تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای انتخاب و خرید چمدان برای مسافرت

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از هر سفری باید مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب یک چمدان خوب و باکیفیت است. چرا که به همراه داشتن چمدان نامناسب می‌تواند بر خلاف تصور کیفیت سفر شما را در جهت منفی تخت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال فرض کنید در نیمه راه چمدان شما خراب شده و جابجایی وسیله‌ها را برای شما دشوار کند. در چنین شرایطی علاوه بر دردسرهای مرتبط با این موضوع باید به دنبال خرید یک چمدان دیگر بروید هم زمان و هم بودجه سفر شما را کاهش خواهد داد. از همین رو ما در این نوشته خود را موظف دانستیم تا به چند نکته کلیدی در انتخاب و خرید چمدان مناسب برای سفر بپردازیم.

خرید چمدان

توجه به کیفیت بدنه در خرید چمدان

اولین و مهم‌ترین موضوع در انتخاب چمدان توجه به استحکام و کیفیت بدنه آن است. متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عجله‌ای که در آمادگی برای سفر دارند، به سراغ گزینه‌های بی‌کیفیت می‌رود. توجه داشته باشید که این آخرین سفر شما نبوده و برای سال‌ها قرار است در هر سفری از این چمدان استفاده کنید. پس اگر دوست ندارید چمدانی که انتخاب کرده‌اید در نیمه راه شما را تنها بگذارد و مجبور به خرید دوباره و چندبار آن در طولانی مدت شوید بهتر است از همان ابتدا به سراغ گزینه‌ خوب بروید. گاهی اوقات گردشگران تصور می‌کنند که با تهیه چمدان ارزان می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. در حالی که چنین نبوده و شما با این کار در طولانی مدت مجبور به پرداخت هزینه بیشتری در این خصوص خواهید بود. به خصوص اگر قصد سفر به مقاصد خارجی مثل تور استانبول و غیره را داشته باشید این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.
به عنوان یک نکته مهم شایان ذکر است که اگر به جنس بدنه چمدان‌ها حین خرید توجه کرده باشید، متوجه شده‌اید که در بازار چمدان‌های مسافرتی در دو دسته بدنه نرم و بدنه سفت قرار دارند. چمدان‌های سفت معمولا از جنس پلاستیک‌های پلی کربنات و یا آلومینیوم بوده و در مقایسه با چمدان‌های نرم که از جنس پارچه هستند، سنگین‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند. از همین رو خرید ساک‌های نرم و ضد آب می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

خرید چمدان چرخ‌دار برای سفر

از دیگر موارد فوق‌العاده مهمی که در حین خرید ساک یا چمدان برای سفر باید مورد توجه قرار بگیرد، حمل آسان آن است. مطمئنا شما اصلی‌ترین وسایل سفر را درون چمدان قرار داده و از همین رو وزن آن تقریبا بالا خواهد بود. برای اینکه بتوانید در طول مسیر به آسانی چمدان خود را جابجا کرده و با خود حمل کنید نیاز به چمدان‌های چرخ‌دار خواهید داشت. در نتیجه بدون نیاز به بلند کردن می‌توانید آن را جابجا کنید. نکته مهم دیگر اینکه برخی از چمدان‌های دارای دو چرخ و برخی دارای چهار چرخ هستند که ما خرید چمدان چهار چرخ را پیشنهاد می‌دهیم. چرا که می‌توانید به راحتی آن را در تمامی جهات حرکت دهید.

خرید چمدان

انتخاب چمدان‌های سبک

فرض کنید قصد سفر به کشور ترکیه را با تور استانبول دارید. چنانچه خطوط هوایی را برای این سفر انتخاب کرده باشید، قطعا با محدودیت بار از لحاظ وزنی روبرو خواهید شد. برای اینکه تا بتوانید وسیله‌های بیشتری را بدون توجه به وزن آن‌ها درون چمدان قرار دهید در وحله اول نیاز به انتخاب یک چمدان سبک دارید. برای این منظور استاندارد مشخصی در نظر گرفته می‌شود؛ به این صورت که یک چمدان چرخ‌دار ایده‌آل باید حداکثر ۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشد. در غیر این صورت وزن اصلی بار مربوط به چمدان بوده و شما در انتخاب لباس‌های سفر با محددیت بیشتری روبرو خواهید بود و یا باید خود را آماده پرداخت هزینه بیشتر بابت اضافه بار کنید.

خرید چمدان با سایز مناسب

چمدان بزرگ بخریم یا چمدان کوچک؟ این از دیگر سوالاتی است که اغلب مسافرین قبل از سفر با آن روبرو می‌شوند. هر چند چمدان‌های بزرگ ظرفیت بیشتری دارند اما توصیه می‌کنیم در حین خرید سراغ گزینه‌های خیلی بزرگ نروید. چرا که چمدان بزرگ به معنای قرار دادن وسیله‌های بیشتر درون آن و در نتیجه سنگین شدن آن است. از آنجایی که حمل و جابجایی چمدان بزرگ کار دشوارتری است توصیه ما خرید ساک‌هایی با سایز متوسط است. حتی اگر احساس می‌کنید وسیله‌های بیشتری برای به همراه داشتن در سفر نیاز دارید، می‌توانید بخشی از آن‌ها را دورن کیف دستی جادار و یا کوله پشتی قرار دهید. همچنین در صورتی که قصد سفر خانوادگی را دارید می‌توانید به جای یک چمدان بزرگ از دو چمدان با سایز متوسط استفاده کنید. از آنجایی که جابجایی چمدان‌های چرخ‌دار آسان هستند برای حمل آن‌ها می‌توانید حتی از کودکان خود نیز کمک بگیرید.

خرید چمدان

خرید چمدان‌ های جادار با جیب‌های بیرونی

مورد بعدی که می‌تواند در انتخاب یک چمدان ایده‌آل و مناسب به شما کمک کند، رفتن سراغ چمدان های جادار با چندین جیب داخلی و خارجی است. بنابراین می‌توانید وسیله‌های خود را به صورت مرتب‌تری درون آن جاسازی کرده و از طرفی مطمئنا فضای بیشتری برای این منظور خواهید داشت. بهتر است بدانید که حتی برخی از چمدان‌ها دارای بخش‌های جداگانه برای قرار دادن لباس‌های تمیز و کثیف هستند و شما با انتخاب آن‌ها می‌توانید در طول سفر لباس‌های خود را از هم تفکیک کنید. علاوه بر آن اگر چمدانی دارای جیب بیرونی باشد فرصت قرار دادن وسیله‌های دم دستی را در فرودگاه و حین سفر درون آن‌ها خواهید داشت.

توجه به دسته چمدان‌ در حین خرید

جابجایی چمدان‌ها به کمک دسته آن‌ها انجام می‌شود. بنابراین هیچ مسافری دوست ندارد در وسط سفر شاهد کنده شدن دسته چمدان خود باشد. بنابراین یکی از موارد مهمی که باید در حین خرید مورد توجه قرار دهید، استحکام و کیفیت دسته چمدان است. علاوه بر آن برخی از چمدان‌ها دارای دسته‌هایی در سمت کناری هستند که در برخی موارد می‌تواند به تسهیل حمل و جابجایی آن کمک کند. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب خود به این موضوع نیز توجه داشته و سراغ گزینه‌هایی بروید که حداقل دو دسته محکم برای حمل چمدان داشته باشند.

خرید چمدان

با آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان فقط به فکر چمدان خود باشید

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان با چندین سال سابقه درخشان در حوزه گردشگری سعی دارد بهترین پکیج‌های تورهای داخلی و خارجی را در اختیار علاقه‌مندان به سفر قرار دهد. این شرکت به کمک تجربه و کادر حرفه‌ای خود سفر تا صد برنامه‌های سفر را از تور استانبول، دبی و تایلند گرفته تا دیگر مقاصد گردشگری بر عهده داشته و تنها کاری که گردشگران بعد از رزر تور مورد نظر خود باید انجام دهند، بستن چمدان است. امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده و بتوانید با خرید چمدان مناسب و همچنین همراه شدن با تورهای مسافرتی مقتدر سیر سفری راحت و ایده‌آل را برای خود و خانواده رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورها و برنامه‌های سفر می‌توانید از طریق شماره‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱ با کارشناسان مربوطه در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا