تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

4 نکته ای که باید برای اخذ اقامت کانادا در نظر بگیرید

4 نکته ای که باید برای اخذ اقامت کانادا در نظر بگیرید

اخد اقامت کانادا یک مسیر پر پیچ و خم است و ممکن است مشکلات زیادی در این مسیر بر سر راهتان قرار بگیرند. ددلاین‌های دقیق، اسناد و مدارک فراوان، آزمون‌های گوناگون و اثبات صلاحیتتان، تنها نمونه‌ی کوچکی از چالش‌های اخذ اقامت هستند و حتی بروز کوچک‌ترین خطا در هر یک از این موارد می‌تواند برایتان خیلی گران تمام شود و حتی گاهی اوقات باعث می‌شود که تمام هزینه‌هایتان به هدر برود و مجبور شوید دوباره برای اخذ اقامت درخواست دهید.

نکات اخذ اقامت کانادا

اما نباید اجازه دهید که این چالش‌های کوچک و بزرگ، رویای شما برای زندگی در کانادا را بر هم بزنند. ما در این مطلب لیستی از 4 نکته‌ی برتر برای اخذ اقامت کانادا را گردآوری کرده‌ایم و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید شانس موفقیتتان برای اخذ اقامت کانادا را افزایش دهید. پس پول‌هایتان را پس‌انداز کنید، از اشتباهات جلوگیری کنید و این نکات را دنبال کنید تا به کانادا برسید.

1. یک ویزای مناسب را انتخاب کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 60 مسیر مختلف برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. هر یک از این مسیرها دارای شرایط و معیارهای خاص خود هستند، اگر شما مایل به مهاجرت به کانادا هستید باید از این شرایط آگاه باشید و بتوانید معیارهای موردنظر را برآورده سازید. مثلاً اخذ ویزای کار و تعطیلات یا ویزای توریستی، آسان‌تر از سایر ویزاها است و اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را ندارید و فقط می‌خواهید برای مدت کوتاهی به این کشور سفر کنید، با انتخاب یک ویزای مناسب می‌توانید خیلی راحتتر ویزا بگیرید.

هر یک از ویزاهای کانادا، مجوزهای مشخصی را به شما ارائه می‌دهند. یعنی شما با دریافت هر ویزا می‌توانید کارهایی که توسط همان ویزا مشخص شده‌اند را در داخل کانادا انجام دهید و انجام کارهایی که توسط ویزایتان مشخص نشده‌اند، غیرقانونی محسوب می‌شوند. ما به شما توصیه می‌کنیم که نگاهی به تمام گزینه‌های موجود بیندازید و فقط برنامه‌هایی را برای اخذ اقامت کانادا انتخاب کنید که به درستی به نیازهایتان پاسخ می‌دهند.

پس وقت خود را برای ویزایی که نیازتان را برآورده نمی‌کند هدر ندهید. شما باید برای ویزایی اپلای کنید که به شما اجازه می‌دهد تا کارهای موردنظرتان را در داخل کانادا انجام دهید. برای ویزایی که شرایط بسیار سختی دارد و شما نمی‌توانید معیارهایش را برآورده سازید، اپلای نکنید. به عبارت دیگر، یک انتخاب درست انجام دهید.

2. از یک مشاور رسمی مهاجرت به کانادا کمک بگیرید

کمک گرفتن از یک مشاور رسمی مهاجرت به کانادا (یا همان RCIC) در روند اخذ اقامت کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. یک مشاور رسمی مهاجرت به کانادا در واقع یک متخصص حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت است که به صورت قانونی می‌تواند در روند درخواست ویزای کانادا به شما کمک کند.

اگر RCIC ها در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا (ICCRC) ثبت نام کرده باشند، می‌توان به حرفه‌ای بودن آنها اعتماد کرد. شورای ICCRC، تضمین کننده‌ی اعتبار و صلاحیت مشاوران است. اگر نمی‌دانید که آیا می‌توانید به مشاور مهاجرتی خود اعتماد کنید یا نه، فقط کافی است که شماره آنها را در فهرست ICCRC جستجو کنید تا متوجه شوید که آیا آنها در این شورا از جایگاه خوبی برخوردار هستند یا نه.

3. با برنامه‌های PNP (برنامه‌های انتخاب استانی) آشنا شوید

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت کانادا، شرکت در برنامه‌های انتخاب استانی (PNP) است. تقریباً همه‌ی استان‌ها و مناطق کانادا، برنامه PNP مخصوص به خود را دارند.

برنامه‌های PNP به استان‌های مختلف و مناطق توسعه نیافته‌ی کانادا اجازه می‌دهند تا افرادی که دارای مهارت‌ها و تجربه‌های کاری مورد‌نیازشان هستند را انتخاب کرده و آن‌‌ها را برای درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا معرفی کنند، البته متقاضیانی که در این برنامه شرکت می‌کنند باید قبول کنند که برای مدتی معین فقط در همان استانی که توسط آن پذیرفته شده‌اند، کار و زندگی کنند.

چند روش مختلف برای انتخاب شدن در این برنامه‌ها وجود دارد. یکی از راه ها این است که مستقیماً با استان موردنظر تماس بگیرید و برای زندگی در آن استان ابراز تمایل کنید. یک راه دیگر برای انتخاب شدن در یک برنامه انتخاب استانی این است که یک پروفایل برای خود ایجاد کرده و مشخصات خود (شامل مهارت‌های زبانی، تجربه کاری، تحصیلات و غیره) را در آن وارد کنید.

هر یک از برنامه‌های PNP در هر یک از استان‌ها و زیرمجموعه‌هایشان، دارای شرایط خاص خود هستند. شما برای مهاجرت از طریق PNP، باید به طور کامل با شرایط مختلف هر یک از استان‌ها یا حداقل استان موردنظر خود آشنا باشید.

نکات اخذ اقامت کانادا

4. هر چه زودتر اقدام کنید

هرچه زودتر برای اخذ اقامت کانادا درخواست کنید، زمان بیشتری برای رفع اشتباهات احتمالی خود خواهید داشت. اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ددلاین‌های سخت‌گیرانه‌ی را برای تکمیل مدارک و ارائه آن‌ها تعیین می‌کند و ممکن است که شما به خاطر عجله در ارائه‌ی مدارکتان، دچار اشتباهاتی شوید. البته این کاملاً عادی است و همه‌ی افراد وقتی تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند، مرتکب اشتباه می‌شوند.

شاید هیچکس این نکته را به شما نگفته باشد، اما اگر می‌خواهید از روش اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید، بهتر است هرچه زودتر درخواست دهید، زیرا سیستم اکسپرس اینتری به گونه‌ای طراحی شده که در برخی از مواقع خاص، افرادی که زودتر در سیستم ثبت‌نام کرده‌اند را در اولویت قرار می‌دهد.

در برخی از قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری، سیستم اکسپرس اینتری برای اعطای دعوت‌‌نامه‌ی ITA به متقاضیان، از قانون تای بریک استفاده می‌کند. بدین صورت که وقتی تعداد مشخصی دعوت‌نامه صادر شده است و هنوز هم تعداد زیادی از افراد دارای حداقل امتیاز CRS (سیستم رتبه بندی جامع) هستند، سیستم اکسپرس اینتری افرادی را از این میان انتخاب می‌کند که زودتر از بقیه وارد استخر اکسپرس اینتری شده‌اند (در سیستم آن ثبت‌نام کرده‌اند). بدین ترتیب شما هر چه زودتر در این سیستم ثبت‌نام کنید، بیشتر احتمال دارد که از میان سایر متقاضیان هم‌رده‌ی خود انتخاب شده و یک دعوتنامه‌ی اپلای دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا