تور

اجاره خودرو در دبی
تفلیسجهانگردیگرجستان

پارک متاتسمیندا تفلیس

گرجستان و پایتخت معروف آن تفلیس از جمله مکان‌هایی بوده که در فهرست مقاصد گردشگری ایران در چندین سال اخیر قرار گرفته است. در اینجا می‌خواهیم به یکی از پرطرفدارترین پارک‌های شهر تفلیس سری بزنیم که قدمت آن به صد سال قبل بازمی‌گردد. وقتی پارک متاتسمیندا تفلیس را برای گشت و ‌گذار و تفریح ​​انتخاب می‌کنید، باید به این نکته توجه نمایید که شما موفق شده‌اید با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهید؛ زیرا هم می‌توانید ابتدا برای تفریحی دلچسب و خاطره‌انگیز به شهربازی و بازی‌های گوناگون آن بروید و سپس برای یک ناهار خوش‌عطر و طعم و استراحت به رستوران‌ها و کافه‌های آن رفته و در نهایت در شهر قدم بزنید.برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری تفلیس همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

معارفه در مورد پارک متاتسمیندا

یکی از گونه‌های طبیعی و مفرح معروف تفلیس که بازدید از آن را در سفر به این منطقه به هیچ‌ وجه نباید از دست داد، پارک عظیم متاتسمیندا نام دارد. این پارک خوش‌نما روی تپه‌ای به همین نام و بلندترین نقطه شهر که بسیار زیبا نیز بوده، واقع گردید. برای رسیدن به این پارک شگفت‌انگیز لازم نیست مسیر زیادی را طی کنید، زیرا دقیقاً در مرکز آن قرار دارد و یافتن آن آسان است. نکته جالب آن است که می‌توانید با قطار به متاتسمیندا رفته و در حالی‌که از تپه بالا می‌روید، شهر زیبای تفلیس را نیز مشاهده نمایید.

از جاذبه‌های اصلی پارک متاتسمیندا می‌توان به سرسره‌های آبی، چرخ و فلک‌های عظیم، پاساژ‌ها، قلعه ارواح، بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای و موارد متعدد دیگر اشاره کرد. فارغ از این مسائل، متاتسمیندا امکانات خوبی مانند رستوران‌ها و کافه‌های گوناگون، مکان‌هایی مناسب پیک نیک، فروشگاه‌ها و سالن‌های عروسی و جشن تولد را نیز در خود جای داده است.

لازم به ذکر است که ورودی پارک برای عموم هزینه‌ای نداشته و فقط برای استفاده از هر بازی هزینه‌ای جداگانه دریافت می‌شود. همچنین متاتسیماندا عضو انجمن بین‌المللی پارک‌های تفریحی (IAAPA) نیز قرار دارد. این بدین معنی است که کارکنان متخصص و حرفه‌ای آن به‌طور مداوم بر وضعیت تجهیزات شهربازی نظارت کرده و از مطابقت با استاندارد‌های بین‌المللی اطمینان حاصل می‌کنند. در نتیجه می‌توان از لحاظ امنیت و ایمنی دستگاه‌های بازی به شما اطمینان خاطر داد.

پارک متاتسمیندا تفلیس

مکان های دیدنی و تفریحی پارک متاتسمیندا

در پارک بزرگ متاتسمیندا یک شهربازی و جاذبه‌های گوناگونی قرار گرفته‌اند. نخست هر بخش از شهربازی را معرفی کرده و در ادامه با بخش‌های تکمیلی آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

شهربازی متاتسمیندا

در شهربازی وسیع و منحصربه‌فرد متاتسمیندا ۳ قسمت تفریحی گوناگون و ۲۴ بازی یافت می‌شوند که ما قصد داریم در این‌جا با تمام این بخش‌ها و جزئیات آن‌ها به‌طور کامل آشنا شویم.

ترن هوایی

این‌که کدام سرگرمی را برای بازدید از پارک تفریحی متاتسمیندا انتخاب می‌نمایید به شما بستگی دارد. اما برای نخستین بار که سرحال و پرانرژی هستید، حتماً به شما تجربه بی‌نظیر ترن هوایی را پیشنهاد می‌کنیم. سوار این قطار غیرعادی و مهیج شوید و سرعت و آدرنالین را در بالاترین نقطه شهر تفلیس تجربه فرمایید! بدون هیچ‌گونه تردید، به‌طور قطع می‌توان گفت بهترین جاذبه‌های متاتسمیندا درست پیش روی شماست به شکلی که با دیگر بازی‌های موجود هرگز قابل قیاس نبوده و نیست. نکته جالب و خاص این است که با این وسیله هیجان‌انگیز شما می‌توانید تا ارتفاع ۲۵ متری بالا بروید و یک دور را در ۱ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه طی کنید. از مشخصات فنی ترن هوایی متاتسمیندا هم می‌توان به این اشاره کرد که ۲۴ صندلی را در خود جای داد.

  • سبک بازی: هیجانی
  • حد موجود برای سن: تنها برای افراد بالای 12 سال است.
  • حد موجود برای قد: تنها برای افراد بالای 1.4 متر و زیر 2 متر مناسب است.
نکاتی که باید رعایت شود:
  • این نوع بازی برای افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، همین‌طور کسانی که به تازگی جراحت داشته و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بانوان باردار و افراد غیرهوشیار مناسب نبوده و ممنوع است.
  • در هنگام سوار شدن و حین بازی حق هیچ‌گونه اعمالی نظیر استفاده از عینک، استعمال دخانیات و به دست گرفتن تلفن همراه را نخواهید داشت.
  • مسئولان حاضر در آن مکان به هیچ عنوان ضامن سلامتی و امنیت وسایل شخصی شما نیستند.
  • همچنین در صورت عدم رعایت این قوانین، مسئولان امنیتی و همچنین مدیریت پارک می‌توانند از ورود مجدد و ادامه بازی شما جلوگیری کنند.

پارک متاتسمیندا تفلیس

رفتینگ در سرسره آبی

اگر شما یک روز گرم و آتشین تابستانی را برای سفر به این منطقه و تفریح ​​در متاتسمیندا برگزیده‌اید؛ مستقیماً به سرسره‌های مهیج و شورانگیز آن رفته و رفتینگ با طعم سرعت و هیجان در این مکان را به تجربیات خود بیافزاید. قسمت دوست داشتنی و جذاب این رفتینگ این است که شما تنها نیستید و می‌توانید به دو نفر دیگر در قایق خود بپیوندید. زمانی‌که به سرسره‌های آبی متاتسمیندا می‌روید، دو سرسره با ارتفاع‌های مختلف، یکی ۱۲ متری و دیگری ۶ متری را مشاهده می‌کنید؛ که این فرصت را به شما و افراد همراه‌تان می‌دهد تا هر سرسره‌ای که مناسب شماست را انتخاب نمایید.

  • سبک بازی: هیجانی
  • حد مجاز افراد برای هر واگن: 3 نفر

رفتینگ پارک متاتسمیندا تفلیس

ارگ ارواح

انتخاب قلعه ارواح یعنی انتخاب ترس و هیجان در تاریکی محض! سوار قطار ترسناک شوید و یک مهمانی ارواح را راه‌اندازی نمایید. خود را برای یک سفر مرموز در ۳ طبقه این قلعه آماده کنید و حواستان باشد که در این بین ممکن است ارواح شیطانی بیایند و شجاعت شما را به چالش بکشند.

  • سبک بازی: هیجانی
نکاتی که باید رعایت شود:
  • این بازی برای افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند و همچنین کسانی‌ که به تازگی جراحت داشته و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بانوان باردار و افرادی هوشیاری کافی ندارند مناسب نبوده و ممنوع است.
  • در هنگام سوار شدن و حین بازی به هیچ عنوان اجازه استفاده از عینک، استعمال دخانیات و به دست گرفتن تلفن همراه را نخواهید داشت.
  • مسئولان حاضر در آن مکان به هیچ عنوان ضامن سلامتی و امنیت وسایل شخصی شما نخواهند بود.
  • همچنین در صورت عدم رعایت این قوانین، مسئولان امنیتی و مدیریت پارک می‌توانند از ورود مجدد شما و ادامه بازی جلوگیری نمایند.

ارگ ارواح در پارک متاتسمیندا تفلیس

چرخ و فلک عظیم الجثه متاتسمیندا

اگر از بوده در مکان‌هایی با ارتفاع زیاد وجودتان سرشار از لذت می‌شود، لازم است بدون هیچ تردیدی این چرخ و فلک را برگزینید؛ چراکه این وسیله بازی مرتفع‌ترین بازی این منطقه محسوب شده که در یک سواری کوتاه مدت شما را تا ۶۵ متر بالا خواهد برد. این چرخ و فلک بزرگ و وسیع دارای ۴۴ اتاق برای ۶ نفر بوده و به شما و خانواده‌تان اجازه می‌دهد تا این سواری فوق‌العاده را به همراه یکدیگر تجربه کنید. چرخ و فلک متاتسمیندا در زمان ۱۰-۱۲ دقیقه یک دایره کامل ساخته و به راحتی می‌توانید شهر تفلیس را از بالا مشاهده نمایید.

  • سبک بازی: خانوادگی

چرخ و فلک عظیم الجثه متاتسمیندا

قایق دیوانه

آیا فرزند شما نیز عاشق دریا و قایقرانی است و از تماشای فیلم‌های دزدان دریایی غرق لذت می‌شود؟ پس همراه او باشید، دست او را گرفته و به سمت قایق دیوانه بروید و در صف خرید بلیط بایستید. البته می‌توانید فرزندتان را در قایق امواج سوار کنید و اجازه دهید فرزندتان این تجربه هیجان‌انگیز را به تنهایی در یاد و خاطر خود به ثبت کنرساندد.

  • سبک بازی: خانوادگی
  • حد موجود برای سن: تنها برای افراد بالای 12 سال است.
  • حد موجود برای قد: تنها برای افراد بالای 1 متر مناسب است
نکاتی که باید رعایت شود:
  • بازی قایق دیوانه برای افرادی که بیماری قلبی دارند، کسانی که به تازگی جراحت داشته و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بانوان باردار و افرادی که از هوشیاری کافی برخوردار نیستند، مناسب نبوده و ممنوع است.
  • در هنگام سوار شدن و همچنین در حین بازی اجازه استفاده از عینک، استعمال دخانیات و به دست گرفتن تلفن همراه را تحت هیچ شرایطی نخواهید داشت.
  • مسئولان حاضر در محل بازی به هیچ عنوان ضامن سلامتی و امنیت وسایل شخصی شما نیستند.
  • در صورت عدم رعایت قوانین موجود، مسئولان امنیتی و همچنین مدیریت مجموعه پارک می‌توانند از ورود مجدد شما به محل بازی و ادامه آن جلوگیری کنند.

قایق دیوانه

ماشین ‌های ضربه زننده

همه ما از زمان خردسالی خود خاطراتی را با ماشین‌ها در ذهن داریم، این‌که چگونه برای سوار شدن به آن‌ها هیجان‌زده می‌شدیم و یکی از حریفان را با تمام وجود با ماشین ضربه ‌زده و از بازی حذف می‌کردیم. شهربازی متاتسمیندا نیز این بازی مهیج را برای شما تدارک دیده تا خاطرات خوش دوران کودکی را به یاد بیاورید. نکته جالب و حائز اهمیت این است که این بار شما تماشاگر فرزندان خود نبوده و می‌توانید سوار ماشین شوید و با سایر افراد بازی جذابی داشته باشید.

  • سبک بازی: خانوادگی
  • حد موجود برای سن: تنها برای افراد بالای 8 سال است.
  • حد موجود برای قد: تنها برای افراد بالای 120 سانتی‌متر و زیر 190 سانتی‌متر مناسب است.
نکاتی که باید رعایت شود:
  • این بازی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، کسانی که به تازگی دچار جراحت شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بانوان باردار و افرادی با هوشیاری پایین مناسب نبوده و ممنوع است.
  • هنگام سوار شدن و حین بازی نباید اعمالی مانند استفاده از عینک، استعمال دخانیات و به دست گرفتن تلفن همراه را انجام دهید.
  • مسئولان حاضر در مکان بازی به هیچ عنوان ضامن سلامتی و امنیت وسایل شخصی شما نخواهند بود.
  • در صورت عدم رعایت قوانین ذکر شده در محل بازی، مسئولان امنیتی و همچنین مدیریت پارک می‌توانند از ورود مجدد شما و ادامه بازی جلوگیری کنند.

ماشین ‌های ضربه زننده

قطار پارک

حالا که ممکن است چندین ساعتی را در این پارک گذرانده باشید، حال زمان استراحت فرا رسیده است. به شما توصیه می‌کنیم سوار این قطار‌های خوش‌رنگ شده و از مناظر زیبا و دلپذیر این پارک لذت ببرید.

  • سبک بازی: خانوادگی
  • تعداد افراد مجاز: حداقل 5 نفر

 

قطار پارک

درخت در حال رقص

درخت در حال رقص برخلاف نام کودک خود، انتخابی عالی برای مادران، پدران و کودکان است. این یک چرخ و فلک سرگرم‌کننده و مفرح بوده که به شکل یک چرخ و فلک ساده ساخته شده و کودکان را ۱۴ بار در دقیقه به دور خود در فضایی باز می‌چرخاند. ممکن است این نام برای شما کودکانه به نظر برسد اما این چنین نبوده و بسیار مهیج و جالب خواهد بود. همچنین این وسیله ۹ متر ارتفاع داشته و قطعاٌ دقایقی خوش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • سبک بازی: خانوادگی
  • حد موجود برای سن: تنها برای افراد بالای 7 سال است.
  • حد موجود برای قد: تنها برای افراد بالای 120 سانتی‌متر مناسب است.

درخت در حال رقص

سخن پایانی

در نهایت اگر به این منطقه خوش آب و هوا و شهر قدیمی تفلیس سفر کرده‌اید، حتماً به یاد داشته باشید که از پارک مشهور و زیبای متاتسمیندا که بر فراز بلندترین کوه با همین نام قرار دارد، دیدن نمایید. همچنین باید بدانید که این پارک در مرکز شهر تفلیس قرار داشته و دسترسی به آن بسیار آسان است. در عین حال فراموش نکنید که برای رسیدن به پارک متاتسمیندا و مشاهده این جاذبه‌ها، می‌توانید از تله‌کابین استفاده کرده و سوار بر آن این طبیعت زیبا را نظاره‌گر باشید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا