تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

آب نمای موزیکال ایران مال را بشناسید

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران، شهری شلوغ و مدرن است. افراد ایرانی و خارجی بسیاری در طی سال به بهانه‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند. بسیاری از مسافرانی که وارد تهران می‌شوند یک سفر کاری را شروع کرده‌اند. از طرف دیگری بسیاری از اهالی شهرستان‌های مختلف تصمیم می‌گیرند ایام تعطیل خود را در این شهر بگذرانند. به همین دلیل است که امکانات رفاهی زیادی در تهران برای مسافران عزیز وجود دارد. اما در این میان از جاذبه‌های گردشگری تهران نیز نباید غافل شوید. مرکز خرید بزرگ ایران مال یکی از همین جاذبه‌ها محسوب می‌شود. آب نمای موزیکال آن نیز جزو محبوب‌ترین قسمت‌های این بازار مدرن و بزرگ است.

آب نمای موزیکال ایران مال (Iran Mall Musical Fountain) یکی از بخش‌های دیدنی تهران است. تماشای این آب نما زیر آسمان شب بسیار لذت‌بخش است. اگر اندکی با مجموعه بزرگ و هیجان‌انگیز ایران مال آشنا باشید، احتمالا می‌توانید زیبایی این آب نمای موزیکال را نیز حدس بزنید. فرقی ندارد که ساکن تهران هستید یا قصد سفر به این شهر شلوغ را دارید. در هر صورت بازدید از این جاذبه دیدنی را جزو برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی کامل آب نمای موزیکال ایران مال خواهیم پرداخت.

معرفی آب نمای موزیکال ایران مال

آب نمای زیبایی که در مرکز خرید ایران مال وجود دارد، یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین آبنماهای ایران است. وسعت این آب نما چیزی حدود 14 هزار متر مربع است. بنابراین از آن به عنوان یکی از پنج آبنمای بزرگ دنیا یاد می‌شود. معماران سازنده و طراح این سازه آبی، برای ساخت این آب نمای بزرگ از روش جریان آب در باغ‌های ایرانی در گذشته الهام گرفته‌اند. ضمن اینکه فواره‌های آن نیز طراحی بسیار جالب و دقیقی دارد. بدین ترتیب شاهد رقصی هماهنگ و زیبا از آب‌های این فواره‌ها خواهید بود.

 این آب نما محبوبیت ایران مال را چندین برابر کرده است. همه افراد اعم از پیر و جوان، کودک و میانسال، زن و مرد و… با دیدن این منظره به وجد می‌آیند. حال اگر در شب به تماشای رقص آب در این فضا بنشینید، زیبایی آن چندین برابر خواهد شد. همچنین نورپردازی ویژه‌ای که در شب انجام می‌شود، جلوه رقص آب در این آب نما را چشم‌نوازتر می‌کند. البته طبق نظرسنجی‌های موجود، بسیاری از گردشگران نسبت به موزیک‌هایی که پخش می‌شود انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند که موزیک‌های انتخابی هم‌خوانی مناسبی با رقص آب ندارد.

یکی از ویژگی‌های خوب آب نمای موزیکال ایران مال به وجود تعداد زیادی کافه و رستوران در اطراف آن مربوط می‌شود. این کافه‌ها و رستوران‌ها تنوع خوبی دارند و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. شما می‌توانید در حالی که خرید خود را انجام داده‌اید در یکی از این رستوران‌ها بنشینید و از غذا خوردن با منظره‌ای دلربا لذت ببرید. فرض کنید در حالی که مشغول خوردن غذای مورد علاقه‌تان هستید به رقص زیبای آب با نورپردازی هیجان انگیزی که دارد نگاه کنید.

آب نمای موزیکال ایران مال

معرفی ایران مال

ایران مال بزرگ‌ترین مرکز خرید و مجموعه تجاری در سراسر ایران است. این مجموعه با بسیاری از مراکز خرید و پاساژهای لوکس جهان رقابت می‌کند. نکته جالبی که درباره ایران مال وجود دارد، حضور بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی، تفریحی و گردشگری در آن است. مالک، ایده‌پرداز و طراح این مجموعه بزرگ علی انصاریان است. مجموعه ایران مال مساحتی برابر با 1,669,504 متر مربع دارد.

معماری این مرکز خرید تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است. این موضوع در آب نمای موزیکال ایران مال بیشتر قابل رویت است. اولین فاز این مجموعه در سال 1397 رونمایی شد. اکنون بخش‌های زیادی از آن در دسترس است. اما هنوز کامل نشده و سایر قسمت‌های آن در حال آماده شدن است. شما با هر سلیقه‌ای که باشید با دلی راضی و لبی خندان از این مجموعه بیرون خواهید رفت.

ایران مال

قسمت‌های مختلف ایران مال

بسیاری از قسمت‌های گردشگری، تجاری و تفریحی ایران مال در طبقه‌های G0، G1، G2 و G3 است. آب نمای موزیکال ایران مال نیز در طبقه G0 قرار دارد. مسجد محمد رسول الله نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های این مجموعه در همین طبقه است. شما می‌توانید بخشی از زمان خود را نیز به بازدید از فروشگاه‌های این طبقه اختصاص دهید.

پس از آن نوبت به طبقه G1 می‌رسد. فضاهای تفریحی مثل پیست یخ در این طبقه قرار دارد. همچنین هایپر استار و کارشو نیز در همین طبقه است. یکی از جذابیت‌های این طبقه، فودکورت الماس، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های آن است که به آب نمای موزیکال ایران مال مشرف هستند. شما می‌توانید نوشیدنی یا غذای خود را با منظره زیبایی از این آب‌نما نوش جان کنید.

طبقه G2 طبقه هیجان‌انگیزی است. زیرا بسیاری از جاذبه‌های این مجموعه در این طبقه قرار دارد. جاذبه‌هایی مثل باغ سنتی، باغ دیدار، تالار الماس، تالار اشراق، کتابخانه، باغ ماهان. همچنین خوب است بدانید که کافه ورزش و کافه سینما نیز در همین طبقه هستند. در نهایت تماشاخانه، شعبه‌هایی از برندهای مختلف پوشاک و پردیس سینمایی نیز در طبقه G3 قرار دارند. البته به زودی قرار است باغ رستوران ملل نیز به این طبقه اضافه شود.

اگر قصد بازدید از آب نمای موزیکال ایران مال را داشتید، برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید به قسمت‌های دیگر این مجموعه هم سر بزنید. برای مثال حیف است تا ایران مال بروید و از کتابخانه جذاب و دوست داشتنی آن دیدن نکنید. در ادامه چند مورد از جذابیت‌های این مجموعه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کتابخانه

کتابخانه ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور، فضای خاص و طراحی چشمگیری دارد. طراحی این کتابخانه به سبک کلاسیک اروپایی و گوتیگ است. نمای داخلی آن نیز چوب است. به همین دلیل است که در بدو ورود احساسات عجیبی به شما غلبه می‌کند. گردشگران زیادی برای دیدن این کتابخانه به ایران مال می‌روند. فضای آن پر از سوژه‌های چشمگیری برای عکاسی است. همچنین المان‌های جذاب این کتابخانه، فرش هندسی بزرگی است که کف آن را پر کرده است. این فرش مساحتی حدود 70 هزار متر مربع دارد. نقش‌های هندسی کف و سقف کتابخانه در بافت فرش قابل رویت است. این اثر هنری زیبا را 25 هنرمند با همکاری یکدیگر بافته‌اند.

کتابخانه ایران مال

شربت خانه

قبل از اینکه به بازدید از آب نمای موزیکال ایران مال بروید، می‌توانید کمی از زمان خود را در شربت خانه این مجموعه بگذرانید. نوشیدنی‌های متنوع و خوش عطر و طعمی در منوی این شربت خانه وجود دارد. شربت خانه در فرهنگ ایرانی فضایی برای دورهم بودن، گفتگو و نوشیدن شربت‌های سنتی ایرانی است. معماری این قسمت از ایران مال به سبک قجری است. به همین دلیل است که کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های بی‌نظیری را روی دیوارهای آن خواهید دید.

باغ دیدار

اگر از تماشای آب نمای موزیکال ایران مال سیر شدید، می‌توانید به قسمت باغ دیدار این مجموعه بروید. در این قسمت می‌توانید به صدای دلنشین خود آب گوش بدهید. زیرا فواره‌هایی زیبا به شکل پلکانی در این قسمت قرار دارند. باغ دیدار معماری و فضای مدرن‌ترین نسبت به باغ‌های سنتی ایرانی دارد. در دو طرف این باغ تعدادی درخت پالم کالیفرنیا قرار دارد. این درخت‌ها ظاهری شبیه به درخت نخل دارند و دارای قامت بلندی هستند. شما می‌توانید بسیاری از قرارهای دوستانه یا کاری خود را در این فضای دلنشین و دنج برگزار کنید.

پاتیناژ

اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز و آدرنالین بالا هستید، پاتیناژ ایران مال انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. یکی از بهترین و مجهزترین پیست‌های یخ ایران در این مجموعه قرار دارد. ضمن اینکه کلاس‌های آموزشی مناسبی هم برای اهالی تهران برگزار می‌شود. گردشگران زیادی در فصل‌های مختلف سال برای تجربه این بازی به ایران مال می‌آیند. ضمن اینکه بخشی مربوط به تماشاگران نیز در این قسمت قرار دارد. پیشنهاد می‌شود پس از اینکه انرژی خود را به درستی در قسمت پاتیناژ تخلیه کردید به آب نمای موزیکال ایران مال سر بزنید. نوشیدن یک نوشیدنی لذیذ در کافه‌های اطراف آن و تماشای رقص آب با موزیک می‌تواند خستگی را از تن شما خارج کند.

پاتیناژ ایران مال

بازدید از آب نمای موزیکال ایران مال

حال که متوجه عظمت و زیبایی مجموعه ایران مال شدید، خوب است از وجود یک هتل مجهز در آن نیز آگاه باشید. این هتل در مجموعه ایران مال قرار دارد و میزبان گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان است. همچنین دارای 18 طبقه و 300 اتاق است. البته هنوز بخشی از این هتل در دست ساخت است. اما هتل‌های دیگری که در نزدیکی آب نمای موزیکال ایران مال قرار دارند شامل این موارد می‌شوند:

  • دانش تهران
  • آکادمی
  • بستان
  • پژوهش تهران
  • آپارتمان تاج محل

آب نمای موزیکال ایران مال در ضلع جنوبی مجموعه قرار دارد. ایران مال نیز در منطقه 22 تهران، انتهای اتوبان خرازی قرار دارد. شما در هر زمان از سال می‌توانید از این منطقه دیدن کنید. ساعت فعالیت این آب نما از 18 تا 21 است و نیازی به تهیه بلیط برای ورودی ندارد.

بازدید از آب نمای موزیکال ایران مال

آب نمای موزیکال ایران مال، پنجمین آب نمای موزیکال در جهان

آب نمای موزیکال بزرگی که در ایران مال وجود دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود. تعداد فواره‌های زیادی در این آب نما وجود دارد. اکثر افرادی که به ایران مال می‌روند، بخشی از زمان خود را به تماشای این آب نما اختصاص می‌دهند. این آب نمای موزیکال در هر مرحله از فعالیت خود، دو الی سه آهنگ مختلف پخش می‌کند که در نهایت 12 الی 15 دقیقه زمان می‌برد. اگر ساکن تهران هستید، حتما یکی از تعطیلات آخر هفته خود را به بازدید از این فضای دوست داشتنی اختصاص دهید.

مقالات بیتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا