تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهاناصفهانایرانگردی

آشنایی با هتل قصر منشی اصفهان

یکی از شهرهای تاریخی ایران، شهر اصفهان است. اصفهان شهری پر از آثار باستانی، خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی باشکوه است. بنابراین سفر به چنین شهری باید شما را به طور کامل در حال و هوای آن قرار دهد. به همین دلیل اقامتگاه بومگردی قصر منشی اصفهان می‌تواند گزینه خوبی برای اقامت باشد. به عبارتی اگر قصد دارید در طول سفر خود در جایی راحت و مجهز ساکن باشید و در عین حال از فضای تاریخی آن لذت ببرید، هتل قصر منشی اصفهان به کمک شما می‌آید.

هتل قصر منشی در اصفهان یک خانه قدیمی و باشکوه است. این بنای تاریخی در گذشته یکی از خانه‌های اعیان نشین بوده است. اما در حال حاضر به عنوان یک هتل زیبا و مجهز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اقامتگاه در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان قرار دارد. اتاق‌های آن نیز به زیبایی و به سبک سنتی طراحی شده‌اند و می‌توانند سفرتان را تبدیل به خاطره‌ای به یادماندنی کنند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی کامل هتل قصر منشی اصفهان خواهیم پرداخت.

در وب‌سایت اسنپ‌تریپ، شما می‌توانید اقامتگاه‌های متنوعی را مشاهده و به راحتی گزینه مورد نظرتان را رزرو نمایید. هتل‌های پنج ستاره نظیر هتل عباسی، و اقامتگاه‌های بومی و سنتی مثل اقامتگاه سنتی قصر منشی، با قیمت‌های مناسب و تخفیفات عالی، آماده رزرو هستند و می‌توانند تجربه‌ای فوق‌العاده در اصفهان برای شما به ارمغان آورند. فرآیند رزرو هتل در اصفهان از طریق اسنپ‌تریپ، فقط در مدت زمان کوتاهی انجام پذیرفته و شما می‌توانید به راحتی و به سرعت گزینه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تاریخچه هتل قصر منشی در اصفهان

هتل قصر منشی اصفهان، یکی از هتل‌های پنج ستاره این شهر تاریخی است. شهر اصفهان جزو شهرهای توریستی ایران است. از همین رو هر سال تعداد زیادی مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین کاملا طبیعی است که شاهد تعداد زیادی هتل و اقامتگاه در این شهر باشیم. اقامتگاه قصر منشی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های سنتی این شهر است.

قدمت این عمارت قدیمی به اواخر دوران صفویه و اوایل دوران قاجاریه بازمی‌گردد. داستان این هتل با محله‌ای به همین نام شروع شد. محله‌ای با بافت قدیمی که در یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های اصفهان قدیم قرار دارد. دروازه‌ای با نام حسن آباد که دارای قدمتی 600 ساله است.

هتل قصر منشی اصفهان

«ژان شاردن» سفرنامه نویس زمان صفویه بود. تاریخچه خانه قصر منشی اصفهان را او نوشته است. طبق نوشته‌های او فردی به نام میرزا رضی در دوران صفویه این خانه را ساخته است. میرزا رضی مردی خوشنام، حکیم و دانشمند بود. او منشی الممالک و داماد شاه عباس بود و توانست با خردمندی و درایت خود محله مسکونی خود را آباد کند. میرزا رضی در محله خود مسجد، کاروانسرا، بازار، حمام، قهوه‌خانه و خانه ساخت. خانه تاریخی قصر منشی نیز یکی از همین خانه‌ها بود.

هتل قصر منشی اصفهان در دوران قاجاریه تغییرات زیادی کرد. این خانه قدیمی در آن دوران به وزیر یکی از پادشاهان قاجار تعلق داشت. پس از آن نیز در اختیار یکی از مراجع زمان به نام آقا نجفی قرار گرفت. اما نکته جالبی که درباره خانه قصر منشی وجود دارد این است که در یک بازه زمانی جزو یکی از خانه‌های فتحعلی شاه قاجار نیز بوده است. اما سرانجام در سال 1382 تغییرات زیادی در آن ایجاد شد و به عنوان یک اقامتگاه بومگردی تغییر کاربری داد. اکنون از بوتیک هتل قصر منشی به عنوان یکی از هتل‌های سنتی خوب و زیبای اصفهان یاد می‌شود.

امکانات هتل قصر منشی اصفهان

گردشگران ایرانی و خارجی زیادی در فصل‌های مختلف سال در این اقامتگاه ساکن می‌شوند. بوتیک هتل قصر منشی 20 اتاق دارد. ظریفت هر کدام از این اتاق‌ها متفاوت است. اما دکوراسیون و طراحی تمام آن‌ها به شکلی سنتی و زیبا است. این هتل سنتی معماری به سبک گودال باغچه دارد. این معماری مخصوص مناطق کویری با آب و هوای گرم و خشک است. همچنین خوب است بدانید که هتل قصر منشی اصفهان به طور کلی 3 طبقه دارد که شامل طبقه همکف، منفی یک و منفی دو می‌شود.

هر 20 اتاق این هتل به تفکیک در سه طبقه آن تقسیم شده‌اند و هر کدام از آن‌ها دارای نام منحصربه‌فردی است. همچنین جالب است بدانید که هر کدام از طبقه‌های آن نیز دارای حیاط اختصاصی خود است. بدین ترتیب مسافران و گردشگران عزیزی که در این طبقات ساکن هستند به طور یکسانی می‌توانند از محیط بیرونی آن بهره‌مند شوند. در ادامه اتاق‌های خاص این اقامتگاه بومگردی جذاب را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

امکانات هتل قصر منشی اصفهان

سوئیت جذاب دلنشین

اگر یک خانواده چهارنفره هستید و قصد دارید سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید، سوئیت جذاب دلنشین این هتل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. ظرفیت این اتاق چهار نفر است و مساحتی برابر یا 72 متر دارد. ستون‌های محکم و استواری که در این سوئیت قرار دارد، آن را به دو قسمت کاملا مجزا تقسیم می‌کند. در هر کدام از این بخش‌ها یک تخت بزرگ دو نفره قرار دارد و در مجموع انتخاب مناسبی برای اقامت 4 نفر خواهد بود.

سوئیت جذاب دلنشین فضایی شبیه به سرداب‌های قدیمی ایران دارد. قسمت جالبی که در این قسمت از هتل قصر منشی اصفهان قابل رویت است، حوض کوچک وسط سوئیت است. این حوض کوچک از جنس سنگ است و جلوه چشم‌نوازی به اتاق می‌بخشد. مخصوصا که میز ناهار خوری و مبلمان سنتی زیبایی در کنار آن قرار دارد. ترکیب این دکوراسیون سنتی با حوضچه‌ای کوچک در میان آن‌ها، فضایی اصیل و آرامشبخش را به مسافران عزیز تقدیم می‌کند.

اتاق زیبای آینه

یکی از جذاب‌ترین و دلفریب‌ترین اتاق‌های هتل قصر منشی اصفهان، اتاق زیبای آینه است. این اتاق جزو اتاق‌های VIP این هتل نیز محسوب می‌شود. جالب است بدانید که از زمان‌های بسیار دور تا کنون، عروس و داماد‌های زیادی زندگی زناشویی خود را در این اتاق آغاز کرده‌اند. به همین دلیل است که اکنون نیز این اتاق بیشتر از همه مورد توجه تازه عروس داماد‌هایی که به ماه عسل آمده‌اند قرار می‌گیرد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اتاق زیبای آینه، آینه‌کاری‌های آن است. به طور کلی گچ‌بری، آینه‌کاری و نگارگری این اتاق نشبت به سایر اتاق‌های هتل از ظرافت بیشتری برخوردار است. اتاق زیبای آینه یک اتاق جنوبی است. بنابراین دارای پنجره‌هایی سراسری است که به حیاط هتل اشراف دارد. در طی روز نور طبیعی به بهترین شکل ممکن وارد اتاق می‌شود و حال و هوای دلپذیری در آن ایجاد می‌کند. همچنین در شامگاه نیز می‌توانید انعکاس نور ماه را در آینه‌های اتاق مشاهده کنید و از فضای شاعرانه آن لذت ببرید.

اتاق زیبای آینه

اتاق بی‌نظیر افشاریه

یکی دیگر از اتاق‌های VIP هتل قصر منشی اصفهان، اتاق بی‌نظیر افشاریه است. ظرفیت این اتاق دو نفر است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای زوج‌های جوان باشد. آینه‌کاری‌ها و گچبری‌های این اتاق طراحی و سبک سیاق خاصی دارد که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این اتاق مجلل، وجود یک وان سنگی بزرگ در آن است. این وان سنگی در حمامی مجهز و زیبا قرار دارد. تخت آن نیز جزو تخت‌های کینگ سایز است. همچنین نورگیرهایی در سقف اتاق بی‌نظیر افشاریه وجود دارد. این نورگیرها وسیله‌هایی هستند که نور طبیعی را به شکلی زیبا وارد اتاق می‌کنند. بنابراین شما در اتاقی مجهز و مجلل با یک نورپردازی چشم‌نواز قرار خواهید گرفت.

اتاق پرخاطره صفوی

اتاق پرخاطره صفوی یکی دیگر از اتاق‌های است که برای جمع‌های سه نفره انتخاب مناسبی خواهد بود. این اتاق VIP در حالت عادی یک اتاق دو نفره است که یک تخت دو نفره کینگ سایز دارد. اما بنا به درخواست مسافران عزیز امکان تغییر چیدمان آن و فراهم کردن سرویس خواب اضافی برای یک نفر دیگر نیز وجود دارد. بنابراین اگر خانواده‌ای سه نفره هستید، این اتاق می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اتاق پرخاطره صفوی، جزو‌ اتاق‌های جنوبی  هتل قصر منشی اصفهان است. پنجره‌هایی سرتاسری رو به حیاط در این اتاق وجود دارد. بنابراین منظره‌ای زیبا از حیاط هتل مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت.

اتاق پرخاطره صفوی

اتاق‌های قاجار و زندیه

دو اتاق VIP دیگری که در هتل قصر منشی اصفهان وجود دارد، اتاق‌های قاجار و زندیه است. این اتاق‌ها فضای بزرگی دارند. همچنین امکان اضافه کردن سرویس‌های خواب نیز به آن وجود دارد. اتاق‌های قاجار و زندیه امکانات کاملی دارند که شامل حمام مجهز، سرویس مبلمان راحتی، تخت‌های کینگ سایز و … می‌شود. پنجره‌های این اتاق‌ها رو به گودال باغچه باز می‌شود. بنابراین نورگیر آن‌ها نیز کاملا استاندارد است.

سایر امکانات اقامتگاه بومگردی قصر منشی

حال که با اتاق‌های هتل قصر منشی اصفهان آشنا شدید خوب است بدانید که این هتل امکانات مختلف دیگری هم دارد. از جمله این امکانات می‌توان به نمازخانه، اینترنت، صرافی، فروشگاه سوغاتی، حمام سنتی، پارکینگ، آسانسور، سالن کنفرانس و … اشاره کرد. رستوران سنتی این هتل نیز یکی دیگر از شگفتانه‌های آن است. انواع غذاهای محلی اصفهان در این رستوران سرو می‌شود. همچنین کافی شاپ دنجی که در کنار آن قرار دارد نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای استراحت کردن در عصرها به صرف نوشیدن قهوه باشد.

امکانات اقامتگاه بومگردی قصر منشی

سفر به اصفهان، اقامت در هتل قصر منشی

این روزها که زندگی در خانه‌های آپارتمانی اکثر ما را خسته کرده، سفر به شهری مثل اصفهان و اقامت در هتلی مثل قصر منشی می‌تواند روحمان را تازه کند. هتل قصر منشی اصفهان فضای سنتی دارد که شما را به روزهای خوش قدیم می‌برد. حال و هوای این هتل با تمام ساختمان‌های مدرن این روزها فرق دارد. این هتل سنتی در نزدیکی میدان نقش جهان قرار دارد و دسترسی خوبی به بازارها و آثار تاریخی اصفهان دارد. اگر در این اقامتگاه ساکن شدید فراموش نکنید که از اماکنی مثل عمارت عالی‌قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله می‌توانید به راحتی دیدن کنید. زیرا این اماکن در نزدیکی قصر منشی هستند. در نهایت اگر مقصد بعدی شما برای سفر شهر اصفهان بود به هتل قصر منشی نگاهی بیندازید. قطعا به یکی از گزینه‌های اصلیتان تبدیل خواهد شد!

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا