تور

اجاره خودرو در دبی
آشخانهاستان خراسان شمالیایرانگردی

روستای توریستی درکش آشخانه

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به روستا‌ گردی علاقه دارید به جرات می‌توان گفت: روستای درکش آشخانه،همان روستای رویایی شما می‌باشد. روستای توریستی درکش آشخانه، با جذابیت‌های فراوان خود به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران شناخته شده است. در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم شما را بیشتر با روستای توریستی درکش آشخانه آشنا کنیم.

روستای درکش آشخانه

دلیل نام گذاری روستای درکش آشخانه

ارتفاع روستای توریستی درکش از سطح دریا ۱۰۴۰ متر می‌باشد. قرار گرفتن این روستای زیبا در طول یک دره، سبب شده است نام درکش آشخانه را به خود بگیرد.

موقعیت مکانی روستای درکش

برای دسترسی به این روستا ابتدا خود را به ۳۰ کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان سملقان و همچنین ۷۰ کیلومتری بجنورد برسانید. این روستا به کوه‌های بلند ۲۴۵۵ متری و دره کنداب ختم شده است و رودخانه درکش در بین همه روستا که در دره قرار دارد، عبور می‌کند.

اقامتگاه های روستای درکش

روستای درکش دارای اقامتگاه‌های بوم گردی زیادی می‌باشد که در این بخش به ۳ مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

·         اقامتگاه بوم گردی کسری:

یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی در روستای درکش، اقامتگاه بوم گردی کسری می‌باشد. این اقامتگاه دارای ۳ سوئیت با ظرفیت ۳۶ نفر است و فاقد تختخواب می‌باشد. هر کدام از این سوئیت‌ها دارای امکاناتی از جمله: سرویس حمام و سرویس بهداشتی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، آشپزخانه مجهز و اینترنت رایگان و… هستند. این اقامتگاه دارای پارکینگ بدون سقف، نمازخانه و سوپر مارکت می‌باشد. در محوطه این مجتمع آلاچیق‌هایی برای رفع خستگی مهمانان در نظر گرفته شده است و همچنین پذیرش کودکان زیر ۷ سال در اقامتگاه بوم گردی کسری کاملا رایگان می‌باشد.

·         اقامتگاه بوم گردی کوهپایه:

اقامتگاه بوم گردی کوهپایه، قبلا یک خانه شخصی و قدیمی بوده که بعد از بازسازی به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار گرفته است. این اقامتگاه سنتی می‌باشد و دارای اتاق‌هایی با امکانات سرویس خواب کف خواب، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت رایگان و پارکینگ بدون سقف می‌باشد.

·         اقامتگاه بوم گردی چشمه کچاب:

از دیگر اقامتگاه‌های روستای درکش می‌توان به اقامتگاه بوم گردی چشمه کچاب، اشاره کرد. این اقامتگاه از امکاناتی همچون میز و صندلی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و اینترنت رایگان برخوردار است. از دیگر امکانات این اقامتگاه می‌توان به کافی شاپ، پارکینگ بدون سقف و آلاچیق‌های داخل محوطه اشاره کرد.

روستای درکش آشخانه

دارو های گیاهی روستای درکش

در طول سال گردشگران زیادی به این روستا سفر می‌کنند؛ زیرا هوای این منطقه بسیار خنک می‌باشد. اکثر مسافران به خاطر گونه‌های مختلف حیات وحش، باغ‌های فراوان میوه، گیاهان دارویی و … به این روستا سفر می‌کنند. در این روستا تا به الان ۳۸۰ نوع گیاه دارویی شناسایی و معرفی شده است که ۷۹ نوع آن، نوعی گیاه دارویی نادر می‌باشد.پدید آمدن گیاهان دارویی کاکوتی، آویشن و گون باعث شده است تعدادی از افراد این روستا برای جمع‌آوری این نوع گیاهان به کوه‌ها، تپه‌ها و همچنین جنگل‌های این منطقه سفر کنند.

حیات وحش روستای درکش آشخانه

اگر علاقه زیادی به حیوانات دارید این روستا همان جایی است که می‌توانید انواع حیوانات را مشاهده کنیدحیواناتی ازجمله:

  1. میش
  2. گرگ
  3. خوک
  4. خرس
  5. پلنگ
  6. پرندگان شکاری ( عقاب، شاهین، کرکس، کبک )

این روستا نیز محل زندگی گوزن قرمز است. سر و بدن این حیوان ۱۶ تا ۲۵۰ سانتی متر، دم آن۱۲ تا ۱۵ سانتی متر، وزن آن ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم و قد این حیوان از زمین ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد. گوزن قرمز با شاخ‌های بلند با شاخک‌های منظم خود به عنوان یک حیوان نادر شناخته شده است. شاخک‌های این حیوان در ابتدا مخملی مانند بوده و تا زمان جفت گیری به صورت استخوانی در میاد. ماه‌های آخر اسفند شاخ‌های این گوزن می‌افتد و همچنین در این مدت رنگ موهای این حیوان از خاکستری به قهوه‌ای تغییر پیدا می‌کند.

نان محلی

نان محلی این روستا (فتیر مسکه) می‌باشد. این نان فقط مخصوص این روستا است و در هیچ رستوان دیگری طبخ نمی‌شود. برای آماده کردن این نان ابتدا خمیر آرد گندم را با مقداری زردچوبه و روغن مخلوط کرده و روی ساج بپزید؛ سپس لابه‌لای نان کره قرار دهید و میل کنید. اگر به این روستا سفر کردید حتما خوردن این نان خوشمزه را فراموش نکنید.

تفریح روستای درکش

تنها مکان تفریحی که در روستای درکش وجود دارد ( ببرخان) است. این مکان دارای طبیعتی بسیار فوق‌العاده می‌باشد. این مجتمع در کناره‌های کوه‌ها و در مه آلود قرار گرفته است. رودخانه‌ای در پایین این مجتمع با درختان جنگلی بسیار زیبایی وجود دارد که غیر قابل توصیف می‌باشند.

جاذبه های گردشگری روستای درکش

این روستای توریستی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری می‌باشد. ازجمله آثار تاریخی این روستامی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قزلر قلعه
  2. چشمه سردار
  3. چشمه جنگلی ییلاق
  4. دره سرسبز کندریزو
  5. چشمه گلزار
  6. آبشار کنگره زو
  7. مناطق ییلاقی ( نرگسلو، گولک، تیغ بل، کش گربه)

روستای درکش به عنوان یک روستای توریستی، دارای آثار تاریخی فراوانی می‌باشد. برج تاریخی سبزعلی‌خان قراچورلو و تپه‌های فراوان، تاریخی بودن این روستا را ثابت می‌کند. جاذبه‌های دیگر روستای درکش شامل: مراتع پهناور، کناره‌های رودخانه زومار و دره کنداب هستند.

روستای درکش آشخانه

سخن پایانی

روستای درکش آشخانه، یک روستای توریستی است که همه ساله گردشگران زیادی به این روستا سفر می‌کنند. این روستا با طبیعت بسیار زیبای خود محبوبیت زیادی درمیان مردم برای خود به ارمغان آورده است. اگر قصد سفر به روستاهای ایران را دارید حتما به روستای توریستی درکش آشخانه سر بزنید.از این ‌که تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاس‌گزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا