تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیسلمان شهر

سفر به متل قو در مازندران

سلمان شهر که همه آن را با نام قدیمی متل قو می‌شناسند که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و آن را به یکی از توریستی‌ترین سواحل شمال ایران تبدیل کرده است. ساحل شنی با امکانات زیاد نظیر ورزش‌های آبی، برج‌های 25 طبقه قو الماس (برج‌های عظیم‌زاده) و مجاورت با مراکز تفریحی همانند نمک آبرو، در روزهای تعطیل و تابستانی شهر را مملو از توریست و گردشگر می‌کند. البته به‌غیراز سواحل زیبا، طبیعت جنگلی سرسبز در جنوب سلمان شهر و همچنین غار دانیال در این منطقه از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر ساحلی است.در ادامه برای آشنایی بیشتر با متل قو همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

برج‌های 25 طبقه قو الماس

بخشی از سلمان شهر به یک روستای خصوصی با ویلاهای بزرگ، مجلل و زیبا و کاملاً سرسبزی تبدیل شده است. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از غار دانیال در روستای دانیال در جنوب سلمان شهر فصل پاییز و مهرماه می‌باشد که همانند فصل بهار سرسبزی خودش را دارد و درختان به رنگ روشن و درخشان درمی‌آیند.

علت محبوبیت زیاد متل قو چیست؟

متل قو یکی از مکان‌های دیدنی شهرهای شمالی ایران که در استان مازندران قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب مردم می‌باشد. این منطقه به دلیل ارائه امکانات و تجهیزات زیاد باعث شده تا علاوه بر قابلیت گردشگری کاملاً مناسب بتواند مردم را از سایر شهرها به آنجا بکشاند. اگر به دنبال دیدن طبیعت بکر و جنگل و دریا و ساحل کنار همدیگر بافاصله کم هستید قطعاً شهر سلمان شهر یا همان متل قو بهترین گزینه است. این شهر جاذبه‌های زیادی داشته که همه‌ساله میزبان گردشگران مختلف است.

سلمان شهر در واقع از محبوب‌ترین شهرهای شمالی ایران می‌باشد که بسیاری از مردم آن را به‌عنوان مقصد خودشان برای گذراندن اوقات‌فراعت و تفریحات فراوان انتخاب می‌کنند. امکانات و تجهیزاتی نظیر هتل، ساحل، جنگل، ورزش‌های آبی و غیره که به طور خلاصه این شهر خدمات مناسبی به مسافران عزیز ارائه می‌کند. با وجود سواحل و جنگل‌های زیبا که باعث رونق بازار گردشگری در این شهر شده است.

متل قو

دلایل سفر به متل قو چیست؟

دریای خزر

یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر مردم به این منطقه به دلیل نزدیک بودن ساحل دریا به شهر می‌باشد که ساحل متل قو یکی از تمیزترین و جذاب‌ترین سواحل استان مازندران محسوب می‌شود. در این ساحل می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید. این ساحل در مناطق شمالی این شهر قابل‌دسترسی بوده و فاصله کم‌بین ساحل و دامنه کوه البرز باعث شده تا این شهر به بهترین شهرهای ایران تبدیل شود و سالانه تهرانی‌ها برای تفریح به آنجا بروند.

جنگل

یکی از محبوبیت‌های زیاد سلمان شهر وجود جنگل است که به‌راحتی قابلیت کوهنوردی، جنگل نوردی را می‌دهد. درختان قدبلند در رشته‌کوه‌های البرز را می‌توانید در جنگل سلمان شهر ببینید و در بخش جنوبی این شهر یک فضای دلنشین را برای طبیعت گردان و مسافران عزیز مهیا کرده است. دسترسی به جنگل و دریا در این شهر بسیار آسان بوده و مسافت کمی از همدیگر دارند.

جنگل

پروژه متل قو

یکی از جذاب‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌هایی که در ایران و در شهر سلمان شهر رقم خورده است، ساخت برج‌های دوقلوی متل قو که در 25 طبقه است. این برج‌ها از آخرین تکنیک‌های مهندسی ساخته شده‌اند. این دو برج تحت عنوان پروژه الماس خاورمیانه نیز شناخته می‌شود. مجموعه‌ای کاملاً بزرگ شامل مجتمع مسکونی قو، مجتمع الماس خاورمیانه قو، مجموعه ورزشی الماس، هتل 5 ستاره لوکس بین‌المللی قو و غیره است. ساخت این پروژه باعث افزایش جایگاه شهر شده و گردشگران زیادی را به‌سوی خودش جذب نموده است.

مراکز خرید

مراکز خرید یکی از چیزهایی است که باعث رونق بازاریان و کسبه این شهر شده است. مرکز خریدها در سراسر شهر وجود دارند و با محصولات متنوعی عرضه می‌شوند که می‌توانند نیازهای شما مسافرین را برآورده کنند. این مراکز خرید شامل محصولات برندهای داخلی و خارجی هستند. اگر از طرف‌داران این برندها هستید، معطل نکنید و به مراکز خرید بروید.

سلمانشهر

غار دانیال

اگر به دنبال دور شدن از فضای شهری و قرارگرفتن در جنگل بکر هستید، می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی آنجا دیدن نمایید که بسیار خارق‌العاده هستند. یکی از این مکان‌ها غار دانیال می‌باشد که در رشته کوه البرز قرار دارد. این غار جزو دومین غارهای بزرگ ایران می‌باشد. در ورودی آن یک حوض وجود دارد و آب داخل این غار بسیار سرد است و چیزهای زیادی وجود دارد که شما فقط با دیدن آنجا می‌توانید شگفت زده شوید.

غار دانیال

منطقه ساحلی

یکی از دلایل سفر به این شهر زیبا وجود مناطق ساحلی آن است که باعث شده تا گردشگران از این موقعیت‌ها استفاده نمایند. می‌توانید در دریای خزر شنا کنید یا در تفریحات و ورزش‌های ساحلی همانند والیبال و فوتبال ساحلی شرکت نمایید.

فضاهای دلنشین برای عکاسی

اگر شما عکاس یا هنرمند هستید و می‌خواهید در سفر خود فضاهای زیبایی را ثبت بکنید، قطعاً پا به‌جای خوبی گذاشته‌اید، چون سلمان شهر پر از سوژه‌های عکاسی نظیر موج‌های دریا، سواحل، تفریحات، جنگل‌های بکر و دست‌نخورده، بازارهای محلی، چشمه‌ها، غار می‌باشد. در این شهر طبیعت فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

ساحل متل قو

وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

یکی از دلایلی که مردم به این منطقه سفر می‌کنند این است که می‌خواهند از فضاهای کافی‌شاپ و رستوران‌های این شهر به‌خصوص در ساحل استفاده نمایند و شما در این مناطق می‌توانید انواع غذاها را امتحان کنید و حتی غذاهای شمالی خوشمزه آنجا را تجربه نمایید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با زیبایی‌های مختلف و تفریحات سلمان شهر آشنا کنیم. برج‌های دوقلو 300 واحدی آپارتمان‌های مسکونی شیک و مدرن، برج تجاری نگین پوریا در سه طبقه با ورودی‌های اختصاصی و مجزا از برج مسکونی، هتل بین‌المللی 5 ستاره لوکس سوان در 35 طبقه شامل 337 اتاق و 14 اقامتگاه فوق‌العاده لوکس با سوئیت‌های رویال کاملاً مجهز و استثنایی نیز در این شهر قرار دارد.

در سال‌های اخیر به دنبال افزایش جمعیت کلان‌شهرها به‌ویژه تهران، حجم ساخت‌وسازها و ازدحام در شمال کشور به شدت افزایش یافته و با تعدد آپارتمان‌ها و ساخت و سازهای معمولی در واحدها مواجه بوده‌ایم. متل قو یکی از پربازدیدترین شهرهای گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود که از این امر مستثنی نیست. در طراحی این پروژه سعی شده تا حد امکان از ساخت و سازهای معمولی پرهیز شود و با تمایز بین واحدها و مزیت‌های متفاوت با کیفیت فضایی عالی و جذابیت‌های منحصر به فرد باعث شده تا خرید خانه و واحدها در آنجا افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا