تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای سفر به باکو آذربایجان

راهنمای سفر به باکو، راهی است تا قبل از سفر به پایتخت جمهوری آذربایجان، از آمادگی کامل برخوردار شوید و بدانید چطور یک سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. سفر با تور باکو که بعنوان بزرگ‌ترین شهر منطقه قفقاز به شمار می‌رود، با ظاهری اروپایی و ترکیب متناسبش از بافت سنتی و فضای مدرن، بی‌شک مقصدی جذاب برای شما خواهد بود. در ادامه آژانس مسافرتی سفریار قصد دارد اطلاعات مفیدی در خصوص سفر به این مقصد جذاب به ما بدهد، همراهی این مجموعه مسافرتی را بپذیرید تا سفری بیاد‌ماندنی را باکو تجربه کنید.

این را هم بدانید که تورهای مسافرتی باکو در بهار و تابستان بسیار طیف متنوعی دارند و در این بازه زمانی‌ها به ‌راحتی قابل دسترسی شما هستند. البته قیمت تور آذربایجان در زمستان ارزان‌تر از فصول دیگر است. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین تور باکو آذربایجان با کارشناسان سفر سفریار تماس بگیرید و سفرتان را آغاز کنید.

راهنمای سفر به باکو آذربایجان

آیا برای سفر به باکو باید ویزا بگیریم؟

بله شما برای سفر به آذربایجان، نیاز به ویزا دارید. ویزای توریستی باکو 30 روزه است و به 3 روش می‌توانید ویزای توریستی باکو را دریافت کنید.

  • ویزا لیبلی: این نوع ویزا در کنسولگری آذربایجان صادر می‌شود و صدور آن معمولا سه روز طول می‌کشد.
  • ویزا الکترونیکی: برای دریافت این نوع ویزا باید به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت مربوطه اقدام کنید.
  • ویزا فرودگاهی: ویزای فرودگاهی را می‌توانید در فرودگاه حیدر علی اف باکو دریافت کنید.

راهنمای سفر به باکو آذربایجان

راه‌های سفر به باکو آذربایجان کدامند؟

برای سفر به آذربایجان، شما می‌توانید از راه‌های هوایی و یا زمینی (اتوبوس و ماشین شخصی) استفاده کنید. از آنجایی که بین ایران و آذربایجان فاصله چندانی وجود ندارد، این سفرها می‌توانند هیجان‌انگیز و به شدت لذت‌بخش باشند. بشما در روش هوایی می‌توانید به سادگی بلیط هواپیما تهران به باکو را تهیه کنید و خیلی راحت در عرض یک ساعت و نیم به این مقصد برسید.

همچنین اگر ترجیح می‌دهید راه‌های ارزان‌تر را برای سفر به این مقصد انتخاب کنید، باید به باکو زمینی سفر کنید که برای این نوع سفر هم گزینه‌های متنوعی در پیش رو دارید که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

خوب روش اول به این صورت است که شما می‌توانید کل مسیر را با اتوبوس‌های مستقیم تهران به باکو طی کنید؛ یا سوار بر ماشین شخصی از شهر مبدا راه بیفتید و کل مسیر تا خود باکو را با ماشین پشت سر بگذارید. اگر سفر با ماشین برای شما لذت‌بخش و پر از هیجان است و در عین حال ترجیح می‌دهید بابت بنزین و پلاک و گواهینامه بین المللی هزینه‌های زیادی نکنید، می‌بایستی تا مرز مشترک ایران و آذربایجان بروید و برای بقیه مسیر، سوار ماشین‌های آن طرف مرز شوید و خودتان را به باکو برسانید.

راه‌های سفر به باکو آذربایجان کدامند

بهترین زمان سفر به باکو چه موقعی از سال است؟

باید بگوییم که با اینکه آب‌وهوای باکو در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند و زمستان‌هایی نه خیلی سرد و تابستان‌هایی نه خیلی گرم دارد، بادهای آن که ناگهانی آغاز می‌شوند هر لحظه این قابلیت را دارند که سفر را تحت‌تاثیر قرار بدهند. در ادامه قصد داریم 2 بازه زمانی سفر به باکو را مورد بررسی قرار دهیم، همراه ما باشید.

فصل شلوغ و گران باکو

به‌طور کلی، بهترین زمان سفر به باکو از نظر آب‌وهوا بین ماه‌های خرداد تا شهریور است که معمولا روزهایی گرم و آفتابی در این وقت از سال دارد. جالب است بدانید که پایتخت آذربایجان هنوز جایگاه مناسبی روی نقشه برای مسافران ندارد، حتی در صورت سفر در این فصل از سال هم با جمعیت زیادی از گردشگران در باکو مواجه نمی‌شوید.

همچنین قیمت‌ها در طی «های سیزن باکو» به‌یک‌باره چند برابر نمی‌شوند؛ با این حال، باز هم نسبت به سایر ماه‌های سال گران‌تر عرضه می‌شوند. بنابراین بهتر است محل اقامت و بلیط هواپیمای باکو از چند ماه جلوتر رزرو کنید تا هزینه‌های خود را کاهش بدهید.

فصل خلوت و ارزان باکو

خلوت‌ترین ماه گردشگری باکو، ماه‌های آبان و آذر است؛ زمانی‌که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها در این شهر روبه‌رو می‌شوید. با شروع زمستان، دمای هوا پایین می‌آید؛ اما سردی آن به‌قدری نیست که در ماه‌های دی و بهمن شاهد بارش برف باشید؛ اما هوا بارانی و بعضا مه‌آلود خواهد بود و بارش باران در باکو بیشتر در ماه‌های پاییزی سال اتفاق می‌افتد.

فصل خلوت و ارزان باکو

در باکو کجا اقامت کنیم؟

باکو شهر بزرگی است و تعداد زیادی هتل و اقامتگاه دارد، از هتل‌های لوکس و پنج ستاره گرفته تا هاستل و اقامتگاه‌های ارزان؛ شما در این شهر انتخاب‌های متنوعی برای اقامت دارید. همچنین می‌توانید با هر میزان بودجه اقامتگاه مناسبی پیدا کنید. هتل‌های باکو همگی امکانات و خدمات مناسب، امنیت و راحتی خوبی دارند. در زیر به معرفی بهترین گزینه های اقامتی در باکو می پردازیم:

هتل چهار فصل باکو (Four Seasons Hotel Baku) از هتل‌های لوکس باکو است که در مرکز باکو و نزدیک باغ فیلارمونیا قرار گرفته است. از امکانات این هتل می‌توان به مرکز تجاری، خدمات لیموزین، شاتل فرودگاهی، استخر، اسپا، امکانات بدن‌سازی، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

هتل فیرمونت باکو (Fairmont Baku – Flame Towers) هتلی بزرگ با امکانات ویژه مانند باشگاه سلامت، استخر سرپوشیده و وان آبگرم است. این هتل با چشم‌انداز زیبای باغ، از مهمانان بین‌المللی خود پذیرایی می‌کند.

هتل دیاموند باکو (Diamond Hotel Baku)، این هتل نزدیک پارک مترو قرار دارد. این هتل اسپا، امکانات بدن‌سازی، سالن آرایش، خدمات خشکشویی و بسیاری امکانات دیگر را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

هتل پریمیر باکو (Premier Hotel) نزدیک مرکز خرید گنجلیک قرار دارد. سرویس لیموزین، سالن کنفرانس، استخر سرپوشیده و سونا، اینترنت رایگان و… اقامتی لذت‌بخش را برای میهمانان می‌سازد.

مطلب نهایی

با توجه به ارائه این مطلب در خصوص راهنمای سفر به باکو، بی‌شک سفر به باکو آذربایجان نه تنها سفری جذاب و پراز تجربه‌های جدید برای شما خواهد بود، بلکه سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه نیز هست. پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما باکو و رزرو هتل باکو از آژانس سفریار ماجراجویی در این همسایه شمالی کشورمان را آغاز کنید.

در آخر شما می‌‌توانید در مجموعه مسافرتی سفریار آریا به‌راحتی و تنها با چند کلیک ساده انواع مختلف تور خارجی را که شامل تورهای ارزان و لحظه‌آخری، آفرهای هیجان‌انگیز، طیف مختلف تور­های نوروز، بهترین تورهای زمینی و هوایی و… را پیدا کنید و سپس مناسب‌‌ترین آن را رزرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا