تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

مهاجرت به استرالیا یکی از گزینه‌های جذابی است که ایرانیان می‌توانند با مهاجرت به این کشور علاوه بر کار، زندگی توأم با رفاه و آرامشی داشته باشند. به همین خاطر سؤال خیلی از افراد متقاضی این است که برای مهاجرت به کشور استرالیا از کجا شروع کنیم؟

کشور استرالیا با این که مهاجرپذیر است و امکانات مناسبی در اختیار مهاجرین قرار می‌دهد، اما قوانین و مقررات خاصی دارد و باید با توجه به شرایط فرد و قوانین دولت استرالیا اقدام به اخذ ویزای استرالیا کرد.

در این مطلب از زوایای مختلف و کامل راه‌ های مهاجرت به استرالیا را با هم مرور کرده و از قدم های مهم این فرایند دقیق و حساس با هم صحبت می کنیم.

مهاجرت به استرالیا

در مورد کشور استرالیا

کشور استرالیا در چند سال گذشته نسبت به سال‌های قبل، برای جذب مهاجران سخت‌گیری‌های بیشتر اعمال می‌کند و سهمیه مهاجرت را کاهش داده است. با این که این رویه بر خلاف کشورهای مهاجرپذیر مانند کانادا است، اما هنوز فرصت مهاجرت به این کشور وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که اقامت استرالیا را به دست آورد.

هر چند مسئله پاندمی کرونا و شرایط حساس آن به عنوان یکی از موارد مهم کاهش میزان پذیرش مهاجر در کشور استرالیا به شمار می رود، این کشور در بحران کرونا سخت‌گیری زیادی در مورد مهاجران و حتی تبعه خارج نشین خود نشان داد.

مزایای مهاجرت به استرالیا

اما چرا مهاجرت به این کشور طرف‌داران خاص خود را دارد؟ استرالیا به عنوان یک کشور دور افتاده از مرکز جهان اما توسعه یافته مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به موارد مهم آن می‌پردازیم.

  • امکان صدور اجازه کار برای مهاجران
  • امکان سرمایه‌گذاری و تجارت برای افراد مهاجر
  • سیستم بیمه و سلامت درمانی پیشرفته و در دسترس برای مهاجران
  • سیستم آموزش‌وپرورش حرفه‌ای و پیشرفته برای فرزندان
  • امکان گرفتن پاسپورت پس از اخذ شهروندی استرالیا
  • امکان دریافت خدمات مالی نظیر وام و حمایت‌های پولی

این موارد باعث جذابیت کشور استرالیا شده و باعث شده سالانه هزاران نفر اقدام به اخذ اقامت و ویزای استرالیا کنند. همین امر باعث شده این کشور را در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار گیرد.

شرایط مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا داشتن شرایط زیر اهمیت حیاتی بالایی دارد:

  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزای به دولت استرالیا
  • تکمیل مدارک با توجه به نوع و روش مهاجرت
  • نداشتن سوءپیشینه سلامت جسمی و روحی بر مبنای تست مدیکال استرالیا

موارد مطرح شده تنها موارد عمومی بوده و شرایط اختصاصی هر کدام از روش‌های مهاجرت به استرالیا با توجه به قوانین دولت می‌تواند متفاوت باشد.

راه‌های مهاجرت به استرالیا

مهم‌ترین دلایل پذیرش نیروی مهاجر در استرالیا در سال‌های اخیر؛ کاهش نرخ رشد جمعیت، کمبود نیروی متخصص در بازار کار و افزایش نرخ پیری جمعیت است. به همین خاطر با همه سخت‌گیری‌های دولت استرالیا بازهم روش‌های مهاجرت متنوع زیادی وجود دارد.

استرالیا به‌عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر، ویزاهای مختلفی را در حوزه‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و … صادر می‌کند. به همین دلیل روش‌های مهاجرت به استرالیا تقریباً متنوع است. در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

این کشور از سیستم‌های آموزشی کامل و حرفه‌ای برخوردار است و از 42 دانشگاه این کشور 7 دانشگاه در سطح رقابت جهانی دارند.

به همین خاطر 1600 دانشجوی ایرانی در این کشور تحصیل می‌کنند. تحصیل در استرالیا به دلیل امکان کار حین تحصیل و امکانات تحصیلی قوی فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل است.

برای رسیدن به این هدف سه ویزای مهم وجود دارد که امکان تحصیل را فراهم می‌کند.

  • ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی استرالیا معروف به ساب‌کلاس 500
  • ویزای گاردین استرالیا معروف به ساب‌کلاس 590
  • ویزای آموزش شغلی و مهارتی استرالیا معروف ساب‌کلاس 407

این ویزای دانشجویی به مدت 5 سال اعتبار دارد و تمدید آن نیز در صورت نیاز دانشجو و صلاح دید دولت استرالیا امکان‌پذیر است.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشورهای خوب برای پرداخت دستمزد و سرمایه‌گذاری نیروی انسانی به شمار می‌رود. به همین خاطر است که کشور استرالیا توسعه اقتصادی قابل توجهی در چند سال اخیر کسب کرده و میزان نیروی بیکار آن بسیار پایین است.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار هم علاوه بر تنوع بالا شرایط خوبی دارد که در ادامه مهم‌ترین موارد ویزای کار این کشور مشاهده می‌کنید.

  • ویزای 186 استرالیا
  • ویزای 187 استرالیا
  • ویزای 188 استرالیا
  • ویزای 189 استرالیا
  • ویزای 190 استرالیا
  • ویزای 476 استرالیا
  • ویزای 485 استرالیا
  • ویزای 491 استرالیا
  • ویزای تلنت استرالیا ساب‌کلاس 858
  • ویزای بازنشستگی استرالیا (ساب‌کلاس 405 و 410)

این ویزاها برای کار در استرالیا مناسب است و افراد می‌توانند در سطوح مختلف کاری، رشته‌های متفاوت و منابع مالی متفاوت اقدام به اخذ این ویزاها کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری

اقتصاد قوی، صنایع پویا و بستر مناسب سرمایه‌گذاری باعث شده این کشور برای سرمایه‌گذاران مناسب تشخیص داده شود. از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ می‌توان به این کشور مهاجرت کرد، برخی از این روش‌ها هم به اقامت دائم در استرالیا منجر می‌شود.

مهاجرت از طریق خانواده و ازدواج

مدل این مهاجرت به استرالیا ساده است ایرانیانی که در استرالیا اقامت گرفته‌اند می‌توانند برای اعضای خانواده خود اقامت دائم و موقت بگیرند. اگر هم با فرد تبعه استرالیا ازدواج صورت گیرد هم شرایط مشخص است و به همسر فرد تابعیت استرالیا داده می‌شود.

برای مهاجرت به استرالیا از این روش بیش از 20 نوع ویزا وجود دارد که هرکدام از آنها شرایط خاص خود را دارند.

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از سخت‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا همین روش پناهندگی است که بیشترین ریسک و سختی و ممکن را دارد. بنا بر آمار در سال 2019 بیش از 88 درصد درخواست‌های پناهندگی استرالیا رد شده است و این ویزا به‌سختی داده می‌شود. مشاوره با وکلای حرفه‌ای قبل از هر اقدامی توصیه اکید ما است.

بهترین روش مهاجرت کدام است؟

از بین روش های معرفی شده کدام یک بهتر است؟ پاسخ به این سوال اصلا کار راحتی نیست و نمی توان ادعا کرد که کدام یک از این روش‌ها بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا است. به همین خاطر بهترین، منطقسی ترین و درست ترین پاسخ این است که بستگی به شرایط فرد دارد و اخذ مشاوره درست از وکیل مهاجرتی می تواند فرد متقاضی را به سمت بهترین روش مهاجرت به استرالیا هدایت کند.

سخن نهایی

مهاجرت به استرالیا به عنوان یک پیشنهاد جذاب همیشه در بین متقاضیان مهاجرت مطرح بوده به همین خاطر سالانه تعداد زیادی از ایرانیان به این مقصد مهاجرت می‌کنند.

کشور استرالیا روش‌های متعدد مهاجرتی را قبول کرده و به دلیل تنوعی که دارد امکان اخذ ویزا و اقامت دائم در این کشور وجود دارد. در این مطلب به صورت مفصل تمامی راه‌ها و ویزاهای مهاجرت به استرالیا را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر در زمینه مهاجرت به کشور استرالیا سؤال دارید از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا متخصصین ما به این سؤال پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا