تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد

این پارک اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور میباشد. که به مساحت ۸ هکتار با هزینه ‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۵ مشهد مقدس ایجاد شده است.

بوستان مینیاتوری مشهد، نماد ایرانی کوچک میباشد، که دارای برجسته ‌ترین و معروفترین آثار باستانی کشورمان ایران می باشد. این بوستان شامل ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف کشورمان به صورت مینیاتور برای دیدن و آشنایی بیشتر گردشگران و توریست های خارجی با آنها میباشد. که در هنگام افتتاح این مجموعه از ۹ المان بهره‌ برداری شده است.

شما در این پارک المان ‌هایی همچون تحت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین ‌المللی شهید هاشمی ‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه ‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون را می توانید مشاهده کنید.

در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید، تا با این بوستان مینیاتوری بیشتر آشنا شویم.

بوستان مینیاتوری مشهد

آشنایی بیشتر با بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد دارای گل‌ های زیبا و منحصر به فردی میباشد. که دیدنشان دیدن این همه زیبایی را بیشتر کرده است. جالب است که بدانید، قبل از اضافه کردن ماکت ‌ها به این باغ وجود همین گل‌ ها و گیاهان باعث شده که مجموعه مینیاتوری مشهد شهرت زیادی داشته باشد. اما بعد ‌از اینکه ماکت ‌های مینیاتوری نیز اضافه شدند، انواع گل‌ های دائم و فصلی در شکل های متنوع و بسیار چشم نوازی در تمام این منطقه کاشته و فضای آن را زیباتر ساخته اند.

خوشبختانه این روزها بسیاری از این جاذبه‌ ها تکمیل ‌گشته است. و این امکان را دارید که از به تماشای آنها بروید. و تعدادی نیز در حال ساخت و بهره برداری میباشند. از مهمترین عواملی که باعث موفقیت این مجموعه گشته است. توجه سازندگان به مسئله‌ ایران‌ شناسی و معماری بومی و توجه به جزئیات میباشد.

همچنین شناخت انواع اقلیم ‌ها و شبیه ‌سازی بناهای تاریخی، در اندازه ‌ای بسیار کوچک ‌تر از مقیاس واقعی شان، کار چندان راحتی نمیباشد. بنابراین بدست آوردن این درجه از استقبال و توجه گردشگران و بازدید کنندگان، به این مجموعه نتیجه تلاشی خستگی ‌ناپذیر و هنرمندانه عوامل این مجموعه بوده است.

در ادامه تصاویر برخی از این المان ها را تماشا کنید.

 

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد    بوستان مینیاتوری مشهد      بوستان مینیاتوری مشهد    بوستان مینیاتوری مشهد    بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد

مکان

این بوستان مینیاتوری واقع در استان خراسان رضوی، شهر مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادی ۲۶ میباشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا