تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

ویزای خانوادگی امریکا چقدر طول میکشد

چکیده : یکی از روش‌های اخذ ویزا و مهاجرت به کشور آمریکا را می‌توان ویزای خانوادگی دانست که به نسبت بسیاری از ویزاهای دیگر، شرایط نسبتا راحت‌تری دارد. افراد مختلف از سرتاسر جهان قادرند به کمک این ویزا و به‌واسطه یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود، به کشور آمریکا مهاجرت کنند و شهروندی و اقامت آن را به‌دست آورند.

یکی از روش‌های اخذ ویزا و مهاجرت به کشور آمریکا را می‌توان ویزای خانوادگی دانست که به نسبت بسیاری از ویزاهای دیگر، شرایط نسبتا راحت‌تری دارد. افراد مختلف از سرتاسر جهان قادرند به کمک این ویزا و به‌واسطه یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود، به کشور آمریکا مهاجرت کنند و شهروندی و اقامت آن را به‌دست آورند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ویزای خانوادگی آمریکا بپردازیم و ضمن بررسی انواع مختلف آن، مدت زمان لازم برای اخذ آن را نیز ذکر کنیم.

ویزای خانوادگی امریکا چقدر طول میکشد

ویزای خانوادگی آمریکا چیست و چه کاربردی دارد؟

ویزای خانوادگی درواقع ویزایی است که فرد متقاضی مهاجرت، به‌واسطه حضور یکی از افراد خانواده یا اقوام و خویشاوندان در کشور مقصد، به آن‌جا مهاجرت می‌کند. ویزای خانوادگی کشور آمریکا را می‌توان یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی دانست که توسط اداره مهاجرت این کشور ارائه شده تا شهروندان مقیم آمریکا بتوانند برای مهاجرت اقوام درجه یک خود به این کشور، اقدامات لازم را انجام دهند.

در همین حین، گفتنی است که برای کسب مجوز اقامت دائم در آمریکا، می‌بایست ویزای مهاجرتی این کشور را اخذ کرده باشید. همچنین شرط اصلی جهت مشمول شدن این طرح و اخذ ویزای خانوادگی آمریکا این است که فرد مهاجر باید به درخواست یکی از اقوام درجه یک خود که که مقیم این کشور است، اقدامات لازم را انجام دهد و برای فرد مهاجر، درخواست ویزای خانوادگی را ثبت کند.

شرط اصلی برای اخذ ویزای خانوادگی کشور آمریکا چیست؟

برای اخذ ویزای خانوادگی، شخص درخواست‌دهنده باید شهروند آمریکا بوده و شخصا درخواست ویزای خانوادگی این کشور را برای شما ثبت کند. وی همچنین باید اسپانسر یا حامی مالی شما شود که طی مدت اقامت در این کشور، از شما حمایت مالی می‌کند. اگر درخواست‌دهنده، تمکن مالی مورد تایید را نداشته باشد، اخذ ویزای خانوادگی دچار مشکل خواهد شد.

شرط اصلی برای اخذ ویزای خانوادگی کشور آمریکا چیست؟

اخذ ویزای خانوادگی آمریکا چه مدت به طول می‌انجامد؟!

یکی از مسائل مهم پیرامون اخذ ویزای آمریکا از نوع خانوادگی، مدت زمان صدور و دریافت آن است. لازم به ذکر است که صدور ویزا برای انواع پرونده‌ها که حالات مختلفی را شامل می‌شوند، ممکن است تحت شرایط مختلفی، مدت زمان کم یا زیادی به طول بیانجامد.

به‌همین دلیل نیز نمی‌توان یک پیش‌بینی دقیق و صحیح برای مدت زمان مورد نیاز در دریافت ویزای خانوادگی داشت. بااین‌حال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که عدم رعایت دقیق قوانین و دستورالعمل‌های ذکر شده توسط اداره مهاجرت این کشور، می‌تواند فرآیند اخذ و دریافت ویزای خانوادگی آمریکا را با مشکل روبه‌رو کند.

همین موضوع می‌تواند روال آن را به نسبت حالت عادی طولانی‌تر کند. گاهی اوقات مشکل از اسپانسر است که شرایط ذکر شده را نداشته و همین موضوع می‌تواند زمان دریافت ویزا را طولانی‌تر کند. در ادامه، جدول زیر زمان تقریبی برای دریافت هرکدام از ویزاهای خانوادگی را نشان می‌دهد.

نوع ویزا

فرد متقاضی

مدت زمان تقریبی برای انتظار

IR

همسر، فرزندان مجرد زیر 21 سال و والدین آن

از ۵ تا ۱۲ ماه

F1

فرزندان مجرد بالای 21 سال شهروند آمریکا

معمولا ۷ سال

F2A

همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال فرد آمریکا

معمولا ۶ ماه

F2B

فرزندان مجرد بالای 21 سال فرد مقیم امریکا

معمولا ۵ تا ۶ سال

F3

فرزندان متاهل شهروندان امریکایی

۱۲ تا ۱۳ سال

F4

برادر و خواهر شهروند امریکایی

۱۳ تا ۱۴ سال

انواع ویزای خانوادگی آمریکا را بشناسید

ویزای خانوادگی کشور آمریکا دارای انواع مختلف و گوناگونی متناسب با نوع خویشاوندی متقاضی است و شرایط و قوانین هرکدام به نسبت دیگری نیز فرق دارد. در ادامه به انواع این ویزاها می‌پردازیم.

ویزای خانوادگی برای بستگان درجه یک و نامحدود (IR)

ویزای فوق مخصوص مهاجرانی است که با یک شهروند امریکایی در این کشور، رابطه خویشاوندی نزدیکی دارند؛ مثل همسر، فرزند یا والدین. جهت صدور سالانه این نوع از ویزای خانوادگی، محدودیت خاص و مشخصی اعلام نشده و هر شخص مهاجر که شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند با این ویزا طی مدت کوتاهی به آمریکا مهاجرت کند. گفتنی است که ویزای خانوادگی آمریکا برای بستگان درجه یک و نامحدود، پنج دسته مختلف است.

  • ویزای خانوادگی IR-1: این ویزا مختص به همسر یک شهروند آمریکایی است. اگر از مدت زمان ازدواج آن دو نفر، بیش از دو سال گذشته باشد، ویزای IR-1 برای آن‌ها ارائه می‌شود و اگر مدت زمان مذکور از دو سال کمتر باشد، ویزای CR صادر خواهد شد.

  • ویزای خانوادگی از نوع IR-2: این ویزا مختص به فرزندان مجرد یک شهروند آمریکایی است که زیر ۲۱ سال سن دارند.

  • ویزای خانوادگی از نوع IR-3: این ویزا مربوط به کودک یا شخص یتیمی است که توسط شهروندی آمریکایی و خارج از خاک این کشور، به سرپرستی گرفته شود.

  • ویزای خانوادگی از نوع IR-4: این ویزای خانوادگی آمریکا، برای آن دسته یتیمانی است که یک شهروند آمریکایی آن‌ها را در داخل خاک آمریکا به سرپرستی گرفته باشد.

  • ویزای خانوادگی از نوع IR-5: این ویزا برای والدین یک شهروند آمریکایی است که می‌بایست حداقل سن آن‌ها 21 سال باشد.

ویزای خانوادگی اولویت‌دار و محدود (F)

این ویزای خانوادگی مربوط به آن دسته از مهاجرینی است که یک رابطه خاص مانند فامیل دور، دوست قدیمی، آشنا یا همسایه با یک شهروند آمریکایی داشته و این رابطه هم دارای یک محدوده مشخصی با فرد ساکن آمریکاست. لازم به ذکر است که این نوع ویزای خانوادگی آمریکا، براساس میزان اولویت به چهار دسته مختلف تقسیم شده است.

  • ویزای خانوادگی از نوع F1: این ویزا برای فرزندان مجرد یک شهروند آمریکایی در نظر گرفته شده است.

  • ویزای خانوادگی از نوع F2: این ویزا خود به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل ویزای خانوادگی F2A، برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال یک فرد آمریکایی است. ویزای خانوادگی F2B، برای فرزندان مجرد بالای 21 سال یک فرد آمریکایی است.

  • ویزای خانوادگی از نوع F3: این ویزا برای فرزندان متاهل یک شهروند آمریکایی در نظر گرفته شده است.

  • ویزای خانوادگی از نوع F4: این ویزا برای برادران یا خواهران یک فرد مقیم آمریکا ارائه شده که باید سن شهروند آمریکایی حداقل 21 سال یا بالاتر باشد.

ویزای خانوادگی اولویت‌دار و محدود (F)

سخن نهایی

در این مطلب نگاهی بر ویزای خانوادگی آمریکا، انواع آن و بررسی مدت زمان مورد نیاز برای اخذ آن داشتیم. اگر شما می‌خواهید از طریق ویزای خانوادگی مهاجرت کنید، پیشنهاد می‌شود که فرآیند مهاجرت خود را به کمک مجموعه کارت سبز پیش ببرید. این مجموعه با بیش از ۱۳ سال فعالیت در زمینه مهاجرت، می‌تواند به شما در پیشبرد اصولی مراحل مهاجرت کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا