تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاجهانگردیمولداوی

جاهای دیدنی مولداوی

آیا تاکنون نام مولداوی، کشوری در اروپای شرقی به گوشتان خورده است؟ شما تا چه اندازه علاقه‌مند به گردشگری و دیدن جاذبه‌های تاریخی دیگر کشورها هستید؟اگر به دنبال یک مکان بسیار عالی برای سفر در تعطیلات خود هستید، به جرئت می‌‌توان گفت که مولداوی گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. چرا که در این کشور شما جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیبا، معماری‌های مدرن، روستاهای سرسبز و قدیمی و زندگی شاد شبانه مردم را خواهید دید. علاوه بر این در کشور مولداوی برای افرادی که به دنبال هیجان و سفر به دل تاریخ هستند، یک مکان بسیار عجیب به نام موزه قربانیان نیز وجود دارد. این موزه که در زمان‌های گذشته یک زندان قدیمی بوده است، رازهای بسیاری را نهفته در دل خود دارد که هر فرد با بازدید از آن برای لحظاتی خود را در تاریخ گم می‌کند.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید تا جاهای دیدنی مولداوی بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی مولداوی

کشور مولداوی اگرچه در گذشته کشوری ناشناخته و محصور در خشکی و در اروپای شرقی بود، اما امروزه به لطف صنعت گردشگری و فضای مجازی و رسانه‌ای به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری تبدیل شده است. پایتخت این کشور شهر کیشیناو بوده و کشور رومانی از غرب و کشور اوکراین نیز از شرق با آن همسایه هستند. در اینجا می‌خواهیم اطلاعاتی را درباره جاهای دیدنی مولداوی به طور مختصر در اختیار شما قرار دهیم تا با سفر به این کشور و بازدید از این مکان‌های دیدنی خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی مولداوی

شهر کیشیناو

کیشیناو یکی از بزرگ‌ترین و شیک‌ترین شهرهای مولداوی و پایتخت آن است. از این رو در کیشیناو شما می‌توانید به بهترین کافه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی مولداوی دسترسی داشته باشید. همین امر موجب گشته که کیشیناو در میان دیگر شهرهای مولداوی به عنوان مقصد اول گردشگری برای توریست‌‍‌ها تبدیل شود.

اولد اورهی

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مولداوی مجموعه تاریخی اولد اورهی است که سرگذشتی بسیار عجیب داشته و قدمت آن به دو هزار سال قبل باز می‌گردد. در این مجموعه حمام، خرابه‌ها و تپه‌هایی وجود دارد که بازمانده از قوم مغول و تاتارها هستند. در دو موزه اولد اورهی نیز شما می‌توانید اشیایی یافت شده با قدمت‌های هزار ساله را مشاهده کنید.

اولد اورهی

شهر سوروکا

یکی دیگر از شهرهای مولوداوی که از گذشته تا به امروز دارای موقعیت بسیار مهمی بوده است، شهر سوروکا بوده که در کنار رود دنیستر قرار دارد. در قرن‌های ۱۴ تا ۱۶ میلادی قلعه سوروکا یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی بوده که شاهزادگان برای دفاع از مرزها از آن‌ها استفاده می‌کردند. این قلعه اکنون به یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر سوروکا تبدیل شده و دیدن این بنای قدیمی می‌تواند برای هر فردی بسیار هیجان‌انگیز باشد.

پارک مرکزی استفان

پارک مرکزی استفان پارکی قدیمی در پایتخت مولداوی است که مساحتی حدود ۷ هکتار دارد. قدمت این پارک به سال ۱۸۱۸ باز می‌گردد و جالب است بدانید که پارک استفان به پارک عاشقان نیز شهرت دارد. چرا که از زمان‌های قدیم اغلب ملاقات‌ زوج‌ها و جوانان عاشق در این پارک صورت می‌گرفت. در پارک استفان شما بیش از ۵۰ گونه درخت را مشاهده خواهید کرد که برخی از آن‌ها عمری ۱۳۰ الی ۱۵۰ ساله دارند.

پارک مرکزی استفان

کلیسای جامع مولداوی

در دهه ۱۸۳۰ در شهر کیشیناو پایتخت مولداوی، کلیسای جامع زیبایی با طرح نئوکلاسیک بنا شد. این کلیسا در جنگ جهانی دوم بمب‌گذاری و برج ناقوس آن در سال ۱۹۶۲ به واسطه کمونیست‌ها تخریب شد. بعدها در سال ۱۹۹۷ کلیسای جامع مولداوی بازسازی گردید تا مردم بتوانند از این اثر تاریخی و دیدنی بازدید نمایند.

کلیسای جامع مولداوی

پارک والی

یکی از زیباترین و شلوغ‌ترین پارک‌های کشور مولداوی پارک والی است که مردم می‌توانند در آن به فعالیت‌های گوناگونی چون شنا، پیاده‌روی، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و… بپردازند. وجود چندین سالن تئاتر، رستوران، کافه و برگزاری رویدادهای موسیقی در پارک والی موجب گشته تا گردشگرانی که به مولداوی سفر می‌کنند بازدید از این پارک را در برنامه خود قرار دهند.

بنای یادبود ابدیت

از آنجایی که کشور مولداوی یکی از کشورهایی بود که پنج سال در جنگ جهانی دوم شرکت داشت، بنابراین در شهر کیشیناو بنایی ساخته شد تا یاد و خاطره کشته‌شدگان این کشور زنده بماند. این یادواره قرمز که نشان از رنگ خون سربازان دارد، از پنج ستون تشکیل شده که سر به آسمان کشیده‌اند. در اطراف این بنا نیز قبر چندین نظامی کشته شده مولداوی را مشاهده خواهید کرد.

بنای یادبود ابدیت

پارک Dendraium

آیا تا به حال در پارکی زیبا قدم گذاشته‌اید که درختان سر به فلک کشیده همچون جنگل داشته باشد؟ پارک Dendraium  در پایتخت کشور مولداوی را می‌توان یکی از زیباترین پارک‌های این کشور دانست که وجود گل‌های زیبا و اردک‌های تالاب آن موجب گشته تا منظره‌ای فوق‌العاده زیبا شکل گیرد.

طاق پیروزی

طاق پیروزی یا همان دروازه مقدس بنایی تاریخی در شهر کیشیناو مولداوی است که در سفر به این کشور نباید فرصت دیدن آن را از دست داد. طاق پیروزی از آنجایی که در فاصله بسیار نزدیک از کلیسای جامع Nativity  قرار دارد، بنابراین با رفتن به آنجا می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و از دو بنای تاریخی مولداوی دیدن نمایید. در مورد این بنا باید گفت که طاق پیروزی بدین خاطر که نماد پیروزی روس‌ها بر ترک‌های سرزمین مولداوی است برای مردم مولداوی بسیار اهمیت دارد.

طاق پیروزی

کلیسای Theoder Trion Convent

به جرئت می‌توان گفت که یکی از مکان‌هایی که تاریخ هر شهر و کشوری را بیان می‌کند کلیساهای آن است. کلیسا Theoder Trion Convent یکی دیگر از مهم‌ترین کلیساهای مولداوی بوده که ساختمان آبی رنگ آن با 9 گنبد طلایی و سنگ‌های سفید در شهر کیشیناو خودنمایی می‌کند.

صومعه هانکو

سال ۱۶۷۸ در حاشیه رودخانه آرام به نام کوگلینیک، میخائیل هانکو به درخواست دخترش صومعه هانکو را بنا نمود. جالب است بدانید که پس از چهل سال بسته شدن این صومعه توسط مقامات شوروی، سرانجام در سال ۱۹۹۲ مجددا فعالیت صومعه آغاز و  درب‌ آن برای بازدید عموم گشوده شد.

صومعه هانکو

کلیسا Nativity

از دیگر کلیساهای کشور مولداوی که پس از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم همچنان بخش‌هایی از آن باقی مانده، کلیسای Nativity است که در یکی از خیابان‌های اصلی کیشیناو قرار دارد. پس از جنگ جهانی دوم و در دوره شوروی این کلیسا مورد بازسازی قرار گرفت و نقاشی‌های مختلفی نیز از تاریخ این کشور روی دیوارهای آن کشیده شد تا چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود نماید.

کارخانه شراب کریکووا

کارخانه شراب کریکووا که در 15 کیلومتری شمال کیشیناو قرار دارد به خاطر انبارهای شراب معروفی که دارد به یکی از جاهای دیدنی مولداوی برای بازدید گردشگران و توریست‌ها تبدیل شده است.

کارخانه شراب کریکووا

موزه ملی تاریخ

همواره اگر می‌خواهید در سفر به یک کشور از تاریخ و سرگذشت آن آگاه شوید، بهترین راه بازدید از موزه‌های آن خواهد بود. در مولداوی نیز موزه‌ای به نام موزه ملی تاریخ وجود دارد که در آن حدود ۳۵۰ هزار اثر تاریخی و هنری نگهداری شده و بازدید از آن‌ها تاریخ و فرهنگ ملت مولداوی را برای شما نمایان می‌کند.

صومعه سیوفلیا

یکی دیگر از کلیساهای پر زرق و برق در مولداوی که هر بیننده‌ای را محو در زیبایی خود می‌کند، صومعه سیوفلیا است که سفید رنگ بوده و 9 گند طلایی بالای آن درخششی بسیار زیبا دارند. این صومعه در شهر کیشیناو در سال‌های 1854 تا 1858 به دست برادران آناستازیا و تئودور بنا گردید و به زبان عامیانه آن را Ciuflea می‌نامند.

صومعه سیوفلیا

صومعه نول نیمت

صومعه نول نیمت یکی دیگر از صومعه‌های مولداوی است که به خاطر دهکده‌ای که در آن قرار دارد به نام صومعه Chitcani نیز شناخته می‌شود. در سفر به مولداوی بازدید از صومعه زیبای نول نیمت می‌تواند برای شما اوقاتی خوش را رقم بزند.

ایستگاه قطار کیشیناو

ایستگاه قطار کیشیناو از جمله آثاری است که در کنار دیگر مکان‌های دیدنی و تاریخی مولداوی نباید بازدید از آن را از دست داد. معماری این ایستگاه قطار به حدی جذاب و خیره‌کننده است که آن را در زمره آثار دیدنی مولداوی قرار داده است. جالب است بدانید در مقابل این ایستگاه برای تداعی حس و حال حماسی در مردم تندیس چندین قربانی استالین نیز نصب شده است.

ایستگاه قطار کیشیناو

قلعه میمی

یکی دیگر از مهم ترین جاهای دیدنی مولداوی قلعه یا عمارت خانواده میمی است که پایان قرن 19 در روستای Bulboaca در منطقه Anenii Noi در مولداوی بنا گردید. معماری بی‌نظیر این بنا موجب گشته تا قلعه میمی به یکی از مهم‌ترین آثار ملی مولداوی تبدیل گردد.

صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس

به جرئت می‌توان گفت که در مولداوی شما می‌توانید چند نمونه از باشکوه‌ترین صومعه‌ها را مشاهده کنید. صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس از جمله صومعه‌های شهر مولداوی بوده که وجود آن‌ها در یک منطقه جنگلی و زیبا موجب گشته تا این منطقه به یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مناطق دیدنی مولداوی تبدیل گردد.

 باغ بوتانیکال کیشیناو

به جرئت می‌توان گفت که باغ بوتانیکال کیشیناو یکی از سرسبزترین و بهترین باغ‌های گیاهی دنیا است که در مساحت 75 هکتاری آن می‌توان بیش از 90 گونه گیاهی مختلف را مشاهده کرد. بی شک قدم زدن در میان این گیاهان تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما رقم خواهد زد، تجربه بی‌نظیر راه رفتن در دنیایی از اکسیژن.

 باغ بوتانیکال کیشیناو

سخن پایانی

همان طور که در بالا بیان کردیم کشور مولداوی کشوری در اروپای شرقی است که وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن موجب گشته تا به کشوی توریستی تبدیل شود. صومعه‌های مختلف، کلیساها، موزه‌های ملی و تاریخی، پارک‌هایی با مساحت‌های بسیار به همراه تفریحات گوناگون، قلعه‌ها و دیگر آثار به جا مانده از هزاران سال پیش همگی دست به دست هم داده‌اند تا جاهای دیدنی مولداوی دست کمی از دیگر کشورها نداشته باشد. همواره در سفر به این کشور فراموش نکنید که دوربینی حرفه‌ی به همراه خود داشته باشید تا بتوانید این آثار جذاب و دیدنی را به ثبت رسانده و پس از اتمام سفر، خاطرات خوش را برای خود تداعی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا