بدن انسان و ما قبل ازتاریخ به عصر دایناسورها سفر کنید. جالب است بدانید که در کشور ایران این پارک به عنوان تنها پارکی شناخته می‌شود که این حال و هوا را دارد و بعد از کشور هلند و سنگاپور ایران سومین کشوری است که دارای همچین پارکی است.

پارک ژوراسیک مشهد

در ابتدای ورود به این پارک، شما وارد یک ماشین زمان می‌‌شوید و به اوایل پیدایش حیات روی زمین سفر می‌کنید. در این مکان شما قادر هستید با چشم خود ببینید جهان هستی ما چگونه به وجود آمده است. چگونگی تشکیل قاره‌ها و محیط زیست آن‌ها به طور کامل به شما نشان داده می‌شود. بعد از آن پیدایش موجودات تک سلولی را می‌بینید و روند تکامل آن‌ها را تا رسیدن به موجوداتی پیچیده و تکامل یافته مشاهده می‌کنید.

این پارک قسمتی تحت عنوان ژوراسیک دارد. برای دیدن این قسمت باید به میدان مرکزی پارک بروید و با اسکلت یک دایناسور غول پیکر روبرو شوید. علاوه بر آن مجسمه‌های دیگری نیز در پارک ژوراسیک مشهد قرار دارند که همگی درست مطابق فسیل‌ها و اطلاعاتی که باستان ‌شناسان تاکنون از فیزیک دایناسور‌ها کشف کرده‌اند، ساخته شده‌اند. برای شناخت بهتر آن‌ها می‌توانید از راهنماهایی که در جوار این مجسمه‌ها ایستاده‌اند سوال کنید.

مکان‌های دیدنی اطراف پارک ژوراسیک مشهد

در پارک ژوراسیک مشهد شما می‌توانید به تجربه‌ای متفاوت از سفر به دنیای دایناسور‌ها دست پیدا کنید. اما علاوه بر آن در اطراف آن نیز مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که دیدن‌شان خالی از لطف نیست. یکی از این مکان‌ها که درست در بزرگراه قاسم سلیمانی و در نزدیکی این پارک قرار گرفته، مجموعه تفریحی گردشگری و باغ گیاه‌شناسی مشهد است.

این مکان پوشش گیاهی کشور‌های مختلف را در بطن خود دارد. با قدم گذاشتن به هر قسمت این مجموعه تفریحی می‌توانید حس کنید در کشور خاصی قدم می‌زنید. اگر به پارک ژوراسیک می‌روید، این باغ زیبا را از دست ندهید.

پارک ژوراسیک مشهد

در کنار آن مکان‌های دیگری همچون کافه ‌باغ وجود دارد. شما در این مکان می‌توانید در باغی زیبا استراحت کنید و به ادامه گشت و گذار خود بپردازید. یکی دیگر از این مکان‌های تفریحی دهکده گل آباد است که به تازگی توسط انجمن تولید کنندگان گل و گیاه خراسان رضوی افتتاح شده است. این مکان شامل تمام گل‌های زیبایی می‌شود که در ایران و سراسر دنیا قادرند در آب و هوای مشهد برویند.

در اطراف پارک ژوراسیک شما می‌توانید از دهکده صنایع دستی نیز دیدن کنید و از محصولات و کالاهای دست‌ساز و سنتی دیدن کنید و حتی آن‌ها را خریداری و به عنوان سوغات به خانه ببرید. در نزدیکی آن نیز سرویس بهداشتی وجود دارد.

پارک ژوراسیک مشهد

مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک مشهد

آدرس: مشهد، بلوار جمهوری، پارک ژوراسیک مشهد ، باغ گیاه شناسی

زمان فعالیت: از ساعت 9 صبح تا 9 شب

برای رفتن به این مکان کافی است به مشهد سفر کنید و از روی نقشه بزرگراه حاج قاسم سلیمانی را پیدا کنید. سپس آن را تا رسیدن به بزرگراه بسیج بپیمایید. با رسیدن به این بزرگراه در آن بپیچید و بعد می‌توانید به راحتی پارک ژوراسیک را ببینید.

مسیر دیگری نیز برای رسیدن به پارک ژوراسیک مشهد وجود دارد. از روی نقشه بلوار جمهوری اسلامی را پیدا کنید و تا رسیدن به پارک رانندگی کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا