تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

ارز دیجیتال stellar چیست؟ معرفی ارز دیجیتال استلار

با کمی نگاه به دنیای امروزی در خواهید یافت که تحولات با سرعتی باورنکردنی درحال رخ دادن‌اند. بررسی هر حیطه و حوزه فنی و علمی به شما ثابت خواهد کرد که تفاوت‌های میان حال و گذشته انکار کردنی نیست. تکنولوژی توانسته شمایلی جدید برای دنیای این روزها بسازد و بسیاری از افعال و کارها دیگر به شیوه قدیمی انجام نمی‌شود؛ برای مثال روند نگهداری ارز را تصور کنید سال‌ها پیش چیزی جز سکه ها وجود نداشتند بعد از مدتی اسکناس‌ها به میان آمدند اما آن‌ها نیز کمی بعدتر جای خود را به کارت‌های بانکی دادند.

امروز به نظر می رسد شکلی جدید از ارزها درحال گسترش هستند. ارزهای دیجیتال امروزه جایگزینی برای ارزهای فیات در نظر گرفته می شود انواع مختلفی از این رمز ارزها وجود دارند که هر یک با کارایی منحصر به فرد خود نقشی مهم در این دنیای بی انتها دارد. در این مقاله قصد داریم به یکی از آن‌ها یعنی ارز دیجیتال استلار و یا همان رمز ارز XLR بپردازیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ارز دیجیتال استلار

آشنایی با ارز دیجیتال استلار

اگر به دنیای کریپتوکارنسی‌ها علاقمندید، رمز ارز استلار یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که باید اطلاعاتی هرچند مختصر درباره آن داشته باشید. بیایید صحبت را به سال ۲۰۱۴ ببریم. درست زمانی که «جد مک کالب» بر سر اختلافی میان خود و توسعه دهندگان ارز ریپل، تصمیم به جدا شدن و اقدام برای ثبت رمز ارز اختصاصی خود گرفت. در واقع استلار بر پایه رمز ارز ریپل و توسط سازنده همان رمز ارز تولید شده است. به همین خاطر ممکن است شباهت‌های زیادی میان این دو ارز دیجیتال بیابید؛ البته این شباهت‌ها در ابتدای راه یعنی سال ۲۰۱۴ به دلیل حضور مک‌کالب در تیم توسعه هر دو رمز ارز استلار و ریپل بسیار مشهود بود؛ اما از سال ۲۰۱۵ الگوریتم استلار تغییر کرده و از شباهت میان آن دو کاسته شد.

حال بیایید اهداف ریپل و استلار را بررسی کنیم. گفته می‌شود هدف ارز دیجیتال ریپل برقراری تبادلات مالی بین موسسات و بانک‌ها بوده است؛ اما استلار قصد دارد خدمات مالی مقرون به صرفه را به افراد در سرتاسر دنیا برای معاملات مالی خرد ارائه کند. در همین راستا می توان به مزیت استلار یعنی انجام تراکنش ها ظرف ۳ تا ۵ ثانیه اشاره کرد.

مزایای و معایب ارز استلار کدام‌اند؟

مزایای متعددی برای ارز دیجیتال استلار بیان می‌شوند که همگی از علل محبوبیت این رمزارز هستند. انتظار می‌رود که مک‌کالب پس از جدایی از ریپل، حرف‌هایی برای گفتن در رمزارز استلار داشته باشد. در ادامه چند مورد از مزایای ارز دیجیتال استلار را بیان کرده‌ایم:

  • استلار می‌تواند تراکنش‌ها را با سرعتی بالا و قابل قبول انجام دهد. این بخش از مزایای استلار در واقع در جهت تحقق اهداف آن است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، استلار به دنبال فراهم کردن بستری برای انجام معاملات بین فردی با سرعتی بالا است. گفته می‌شود معاملات در استلار نهایتاً ظرف مدت ۶ ثانیه تأیید می‌شوند.
  • در رمزارز XLM از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. انواع قراردادهای هوشمند، امضاهای چندگانه و… استلار را به یک ارز حرفه‌ای با قابلیت‌های بالا تبدیل کرده‌اند.
  • از دیگر مزایای رمزازر XLM و ارز دیجیتال استلار می‌توان به کارمزد پایین آن اشاره داشت. این ویژگی یکی از سیاست‌های تیم استلار بود که توانست منجر به افزایش کاربران این ارز دیجیتال شود.

علاوه بر مزایای گفته شده، بهتر است به برخی از معایب این ارز نیز اشاره کنیم تا با دید باز اقدام به خریداری آن کنید.

  • با وجود آن که اغلب کاربران غیرمتمرکز بودن صرافی ها دارند، اما برخی نهادها مانند بانک ها ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری خود را بر سیستم های متمرکز انجام دهند. بنابر این استلار ممکن است انتخاب چنین مواردی نباشد.

  • یکی از معایب دیگر استلار محدودیتی است که برای آغاز و انجام تراکنش‌ها لحاظ می‌کند. برای آن که بتوانید معامله و انجام تراکنش را آغاز کنید، به حداقل ۲۰ رمز ارز XLR نیاز دارید. با وجود این که قیمت این رمزارز به ریال چندان زیاد نیست، اما همان هم به دلیل ایجاد محدودیت نامطلوب به نظر می‌رسد.
  • ارز دیجیتال استلار رقبای قدرتمند متعددی دارد به همین خاطر اثبات آن در میان چنین رقبای قدرتمندی کمی سخت به نظر می‌رسد.
  • لومن یا رمزارز XLR به عنوان توکن اختصاصی استلار قابل استخراج نمی‌باشد. بنابراین برای استخراج رمزارز استلار باید آن را در صرافی‌های ایرانی به ارزهای دیگر تبدیل کرده و سپس آن‌ها را استخراج کنید.

مزایای و معایب ارز استلار کدام‌اند؟

آیا استلار ارزی آینده‌دار است؟

رمز ارز استلار همچون سایر ارزهای دیجیتال در طول زمان دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده و فراز و فرود زیادی در قیمت آن دیده می‌شود. این نوسانات ارائه تحلیل ها را برای آینده ارز دیجیتال استلار دشوار می‌کند. با این حال انتظار می‌رود رمزارز XLR در سال های آینده روند صعودی داشته باشد. گرچه در بسیاری از موارد این رمز ارز خلاف انتظارات ظاهر شده، اما به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۳۰ به این روند صعودی ادامه دهد. امیدواریم استلار این بار بتواند از رکود خود فاصله گرفته و برای دارندگان، سودآور باشد.

آیا استلار ارزی آینده‌دار است؟

آشنایی تخصصی با ارز استلار و خرید آن

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، عدم تعهد سایت‌ها برای سرمایه‌گذاری شما در یک ارز دیجیتال است. باید بدانید که هیچ سایتی مسئولیتی در قبال ضرر و زیان احتمالی شما در سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال نخواهد داشت؛ همانطور که تمام سود شما متعلق به شخص خودتان بوده و سایت‌ها حقی در قبال آن ندارند. بنابراین باید بتوانید اطلاعات خود را از منابع موثق جمع‌آوری کنید تا از صحت آن‌ها مطمئن باشید. برای این منظور ما وب سایت کوینکس فارسی را به شما معرفی می‌کنیم. صرافی بین‌المللی کوینکس امکان خرید و فروش انواع رمز ارزها از جمله استلار را برایتان فراهم می‌کند. حال برای آشنایی با نحوه ثبت نام در صرافی کوینکس نیاز به اطلاعات جامعی دارید که باید از منابع مختلف جمع‌آوری کنید؛ اما این سایت می‌نواند تمام اطلاعات مورد نیاز را یک‌جا در اختیارتان قرار دهد.

کلام آخر

در این مقاله ضمن آشنایی با رمز ارز استلار و رمزارز XLR با سایتی برای آشنایی تخصصی با استلار نیز آشنا شدید. با مراجعه به این سایت می‌توانید اطلاعات خود را درباره ارزهای دیجیتال افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا