تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیکیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش <دلفیناریوم کیش>

پارک دلفین‌ کیش (Kish Dolphin Park) – دلفیناریوم در سال ۱۳۸۷ توسط مالک هتل بزرگ داریوش کیش ایجاد شده است. و در این مدت توجه مسافران زیادی را به خود جلب کرده است. این دلفین های باهوش و مهربان برای تمام اعضای خانواده و به‌ خصوص کودکان بسیار جذاب و جالب میباشند. وسعت این مجموعه ۷۰ هکتار میباشد.که ترکیبی از فضای سبز با انواع گونه‌های جانوری، گیاهی، پرندگان، آبزیان و پستانداران به حساب می آید. در پارک دلفین های کیش گونه های مختلفی از پستانداران دریایی از قبیل دلفین، شیر دریای شمالی، شیر دریای جنوبی، گربه دریای، گراز دریایی و پنگوئن زندگی میکنند. بیشتر این حیوانات توسط مربیان ایرانی تربیت و البته برخی از دلفین ها را از کشور ژاپن با هواپیما به ایران آورده اند. در کل ۲۱ پستاندار در محوطه مجزا با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب آب می باشد .

پارک دلفین کیش - پارک دلفین های کیش

پارک دلفین‌ کیش شامل بخش های متنوعی از جمله باغ پرندگان، سیرک، لیزر شو، دلفیناریوم و آکواریوم آب شور میباشد.

1.باغ گیاه شناسی

در باغ گیاه شناسی پارک دلفین کیش، بیش از یکصد گونه گیاهی از درختان نخل، بنجامین های بزرگ، درخت لور یا انجیر معابد (یکی از درختان بومی جنوب ایران)، اکالیپتوس، آکاسیا، کهور، مورد، گل ختمی، شیشه شور و انواع کاکتوس موجود میباشد. که بسیار جذاب و تماشایی میباشد.

باغ گیاه شناسی پارک دلفین کیش

2.باغ پرندگان 

باغ پرندگان پارک دلفین کیش دارای حیوانات بومی مناطق مختلف آسیا، اروپا و افریقا نیز میباشد. باغ پرندگان دارای بیش از ۵۷ گونه پرنده از پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، گونه‌های نادر تمساح پوزه کوتاه (نوع اصیل تمساح های ایرانی) میباشد. تمساح پوزه کوتاه یا گاندو نوعی کروکودیل میباشد که فقط در ایران، هند، سریلانکا، پاکستان و برمه می باشد. محل اصلی زندگی این تمساح در سیستان و بلوچستان میباشد. اما در سفر به کیش نیز می توانید این خزندگان نادر را ببینید. یکی دیگر از جانوران پرطرفدار باغ پرندگان کیش، طوطی ماکائو (Blue-and-yellow macaw) که به رنگ آبی و طلایی میباشد هستند. این پرندگان زیبا، بسیار اجتماعی و باهوشند و می توانند به سرعت محیط عاددت کنند .در حقیقت هوش اجتماعی این پرندگان و ترکیب زیبای رنگ پرهای آن از جمله جالب ترین ویژگی های این طوطی میباشد که در بیشتر باغ وحش های دنیا موجود میباشد.

باغ پرندگان پارک دلفین کیش-دلفین های کیش

3.آکواریوم آب شور پارک دلفین کیش

جزیره مرجانی کیش محل زندگی انواع جانوران و آبزیان زیبا در خلیج فارس است. آکواریوم پارک دلفین های کیش شامل گونه های نادر آبزیان و ماهی های آب شور میباشد. آکواریوم کیش در دو بخش آکواریوم بزرگ پنجاه هزار لیتری مخصوص کوسه ها و ماهیان بزرگ، آکواریوم کوچک بیست هزار لیتری مخصوص ماهی های کمیاب و نایاب آب شیرین میباشد. آکواریوم آب شور پارک دلفین کیشآکواریوم آب شور پارک دلفین کیش

مکان

این مکان بی نظیر واقع در استان هرمزگان، جنوب شرقی کیش، جاده جهان میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا