تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیکیش

کشتی آکواریوم کیش

تفریحی آرامش‌بخش با سفر به قلب خلیج همیشه فارس و جزیره کیش، رویای دیدار با آبزیان را فراهم می‌کند. کشتی آکواریوم کیش معروف به کشتی کف شیشه‌ای است که این رویا را تحقق می‌بخشد. توصیه می‌شود قبل از سفر به کیش با کشتی آکواریوم کیش آشنایی قبلی داشته باشید. تجربه دیدن انواع ماهی‌های کوچک و بزرگ، لاک پشت، سفره ماهی، طوطیا، مرجان‌های زنده، لحظات شکار ماهی‌ها توسط دیگر موجودات، مشاهده زندگی طبیعی موجودات زیر دریا و ده‌ها صحنه جذاب دیگر در این کشتی و در چند سانتی‌متری شیشه‌های این آکواریوم را خواهید داشت.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

کشتی آکواریوم چیست؟‍

جزیره زیبای کیش همواره در تلاش است تا با ارائه تفریحات خاص و هیجانی مهمانان خود را به نهایت لذت برساند. برنامه‌هایی در زیر آب برای این جزیره ترتیب داده شده تا افراد را به کشف دنیایی تازه آشنا نماید. یکی از این برنامه‌ها بازدید از کشتی آکواریوم کیش خواهد بود. این کشتی به عنوان یک کشتی تفریحی شناخته می‌شود که پنجره‌ها و کف آن به صورت شیشه‌ای بوده و در آن امکان دیدن انواع ماهی و موجودات دریایی در آب‌های شفاف دریای کیش وجود دارد. در کیش کشتی‌های اکواریوم زیادی وجود داشته که موارد ذیل نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.

  • کشتی آکواریوم سیمرغ
  • کشتی آکواریوم نهنگ سفید
  • کشتی آکواریوم تیکا
  • کشتی آکواریوم گردشگر
  • کشتی آکواریوم ستاره
  • کشتی آکواریوم آیدا مارین

کشتی آکواریوم سیمرغ

تفاوت آکواریوم کیش و کشتی آکواریوم کیش

آکواریوم کیش در ساختمانی همانند یک کشتی قرار دارد که انواع ماهی‌های ایرانی و خارجی و آبزیان گوناگون در دو آکواریوم مجزا قرار گرفته‌اند. یکی از آکواریوم‌ها در کیش حدود ۵۰ هزار لیتر حجم داشته که ماهی‌های بزرگ خلیج فارس و انواع کوسه‌ها، مار‌ها و تمساح‌های بزرگ را درون خود جای داد. در آکواریوم کوچک که حجمی برابر ۲۰ هزار لیتر را دارا بوده حدوداً ۷۰ نوع ماهی تزیینی و کمیاب که به راحتی در هر کجا یافت نمی‌شوند؛ را می‌توان در این کشتی در حال شنا مشاهده نمود. همان‌طور که از نام آن مشخص است، کشتی آکواریومی در کشتی قرار دارد.

این آکواریوم به شکل واقعی ماهی‌های درون اعماق را نمایش می‌دهد و این منظره مصنوعی نخواهد بود. پنجره‌ها و کف درون کشتی شیشه‌ای هستند که به این صورت می‌توانید؛ تمام آبزیان درون آب‌های خلیج فارس را به شکل واضح و از نزدیک مشاهده کنید و ببینید درون اعماق دریا چه خبر است. تفاوت آکواریوم کیش با کشتی آکواریوم در این بوده که آکواریوم کیش در یک ساختمان چند طبقه ساخته شده در حالی‌که کشتی آکواریوم در کشتی‌های چند طبقه روی آب قرار دارد و به‌طور زنده ماهی را در اعماق دریا‌ها مشاهده خواهید کرد.

آکواریوم کیش

آدرس آکواریوم کیش

در ساختمان کانون هنر، آکواریوم کیش در خیابان فردوسی در کنار پارک آهوان کیش قرار دارد. می‌توانید از هر دو جاذبه این شهر در یک روز دیدن نمایید و بهترین استفاده را از وقت خود ببرید. ۲ آکواریوم مجزا را در این ساختمان می‌توانید مشاهده کنید، که درون آن‌ها از لاک پشت‌های دو متری، پرندگان کمیاب و انواع پستانداران، حیوانات تاکسیدرمی شده (خشک کردن جسد حیوانات و مجسمه‌سازی از پیکر آن‌ها) و دیرینه‌شناسی قرار گرفته‌اند.

شناور‌های آکواریومی جزیره کیش

ماهیان و آبزیان بی‌نهایت زیبا و رنگارنگی درون آب‌های شور وجود دارند. بنابراین تجربه‌ رفتن به کشتی اکواریوم کیش یکی از بهترین تفریحات در سفر به جزیره کیش خواهد بود. این شناور‌ها همچون کشتی و قایق‌های ساده‌ای ‌هستند که به راحتی می‌توانید با آن تجربه تفریح در دریا را داشته باشید. تنها یک تفاوت در این‌جا به چشم می‌خورد که اگر چه کوچک است اما متحول‌کننده به نظر می‌رسد. کف این قایق‌ها و کشتی آکواریوم شیشه‌ای بوده و دیواره‌هایی با پنجره‌های شیشه‌ای در آن تعبیه شده؛ که ماهیان زیادی را می‌توان در آن‌جا تماشا کرد.

انواع کشتی‌ های آکواریوم کیش

کشتی آکواریوم گردشگر: این کشتی از پنجره‌های بسیار بزرگی برخوردار است که در طبقه زیر قرار دارند و به این صورت می‌توان برای مدت‌ها از تماشای ماهی‌های زیبا لذت ببرید.

کشتی آکواریوم طوطیا: علاوه بر بخش آکواریوم در این کشتی موزیک زنده نیز پخش می‌شود.

کشتی آکواریوم سیمرغ: این کشتی از ظاهر زیبا و منحصربه‌فردی برخوردار بوده و تفاوت زیادی با سایر کشتی‌ها دارد. آکواریوم در طبقه پایین این کشتی باعث تفاوت آن با سایر کشتی‌ها شده است.

کشتی آکواریوم ستاره: ستاره از زیباترین کشتی‌های آکواریومی جزیره است، می‌توانید از کف شیشه‌ای آن جهت دیدن انواع آبزیان بهره‌مند شوید.

بهترین کشتی آکواریوم

اگرچه استفاده از این کلمه برای مکان خاص مناسب نیست چرا که این موضوع با توجه به سلیقه افراد می‌تواند انتخاب شود. اما با توجه به آمار و نظرات کاربران، استفاده از کشتی آکواریوم گردشگر بیشتر بوده است. افراد در سفر به کیش اغلب در هنگام تجربه غواصی آبزیان زیر دریا را مشاهده می‌کنند. در واقع افراد تنها به نیت تماشای مرجان‌ها و انواع ماهی‌ها سختی‌های غواصی را به جان می‌خرند. لازم به ذکر است که غواصی برای دسته‌ای از افراد که از مشکل‌های قلبی و تنفسی رنج می‌برند مناسب نخواهد بود.

جاذبه‌ های نزدیک به نزدیک آکواریوم کیش

در کانون هنر کیش آکواریوم کیش قرار دارد که ساختمان آن همانند یک کشتی بزرگ به چشم می‌آید. پارک آهوان کیش درست کنار این مجموعه قرار دارد که موجب ایجاد فضایی دلچسب و منحصربه‌فرد گردید. جهت گردشگری می‌بایست نصف روز را برای بازدید از این دو مجموعه چسبیده به هم در نظر بگیرید. ساحل از دیگر جا‌های دیدنی کیش بوده که به آکواریوم نزدیک است. این منطقه مسافت زیادی نداشته و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به راحتی در دسترس خواهد بود. مراکز خرید پانیذ، بازار‌های پردیس ۱ و ۲، هنگام، دوقلو‌ها، پارک آبشار و … از دیگر جاذبه‌های نزدیک به کشتی آکواریوم کیش محسوب می‌شوند.

شکم‌گردی در رستوران‌های کیش به عنوان جذاب‌ترین بخش از جاذبه‌های نزدیک به آکواریوم کیش به شمار می‌رود. به راحتی با مراجعه به بهترین رستوران‌های کیش تجربه‌ خوردن انواع غذا‌های دریایی را خواهید داشت. از تفریحات در این مجموعه می‌توان به تفریحاتی برفی از جمله سورتمه سواری، برف بازی، اسکی روی یخ، اسنو بورد، بانجی جامپینگ و… اشاره کرد.

پارک دلفین‌ ها

پارک دلفین‌ها جذاب‌ترین و نزدیک‌ترین جاذبه گردشگری به آکواریوم بوده که تنها یک کیلومتر با آن فاصله دارد. یکی از جذابیت‌های این مرکز دیدنی بازی دلفین‌ها و حرکات نمایشی آن‌ها خواهد بود. ضمن دیدن دلفین‌ها در این مجموعه می‌توانید انواع شیر دریایی، گراز دریایی، فوک، پنگوئن و … را مشاهده نمایید. باغ پرندگان هم یکی دیگر از بخش‌های این مجموعه به شمار می‌رود. سالن‌های مختلفی در دلفیناریوم کیش جهت سمینار، کنسرت و آمفی تئاتر طراحی گردیده است.

پارک دلفین های کیش

ساعت بازدید از آکواریوم کیش

جهت بازدید از آکواریوم کیش می‌توانید همه روزه به جزء روز‌های تعطیل و جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به آکواریوم کیش مراجعه نمایید. هزینه بازید از آکوایوم کیش به نسبت غواصی در اعماق کیش و دیدن ماهی‌ها از نزدیک، مناسب‌تر بوده و در هر فصل قیمت مختلفی خواهد داشت. مدت زمان بازدید حدوداً یک ساعت خواهد بود.
اگرچه این مجموعه در تاریکی اعماق آب بوده و موجودات درون آن را در شب توسط نورافکن‌های قوی به وضوح به نمایش می‌گذارند. اما بهترین زمان برای بازدید ساعت ۱۵ الی ۱۷ خواهد بود.

سخن پایانی

تماشای ماهی‌های رنگارنگ و آبزیان زیبای دریای نیلگون خلیج فارس از نزدیک یکی از جذاب‌ترین‌های تجربه سفر به کیش خواهد بود. بهتر است قبل از اقدام به سفر، آشنایی با کشتی آکواریوم کیش را داشته باشید تا به خوبی از همه‌ زیبایی‌های آن لذت ببرید. آکواریوم کیش همچون آکواریوم دبی ساخته شده که در ایران با هزینه کمتر می‌توان از آن دیدن نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا