تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

رانندگی در دبی: هرآنچه به عنوان توریست درمورد رانندگی در دبی باید بدانید

دبی یک شهر وسیع و گسترده است. در این شهر سیستم مترو جاذبه های گردشگری را به خوبی به هم متصل می کند، ولی مطمئناً همه جاذبه های گردشگری دبی را در بر نمی گیرد.

تاکسی‌ها و خدمات حمل و نقل دبی، البته می‌توانند به مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است کمک کنند، اما اگر راحتی و قیمت آن نسبت به تاکسی برایتان اهمیت دارد، بهترین راه برای رفت و آمد در این شهر، اجاره ماشین در دبی است.

رانندگی در دبی

رانندگی در دبی:

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در مورد رانندگی در دبی بدانید قبل از اینکه به فکر اجاره ماشین در دبی باشید:

  • شبکه های جاده ای بسیار گسترده هستند. بزرگراه ها اغلب دارای 8 خط هستند. اتوبوس و کامیون‌های مختلفی در اتوبان هستند و شما باید یک راننده مطمئن باشید.
  • وسایل نقلیه در دبی در سمت راست جاده (مانند ایالات متحده و بسیاری از اروپا) با فرمان در سمت چپ حرکت می کنند.
  • سرعت ها بر حسب کیلومتر در ساعت مشخص می شوند.
  • علائم جاده ای در دبی به دو زبان عربی و انگلیسی هستند و قابل درک هستند، اما داشتن یک برنامه رانندگی مانند Google Maps یا Waze برای کمک به ناوبری و قرار گرفتن در خطوط صحیح بسیار توصیه می شود!
  • علاقه ای به رانندگی سریع ندارید؟ از خطوط سبقت خارج شوید! از رانندگی در یک آزادراه چند لاین در یک خودروی سدان یا SUV استاندارد، از رانندگی در لاین(های) منتهی الیه سمت راست خودداری کنید، زیرا این خطوط برای کامیون ها یا وسایل نقلیه آهسته حرکتی که محدودیت سرعت کمتری دارند، تعیین شده است، خط(های) انتهایی سمت چپ سریع. سعی کنید یک خط درست در وسط انتخاب کنید تا به ماشین‌های سریع‌تر اجازه سبقت را بدهید، اما از جاخالی دادن وسایل نقلیه عظیم و ادغام ترافیک اجتناب کنید.
  • محدودیت سرعت همانند شهر تهران است و از این بابت مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

رانندگی در دبی: شرایط اتوبوان‌ها

به طور کلی، جاده‌های دبی در شرایط عالی هستند، اما این بدان معنا نیست که اوضاع همیشه آنطور که باید روان است. بالاخره یک شهر بزرگ است! چند نکته قابل توجه است در خصوص رانندگی در دبی وجود دارد:

  • در ساعات شلوغی صبح و عصر در دبی، اتوبان‌ها بیشتر شبیه یک پارکینگ هستند. اگر نشستن در ترافیک 6 لاین ایده تفریح ​​شما نیست، سعی کنید بعد از ساعت 10 صبح به راه بیفتید، به هر حال بیشتر جاذبه های اصلی تا این زمان باز نمی شوند. ساعات اوج مصرف بعدازظهر کمی متفاوت است، از مدارسی که در حدود ساعت 14:00 تا حداقل 7:00 بعد از ظهر تمام می شوند، می تواند بسیار شلوغ باشد.
  • باران – اگرچه در دبی نادر است – می تواند باعث خرابی شود. سطوح جاده مانند یک لغزۀ روغنی لغزنده می‌شود، و صادقانه بگویم، اکثر رانندگان اینجا آموزش رانندگی در این شرایط را ندیده‌اند. اکثر رگبارهای باران نسبتاً سریع می گذرند، با این حال، اگر طوفان بزرگ تری است که می تواند گاهی اوقات رخ دهد، توصیه می کنیم از جاده ها دوری کنید. سیل ناگهانی بی سابقه نیست، اما بیشتر رانندگی نامنظم دیگران است که ممکن است نگران آن باشید.
  • مه یکی دیگر از چالش های فصلی است. این می تواند در هر زمانی از سال رخ دهد، اما بیشتر در طول شب و صبح زود در ماه های زمستان رخ می دهد. سرعت خود را کم کنید، از نور بالا استفاده نکنید و برای کمک به رانندگان خود سرعت ثابتی داشته باشید. و لطفا، از آن دسته رانندگانی نباشید که به سادگی چراغ خطر خود را روشن می کنند!

قوانین اجاره خودرو

گرفتن خودروهای کرایه ای در دبی هم از فرودگاه و هم از بسیاری از نقاط شهر آسان است. این یک بازار اجاره اتومبیل بسیار رقابتی است زیرا بسیاری از ساکنان دبی اتومبیل های خود را به صورت ماهیانه طولانی مدت اجاره می کنند. در اینجا چند نکته برای اجاره ماشین خود به عنوان توریست در دبی آورده شده است.

  • همچنین برای کرایه ماشین در دبی به پاسپورت و ویزای توریستی خود نیاز خواهید داشت.
  • برای کرایه خودرو به گواهینامه نیاز دارید. اگر اهل زیر هستید، نیازی به مجوز بین المللی راننده نیست:

استرالیا، اتریش، بحرین، برزیل، کانادا، چین، کرواسی، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، بریتانیا، یونان، هنگ کنگ، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کویت، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مالزی، هلند ، نیوزلند، نروژ، عمان، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، عربستان سعودی، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه و ایالات متحده آمریکا. با ترجمه انگلیسی – کره جنوبی، اسلواکی، ژاپن و کبک.

  • برای این کشورها، فقط یک کپی از گواهینامه رانندگی خود را که حداقل 12 ماه در اختیار داشته اید، ارائه دهید. اگر گواهینامه رانندگی شما از هر کشور دیگری باشد، به مجوز بین المللی رانندگی نیاز دارید. بنابراین به عنوان یک ایرانی نیاز به گواهینامه بین المللی دارید.
  • حتی اگر سن رانندگی محلی 18 سال باشد، برای شرکت‌های خودروی کرایه‌ای می‌بینید که باید حداقل 21 سال سن داشته باشید، و در برخی موارد، آنها فقط برای افراد بالای 25 سال استخدام می‌کنند.
  • تقریباً همه خودروها دارای گیربکس اتوماتیک هستند اما هنگام رزرو این مورد را بررسی کنید.
  • شما واقعاً آنچه را که برای کلاس/اندازه وسیله نقلیه می پردازید دریافت می کنید. اگر تنها یک زوج یا مجرد هستید، ممکن است با یک نیسان سانی کوچک راضی باشید، اما وقتی شرایط ترافیکی را می بینید، ممکن است در یک وسیله نقلیه بزرگتر کمی احساس امنیت کنید! خودروهای SUV و 4WD در دبی و امارات متحده عربی بسیار معمول هستند، اگرچه واقعاً کار با آنها به صرفه نیست.

حوادث ترافیکی در دبی

تمامی شرکت های کرایه خودرو بیمه دارند. یک شماره تماس اضطراری توسط شرکت کرایه خودرو که باید در صورت بروز حادثه با آن تماس بگیرید، به شما داده می شود. به یاد داشته باشید، این بیمه پایه ممکن است فقط هزینه های شخص ثالث را پوشش دهد. در صورت کرایه اتومبیل در دبی، همیشه بررسی کنید که آیا بیمه مسافرتی شما را برای مواردی مانند تصادفات اتومبیل، آسیب های شخصی یا آسیب به اموال شخصی پوشش می دهد یا خیر.

سوالات متداول رانندگی در دبی

آیا به مجوز بین المللی رانندگان در دبی نیاز دارم؟

بستگی به این دارد که از کدام کشور گواهینامه رانندگی دارید. اگر شما از یکی از کشورهای مجاز هستید (ما این موارد را در بالا لیست می کنیم) مجوز خارجی شما برای اجاره ماشین در دبی کافی خواهد بود.

آیا رانندگی در دبی سخت است؟

ما مطمئناً رانندگی در دبی را به عنوان یک توریست توصیه نمی کنیم، مگر اینکه راننده ای مطمئن باشید. ترافیک سریع است و بزرگراه ها می توانند بزرگ و پیچیده با چندین کاربر از اتومبیل های سریع گرفته تا کامیون های بزرگ باشند.

شما باید همیشه حواستان به شرایط ترافیکی اطرافتان باشد و با خیال راحت و مودبانه رانندگی کنید، حتی اگر این موضوع همیشه توسط کاربران جاده به درستی نمایش داده نشود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا